Millaisia muut kotiäidit oikein on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä siihen vaikuttaa muutkin asiat, ku äidin asenne. Minusta on väsyttävää laittaa ekaluokkalainen kouluun, viedä eskarilainen eskariin pienten kans, hakea eskarilainen pienten kans, tehä ruokaa, pyykätä ja opettaa sakki luistelemaan, hiihtämään, pyöräilemään, potalle ja vielä jaksaa olla Iloinen ja suitsuttaa onneaan täälä täydellisille.

Meillä on yks erityislapsi ja kaksi muuten enemmän hoidettavaa ja jatkuvaa lääkitystä vaativaa. En ehdi kyllä päivän aikaan kuin pakollisen ja se on minimaalista. En edes yritä leipoa tai laittaa ruokaa noiden kanssa. Sen verran on villiä sakkia. Kun mies on kotona, niin ehtii muutakin.

Mulla ei ole kun yksi lapsi. Ollut tosi helppo vauvana ja näin ollen mulle on aina jäänyt hyvin aikaa. Nyt on paha ikä menossa (1v7kk) ja silmät saa olla selässäkin, ei tässä silti kiirettä. Koira tuossa on kanssa huolletavana, mutta on tuosta miehestäkin paljon apua. Tosin välillä on viikot poissa, mutta kotona ollessa työajan jälkeen osallistuu siinä missä mäkin (häpeäkseni myönnän, että usein enemmän kun mä...). Katsoo nyt millasta on sitten kun toinen lapsi tulee. Mulla kyllä on sellanen julma periaate, että koko ajan en viihdytä tai sylissä kuljeta (jos terve lapsi), joten sekin säästää aikaa.

Toisilla on helpompia lapsia ja toisilla on vähän vaativampia lapsia, jotka vaativat hieman enemmän huomiota. Toisten lapset katselevat vähän enemmän videoita kuin toisten lapset (kun lykkää videot pyörimään, lapset saa hiljaiseksi taloudessa kuin taloudessa ja äiti voi notkua vaikka tietokoneella sen ajan... :whistle: ). Toisilla on sotkuisempaa kuin toisilla. Jne. Tätä listaahan voisi jatkaa loputtomiin... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Toisilla on helpompia lapsia ja toisilla on vähän vaativampia lapsia, jotka vaativat hieman enemmän huomiota. Toisten lapset katselevat vähän enemmän videoita kuin toisten lapset (kun lykkää videot pyörimään, lapset saa hiljaiseksi taloudessa kuin taloudessa ja äiti voi notkua vaikka tietokoneella sen ajan... :whistle: ). Toisilla on sotkuisempaa kuin toisilla. Jne. Tätä listaahan voisi jatkaa loputtomiin... ;)

Monen lapsen äitinä täytyy puolustautua, että organisointikyky on kasvanut ainakin minulla lasten määrän lisäännyttyä, samoin käynnyt monilla tutuilla. Tietenkin saattaa olla, että jotkut pikkuasiat saattaa nyt katsoa sormien läpi, joten lasten kanssa olo tuntuu vähemmän työltä, enemmän elämäntavalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:

Monen lapsen äitinä täytyy puolustautua, että organisointikyky on kasvanut ainakin minulla lasten määrän lisäännyttyä, samoin käynnyt monilla tutuilla. Tietenkin saattaa olla, että jotkut pikkuasiat saattaa nyt katsoa sormien läpi, joten lasten kanssa olo tuntuu vähemmän työltä, enemmän elämäntavalta.

peesi

:) ja työsskäyvät äidit, voih, heitä käy melkein sääliksi nyt :hug: voimia silti heille kovasti.