millainen on kuumeeton keuhkokuume?? miten ilmenee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mahtavaa taitaa iskeä sitten minullekin päälle tuo kuumeeton keuhkokuume. Kuukauden olen yskinyt keltaista limaa ja juuri, kun pääsin huokasemaan, että vihdoin pääsen eroon tästä flunsasta niin töissä rupesi kesken päivää ottamaan hengestä.
Aluksi vain syvään hengittäessä tuntui pientä puristusta rintakehän alueella ja hieman yskää. Kotiin päästyäni pistin heti makuulleen ja huomasin että kyljellään ollessani puristaa rintakehää, niin etten psyty kunnolla hengittämään ja yskä rupesi pahentumaan. Nyt sitten istuessakin tuntuu puristusta, hengitys on pinnalista ja yksä limaista. Kuumetta minulla ei ole missään vaiheessa ollut, mitannut aina jos on vähänkin siltä tuntunut.

Mene lääkäriin. Käske kuunnella keuhkot ja kerro oireistasi --> varma lähete röntgeniin ja labraan toiv. samaksi illaksi. Jo pelkkä röntgen riittää välittömästi paikan päällä ilmentämään keuhkokuumeen ja labratulokset puolestaan sitten päivien viiveellä sen aiheuttajan. Ei tarvitse vakavasti sairaana tehdä töitä ja täällä kirjoitella.. tyhmää. Itselläni keuhkokuume myös tällä hetkellä "kuumeeton" jo toista päivää, kiitos antibioottien.. sitä ennen 8:n päivän helvetti tuolla 40 celciuksen rajoilla ja kuume ilmeisesti nousee vieläkin yöksi. En kirjoittasi tässä, jos en heräilisi tunnin välein rajuun hikoiluun (joka johtuu tod näk. korkean kuumeen laskemisesta).. kuumetta en vain kerkeä mitata/"napata".

Mulla ei ollut selvää kuumetta, pientä lämmönnousua vain iltaisin. Selvin oire oli hengästyminen pelkästä puhumisestakin ja voimattomuus. Yleinen tukala olo, ilman että kipua olisi tuntunut selvästi missään. Päällä ei ollut mitään flunssaa, yskitti kylläkin kumeasti, mitään limaa ei liikkunut. Tulehdusarvoista lähettivät päivystyksestä sairaalaan, missä röntgenkuvissa osoittautui keuhkokuumeeksi. Koska olin raskaana, pitivät sairaalassa suonensisäisessä lääkityksessä muutaman päivän ja jatkoin lääkekuuria vielä viikon kotona. Toipuminen oli sikäli hidasta, että hengästyminen kesti vielä pitkään ja limakin alkoi irtoamaan vasta lääkekuurin lopussa.

Itse olen tänään menossa lääkäriin pitkittyneen yskän (2 kk), iltaisin nousevan kuumeen ja nyt uutena oireena hengittämisen vaikeutumisen vuoksi. Mutta lämpö nousee tosiaan lähinnä iltaisin 37,5, mutta hengästyn pienestäkin.

Viime viikon olin sairaslomalla, silloin lääkäri kuunteli keuhkot ja antoi antibiootin keuhkoputkentulehdukseen. Pyysi tulemaan uudestaan, jos oireet jatkuvat. Kovempi kuume lähti joo, mutta vieläkin olo huono. Toivottavasti ottavat keuhkokuvan/selviäisi mikä mättää. Keuhkokuume?

Luulin, että kuntoni on huonontunut kun mm. portaita kävellessä, kauppakasseja kantaessa ylämäkeen tai pienestä juoksusta väsähdin niin, että piti käydä lepäämään. Yskin paljon limaa. Lämpö ei ollut erityisesti koholla. Tätä jatkui pari kuukautta kunnes nousi yli 38 C aaltoileva kuume. Terveydenhuollon ammattilainen kiinnitti huomiota hyvin raskaaseen hengitykseeni. Sain suoraan antibiootit ja diagnoosiksi pitkään jatkunut keuhkoputken tulehdus, joka on heikentänyt yleiskuntoa. Lääkäri sanoi, että oli muuttumassa keuhkokuumeeksi? eli mietin olisiko ollut oikeasti kuumeeton keuhkokuume. Olin silloin teini-ikäinen ja sijoitettuna eikä asian takia käytetty ikinä lääkärissä, vaan paikalla käväissyt lääkäri teki diagnoosin. Lääkekuureja tarvittiin useampi ennenkuin meni ohi.

Olen ollut viikon kipeä lämmonnousua viluttamista hikinen olo lämmön nousua on ollot 37,5 -37,7 ja välillä laskee 36,5 kova yska ummetusta alussa Nyt sattu kurkka tulipunainen pallen on kipeä kurkun pää sattu kun on saanut yskiä ja ottaa asmasuhkeita vilustuin kun olin rullaatorin kanssa kovassa sateessa kun kävin kampaajalla kastun läpimäräksi nyt kova rintakipu niin kuin olisi panssari rinassa sattuu kamalasti

kova pitkitynyt yskä joka ei ainakaan 4viikoon mene pois Lima eritän sitkeää asmasuhkeet kaksenkertastattava vaara piilee että tulehtuu koko kurkku ja keukoputket jotava paljon lämmintä nestettä
Olen eläkeellä Koti on remontoitu viime kesänä oli viemäristöstä johtunut vesivuoto joka on levinyt koko taloon kuivatus kesti toitta kuukautta oetiin monesti mitaustuloksia kaikki seinät maalatiin katto myös keittiön ja wc seinät puretiin korvatiin uudella materiaalilla kettiön kaapit uusitiin tiskipöytä kokonais remotti maksoi mutta kyllä kannatti

Olin Sunny Beachilla, ja kun nousin uimaaltaasta oli kuin pulloharjalla ois vedelty mun kurkussa.Hyvä että pääsin hotellille takaisin kun ei meinannu henki kulkea. Heti ambulanssilla Clinikalle, 3 päivää suonensisäisesti antibioottia ja viikko tabl.Ei ollut kuumetta,ja sanottiin että kuumeeton keukokuume vaarallisempi. Tapahtui 3 v.sitten, entunne vieläkään olevani täysin kunnossa.

Yhteistyössä