Millainen teidän mielestä on "uudenveroinen"??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Kirppiksellä oli yks lasten vk haalari ja siinä luki "uudenveroinen" hintalapussa. KUitenkin haalarissa oli vähän kulumaa polvissa ja jokunen tahra rintapielessä. Kun mun mielestä uudenveroinen on sellanen jossa ei oo yhtäkään käytön jälkeä, mutta oonko mä väärässä???

Uudenveroinen on täysin uutta vastaava. Hyväksyn, että tuote on mahdollisesti pesty tai jopa ollut kerran päällä, mutta sen pitää olla silti täysin vastaavassa kunnossa kuin täysin uusi tuote. Uudenveroinen = uutta vastaava = kuin uusi.

Mun mielestä uudenveroinen tarkoittaa sellaista, jota on voitu käyttää kerran tai kaksi eli ei ole uusi, mutta kunto on uutta vastaava. Eli ei tosiaan käytön jälkiä...

Vähän kulumaa polvissa ja pari tahraa rintapielessä eivät käytännössä tee haalarista yhtään uutta huonompaa ja kun kyseessä oli kirpputori, oli haalari sen kriteereillä uudenveroinen. Kaupasta saa uusia.

Uudenveroinen on musta sellainen, josta ei huomaa, että sitä on käytetty. Ei saa olla kulunut, tahrainen, haalistunut... Musta on hassua että kirpparivaatteisiin kirjoitetaan "hyvä" tai "uudenveroinen", kai mä nyt näen itsekin missä kunnossa se on :D Eri asia jos myy netissä, niin joutuu sanallisestikin kuvailemaan vaatteen kuntoa.

[QUOTE="mä";24476285]Vähän kulumaa polvissa ja pari tahraa rintapielessä eivät käytännössä tee haalarista yhtään uutta huonompaa ja kun kyseessä oli kirpputori, oli haalari sen kriteereillä uudenveroinen. Kaupasta saa uusia.[/QUOTE]

Toivottavasti sä et myy kirpparilla mitään.

[QUOTE="mä";24476285]Vähän kulumaa polvissa ja pari tahraa rintapielessä eivät käytännössä tee haalarista yhtään uutta huonompaa ja kun kyseessä oli kirpputori, oli haalari sen kriteereillä uudenveroinen. Kaupasta saa uusia.[/QUOTE]

Mutta ei se ole millään muotoa uudenveroinen silti, jollakin kivat teoriat mutta edes "kirpparin uudenveroista" ei ole erikseen määritelty. :)

Yhteistyössä