Pakko nurista tänne kun en voi suoraan päin naamaakaan sanoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Ja kunhan muistat vielä ettet sitten kysy että koskas sitä täällä on viimeks mopattu :D
Varmasti en kysy. En kysy sitä itseltäni kotonanikaan. Paitsi sitten, kun yksittäinen villakoirapallero painaa yli 60 kiloa ja kompastun siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja kunhan muistat vielä ettet sitten kysy että koskas sitä täällä on viimeks mopattu :D
Varmasti en kysy. En kysy sitä itseltäni kotonanikaan. Paitsi sitten, kun yksittäinen villakoirapallero painaa yli 60 kiloa ja kompastun siihen.

Mä kompastuin tänään mieheen kun se luki lehteä lattialla ja mä kiukuspäissäni siinä tinttasin edestakaisin.. pitäiskö siivota mies pois?

Mä kompastuin tänään mieheen kun se luki lehteä lattialla ja mä kiukuspäissäni siinä tinttasin edestakaisin.. pitäiskö siivota mies pois?
Mä siivosin jo toistakymmentä vuotta sitten :D

En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta näköjään muillakin anoppeja jotka ei osaa torppaa lämmittää/käyttää takkaa!!!

Oltiin miehen kanssa muutama tuntia pois kotoa ja anoppi oli (muka) katsomassa tyttöjen perään... Ekana se oli polttanut KOKO lehtipinon (joka oli menossa kierrätykseen) keittiön pesässä, eli sitä tuhkaa oli koko pesä täynnä ja keittiössäkin leijaili sellasta hiiltynyttä "pupellusta". Eikä sekään vielä mitään, mutta oli laittanut pellit kiinni olkkarista (ja itseltään, yllättäen!!!) niin ettei pesä ollut sammunut kunnolla! Sisään kun tultiin, alkoi mulla särkeä pää, lähes samantien, ja ONNEKSI huomattiin että ne takan pellit on kiinni! Häkään olisi luultavasti koko poppoo kuollut, ellei oltaisi tultu kotiin niin nopeasti!!!

Nykyään tällä naisella ei meille olekkaan mitään asiaa... Johtuen MONESTA asiasta!

Meillä oli ristiäiset toukokuussa. Anopille sanottiin ettei tarvita apua, tulee vaan juhlimaan. No, pakkohan sen oli saada edes jotakin tehdä, laittoi pullaa ja keksejä tarjoiluvadille, ei tosin Arabian vihreälle, ei myöskään Iittalan lasiselle vaan vitosen maksaneelle Joulupukkitarjottimelle...Joo, kiitos avusta.

Minulla on sekä mukava äiti (auttaa pyydettäessä ja on hienotunteinen, lämmin ihminen) että täysin ok anoppi (osallistuu esim. joulun ruokajuttuihin kotoaan käsin, tykkää lapsistani). Kumpikaan ei täydellinen, mutta sanon nyt kuitenkin, että on se periaatteessa MAHDOLLISTA, joskaan ei kovin todennäköistä, että näinkin voi olla ;) ;) ;) (Keittiönoidalle ym. epäilijöille... ;) )

No mä nyt vaan totean, että anoppisi ei varmasti pahaa tarkoittanut. Halusi vaan auttaa. Mutta ymmärrän tietenkin harmituksesi... En kuiteenkaan koskaan leikillänikään sanoisi, että tekisipä mieleni murhata anoppini. Ajattele jos oma anoppisi tietäisi mitä ajattelet :o :whistle: :D

Ei mieskään osaa tehdä asioita minusta tarpeeksi hyvin, mutta minusta on suloista kun yrittää, teen vaan sitten loput hissukseen perässä. Tyttöni tosin on tullut minuun ja osaa kyllä tehdä just niin kuin minä vaadin,

Eli siis niin kauan on hyvä kun asiat hoidetaan niinkuin sinä haluat!

