Miltä kolmekymppisen kuuluis näyttää?

Mä täytin alkuvuodesta 30v. ja pientä ikäkriisiä on kyllä pukannut, musta tuntuu, että oon ulkoisesti yhtäkkiä vanhentunut kovastikin. Aiemmin kysyttiin lähes poikkeuksetta papereita Alkossa tai baareissa ja nyt ei enää vahingossakaan. Tuntuu oudolta, kun peilistä katsoo oikeasti kolmekymppinen eikä enää parikymppinen nuori :ashamed:

Kuva mullakin profiilissa.
 
Kolmekymppisillä on niin kovat paineet, ei olla enää nuoria mutta halutaan erottua keski-ikäisistä. Oikasti saa pukeutua ihan niin kuin tuntuu. Jakkupukutyyli tuo arvokkuutta ja mallista riippuen ikää, tennarit ja huppari nuorentaa. Jotain siltä väliltä? :D :wave:
 
Gentleman
Kypsä naisihminen näyttää ja haluaa näyttää hyvältä, ikäisekseen. Jokainen ikä on ikäiselleen juuri sopiva. Kolmikymppinen osaa jo huolehtia itsestään ja ulkonäöstään. Hän harvoin enää kaipaa turhia lävistyksiä taikka tatuointeja, jos on koskaan kaivannutkaan. (Euroopassa ei mokomia paljoa näekään, Suomessa aivan liikaa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä täytin alkuvuodesta 30v. ja pinetä ikäkriisiä on kyllä pukannut, musta tuntuu, että oon ulkoisesti yhtäkkiä vanhentunut kovastikin. Aiemmin kysyttiin lähes poikkeuksetta papereita Alkossa tai baareissa ja nyt ei enää vahingossakaan. Tuntuu oudolta, kun peilistä katsoo oikeasti kolmekymppinen eikä enää parikymppinen nuori :ashamed:

Kuva mullakin profiilissa.
Paprujen kysyminen loppuu 3-kymppisenä.Kokemusta on.Paitsi kerran alkossa nainen erehtyi multa kysymään kun ostin kuoharia 37v. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
No ei se tuokaan ole koko totuus, esim. tässä olen minä just tuohon tyyliin verhottuna.. :D



En mä itteni mielestä ainakaan miltään satavuotiaalta näytä ilman meikkiä, horror-himavaatteissa. :)
Mun mielestä näytät tossa kuvassa about parikymppiseltä, semmoselta perushumanistiopiskelijalta. :D En tästä nyt äkkiseltään muista, minkä ikäinen olet ja mitä oot opiskellut, mutta tommonen mielikuva tosta kuvasta tulee. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja eri mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
Alkuperäinen kirjoittaja 3-kymppinen minäkin:
No mun mielestä on 3 asiaa, jotka saa 3-kybäsen näyttämään 10 v. vanhemmalta järjestyksessä:

1) Liikakilot
Mä olen huomannut että yli 3kybäselle naiselle sopii liikakilot huomattavasti paremmin mitä hoikkuus. Mitä laihempi naama, sitä enemmän ryppyjä. Joten se pyöreys varsinkin kasvoissa usein pudottaa niitä vuosia.
Eipäs, vaan 30-kymppiä lähestyvä ja 30-ylittänyt lihava nainen näyttää tätimäisemmältä tantalta (useimmiten), kun taas pienikokoinen ja siro näyttää ikäistään nuoremmalta. Toki pukeutuminen ja hiuksetkin vaikuttaa. Kynitty lyhyt kananpersetukka tai vastaava lisää ikää +10 vuotta.
Riippuu hyvin pitkälti pukeutumistyylistä ja hiustyylistä, näyttääkö vähän pyöreämpi kolmekymppinen nainen vanhalta tantalta, about ikäiseltään vai ikäistään nuoremmalta. Mua luullaan useimmiten jonkun verran todellista ikääni nuoremmaksi, vaikka olenkin pyöreä -- pitkät vaaleat hiukset ja ei-tanttamainen pukeutumistyyli (reisarit/farkut ja ladyfit-mallinen t-paita) hämäävät helposti.

Pyöreys todellakin nuorentaa kasvoja siinä mielessä, että rasvaton, kuivakka iho rypistyy helpommin kuin sellainen iho, jonka alla on pieni kerros rasvaa. Olen huomannut asian käytännössä kahden entisen opiskelukaverini kohdalla: naisilla on vuoden verran ikäeroa, mutta hoikempi heistä näyttää monta vuotta pyöreämpää vanhemmalta, koska hoikemman kroppa on hyvin vähärasvainen ja hänen ihonsa on sen takia "rypistynyt" ennen aikojaan.
 
