Pakko nurista tänne kun en voi suoraan päin naamaakaan sanoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No kuka nyt on niin moukka, että menee tuuskaamaan tuolla tavoin toisen kotiin pyytämättä. Ei tulisi mieleenikään mennä toisen kotiin ja alkaa siivoamaan. Olisin myös vähän ihmeissäni, jos yllättäisin jonkun täältä siivoamasta yms.

Mun pitää ilmeisesti vaan sanoa tämäkin suoraan, tätä ennen anoppi on yrittänyt myös sisustaa täällä. Juttu loppui kun sanoin että työnnä takapuolees toi tv-taso jonka tänne raahasit. Anoppi lähti ovet paukkuen, kyseinen tv-taso oli meidän pihalla pakkasessa viikon ennen kuin appiukkoni sen vähin äänin kävi hakemassa pois.

Mullaki on samoja kokemuksia teijän kanssa. Kun äitini tulee hetkeksi katsomaan poikaamme jos käväsen vaik kaupassa, tulen takas täällä on semmonen suursiivous menos että. Viimeks se heitti ku oli pessy pyykkiä , et " heitin nuita j*** (mieheni) boxereita roskiin ku oli niin pahoja jarrujälkiä!!!!Mää sit siinä naama punasena et joo...oikee kiltisti. VOi jösse et hävetti. Ja ootas ku kerroin miehelleni se oli niin häpeissää ettei uskaltanu anoppilaan pariin viikkoon...on meil lystiä riittäny.
Sit se heitti mun yökkäreitä roskiin ku oli kuulema niin "mummomaisia nuorelle naiselle " ja vinkkas pukin tuovan vähän miehenkin silmälle sopivampia. Auta armias...äiti sit huolehtii tosta mun seksikkyydestäkin...
Että semmosta.
Mut paras oli ku mun kaverin anoppi osti miniälleen korsetin joululahjaks!Ja kaiken huipuks se oli viel liian iso=)=)

Relaa vähän Flöris. Elämä ei ole täydellistä, joten turhaa vedät stressiä tuollaisesta. Haisee savulle ja sillä siisti.

Ei ihmekkään että tää maa on täynnä stressantuneita ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Relaa vähän Flöris. Elämä ei ole täydellistä, joten turhaa vedät stressiä tuollaisesta. Haisee savulle ja sillä siisti.

Jos olisin kotiäiti niin joulualusaika ois melko stressitöntä pientä puuhailua, siivoilua, askartelua, leipomista, mutta ei kun mä nytkin menen silmät sirrissä yövuoroon töihin, eilen olin 10 tunnin yövuorossa ja siivosin sen jälkeen noita sotkuja. Mulle riittäis ihan, että hommat on siinä pisteessä mihin ne minulta jää ja jatkan 10 taikka 15 tunnin vuoron jälkeen siitä mihin jäin, että saan ne jouluksi tehtyä, mutta ei kun joku päättää mua 'auttaa' ja nyt teen sit kaksinkertaisen homman umpiväsyneenä. Mä en ole ikinä antanut periksi itselleni missään asiassa, mä piiskaan itseäni aina, mutta en siedä sitä että joku sotkee mun kuviot.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Jos olisin kotiäiti niin joulualusaika ois melko stressitöntä pientä puuhailua, siivoilua, askartelua, leipomista, mutta ei kun mä nytkin menen silmät sirrissä yövuoroon töihin, eilen olin 10 tunnin yövuorossa ja siivosin sen jälkeen noita sotkuja. Mulle riittäis ihan, että hommat on siinä pisteessä mihin ne minulta jää ja jatkan 10 taikka 15 tunnin vuoron jälkeen siitä mihin jäin, että saan ne jouluksi tehtyä, mutta ei kun joku päättää mua 'auttaa' ja nyt teen sit kaksinkertaisen homman umpiväsyneenä. Mä en ole ikinä antanut periksi itselleni missään asiassa, mä piiskaan itseäni aina, mutta en siedä sitä että joku sotkee mun kuviot.

Kyllä se joulu tulee vähemmälläkin höösämisellä. Mä olen kotiäiti, mutta ei mulle siltikkään tule mileeen ruveta puunaamaan täällä paikkoja VAIN joulun tähden.

Ei se lasten joulumieli tai mun joulumieli tule siitä onko kaapin päälliset pyyhitty. ikkunat koristeltiin paperihiutaleilla., niin eipä näy onko ne pesty vai ei.

Kyllä se joulu tulee vähemmälläkin höösämisellä. Mä olen kotiäiti, mutta ei mulle siltikkään tule mileeen ruveta puunaamaan täällä paikkoja VAIN joulun tähden.

