amy
Ehkä kysessä on suomenkielen rajoitteneisuus, liekö alkuperäisesti olleet samoja nimityksiä nuo?Alkuperäinen kirjoittaja janna:Vanha Testamentti jo nimittää ei-juutalaisia pakanoiksi.
Ehkä kysessä on suomenkielen rajoitteneisuus, liekö alkuperäisesti olleet samoja nimityksiä nuo?Alkuperäinen kirjoittaja janna:Vanha Testamentti jo nimittää ei-juutalaisia pakanoiksi.
Ollos hyvä vaan Ervastin kirjat on kyllä ihan tajuttoman raskaslukuisia, ne kun on kirjoitettu viime vuosisadan alun tyylillä. Mulla on joitakin teoksia, joissa fonttikin on nk vanhanaikainen. Mutta kyllä niistä selvän saa.Alkuperäinen kirjoittaja amy:Kiitti linkistä.
Juu, Kalevala ja siinä ilmenevä jumalainen tieto, theosophia, aikain viisaus, valaisi muinaissuomalaiselle sen mitä Nostradamus peräsi todellisena alkuperäisenä kristinuskona. Kalevalahan tuo ikuisia totuuksia eikä henkimaailman "pappien" näkemyksiä niistä.
Suurin viisaus on aina pitänyt pukea vertauskuviin ja allegorioihin, kuten Jeesuskin teki.
Meillehän HP Blavastky toi teosofian ehkä kuitenkin monille vielä vaikeatajuisena, jonka sitten Rudolf Steiner, Alice Bailey ja Pekka Ernvast ansiokkaasti kansalle ymmärrettävään muotoon puki. Noilla tiedoilla Kalevala aukeaa, mutta paljon elävämmin, runollisena, sadunomaiseen tarinaan puettuna, tempaisten siten tunnepuolenkin mukaansa, jotta kokonaisvaltainen ymmärtäminen olisi mahdollista.
Kalevalaisten runojen sanotaan olevan tuhansia vuosia vanhoja, mikä todistaa myös kalevalaisen kansan eläneenpitkään.
Mikä sitten syntyy uudestaan? Ruumishan kuitenkin kuolee?Alkuperäinen kirjoittaja -:Miten niin? Ei niillä mitään muuta tarkoitusta tarvitse olla, kuin esimerkiksi energian häviämättömyyden laki.
Energia kiertää, sekä henkisellä että ruumiillisella tasolla.
Jälleensyntymiä kristinuskossako?Alkuperäinen kirjoittaja amy:No, mihin jälleensyntymät tähtäävät sinun uskossasi?
Täytyyhän jokin tarkoitus niillä olla, kuten on kristinuskossa.
Mulla on lukuisia niistä ja kyllähän niitä lukeeAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ollos hyvä vaan Ervastin kirjat on kyllä ihan tajuttoman raskaslukuisia, ne kun on kirjoitettu viime vuosisadan alun tyylillä. Mulla on joitakin teoksia, joissa fonttikin on nk vanhanaikainen. Mutta kyllä niistä selvän saa.
Energia, mikä elää ja on kaikessa elävässä, syntyy uudelleen ja se on itseasiassa koko jumaluuden ydin.Alkuperäinen kirjoittaja amy:Mikä sitten syntyy uudestaan? Ruumishan kuitenkin kuolee?Alkuperäinen kirjoittaja -:Miten niin? Ei niillä mitään muuta tarkoitusta tarvitse olla, kuin esimerkiksi energian häviämättömyyden laki.
Energia kiertää, sekä henkisellä että ruumiillisella tasolla.
Ja miksi syntyy, eikä pysy henkisellä tasolla?
Ei varsinaisesti. Varsinkin UT:n mukaan jälleensyntymistä ei ole. Toisaalta eräänlaisena jälleensyntymisenä voidaan pitää ylösnousemusta ja iankaikkista elämää.Alkuperäinen kirjoittaja whaat:Jälleensyntymiä kristinuskossako?
Alkuperäisessä kyllä.Alkuperäinen kirjoittaja whaat:Jälleensyntymiä kristinuskossako?Alkuperäinen kirjoittaja amy:No, mihin jälleensyntymät tähtäävät sinun uskossasi?
Täytyyhän jokin tarkoitus niillä olla, kuten on kristinuskossa.
Mulla on kans useita Ervastin kirjoja. Löytyy lisäksi Willie Angervon Kalevalaisten esi-isiemme usko, Annikki Kumpulaisen Kalevalaista viisautta, Martti Humun Muinaissuomalaisten uskonto sekä Julius Krohnin Suomen suvun pakanallinen jumalanpalvelus. Ja just tilasin Vainajainpalvelus muinaisilla suomalaisilla, tekijää en just nyt muista.Alkuperäinen kirjoittaja amy:Mulla on lukuisia niistä ja kyllähän niitä lukee
Ervast, joka oli näkymättömässä maailmassa vihitty kalevalaisiin mysteereihin, sai tutustua myös Väinämöisen historiaan. Hän kertoo kuinka Väinämöinen jo Atlantiksen ajasta asti on liittynyt Suomen kansan vaiheisiin. Mutta sitten hän kertoo seikkaperäisesti erään Väinämöisen kantasuomalaisen inkarnaation, joka sattui ennen Jeesuksen syntymää, mutta Buddhan kuoleman jälkeen.