33v
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä täytin alkuvuodesta 30v. ja pientä ikäkriisiä on kyllä pukannut, musta tuntuu, että oon ulkoisesti yhtäkkiä vanhentunut kovastikin. Aiemmin kysyttiin lähes poikkeuksetta papereita Alkossa tai baareissa ja nyt ei enää vahingossakaan. Tuntuu oudolta, kun peilistä katsoo oikeasti kolmekymppinen eikä enää parikymppinen nuori :ashamed:

Kuva mullakin profiilissa.
miksi 30v pitäisi näyttää edelleen 18-20v?
mä näytän ihan 30v ja olen ylpeä siitä en haluais näyttää nuorelta tytöltä.
ei 30v välttämättä tarkoita ryppyjä vaan naisellisuutta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja 33v:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä täytin alkuvuodesta 30v. ja pientä ikäkriisiä on kyllä pukannut, musta tuntuu, että oon ulkoisesti yhtäkkiä vanhentunut kovastikin. Aiemmin kysyttiin lähes poikkeuksetta papereita Alkossa tai baareissa ja nyt ei enää vahingossakaan. Tuntuu oudolta, kun peilistä katsoo oikeasti kolmekymppinen eikä enää parikymppinen nuori :ashamed:

Kuva mullakin profiilissa.
miksi 30v pitäisi näyttää edelleen 18-20v?
mä näytän ihan 30v ja olen ylpeä siitä en haluais näyttää nuorelta tytöltä.
ei 30v välttämättä tarkoita ryppyjä vaan naisellisuutta.
En sanonutkaan että pitäis näyttää edelleen parikymppiseltä. Tarkoitin vain että mulla on ollut nyt ikäkriisiä, koska se todellisuus on tullut mun tajuntaani eli mä vaan en enää ole se parikymppinen vaan olen nyt kolmekymppinen. Ehkä osasyy on sekin, että olin nuori äiti tai ainakin silloin nuorennäköinen äiti (vajaa 23v. kun esikoinen syntyi) ja sain kuulla jatkuvaa taivastelua siitä miten nuori olen, kaunpungilla mummot pysäyttelivät harvase päivä kysyäkseen vain että en kai omaa vauvaa vaunuissa lyki, kun oon itekin lapsi vielä jne. Eli kun monta vuotta kuuli olevansa nuori tai ainakin näyttävänsä siltä niin kai se vaikutti mun omakuvaani ja nyt kun asia on toisin, että näytän ihan ikäiseltäni eikä kukaan taivastele kun kuopusta lykin rattaissa niin on ollut itselle pieni pysähdyksen paikka.
En sillä, että olisin nauttinut taivasteluista tai kaipaisin niitä nyt, mutta kun on käsittänyt todellakin vanhenneen niin on toki alkanut miettimään myös kaikkea muuta, mitä oon saavuttanut tähän ikään mennessä, mitä tästä eteenpäin jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Sörhis.

Lyhyet hiukset tekevät keski-ikäisen vaikutelman ja lisäksi tuo punertava väri. Suurin osa naisista leikkaa hiuksensa lyhyiksi jo työelämään astuessaan, miehetkään eivät tästä pidä. Punaista väriä taas ostavat useimmiten yläasteikäiset sekä elähtäneet kotiäidit tuomaan rok-asennetta itseensä, mutta heillä vaikutus onkin vain... nolo.

Pukeutumisestasi. En näe kuin mustan puseron, mutta sekin on juuri niin hajuton, mauton ja väritön ja persoonaton kuin vain voi olla. Musta, tuo keski-ikäisten tunnusmerkki ja kaikki vaatteet yleensä prismasta ostettuja pelkistettyjä persoonattomia tai
No. Prismasta en oo ostanut ikinä vaatteita. Mustia ne kyllä on enimmäkseen. Se vaan on mun tyyli. Hiukset - no, olkoon sitten nolot. Ei oo näköjään koskaan kohdallaan - viimeks, kun kyselin, niin polkkahiukset nimenomaan KÄSKETTIIN leikkaamaan lyhyiksi. Ja nyt pitäisikin olla taas pitkät. Joo, antaapa olla |O :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä täytin alkuvuodesta 30v. ja pientä ikäkriisiä on kyllä pukannut, musta tuntuu, että oon ulkoisesti yhtäkkiä vanhentunut kovastikin. Aiemmin kysyttiin lähes poikkeuksetta papereita Alkossa tai baareissa ja nyt ei enää vahingossakaan. Tuntuu oudolta, kun peilistä katsoo oikeasti kolmekymppinen eikä enää parikymppinen nuori :ashamed:

Kuva mullakin profiilissa.
Mulle kävi samalla lailla, kun täytin 32. Yhtäkkiä jotain tapahtui, silmien ympärille tuli naurunrypyt ja muitakin juonteita kai sitten. 25-vuotiaana 18-vuotiaat luuli mua samanikäiseksi ja papruja joutui näyttämään baareissa ym. ja 27-30-vuotiaana luultiin säännönmukaisesti teiniäidiks. Ikä tavoitti sit lopulta. Mutta ei se haittaa :).
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Sörhis.