Ei se lasten joulumieli tai mun joulumieli tule siitä onko kaapin päälliset pyyhitty. ikkunat koristeltiin paperihiutaleilla., niin eipä näy onko ne pesty vai ei.

Ei auta mua noi ohjeet, olen miljoona kertaa kuullut kuinka kaapit siivotaan vain jos niissä vietetään joulu. Mun joulu ei tule jos en puunaa joka koloa kämpästä, mutta koska en halua olla umpiväsynytkään aattona niin aloitan jo marraskuussa. Nyt vaan joku järjesti mulle melkoisen takapakin hommien suhteen!

Kaiholla muistelen ihanaa ex-anoppiani ja joskus näin hänestä untakin! Itkin hälle siinä unessa, kuinka tärkeä ja ihana hän on ollut silloin aikoinaan... Herätessä tuntui, kuin olisinkin itkenyt ja olo oli turta! :snotty:

Sinulla varmasti on usein vapaata kun ainoa lapsi on koulussa. Ehdit varmasti siivota sekä anopilla että kotonasi tarpeeksi hyvin joulusiivouksen. Höpöjuttua että et ehdi siivoilla ja askarrella ja puunailla. Olet joskus maininnut, että lapsi on paljon pois kotoa (siellä haukutussa anoppilassako?). Tottakai sinulla on aikaa siivota ja puunata taloa kun et ole kotiäiti ja sotkua ei tule päivän mittaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Voisi olla mukavaakin, jos joku auttaisi siivoamisessa, ei minua niinkään häiritse tavarat väärillä paikoilla, vaan se, että tehdään nimenomaa niin on sanottu että ei tehdä ja että mun henkilökohtaisiin tavaroihin (esim yöpöydän laatikot) mennään härppimään ja sitten jeesustellaan mitä sieltä löytyy. Prempi sitten kaikkien hermojen ja tunteiden kannalta, että meillä siivoaa vain ja ainoastaan meidän perheen jäsenet.

Huvittavinta on, että äitini ja anoppini eivät ikikuunapäivänä sietäisi kenenkään puuttuvan heidän taloudenpitoonsa :D

Heh.. Olisitpa nähnyt mun anopin ilmeen, kun se kiskas mun yöpöydän laatikosta jättiläis dildon :D Meni kyllä uskovaiselta mummulta pasmat sekasin ja pahasti :laugh: ehkäpä oppi, ettei toisten laatikoille mennä!

Mä niiiiiin ymmärrän, vaikkei mun anoppi kovin mahdoton olekaan, mutta itse oon niin skitso, että sen lähdettyä (käy tosi harvoin kun on pitkä matka) yleensä puoli päivää järkkään astiakaappia kun kaikki on aivan missä sattuu ja mikä pahinta: väärässä järjestyksessä! :D Mutta meillä on niin erilaiset temperamentit, anoppi salamannopea hommiin tarttuja, minä taas "kuha ny kattoo" -meiningillä... Nopeus vaan ei ole valttia rasvasia pannuja pestessä, ne joutuu vierailujen jälkeen pesemään kaikki uusiks. Aina.

Mua kans ärsyttää se, että tullaan höseltämään mun kotiin, mutta 10 vuoden aikana ovat miehen sukulaiset vähän oppineet jo, ettei meillä tartte heti sählätä esim. tiskejä. Anoppilassa minä en koskaan ehdi tiskata, kun siellä kaikki syö loppuun usein ennenku ite saan edes ruokaa lautaselle, useamman kerran on pöytä korjattu mun vielä syödessä ja kerran vietiin lautanenkin kesken syömisen... Että vähän on eroa meiän nopeuksissa!

Toi savujuttu on ärsyttävä. Ei oo kivaa jos kotona haisee. Koita jaksaa. :)

Meillä anopin kans alko sujuun hyvin, sen jälkeen ku myönsin itselleni että suutun välistä turhasta/käsitin asiat arvosteluna mua kohtaan vaikka anoppi ei nii tarkoittanut. Ja anoppi alko oppiin että ei kaikkea mitä ajattelee tarvi sanoa suoraan. Sekä hän päätti ettei tule meille kylään (ku kutsuttuna) Anopin tyttö ei tule äitinsä kans toimeen, mies ei jaksa äitiään, ja mulla on nykyään hyvät välit sen kanssa :) Aikoinaan tapahtuneita: anoppi + appi ja mies jätti mut kotia kahvinkeittoon, ja lähtivät sakilla valitseen meidän kotiin huonekaluja. Anoppi luki mun tiliotteet ku näki ne, samoin laskut kävi läpi. Siivoamisesta tuli aina sanottavaa, samoin mun painosta. jne jne. Mut mä en ole täydellinen, eikä anoppikaan. Toisen ihmisen voi hyväksyä ärsyttävine piirteineenkin.. pikkuhiljaa voi särmät hioutua kuten meillä kävi. Anoppi on mulle rakas, tiedän että hän voi vielä sanoa töksästä mitä vaan, voi tutkia meidän papereita. Mutta ei tuo enää haittaa (ku enintään hetken) hyvää se tarkoittaa

