Miksköhän isot lapset istuu ostoskärryissä

  • Viestiketjun aloittaja Nieminen
  • Ensimmäinen viesti
...
Ihme, ettei kukaan oo vielä sanonu, ett "kyllä meillä vaan kävelee 1-vuotiaat kauppareissut", joten joudun ite olee syntinen. Eli meillä reilu 2-vee kävelee pikkukärryjen kans ite kauppareissut. On kävelly jo pitkään kaupassa, joten oppinu menee tietyllä tavalla, eikä törmäile/lappaa tavaraa kärryihin. Tämän oon tehny yksistään siitä syystä, että kun seuraavia lapsia tulee, ni ei oo ongelmaa mihin laittaa lapset jos kärryistä loppuu tila.

Mutta ite en kyl kato kieroon isompia lapsia jotka kärryissä istuu. Siinähän istuu. Enemmän ärsyttää nää ihmiset mitkä ottaa vauvakärryjä ja pitää laukkuaan kaukalossa.
 
niinpä niin
No on järkkyä jos 3-vuotias istuu siellä kärryssä. Aina on laiska paska kyseessä.
Niinkun meilläkin, kävellään 5 kilsaa kauppaan, joka ilman muuta on tosi vähän tollaselle 90sentiselle. Enemmän vaan pitäis, mutta ei, kun hemmetin kakara haluais sit kaupassa välillä kärryihin istumaan. Pakotan sen kuitenkin kävelemään siellä Jumbossa sen 3 tuntia, mitä itekin siellä pyörin, koska olen niin saatanan loistava äiti....
 
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja voi kääk:
Kaikista kauhein näky on noin 4-6v. pullukka lapsi joka istuu kärryn ostososassa ja mässyttää maksamatonta jättituuttiaan :-0 * nähty on *
Juu, ja varmaan prosentuaalisesti suurin osa kärryissä istujista on tälläsiä.
 
kaksoset
ette enää ihmettelisi jos menisitte uhmaisten kaksosten kanssa kauppaan, että MIKSI laitan lapset kärryyn istumaan, saa kauhistella kun eivät tottele, muilla ei vissiin ole uhmaikäisiä lapsia kuin meillä vaan.
 
nonni
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
No on järkkyä jos 3-vuotias istuu siellä kärryssä. Aina on laiska paska kyseessä.
Niinkun meilläkin, kävellään 5 kilsaa kauppaan, joka ilman muuta on tosi vähän tollaselle 90sentiselle. Enemmän vaan pitäis, mutta ei, kun hemmetin kakara haluais sit kaupassa välillä kärryihin istumaan. Pakotan sen kuitenkin kävelemään siellä Jumbossa sen 3 tuntia, mitä itekin siellä pyörin, koska olen niin saatanan loistava äiti....
Ota yksi (tai jopa kaksi) pientä rauhoittavaa tablettia, eiköhän se siitä taas ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kaksoset:
ette enää ihmettelisi jos menisitte uhmaisten kaksosten kanssa kauppaan, että MIKSI laitan lapset kärryyn istumaan, saa kauhistella kun eivät tottele, muilla ei vissiin ole uhmaikäisiä lapsia kuin meillä vaan.
Onks 4-5 vuotialla vielä uhmaikä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksoset:
ette enää ihmettelisi jos menisitte uhmaisten kaksosten kanssa kauppaan, että MIKSI laitan lapset kärryyn istumaan, saa kauhistella kun eivät tottele, muilla ei vissiin ole uhmaikäisiä lapsia kuin meillä vaan.
Onks 4-5 vuotialla vielä uhmaikä??
No onko 20-50v vielä uhmaikää kun nekin tuntuu kiukuttelevan vähä väliä jostain? Kaikilla on hei huonot päivänsä, jopan niillä lapsilla.
 
