Miksköhän isot lapset istuu ostoskärryissä

  • Viestiketjun aloittaja Nieminen
  • Ensimmäinen viesti
tyttönen
Yleensä tuo minun reilu 3 vuotiaani kävelee, mutta kun pahin uhma iskee kaupassa niin nostan sen sinne istuimeen joka toimii ns. jäähypaikkana meillä. Ei tosiaankaan halua istua siellä vaan mielummin kävelee. Istuu hetken aikaa kärryissä ja sitten taas kokeillaan uudelleen kävelyä. Joskus saadaan meteliä aikaan, mutta ainakaan vielä ei ole kukaan mulkoillut kiukkuisesti :)
 
TIETENKIN
Alkuperäinen kirjoittaja Nieminen:
Hyvä, kun mahtuuvat edes. Siis jotkut 4-5- vuotiaat. Kai ne nyt sen aikaa jaksais kävellä, mitä kauppareissu kestää ja uskoa puhetta pitäisi ainakin jo tossa iässä...
SIKSI ETTÄ VANHEMMAT ANTAA ISTUA!!!
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
... ja oisko se nyt niin vaikeeta tehdä niistä kärryjen istuinosista hivenen kestävämpiä? Jos kerran tässä tuntuu olevan pääasiana se, ettei vaan rikota sitä painorajaa, mikä kärryyn on laitettu... ;)
Heh. Mikä sinusta olisi sitten sopiva painoraja, 25 kg? Jotta sen 7-vuotiaan Nicopetterin ei vaan tarvitse rasittaa pikku jalkojaan...? Kaikkea sitä kuuleekin. Ei oikeasti ole mikään ihme, että lapset ovat nykyään motoriikaltaan heikkoja ja ylipainoisia, kun sinne kauppaan mennään autolla ja kaupassakin pitää isoja lapsia istuttaa kärryissä. Ei vaan tajua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
en muuetnkaan tajuu, miksm isoja lapsia ylipäätänsä pidetään kärryissä. Naurettavan näköistä.
Tuutko kantamaan sit mun cp-vammaista 17kg painavaa lasta? JOs se susta on kerran niin naurettavan näköstä kun iso lapsi istuu kärryissä.. Hitto mitä porukkaa täällä on...:(
Tää asia on nyt erikseen. En tietenkään tarkoittanut sairaudesta johtuvaa istumista. Pahoittelut, jos näin ymmärsit. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
en muuetnkaan tajuu, miksm isoja lapsia ylipäätänsä pidetään kärryissä. Naurettavan näköistä.
Tuutko kantamaan sit mun cp-vammaista 17kg painavaa lasta? JOs se susta on kerran niin naurettavan näköstä kun iso lapsi istuu kärryissä.. Hitto mitä porukkaa täällä on...:(
Tää asia on nyt erikseen. En tietenkään tarkoittanut sairaudesta johtuvaa istumista. Pahoittelut, jos näin ymmärsit. :hug:
no, niistä lapsista nyt vaan ei päältäpäin katsomalla välttämättä näe onko ne "normaaleja" vai ei. Joten siis ihan yhtä naurettavalta se vammainen lapsi siis näyttää niissä kärryissä kuin tervekin...

On mullekin huomautettu siitä että neljävuotias istuu rattaissa, ihan niinkuin asia kellekään ulkopuoliselle edes kuuluisi mitenkään.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
no, niistä lapsista nyt vaan ei päältäpäin katsomalla välttämättä näe onko ne "normaaleja" vai ei.

On mullekin huomautettu siitä että neljävuotias istuu rattaissa, ihan niinkuin asia kellekään ulkopuoliselle edes kuuluisi mitenkään.
No välillä tuntuu että 2,5-vuotiaskaan ei saisi enään rattaissa istua.
 
Siksi kun
- ne ei jaksa kävellä kun on aina kyyditty autolla ja rattailla joka paikkaan
- vanhemmat ei jaksa/halua pistää rajoja lapsille
- helpompaa
-lähdetään väsyneiden ja nälkäisten lasten kansa kauppaan.
- perusasenne: minä, minä ,minä paskat muista ja siitä että niiden ostoset likaantuu niissä kärryissä. Voihan ne pyyhkiä ne ostokset kotona jos ne likaantuu .
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja ? :
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
... ja oisko se nyt niin vaikeeta tehdä niistä kärryjen istuinosista hivenen kestävämpiä? Jos kerran tässä tuntuu olevan pääasiana se, ettei vaan rikota sitä painorajaa, mikä kärryyn on laitettu... ;)
Heh. Mikä sinusta olisi sitten sopiva painoraja, 25 kg? Jotta sen 7-vuotiaan Nicopetterin ei vaan tarvitse rasittaa pikku jalkojaan...? Kaikkea sitä kuuleekin. Ei oikeasti ole mikään ihme, että lapset ovat nykyään motoriikaltaan heikkoja ja ylipainoisia, kun sinne kauppaan mennään autolla ja kaupassakin pitää isoja lapsia istuttaa kärryissä. Ei vaan tajua.
No vaikka se 25kg ;) Mä oon tota mieltä, että kouluikäisiltä voi jo vaatia jaksamaan pitkän kauppareissun. Tässä maailmassa on mielestäni tärkeämpääkin kummasteltavaa kuin jonkun lapsen kärryissä istuminen.

