Miksköhän isot lapset istuu ostoskärryissä

  • Viestiketjun aloittaja Nieminen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa taas suvaitsematonta ja pikkusieluista porukkaa liikkeellä:(
Näin on, minkä ihmeen takia "pienet" ei sais istuu ostoskärryssä jos ne kerran haluaa? Etenkin just jotku yli 5v, eihän ne jaksa kävellä koko pitkää kauppamatkaa! Jotain rajaa, pitää mammojen ymmärtää. Itse aion ainakin kulettaa lasta kärryissä ihan niin kauan kun Nico haluaa, kamala jos sille tulis jotaa raumoja jos kieltäisin ettei saa kärryihin mennä, sehän vaikuttaa koko loppuelämään ;)
 
kerran koettu
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:
Tämä ei nyt ihan varsinaisesti liity aiheeseen, mutta haluan kuitenkin sanoa, kun kaupassa käyntiin liittyy: Minua niin suunnattomasti ottaa päähän ne ihmiset, joilla ei ole lapsia, mutta jotka parkkeeraavat ne autonsa niille muutamille lapsipaikoille, jotka siinä kaupan ulko-oven läheisyydessä on!!! Siis niitä mitkä on tarpeeksi leveitä, jotta auton ovet mahtuu aukaisemaan kunnolla, pelkäämämättä että toinen auto siinä vieressä on aivan lommoilla ja joista on turvallista mennä sinne kupaan niiden muutaman villin uhmaikäisen kanssa...
Parkkeeraan sinne, jotta auton ovet pysyy pois kolhuista, kun naapuri ei yllä niitä murjomaan. Peruspaikat on niin kapeita, että ku naapuriauton mummo tulee ja kiskaisee oven auki niin ai-jai ku audin kylki lommoilee!
 
neki
Alkuperäinen kirjoittaja kerran koettu:
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:
Tämä ei nyt ihan varsinaisesti liity aiheeseen, mutta haluan kuitenkin sanoa, kun kaupassa käyntiin liittyy: Minua niin suunnattomasti ottaa päähän ne ihmiset, joilla ei ole lapsia, mutta jotka parkkeeraavat ne autonsa niille muutamille lapsipaikoille, jotka siinä kaupan ulko-oven läheisyydessä on!!! Siis niitä mitkä on tarpeeksi leveitä, jotta auton ovet mahtuu aukaisemaan kunnolla, pelkäämämättä että toinen auto siinä vieressä on aivan lommoilla ja joista on turvallista mennä sinne kupaan niiden muutaman villin uhmaikäisen kanssa...
Parkkeeraan sinne, jotta auton ovet pysyy pois kolhuista, kun naapuri ei yllä niitä murjomaan. Peruspaikat on niin kapeita, että ku naapuriauton mummo tulee ja kiskaisee oven auki niin ai-jai ku audin kylki lommoilee!

Ootko keski-ikänen mies?

 
Mun poika on ollut 2,5 vuotiaana 104 pitkä ja painanut 16 kg. Varmasti näyttänyt ikäistään vanhemmalta. Ja istunut kärryssä, koska jonotti polvileikkaukseen ja ei suostunut kovin pitkään kävelemään, ennen kuin jalka leikattiin ja parantui.
Älkää aina koon perusteella tuomitko. Poika on muuten nyt vajaat 13v ja lähes 180 cm ja pelikaverista pienin on alle 140 cm vaikka on pari kuukautta vanhempi. :)
 
