Mimmosia sairaanhoitajia tänne on valmistumassa kun ei tiedä raskaudesta mitn?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23947249]Sinulla on aivan järkyttävä asenne... onko itsetunnossa jotain häikkää?[/QUOTE]

te ette ymmärtäneet mun ekaa viestiä ollenkaan, lukekaapa uudestaan ja ottakaa se silmänisku vinkkinä asenteestani aiheeseen... hmmmm? joko hoksaatte?? voi herrajjestas näitä helteen pehmittämiä päitä ;)

[QUOTE="mamma";23947284]just aattelin samaa! Mä ymmärsin sua heti! Sähän just sanoit, et niin sullekkin OPETETTIIN, et siis, että ajattelet tai uskot niin![/QUOTE]Mä myös ymmärsin pontin. En olekaan niin lahopää kuin luulin, jee. :D

[QUOTE="mamma";23947284]just aattelin samaa! Mä ymmärsin sua heti! Sähän just sanoit, et niin sullekkin OPETETTIIN, et siis, että ajattelet tai uskot niin![/QUOTE]

no niin mutta MINÄ kerroin hoitajasta joka uskoo asian olevan niin että oireet alkaa vkolla 12. Samaan syssyyn hän sanoi että minä keksi itse itselleni tuon pahoinvointi oireeni,että kun se ei vaan ole mahd alkaa oksentamaan vkosta 6 alkaen.Siksikin se tuntuu tosi pahalle koska olen oikeasti kärsinyt oksentelusta ja se on vaikeuttanut elämää,olen purkautunut siitä ystävälleni ja sit vaan joku totee että olen kuvitellut kaiken. Ou jee ja sehän piristää kummasti ja just kun minun täytyy olla väärässä koska toinen osapuoli oli sairaanhoitaja joka ei ole edes ollut raskaana :) mietin vain olisiko tämä sairaanhoitaja voinut sanoa kauniimmin ?

Sairaanhoitaja eivät ole mitään tiettyä ihmistyyppiä, jotkut ihmiset vain haluavat neuvoa kaikessa ja laukoa oman mielipiteensä vaikka heillä ei olisi hajuakaan asiasta. Ihmetyttää myös ihmiset jotka olettavat sairaanhoitajien (ja etenkin lääkäreiden) olevan käveleviä terveyskirjastoja tai lääkärikirjoja. Kaikkia asioita ei ole koulussa käsitelty eikä sairaanhoitajaksi valmistuminen paranna muistia niin että kaikki (vuosia sitten) käsitellyt asiat voisi muistaa.

[QUOTE="maria";23947329]no niin mutta MINÄ kerroin hoitajasta joka uskoo asian olevan niin että oireet alkaa vkolla 12. Samaan syssyyn hän sanoi että minä keksi itse itselleni tuon pahoinvointi oireeni,että kun se ei vaan ole mahd alkaa oksentamaan vkosta 6 alkaen.Siksikin se tuntuu tosi pahalle koska olen oikeasti kärsinyt oksentelusta ja se on vaikeuttanut elämää,olen purkautunut siitä ystävälleni ja sit vaan joku totee että olen kuvitellut kaiken. Ou jee ja sehän piristää kummasti ja just kun minun täytyy olla väärässä koska toinen osapuoli oli sairaanhoitaja joka ei ole edes ollut raskaana :) mietin vain olisiko tämä sairaanhoitaja voinut sanoa kauniimmin ?[/QUOTE]

no niin, asiaan, pyydän syvästi anteeksi, ettei sarkasmini tullut ymmärretyksi oikealla tavalla, yritin piilopilkata omaa ammattikuntaani, jossa on usein jäseniä, joilla ei ole oikeasti mitään hajua asioista, joista mukamas puhuvat asiantuntijan otteella! pahoittelen ja poistun sarkasmirauhaseni kanssa jonnekin muualle :)

[QUOTE="maria";23947329]no niin mutta MINÄ kerroin hoitajasta joka uskoo asian olevan niin että oireet alkaa vkolla 12. Samaan syssyyn hän sanoi että minä keksi itse itselleni tuon pahoinvointi oireeni,että kun se ei vaan ole mahd alkaa oksentamaan vkosta 6 alkaen.Siksikin se tuntuu tosi pahalle koska olen oikeasti kärsinyt oksentelusta ja se on vaikeuttanut elämää,olen purkautunut siitä ystävälleni ja sit vaan joku totee että olen kuvitellut kaiken. Ou jee ja sehän piristää kummasti ja just kun minun täytyy olla väärässä koska toinen osapuoli oli sairaanhoitaja joka ei ole edes ollut raskaana :) mietin vain olisiko tämä sairaanhoitaja voinut sanoa kauniimmin ?[/QUOTE]

ja sun ystäväs toimi väärin ja hoitsu uskoo sokeesti kirjoja ja yrittää pätee. Sä oot ihan oikeessa, ei siinä mitään.. Mut mun mielestä Emppu ei siihen puuttunutkaan, totes vaan, että niin heillekkin opetettiin. Eli totes, että opetus on väärässä! Sinä olet tuntemuksinesi aivan oikeassa.