Kaiken lisäksi mun mielestä on KÄTEVÄÄ, että metrin mittaiset ja alle on kyydissä eikä törmäile ties mistä kulmasta vieraiden kärrien alle ja eteen. Meiän lapsi istuu kyydissä kaupassa ja kävelee tarhamatkat. Tää nyt vaan on meiän valinta.
 
HelloShitty
mua ihmetyttää kans että miten joku saa sen ikästä istumaan sinne. :eek: mulla toi nuorin vähän alle 3v eikä oo enää aikoihin suostunu istuu siellä. juoksee mieluummin pää kolmantena jalkana ympäri kauppaa. |O :headwall: :|
 
Lapsista on mukava olla kärryn kyydissä :) Meillä tosi reippaita kävelijöitä, mutta kaupassa haluavat kärryn kyytiin (3- ja 5-vuotiaat). 1v. kuopus pääsee istumaan ja toiset roikkuvat kärryn reunoilla... Itse kärryyn en päästä istumaan. Esikoinen on arahko lapsi ja pelkää eksyvänsä kaupassa ja varmaan siksikin tarrautuu. Eräässä kaupassa oli sellaiset kärryt, mihin mahtui kaksi lasta auto-osaan ja vielä yksi istumaan tavallisesti siihen istuimeen. Oli muuten kätevä! Joskin raskas työntää :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mua ihmetyttää kans että miten joku saa sen ikästä istumaan sinne. :eek: mulla toi nuorin vähän alle 3v eikä oo enää aikoihin suostunu istuu siellä. juoksee mieluummin pää kolmantena jalkana ympäri kauppaa. |O :headwall: :|
no ei kai istu jos lapsi kaikesta ite päättää, kyllä meilläkin yritetään sanoa ei, mutta jos on kiire niin kyytii vaa
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mua ihmetyttää kans että miten joku saa sen ikästä istumaan sinne. :eek: mulla toi nuorin vähän alle 3v eikä oo enää aikoihin suostunu istuu siellä. juoksee mieluummin pää kolmantena jalkana ympäri kauppaa. |O :headwall: :|
Helposti, nostaa kainaloista ja laittaa istumaan :D siis joissain asioissa tuo poika taitaa olla vaan aika helppo..toisissa sit ei :snotty:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mua ihmetyttää kans että miten joku saa sen ikästä istumaan sinne. :eek: mulla toi nuorin vähän alle 3v eikä oo enää aikoihin suostunu istuu siellä. juoksee mieluummin pää kolmantena jalkana ympäri kauppaa. |O :headwall: :|
no ei kai istu jos lapsi kaikesta ite päättää, kyllä meilläkin yritetään sanoa ei, mutta jos on kiire niin kyytii vaa
no joo..mutta sitä huutoa ei jaksa kukaan. :whistle: ja kun toi huutaa siihen asti että oksentaa. :kieh:
 
Tuli muuten se mieleen et joissain kaupois, esim. täällä k-kaupas, on surkeen pienet autokärryt, niihinkö sit pitäs lastata parin päivän ruokaostokset kun tavaratilaa on puolet vähemmän kun normikärryssä.
 
vieras
Mistä tiedät minkä ikäisiä ovat? Meidän 2 v on normaalin 4 v:n kokoinen. Välillä joo katotaan pitkään, mutta taisi selvitä syy :( Joku palstamamma kyttää että isoa lasta kuljetetaan kärryissä.
 
HelloShitty
niin ja tällä hetkellä on ihan mahotonta muutenkin saada sitä kärryihin. tyttö painaa semmoset 18kg, oon lyhyt enkä saa nostettua potkivaa lasta kärryihin ja masun takia en edes ylety. :kieh:
 
=D
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja =O:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun lapsi on vasta 2,5-v mutta aika pitkä poika, saattaa siis näyttää isommalta kuin on. 15kg siinä kärryssä on raja.
onko siinä joku raja? poika 6 v ja 18 kg ja kyydissä kuristelee...
juu siinä lukee painoa max 15kg
Kääks....pitänee laittaa poika dietille.
Oikeesti, kiva kun istuu siinä ylhäällä; helpompi jutella eikä tarvi miettiä missä on...siis jos vahingossa unohtuu katseleen jotain. Ihania kommentteja taas kapeakatseisilta ihmisiltä. Jatkakaa!
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä tiedät minkä ikäisiä ovat? Meidän 2 v on normaalin 4 v:n kokoinen. Välillä joo katotaan pitkään, mutta taisi selvitä syy :( Joku palstamamma kyttää että isoa lasta kuljetetaan kärryissä.
kyllä mä pystyn arvioimaan lapsen ikää vaikka iso onkin. mulla on itellä pitkä tyttö mutta kyllä muista yleensä näkee naamasta onko pieni vai iso. ;)
 
Mammakiito
Alkuperäinen kirjoittaja voi tollotus teitä:
tiedättekös ei se oo siitä kestävyydestä kyse vaan TURVALLISUUDESTA.
Kärryissä on edes jotain suojaa kun palstamammat painaa hullunkiilto silmissä juoksujalkaa tarjousten perässä pitkin kauppaa ja jyräävät kaikki allensa!!!
 

Yhteistyössä