Juh
Meidän lapset 2v. ja melkein 4v. istuu toisinaan ostoskärryissä joihin saa kaks. Kaikilla on mukavampaa jos lapset on hoitopäivän jälkeen väsyneitä, mutta kauppaan on vaan mentävä. Meidän lapset osaa kyllä käyttäytyä ja pukkaavat usein pikkukärryjä, tykkään kuitenkin kaupassa käydessä jutella lasten kanssa ja mikäs sen kätevämpää kuin et ne istuu siinä nenän alla. Ihan sama montako mammaa mulkoille pahasti! Ja aatelkaas, saatan välillä ostaa pakastepizzaa ja jopa kaljaa sieltä kaupasta, ja ihan lasten kanssa..!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa taas suvaitsematonta ja pikkusieluista porukkaa liikkeellä:(
Näin on, minkä ihmeen takia "pienet" ei sais istuu ostoskärryssä jos ne kerran haluaa? Etenkin just jotku yli 5v, eihän ne jaksa kävellä koko pitkää kauppamatkaa! Jotain rajaa, pitää mammojen ymmärtää. Itse aion ainakin kulettaa lasta kärryissä ihan niin kauan kun Nico haluaa, kamala jos sille tulis jotaa raumoja jos kieltäisin ettei saa kärryihin mennä, sehän vaikuttaa koko loppuelämään ;)
Luuletko olevasi hauskakin? Ei kyllä naurattanut yhtään:(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa taas suvaitsematonta ja pikkusieluista porukkaa liikkeellä:(
Näin on, minkä ihmeen takia "pienet" ei sais istuu ostoskärryssä jos ne kerran haluaa? Etenkin just jotku yli 5v, eihän ne jaksa kävellä koko pitkää kauppamatkaa! Jotain rajaa, pitää mammojen ymmärtää. Itse aion ainakin kulettaa lasta kärryissä ihan niin kauan kun Nico haluaa, kamala jos sille tulis jotaa raumoja jos kieltäisin ettei saa kärryihin mennä, sehän vaikuttaa koko loppuelämään ;)
Luuletko olevasi hauskakin? Ei kyllä naurattanut yhtään:(
Ei, en luulut olevani hauska, mutta miksi surunaama, kolahtiko?
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan teillä kellään käynyt mielessä, että osa niistä kärryissä istuvista lapsista istuu siellä koska ei OSAA kävellä..Meidän 4-v cp-vammainen tyttömme istuu kärryissä, koska ei osaa vielä kävellä. Tuijottelua ja katseita kyllä riittää..tytön vammaa kun ei huomaa päällepäin. Ihmetellään vain kun iso tyttö istuu kärryissä ja pikkusisko kävelee vieressä.
Meillä sama juttu, eli lapsi yli 4v, mutta ei kävele.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa taas suvaitsematonta ja pikkusieluista porukkaa liikkeellä:(
Näin on, minkä ihmeen takia "pienet" ei sais istuu ostoskärryssä jos ne kerran haluaa? Etenkin just jotku yli 5v, eihän ne jaksa kävellä koko pitkää kauppamatkaa! Jotain rajaa, pitää mammojen ymmärtää. Itse aion ainakin kulettaa lasta kärryissä ihan niin kauan kun Nico haluaa, kamala jos sille tulis jotaa raumoja jos kieltäisin ettei saa kärryihin mennä, sehän vaikuttaa koko loppuelämään ;)
Luuletko olevasi hauskakin? Ei kyllä naurattanut yhtään:(
Ei, en luulut olevani hauska, mutta miksi surunaama, kolahtiko?
Kops kops, taisi sitten kolahtaa?
 
koska
mun on ollu pakko tehä niin. mulla on kaksoset ja sellon kokosessa laitoksessa ei silti oo ollu järkeä sijoittaa kärryihin johon sais 2 joten lopputulos on se että yks istuu kärryssä ja toinen sin istuimessa ja ikää lapsilla 1,5v
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
En ole tuo cp-vammaisen äiti, mutta vastaan kuitenkin: ei todellakaan välttämättä cp-vamma näy päälle päin. Ja lisähuom! cp-vammainen ei tarkoita samaa kuin kehitysvammainen.*oho!*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi nyt vielä mutta eikö CP-vamma aina näy päällepäin?

Tuosta vammaisen lapsen istuttamisesta kärryissä...
Ei näy cp vamma, eikä välttämättä kehitysvammakaan päälle päin.
 
Mun lapsi istuu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan teillä kellään käynyt mielessä, että osa niistä kärryissä istuvista lapsista istuu siellä koska ei OSAA kävellä..Meidän 4-v cp-vammainen tyttömme istuu kärryissä, koska ei osaa vielä kävellä. Tuijottelua ja katseita kyllä riittää..tytön vammaa kun ei huomaa päällepäin. Ihmetellään vain kun iso tyttö istuu kärryissä ja pikkusisko kävelee vieressä.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta sama meillä että tyttö 3v cp-vamma eikä kävele ja välillä tuntuu että tuhat katsetta niskassa kun ei sitä vammaa ulos päin näy.
 
siis
mä en oo ikinä kiinnittäny huomioo mihinkään tollaseen..enkä kyllä alota nytkään, ihan hölmöä. Mä meen sinne kauppaan ostamaan tarvittavani enkä kyyläämään muiden kärryjä ja niissä istuvia ihmisiä.
 
cp-vammaisen lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi nyt vielä mutta eikö CP-vamma aina näy päällepäin?

Tuosta vammaisen lapsen istuttamisesta kärryissä...
Kuule ei se näy ei cp-vamma tarkoita että on ns. kieliposkella ja pyörätuolissa loppu elämän!!!! Cp-vammainen on ihminen jolla voi olla esim. vain toinen puoli liikunta kyvytön/heikko tai vaan jalka/jalat käsi/kädet tai kaikki neljä rajaa. Cp-vammainen on sama kun liikuntarajoitteinen kehitysvamma ei liity cp-vammaan, mutta joillakin voi olla lisävammana kehitysvamma. Meillä on cp-vammainen tyttö ja jos tyttö on sylissä tai istuu rattaissa ihmiset sanovat kun ei se vamma näy, niin se ei näy muutenkun kun sitten että tyttö ei vielä kävele vaikka on 3v.
Anteeksi
 
Mun 3 v kävelee kyllä kaupassa. Joskus pikkukärryjä työntäen, joskus kärrystä kiinni pitäen.

Aika ajoin, ei usein mutta kuitenkin, hänellä on sellaisia päiviä ettei häntä kiinnosta totella. On ehkä rättiväsynyt jo, mutta kaupassa on käytävä kuitenkin. Silloin laitan hänet istumaan kärryjen istuinosaan, hän istuu siinä nätisti, ja kaikilla on kivaa. En halua ottaa sitä riskiä, että hän säntäisi karkuun kaupassa ja katoaisi tai mahdollisesti hajoittaisi jotain.
 

Yhteistyössä