Sairaanhoitaja eivät ole mitään tiettyä ihmistyyppiä, jotkut ihmiset vain haluavat neuvoa kaikessa ja laukoa oman mielipiteensä vaikka heillä ei olisi hajuakaan asiasta. Ihmetyttää myös ihmiset jotka olettavat sairaanhoitajien (ja etenkin lääkäreiden) olevan käveleviä terveyskirjastoja tai lääkärikirjoja. Kaikkia asioita ei ole koulussa käsitelty eikä sairaanhoitajaksi valmistuminen paranna muistia niin että kaikki (vuosia sitten) käsitellyt asiat voisi muistaa.
Aamen! :)

Äitiysneuvolassa törmäsin raskausaikana muutamiin sijaisiin, jotka ei tuntuneet tietävän koko raskaudesta mitään. Jos mainitsin heille jostain aivan tyypillisestä alkuraskauteen kuuluvasta asiasta (lievä pahoinvointi = kuvotus, pari satunnaista oksentelua) niin nämä äityivät suorastaan hysteerisiksi, hyvä etteivät kriisikokousta panneet pystyyn. Minä totesinkin kertaalleen, että niin, mutta eikös toi pahoinvointi nyt kuitenkin ole ihan yksi klassisimmista raskausoireista - ellei nyt sitten ihan yli äyräidensä mene. Sijainen siihen helpottuneen oloisena, että no niinhän se tais olla.

Siinä sitä mietti kyllä, että näidenkö käsiin tässä nyt pitäis heittäytyä ja millaistakohan porukkaa synnärillä on, jos kerran neuvolassakin ollaan näin tietämättömiä. Hengissä ollaan kyllä selvitty kumpikin, sekä minä, että vauva. Mutta neuvolakäynnit hoidan takuuvarmasti ensi kerralla yksityisellä puolella.

no niin, asiaan, pyydän syvästi anteeksi, ettei sarkasmini tullut ymmärretyksi oikealla tavalla, yritin piilopilkata omaa ammattikuntaani, jossa on usein jäseniä, joilla ei ole oikeasti mitään hajua asioista, joista mukamas puhuvat asiantuntijan otteella! pahoittelen ja poistun sarkasmirauhaseni kanssa jonnekin muualle :)

minä ymmärsin sinua kyllä,alun alkaen ja oletin että olet itse ehkä äiti,mutta silti....nooh,toivon että jokainen voisi oppia jotain toiselta eikä heti teilata ,ettei jokin ole mahdollista vain koska itse on jossain toisessa käsityksessä. Yksinkertasesti ei ollut kivaa puolustaa itseään jonku tälläsen asian takia ja olla suurinpiirtein hullu, joka väittää oksentavansa usein päivässä ,muttei edes oksenna. Jotenkin raskaana ottaa herkemmin muutenkin asiat.

Ystäväsi toimi väärin toimiessaan noin, mutta luultavasti tarkoitti hyvää. Sehän ei tosiaan asiaa muuksi muuta, että eipä sillä. Puhuiko sinusta ihan tunnistettavasti vai nimettömänä? (Siis nimesikö sinut hoitajalle?)

Todella mukavaa varmaankin saada kuulla kuvittelevansa oksentelevansa jatkuvalla syötöllä. Sairaanhoitajakinhan on tietysti ihminen ja on jotenkin voinut sekoilla sanoissaan, mutta itse ensimmäisestä raskaudestani rohkaistuneena varmaan kävisin jututtamassa kyseistä hoitajaa asian tiimoilta.

Ystäväsi toimi väärin toimiessaan noin, mutta luultavasti tarkoitti hyvää. Sehän ei tosiaan asiaa muuksi muuta, että eipä sillä. Puhuiko sinusta ihan tunnistettavasti vai nimettömänä? (Siis nimesikö sinut hoitajalle?)

Todella mukavaa varmaankin saada kuulla kuvittelevansa oksentelevansa jatkuvalla syötöllä. Sairaanhoitajakinhan on tietysti ihminen ja on jotenkin voinut sekoilla sanoissaan, mutta itse ensimmäisestä raskaudestani rohkaistuneena varmaan kävisin jututtamassa kyseistä hoitajaa asian tiimoilta.

nimellä puhui ja olemme myös tän sairaanhoitajan kanssa fb kavereita ja paljon yhteisiä ystäviä että ei kauheen kiva kun tollasta spekuloidaan.

en oikein ymmärrä, miksi tästä pitää ap:n pahoittaa niin mielensä? ei kai tämä sh ole sinulla neuvolassa hoitajana tai joudutko muuten olemaan tekemisissä raskauden tiimoilta tämän asian kanssa? jos joku ei tiedä raskauspahoinvoinnista mitään ja antaa neuvoja, miten asia on, lähinnä voit sääliä häntä mielessäsi, ehkä kertoa, miten asia oikeasti on, naureskella "partaasi". minulla on ollut kaikissa raskauksissa paha pahoinvointi, viikoilla 4-20. yleensä neuvolassa on suhtauduttu tosi asiallisesti, mutta kerran oli yksi nuori th, joka 4. lasta odottaessani alkoi neuvoa, miten mulla pitäisi juoda mehua aamulaa, niin koko pahoinvointi loppuisi siksi päiväksi.. en pahoittanut mieletäni tuostakaan, koska tiesin itse, että pahoinvointiini ei auttanut muu kuin aika ja oksensin ja voin pahoin aamusta iltaan, en vain aamuisin.

Yhteistyössä