kaksoset
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksoset:
ette enää ihmettelisi jos menisitte uhmaisten kaksosten kanssa kauppaan, että MIKSI laitan lapset kärryyn istumaan, saa kauhistella kun eivät tottele, muilla ei vissiin ole uhmaikäisiä lapsia kuin meillä vaan.
Onks 4-5 vuotialla vielä uhmaikä??
eikös täällä ole keskusteltu jopa 2 vuotiaista, ja minun lapset eivät ole vielä 4 tai 5 vuotiaita
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kaksoset:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksoset:
ette enää ihmettelisi jos menisitte uhmaisten kaksosten kanssa kauppaan, että MIKSI laitan lapset kärryyn istumaan, saa kauhistella kun eivät tottele, muilla ei vissiin ole uhmaikäisiä lapsia kuin meillä vaan.
Onks 4-5 vuotialla vielä uhmaikä??
eikös täällä ole keskusteltu jopa 2 vuotiaista, ja minun lapset eivät ole vielä 4 tai 5 vuotiaita
No, luepas aloitus, niin tiedät mitä kysyin :)
 
Tää on muuten loppupeleis ihan se ja sama nykymaailmas, nostaksä sen mukulas sinne kärryyn vai et. Sä saat katseita osakses (ja palstalla kauhistelua) joka tapaukses, oli se sielä kärryssä tai temppuilee pikkukärryineen muiden ihmisten jaloissa tai vielä parempaa, vetää ittensä maihin ja alkaa itkupotkuraivarit. Aiva sama, lopputuloksen tietää.
 
Henni
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tää on muuten loppupeleis ihan se ja sama nykymaailmas, nostaksä sen mukulas sinne kärryyn vai et. Sä saat katseita osakses (ja palstalla kauhistelua) joka tapaukses, oli se sielä kärryssä tai temppuilee pikkukärryineen muiden ihmisten jaloissa tai vielä parempaa, vetää ittensä maihin ja alkaa itkupotkuraivarit. Aiva sama, lopputuloksen tietää.
Minkä ikäsenä keskimäärin nämä itkupotkuraivarit ovat ajankohtaisia?

Ite kuullu ja lukenu niin paljon näsitä, mutta ikä jääny epäselväks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Henni:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tää on muuten loppupeleis ihan se ja sama nykymaailmas, nostaksä sen mukulas sinne kärryyn vai et. Sä saat katseita osakses (ja palstalla kauhistelua) joka tapaukses, oli se sielä kärryssä tai temppuilee pikkukärryineen muiden ihmisten jaloissa tai vielä parempaa, vetää ittensä maihin ja alkaa itkupotkuraivarit. Aiva sama, lopputuloksen tietää.
Minkä ikäsenä keskimäärin nämä itkupotkuraivarit ovat ajankohtaisia?

Ite kuullu ja lukenu niin paljon näsitä, mutta ikä jääny epäselväks.
En mä tiedä, meillä en muista aikaa koska meillä olis joku heittäytyny kaupas maihin. Tai jos on, niin hälle on tullu hyvin kiire lähteä kipittämään perään kun muut jatkaa ostoksiaan. Olisko se 2-3v?

 
Tämä ei nyt ihan varsinaisesti liity aiheeseen, mutta haluan kuitenkin sanoa, kun kaupassa käyntiin liittyy: Minua niin suunnattomasti ottaa päähän ne ihmiset, joilla ei ole lapsia, mutta jotka parkkeeraavat ne autonsa niille muutamille lapsipaikoille, jotka siinä kaupan ulko-oven läheisyydessä on!!! Siis niitä mitkä on tarpeeksi leveitä, jotta auton ovet mahtuu aukaisemaan kunnolla, pelkäämämättä että toinen auto siinä vieressä on aivan lommoilla ja joista on turvallista mennä sinne kupaan niiden muutaman villin uhmaikäisen kanssa...
 