Minusta on törkeää että korjailet miehesi siivouksen jälkiä vaikka olet juuri aiemmin kirjoittanut että teidän koti,teidän perhe jne.
Taitaa olla niin että on sinun koti,sinun tavarat sinun määrittelemillä paikoilla ja siihen ei ole miehelläsikään sanottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
No mä nyt vaan totean, että anoppisi ei varmasti pahaa tarkoittanut. Halusi vaan auttaa. Mutta ymmärrän tietenkin harmituksesi... En kuiteenkaan koskaan leikillänikään sanoisi, että tekisipä mieleni murhata anoppini. Ajattele jos oma anoppisi tietäisi mitä ajattelet :o :whistle: :D

Kyllä se mitä luultavammin tietää mitä minä ajattelen! Eikä muuten kauheesti kiinnosta, viime yön jälkeen kun olen kuullut tytön version tapahtumista olenkin eri mieltä otsikkoni kanssa, mä sanon suoraan sille, että on täys idiootti eikä sen apua kaivata enää edes lastenhoidossa tämän jälkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja who cares:
Ei mieskään osaa tehdä asioita minusta tarpeeksi hyvin, mutta minusta on suloista kun yrittää, teen vaan sitten loput hissukseen perässä. Tyttöni tosin on tullut minuun ja osaa kyllä tehdä just niin kuin minä vaadin,

Eli siis niin kauan on hyvä kun asiat hoidetaan niinkuin sinä haluat!

Minusta on törkeää että korjailet miehesi siivouksen jälkiä vaikka olet juuri aiemmin kirjoittanut että teidän koti,teidän perhe jne.
Taitaa olla niin että on sinun koti,sinun tavarat sinun määrittelemillä paikoilla ja siihen ei ole miehelläsikään sanottavaa.

Tiimarivihkot esiin: mun mies on valinnut meidän kaikki tapetit, pintamateriaalit, kaakelit ihan kaiken, meillä nyt vaan on omat vastuualueet ja siivous on mun vastuualue.

no meillä on tällainen anoppi.. lähdettiin sitten vähän pitemmälle matkalle anoppini kanssa ja anoppini ajoi ja oli pimeää jo.. joka kerta kun auto tuli vastaan ajoi hän joka kerta auton keskikaistan toisell puolelle, elikkä aina autoa kohden kun auto vastaan tuli. siitä monta kertaa hänelle huomautin mutta ei mennyt kaaliin toitotti vain kuinka hän osaa ajaa ja hän on kasvattanut monta lasta ja ajellut niin paljon että sä näet vain väärin kun istut sillä puolella. ottaa aivan nappiin kun pitää olla noin itsepäinen. siinä vieressä sain sitten sydän kurkussa pelätä että milloinkahan sitä räpsyttää viimeisen kerran silmiään kun kuuluu kopsahdus. eikä antanut mun ajaa vaikka tiesi että on itse väärässä. anoppi siis jo yli 60v, ja ei näe eikä kuule kovinkaan hyvin.

OO onnellinen, että hoitaa lapsenlapsiaan, äläkä skitsoo, aika liiotellulta kuulostaa noi sun reaktios, tuskin mattoja nyt pesulaan tarvii viedä ja toi verhojuttukin meni hieman yli.

En tiedä sinun tapauksessa mutta monesti haukutaan anoppia kun se kämmää ja tekee ihme juttuja ja v.ituttaa sen oleminen ja tekemiset.
mutta entäs kun oma äitee tekee samoja juttuja niin eihän se mitään tekevälle sattuu, äiti ny on semmonen jne jne
Ei silti itellä myös anoppi niin p.erseestä kuin olla vain voi, samoin oma mude. ( oma äiti jätti heitteelle lapsena, jos joku alkaa päivittelee miten voi sanoa omasta äidistä noin. )
Mutta huomannu aika monessa tapauksessa että äidiltä siedetään asioita ihan erilailla kuin anopilta vaikka loppu peleissä se äiti voi olla yhtä rsyttävä kuin se anoppi mutta ei näe sitä.
asian vierestä mutta menköön.