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Voisi olla mukavaakin, jos joku auttaisi siivoamisessa, ei minua niinkään häiritse tavarat väärillä paikoilla, vaan se, että tehdään nimenomaa niin on sanottu että ei tehdä ja että mun henkilökohtaisiin tavaroihin (esim yöpöydän laatikot) mennään härppimään ja sitten jeesustellaan mitä sieltä löytyy. Prempi sitten kaikkien hermojen ja tunteiden kannalta, että meillä siivoaa vain ja ainoastaan meidän perheen jäsenet.

Huvittavinta on, että äitini ja anoppini eivät ikikuunapäivänä sietäisi kenenkään puuttuvan heidän taloudenpitoonsa :D

Heh.. Olisitpa nähnyt mun anopin ilmeen, kun se kiskas mun yöpöydän laatikosta jättiläis dildon :D Meni kyllä uskovaiselta mummulta pasmat sekasin ja pahasti :laugh: ehkäpä oppi, ettei toisten laatikoille mennä!

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Siis älä nyt ymmärrä väärin sitten, en ole koskaan ollut sitä mieltä etteikö tuo lapsenhoito anopilta onnistuis eikä mua haittaa piirunkaan vertaa jos lastani hemmotellaan mummun toimesta, vaikka piloille asti kunhan lapsi muistaa taasen isovanhempiaan kunnioittaa, siitä olen tarkka ja se on se ainoa asia josta mun ääneni anopin luona korottuu jos on aihetta. Mutta kun antais tuo anoppi mun juttujen ja mun tavaroiden olla rauhassa, ei koskis mun kotiini. Sitähän sanotaan, että ihmisille on kauheaa kun koti ryöstetään, se koskettaa jotakin syvää ja pyhää ja tulee tunne että johonkin hyvin yksityiseen on kajottu. Minusta tässä anopin touhuamisessa omin päin miniän kodissa on jotakin samaa, vaikka kuinkakin se on myös hänen poikansa koti, mutta siis meidän avioliitto, meidän parisuhde, meidän perhe ja meidän koti, tuohon ei kuulu anoppi kuin vierailemaan kahville jos kutsutaan.
Ymmärrän ton kotijutun. Meillä on kaikki mun mielestäni väärässä paikassa, kun junnu päättää siivota. En kuitenkaan kisko herneitä siitä nenääni, mukavaa kun siivoaa. Mutta se johtuu varmaan ihan siitä, että itse inhoan kaikkea siivoamista. Joten ei ole pelkoa, että miniäni huushollissa siivoilisin ikinä. Likan huushollissa olen jo nyt siivonnut, mutta olenkin ollut muuttamassa likkaa omaan asuntoon. Siitä huolimatta en siellä siivotessani siivonnut likan henkilökohtaisia tavaroita, pesin vaan kylppärin, imuroin ja pesin lattiat, tiskasin ja pyyhin pölyt. Mutta esim sohvapöydän rojut jätin siihen, koska en mä olisi tiennyt, mihin mikäkin niistä kuuluu.

Mä oon kans silleen tarkka kodistani etten tykkää jos joku muu täällä huseerais. Mun täti usein käydessään tiskaa, enää se ei mua juurikaan ota päähän. tosin aika moni tavara on väärässä paikassa, mulla kun kuivauskaapissaki on tietyt astiat tietyissä paikoissa jne. Ja täti on kyllä oppinu että jättää sit tiskipöydälle ne mitä eitiiä mihin kaappiin laitetaan, siis puhtaat ja kuivat.

Ja ton ap:n pointin tosta kodista ymmärrän kyllä täysin. Se vaan on jännä että jotkut ei kunnioita toisen reviiriä ollenkaan.

Mä en kyllä tajua tätä itkua anopeista. Milloin anoppi on ostanut lapselle väärän värisiä vaatteita, milloin liian kalliin itkuhälyttimen, milloin leiponut pullia joita ette halua, tai siivonnut ei-toivotusti. Siis mit vit? Minäpä luulen että vika on miniöissä eikä anopeissa.

Yleinen lätinä... + tämä:

Mä en ole ikinä antanut periksi itselleni missään asiassa, mä piiskaan itseäni aina, mutta en siedä sitä että joku sotkee mun kuviot.

Se on kiva että olet noin ylpeä tosta fasistisesta asenteesta. Ei ole tullut mieleesi että olet varmaan aika monen mielestä vähintään yhtä rasittava kuin anoppi sinun mielestäsi?

Yhteistyössä