???
En ole tuo cp-vammaisen äiti, mutta vastaan kuitenkin: ei todellakaan välttämättä cp-vamma näy päälle päin. Ja lisähuom! cp-vammainen ei tarkoita samaa kuin kehitysvammainen.*oho!*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi nyt vielä mutta eikö CP-vamma aina näy päällepäin?

Tuosta vammaisen lapsen istuttamisesta kärryissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
No on järkkyä jos 3-vuotias istuu siellä kärryssä. Aina on laiska paska kyseessä.
Niinkun meilläkin, kävellään 5 kilsaa kauppaan, joka ilman muuta on tosi vähän tollaselle 90sentiselle. Enemmän vaan pitäis, mutta ei, kun hemmetin kakara haluais sit kaupassa välillä kärryihin istumaan. Pakotan sen kuitenkin kävelemään siellä Jumbossa sen 3 tuntia, mitä itekin siellä pyörin, koska olen niin saatanan loistava äiti....
On teillä aika moiset ruokalaskut kun menee 3h ruokakaupassa.
Miks hel..tissä pitää ottaa pieni lapsi mukaan 3h shoppailureissulle. Järkikin sanoo ettei lapsi jaksa kun äiti nyplää ja hiplaa jokaista vaatetta.
 
Henni
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Henni:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tää on muuten loppupeleis ihan se ja sama nykymaailmas, nostaksä sen mukulas sinne kärryyn vai et. Sä saat katseita osakses (ja palstalla kauhistelua) joka tapaukses, oli se sielä kärryssä tai temppuilee pikkukärryineen muiden ihmisten jaloissa tai vielä parempaa, vetää ittensä maihin ja alkaa itkupotkuraivarit. Aiva sama, lopputuloksen tietää.
Minkä ikäsenä keskimäärin nämä itkupotkuraivarit ovat ajankohtaisia?

Ite kuullu ja lukenu niin paljon näsitä, mutta ikä jääny epäselväks.
En mä tiedä, meillä en muista aikaa koska meillä olis joku heittäytyny kaupas maihin. Tai jos on, niin hälle on tullu hyvin kiire lähteä kipittämään perään kun muut jatkaa ostoksiaan. Olisko se 2-3v?
Eli ei nyt mene siis suoraan, ett kaikki heittäytyy maihin jossain vaiheessa ja saa äiskän punaseks;)Siis luonteeseen liittyvä juttu, miten tempperamenttinen lapsi on kyseessä. Täytynee toivoo, että meillä jäis väliin nää:)
 
[quote="Henni
Eli ei nyt mene siis suoraan, ett kaikki heittäytyy maihin jossain vaiheessa ja saa äiskän punaseks;)Siis luonteeseen liittyvä juttu, miten tempperamenttinen lapsi on kyseessä. Täytynee toivoo, että meillä jäis väliin nää:)[/quote]

No ei tosiaankaan, ei kaikki saa niitä ja jotkut saa muidenkin edestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
kyllä tuo 4v just täyttäny välillä istuu muttei sielä mihin ostokseni laitan.
Enemmän mua häirihtee se että annetaan syödä/juoda kaupassa maksamatta ensin mutta se onki aihe toinen

Kyllä meillä välillä annetaan 1,5v pojan syödä/juoda kaupassa ja maksetaan vasta kassalla....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:
Tämä ei nyt ihan varsinaisesti liity aiheeseen, mutta haluan kuitenkin sanoa, kun kaupassa käyntiin liittyy: Minua niin suunnattomasti ottaa päähän ne ihmiset, joilla ei ole lapsia, mutta jotka parkkeeraavat ne autonsa niille muutamille lapsipaikoille, jotka siinä kaupan ulko-oven läheisyydessä on!!! Siis niitä mitkä on tarpeeksi leveitä, jotta auton ovet mahtuu aukaisemaan kunnolla, pelkäämämättä että toinen auto siinä vieressä on aivan lommoilla ja joista on turvallista mennä sinne kupaan niiden muutaman villin uhmaikäisen kanssa...
Kerran yhelle pariskunnalle sanoin vastaavassa paikassa että teillä tais lapset unohtua autoon vai? Kattoivat ku sonni uutta aitaa. Ja yhelle mannelle sanoin sen tullessa lasten hoitohuoneesta että nyt lapses tais huuhtoutua pöntöstä alas.
 