Noit kannattaa lukea, jos Kalevala kiinnostaa
No jooh, tavallaan sitten. Raamatun opetuksilta kyllä omassa mielessäni putosi pohja viimeistään siinä vaiheessa kun kuulin että ukot on kokouksissaan päättäneet mitä siihen otetaan mukaan ja mitä jätetään pois :/ Mutta saahan sitä kukin uskoa mihin tahtoo, kunhan antaa muitten elää rauhassa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ei varsinaisesti. Varsinkin UT:n mukaan jälleensyntymistä ei ole. Toisaalta eräänlaisena jälleensyntymisenä voidaan pitää ylösnousemusta ja iankaikkista elämää.Alkuperäinen kirjoittaja whaat:Jälleensyntymiä kristinuskossako?
Onpahan UT:hen jäänyt joitakin viitteitä siitä jäljelle, nykyiseenkin käännökseen.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ei varsinaisesti. Varsinkin UT:n mukaan jälleensyntymistä ei ole. Toisaalta eräänlaisena jälleensyntymisenä voidaan pitää ylösnousemusta ja iankaikkista elämää.
Sulla on aika laaja kirjasto, mä vasta alan rakennella sitä tuolla linjalla. Tähän asti se on ollut nykyfysiikkaa täynnäAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulla on kans useita Ervastin kirjoja. Löytyy lisäksi Willie Angervon Kalevalaisten esi-isiemme usko, Annikki Kumpulaisen Kalevalaista viisautta, Martti Humun Muinaissuomalaisten uskonto sekä Julius Krohnin Suomen suvun pakanallinen jumalanpalvelus. Ja just tilasin Vainajainpalvelus muinaisilla suomalaisilla, tekijää en just nyt muista.
Leo Näreahon kirjassa Jälleensyntyminen on kristinuskon ja jälleensyntymisen välisestä suhteesta ihan mielenkiintoista tekstiä.Alkuperäinen kirjoittaja whaat:No jooh, tavallaan sitten. Raamatun opetuksilta kyllä omassa mielessäni putosi pohja viimeistään siinä vaiheessa kun kuulin että ukot on kokouksissaan päättäneet mitä siihen otetaan mukaan ja mitä jätetään pois :/ Mutta saahan sitä kukin uskoa mihin tahtoo, kunhan antaa muitten elää rauhassa.
Itse uskon enimmäkseen siihen, että jumaluus on meissä ihmisissä itsessämme. Tämä lienee "kristittyjen" mielestä suurta syntiä ja pahennusta.
Onhan noita kirjoja kerääntynyt Löytyy tietysti myös Kalevala ja Kanteletar. Ja paljon kirjoja myös jälleensyntymisestä sekä shamanismista.Alkuperäinen kirjoittaja amy:Sulla on aika laaja kirjasto, mä vasta alan rakennella sitä tuolla linjalla. Tähän asti se on ollut nykyfysiikkaa täynnä
Kauniita unia :wave:Alkuperäinen kirjoittaja whaat:Kiitos vastauksista Keittiönoita ja Amy, nyt on pakko lähteä tutimaan. Teillä on kyllä kovin mielenkiintonen keskustelu täällä, pitää palata toiste ottamaan muistiin noita kirjoja
Kiitos vinkistäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos kiinnostaa Kalevala folkloristiikan kannalta kandee lukea kirja, "paljon kokeva, vähän näkyvä."
Voin toki Mutta en enää tänään, sillä nyt pitää mennä nukkumaan. Mielenkiintoista nähdä, malttavatko kristinuskoiset pysytellä siitä ketjusta poissa. Melkein veikkaan, että eivät.Alkuperäinen kirjoittaja keittikselle:Voitko sä keittis perustaa oman ketjun ylistämään sun pakanauskontoas, tarviiko änkee tänne missä ei sun jumalistas ole puhetta.
Mäkin voin tulla tonne pakanaketjuun sitten. Öitä!Alkuperäinen kirjoittaja keittikselle:Voitko sä keittis perustaa oman ketjun ylistämään sun pakanauskontoas, tarviiko änkee tänne missä ei sun jumalistas ole puhetta.
Juu, Ervast valittaen mainitsee, etteivät edes kansojen pyhät kirjat ole saaneet säilyä alkuperäisinä. Kuitenkin Uuden Testamentin kirjoitukset ovat esityksissään edelleenkin sellasia, että niiden ymmärtäminen edellyttää jälleensyntymisen.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Leo Näreahon kirjassa Jälleensyntyminen on kristinuskon ja jälleensyntymisen välisestä suhteesta ihan mielenkiintoista tekstiä.Alkuperäinen kirjoittaja whaat:No jooh, tavallaan sitten. Raamatun opetuksilta kyllä omassa mielessäni putosi pohja viimeistään siinä vaiheessa kun kuulin että ukot on kokouksissaan päättäneet mitä siihen otetaan mukaan ja mitä jätetään pois :/ Mutta saahan sitä kukin uskoa mihin tahtoo, kunhan antaa muitten elää rauhassa.
Itse uskon enimmäkseen siihen, että jumaluus on meissä ihmisissä itsessämme. Tämä lienee "kristittyjen" mielestä suurta syntiä ja pahennusta.
Eikä varmaan ohitakaan, Nostradamuksen ennustukset ovat useimmiten olleet tarkkojaAlkuperäinen kirjoittaja amy:Kristityn ei sovi niitä ohittaa.
Ai, sä väität että kristinuskossa olevilla ei ole ongelmia?Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Mä toivon jokaisen palstalaisen myös löytävän JUMALAN luottamuksen omaan elämäänsä niin teidän monien ongelmatkin joutais romukoppaan