No johan on, takkaan valkee ja pellit kiinni :xmas: Olisin minäkin repinyt ahterini moisesta "avusta"... Etenkin jos ei ole ensimmäinen kerta kun anoppi säätää poikansa perheen kodissa.
Mun äiti on joskus huvittuneena muistellut ex-anoppinsa eli mun isän äidin tempauksia ja auttamisia. Mummu tuli meille auttamaan pikkusiskon ristiäisjärjestelyissä ja karmea rähinä siitä syntyikin parin päivän ajaksi :whistle: Äitee halusi ristiäispöytään kuivakakuksi maustekakkua ja anoppi taas kaneliässiä, täytekakussakin oli mummun mielestä väärännäköinen ristiäiskoriste jne.
Ja mummu kun pesi vessaa, oli omin päin päättänyt käyttää kloriittia vessan graniittilattialle. Eihän siinä muuta, mutta oli jättänyt kloriitin vähän "hautumaan" pariksi tunniksi ja tämän seurauksena vessassa oli niin kammottava kloriitin käry, että ristiäisvieraat sitä toinen toisensa jälkeen ihmetteli... Aukes kuulemma röörit ainakin :D Ja mummu oli myös omin päin vaihtanut äiteen ja isän makkariin verhot, entiset olivat kuulemma rumat.

No oon asunu talossa, jossa on takka savuttanu, kun on ollu ilmalukko ja on pitäny sutiluukuista polttaa paperia kamalassa savussa, kun on takasta tupruttanu. Ja sitten vasta on lähteny vetämään.

Ja en IKINÄ oo pessy mitään sen jälkeen. Tuulettanu vaan.
Ei se savu nyt hyvä ihme mitään värjäile tai jää ikiajoiks esim. just mattoihin. Voi pyhä yksinkertasuus. :D

Taas täällä kateellisena, kun näistä haukkumaviesteistä aina tulee rivien välissä ilmi, että joillakin tuo ilmainen lastenhoito pelaa, ja jopa anoppeja käytetään piikoina. Ei tainnut olla ihan ensimmäinen kerta kun anoppi teillä siivoaa.

juu ei mullakaan hoida lapsia sen paremmin äiti kuin anoppikaan. Puhumattakaan, että auttaisi kotitöissä. Iloinen olisin avusta, vaikka joku astia olisi eri paikassa kuin olen tottunut tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
No oon asunu talossa, jossa on takka savuttanu, kun on ollu ilmalukko ja on pitäny sutiluukuista polttaa paperia kamalassa savussa, kun on takasta tupruttanu. Ja sitten vasta on lähteny vetämään.

Ja en IKINÄ oo pessy mitään sen jälkeen. Tuulettanu vaan.
Ei se savu nyt hyvä ihme mitään värjäile tai jää ikiajoiks esim. just mattoihin. Voi pyhä yksinkertasuus. :D

Savun haju on yks maailman ärsyttävimmistä hajuista. Olisinkin vain tuulettanut ellen olis just PESSYT jo kaikkea jouluksi tätä ennen! Minusta puhdas just pesty kyllä tuoksuu huomattavasti paremmalta kuin savustettu ja tuuletettu.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Taas täällä kateellisena, kun näistä haukkumaviesteistä aina tulee rivien välissä ilmi, että joillakin tuo ilmainen lastenhoito pelaa, ja jopa anoppeja käytetään piikoina. Ei tainnut olla ihan ensimmäinen kerta kun anoppi teillä siivoaa.

Aina olen kieltänyt koskemasta ja siivoamasta.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Tiedätkö kun puhe ei mennyt perille, niin luovuin mielummin tuosta "ilmaisesta" ilosta.. Lopulta tuli viimeinen kerta kun siivosi meillä se ihminen.. Liika on liikaa..

No kuka nyt on niin moukka, että menee tuuskaamaan tuolla tavoin toisen kotiin pyytämättä. Ei tulisi mieleenikään mennä toisen kotiin ja alkaa siivoamaan. Olisin myös vähän ihmeissäni, jos yllättäisin jonkun täältä siivoamasta yms.

Yhteistyössä