Ei meillä kyllä 4-5 vuotiaat kärryihin mahdu, paitsi autokärryihin, mutta ymmärrän hyvinkin, ettei sen ikäinen lapsi jaksa pitkän kävelymatkan jälkeen kävellä vielä suurissa tavarataloissakin.

Onneksi oma 3v on pienikokoinen, joten hänet voi huoleti vielä kärryihin laittaa, koska kun hän kärryissä istuu on mun ostosten teko huomattavasti helpompaa. Voin keskittyä siihen mitä ostan, eikä tarvitse kokoajan vahtia mihin pikkuinen tallustaa ajatuksissaan tai näprääkö turhan tarkasti tuotteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
No on järkkyä jos 3-vuotias istuu siellä kärryssä. Aina on laiska paska kyseessä.
Niinkun meilläkin, kävellään 5 kilsaa kauppaan, joka ilman muuta on tosi vähän tollaselle 90sentiselle. Enemmän vaan pitäis, mutta ei, kun hemmetin kakara haluais sit kaupassa välillä kärryihin istumaan. Pakotan sen kuitenkin kävelemään siellä Jumbossa sen 3 tuntia, mitä itekin siellä pyörin, koska olen niin saatanan loistava äiti....
On teillä aika moiset ruokalaskut kun menee 3h ruokakaupassa.
Miks hel..tissä pitää ottaa pieni lapsi mukaan 3h shoppailureissulle. Järkikin sanoo ettei lapsi jaksa kun äiti nyplää ja hiplaa jokaista vaatetta.


Ehkä 3h oli liioittelua tai ehkä heille mee se matkoineen ja muine asioineen. Mutta ei noista isoista marketeista pääse muutamassa minuutissa. Vaikka pelkän maidon lähtisi hakemaan saa kävellä toiselle puolen isoa hallia. Saati kun tekee viikko-ostoksia ja tietty osa tavaroista unohtuu alkutaipaleelle, joten ristiin rastiin ees taas saa kävellä. Monesti niissä väsyy lapsen lisäksi myös äitikin (ainakin meillä). Kun itse olen väsynyt ja lapsi myös, on huomattavasti helpompi antaa laspen istua kärryssä kuin pakottaa kävelemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TIETENKIN:
Alkuperäinen kirjoittaja Nieminen:
Hyvä, kun mahtuuvat edes. Siis jotkut 4-5- vuotiaat. Kai ne nyt sen aikaa jaksais kävellä, mitä kauppareissu kestää ja uskoa puhetta pitäisi ainakin jo tossa iässä...
SIKSI ETTÄ VANHEMMAT ANTAA ISTUA!!!


Meillä kyllä menee neidin 3v kohdalla niinpäin, että mä pakotan hänet istumaan. Eli alkuun voi kävellä, mutta lähes aina alkaa jossain vaiheessa levottomaksi, jolloin omasta ostamisesta ei tule mitään, joten pakotan hänet kärryihin.

 
tepa
Alkuperäinen kirjoittaja mirkku87:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
kyllä tuo 4v just täyttäny välillä istuu muttei sielä mihin ostokseni laitan.
Enemmän mua häirihtee se että annetaan syödä/juoda kaupassa maksamatta ensin mutta se onki aihe toinen

Kyllä meillä välillä annetaan 1,5v pojan syödä/juoda kaupassa ja maksetaan vasta kassalla....

Niinpä..Lienee kuitenkin pääasia että maksaa? :)
 

Yhteistyössä