Lyhyet hiukset tekevät keski-ikäisen vaikutelman ja lisäksi tuo punertava väri. Suurin osa naisista leikkaa hiuksensa lyhyiksi jo työelämään astuessaan, miehetkään eivät tästä pidä. Punaista väriä taas ostavat useimmiten yläasteikäiset sekä elähtäneet kotiäidit tuomaan rok-asennetta itseensä, mutta heillä vaikutus onkin vain... nolo.

Pukeutumisestasi. En näe kuin mustan puseron, mutta sekin on juuri niin hajuton, mauton ja väritön ja persoonaton kuin vain voi olla. Musta, tuo keski-ikäisten tunnusmerkki ja kaikki vaatteet yleensä prismasta ostettuja pelkistettyjä persoonattomia tai
No. Prismasta en oo ostanut ikinä vaatteita. Mustia ne kyllä on enimmäkseen. Se vaan on mun tyyli. Hiukset - no, olkoon sitten nolot. Ei oo näköjään koskaan kohdallaan - viimeks, kun kyselin, niin polkkahiukset nimenomaan KÄSKETTIIN leikkaamaan lyhyiksi. Ja nyt pitäisikin olla taas pitkät. Joo, antaapa olla |O :headwall:
Älä välitä, väri on hieno ja jos tuota mallia vielä vähän kevennät niin ihan hyvä on. halaushymiö ei onnistu harmaana *virtuaalihalaus*.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Sörhis.

Lyhyet hiukset tekevät keski-ikäisen vaikutelman ja lisäksi tuo punertava väri. Suurin osa naisista leikkaa hiuksensa lyhyiksi jo työelämään astuessaan, miehetkään eivät tästä pidä. Punaista väriä taas ostavat useimmiten yläasteikäiset sekä elähtäneet kotiäidit tuomaan rok-asennetta itseensä, mutta heillä vaikutus onkin vain... nolo.

Pukeutumisestasi. En näe kuin mustan puseron, mutta sekin on juuri niin hajuton, mauton ja väritön ja persoonaton kuin vain voi olla. Musta, tuo keski-ikäisten tunnusmerkki ja kaikki vaatteet yleensä prismasta ostettuja pelkistettyjä persoonattomia tai
No. Prismasta en oo ostanut ikinä vaatteita. Mustia ne kyllä on enimmäkseen. Se vaan on mun tyyli. Hiukset - no, olkoon sitten nolot. Ei oo näköjään koskaan kohdallaan - viimeks, kun kyselin, niin polkkahiukset nimenomaan KÄSKETTIIN leikkaamaan lyhyiksi. Ja nyt pitäisikin olla taas pitkät. Joo, antaapa olla |O :headwall:
Älä välitä, väri on hieno ja jos tuota mallia vielä vähän kevennät niin ihan hyvä on. halaushymiö ei onnistu harmaana *virtuaalihalaus*.
Paitsi että hiuksista on tulossa ruskeat, kunhan saan värjättyä niitä uudelleen. Kovin usein ei viitsi kestovärikäsittelyä kutreille antaa, kun ovat muutenkin niin haperot... tohon oranssiin mä oon kyllästtynyt ihan totaalisesti.

Kiitti halauksesta :)!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
No höh, kolmikymppisestä on hävinnyt jo se tyttömäisyys kropasta ja naamasta, mutta kolmikymppinen parhaimmillaan on vielä kiinteä kropaltaan, varustettuna aikuisen naisen kaarilla. Elämä ja lasten saanti saa jo näkyä mutta ei varmaan silti ole kulahtanut tässä vaiheessa. Periaatteessa kolmikymppisen kai kuuluisi elellä ulkoisesti parasta aikaa, itsetuntokin yleensä pitäisi olla parempi kuin epävarmana teininä.Myös värit joita käyttää hiuksissa, meikissä ja vaatetuksessa vaikuttaa yllättävän paljonkin.
Eihän sitä tarvii olla kulahtanut missään iässä..! Jotkut näyttävät ikäistään vanhemmalta siksi, että ovat kulahtaneita. Jotkut siksi, että näyttävät vain aikuismaisemmalta.

Jos olisi pitänyt Huhujutun ikää veikata, olisin sanonut jotain omaa luokkaani eli 24-25.. Eli mun mielestä juuri sellainen freesi ja nuorekas ulkoisesti.

Paino voi vaikuttaa osaltaan ikään, hoikempi näyttää usein nuoremmalta. Ja ehostus tottakai. Ihon kunto, hiusten kunto ja leikkaus/malli/miten ne on laitettu. Olemus, pukeutuminen. Mä näytän ilman meikkiä varmaan 35-vuotiaalta :whistle: :ashamed: :D

Jos olette katsoneet sarjaa Nuorennusleikkaus (naisia ehostellaan hoitamalla kasvojen iho kuntoon, hiukset uusiksi, vaatteet uusiksi ja meikkiä) niin tiedätte just mitä tarkoitan.
 

Yhteistyössä