Miksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aq:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras täälläkin:
Ihan samaa mieltä olen ap:n kanssa siitä, että tässä kohden on suuri epäkohta! En niinkään menisi eläkkeitä tähän vertaamaan. Minusta on eri asia. Mutta, mutta. Mulle ei työkokemuksen puuttuessa ole maksettu työttömyyskorvausta ollenkaan! Olen kouluttautunut, vasta ammattiin valmistunut. Mutta ei, kuulun työmarkkinatuelle, ja puolison tulojen johdosta en saa mitään!

oletko valittanut päätöksestä?

no hah . millonkaan ei valitus auta kun laki sanoo ettei työmarkkina tukea saa kun kämmpiksen (puolison/ vanhempien)tulot ylittää tulo rajan. näin se menee. sitä vaan pitää hankkia lume kämppä työttömän (jos ei aviossa) ja maksattaa sossulle vuokratkin.
mutta lakikin voi olla vastoin ihmisoikeussäädöksiä. kyllä verotuksen pitäisi ottaa huomioon, että elatuskykyä jää, jos kerta valtio saa viedä ihmisen palkasta isot verot, pitäisi sen huomioida se, että jäljelle jäävällä osalla elättää perheen, jos kerta puolison on koko perhe elätettävä.

Ei verotus sitä huolehdi todellakaan! Ja kyllä se palkka on jo ihan normaalia isompi jos ei puoliso saa työttömyysskorvauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja aq:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras täälläkin:
Ihan samaa mieltä olen ap:n kanssa siitä, että tässä kohden on suuri epäkohta! En niinkään menisi eläkkeitä tähän vertaamaan. Minusta on eri asia. Mutta, mutta. Mulle ei työkokemuksen puuttuessa ole maksettu työttömyyskorvausta ollenkaan! Olen kouluttautunut, vasta ammattiin valmistunut. Mutta ei, kuulun työmarkkinatuelle, ja puolison tulojen johdosta en saa mitään!

oletko valittanut päätöksestä?

no hah . millonkaan ei valitus auta kun laki sanoo ettei työmarkkina tukea saa kun kämmpiksen (puolison/ vanhempien)tulot ylittää tulo rajan. näin se menee. sitä vaan pitää hankkia lume kämppä työttömän (jos ei aviossa) ja maksattaa sossulle vuokratkin.
mutta lakikin voi olla vastoin ihmisoikeussäädöksiä. kyllä verotuksen pitäisi ottaa huomioon, että elatuskykyä jää, jos kerta valtio saa viedä ihmisen palkasta isot verot, pitäisi sen huomioida se, että jäljelle jäävällä osalla elättää perheen, jos kerta puolison on koko perhe elätettävä.

Ei verotus sitä huolehdi todellakaan! Ja kyllä se palkka on jo ihan normaalia isompi jos ei puoliso saa työttömyysskorvauksia.

aivan keskituloinen on tarpeeksi isotuloinen elättämään itsensä lisäksi yhdellä palkalla vaimonsa ja lapsensa lakien mukaan. Ei todellakaan isotuloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:
Siis montaa muutakaan tukea ei saa jos puolison tulot ylittää tietyn rajan. Esim. opintotuki.

Opintotukeen ei puolison tulot vaikuta mitenkään.
[/quote]

Onko työtön sitten jotenkin arvottomampi kuin eläkeläinen tai opiskelija? Aika väärin, että työhaluinen ihminen on sylkykuppi, eikä saa edes omaa rahaa euron euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:
Siis montaa muutakaan tukea ei saa jos puolison tulot ylittää tietyn rajan. Esim. opintotuki.

Opintotukeen ei puolison tulot vaikuta mitenkään.

Onko työtön sitten jotenkin arvottomampi kuin eläkeläinen tai opiskelija? Aika väärin, että työhaluinen ihminen on sylkykuppi, eikä saa edes omaa rahaa euron euroa. [/quote]

en nyt kysy sinulta opiskelija, mutta hyvä kun oikaisit aiempia kirjoittajia, johnua.

Yhteistyössä