Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:Jos on tarpeeksi nappulaa niin ei kai missään. Mutta jos mulla olis vähän rahaa ja omistaisin auton, niin kyllä turhat ajelut jäis ekana pois.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:No nehän nyt pitäisi jättää vaikka olisi nappulaa vaikka kaivoon kaataaMinä olen vähentänyt ajamista, olen opetellut paremmin yhdistämään reissuja, käyn uimapaikalla työmatkan yhteydessä, jaan kyytejä lasten harrastuksiin vienneissä enkä IKINÄ käy ns. vaan ajelulla. Mutta vieläkin olisi varmasti parantamisen varaa. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:No pitäisi kyllä, mutta kuinka moni siltikään jättää? Varmaan tuotakin asiaa ihmiset on oppineet ajattelemaan nyt kun on paljon esillä ilmasto ja ympäristö, mutta aika paljon on vielä ihmisiä joita ei yksinkertaisesti voisi vähempää kiinnostaa. Niin ihmeellistä kuin se onkin.
Alkuperäinen kirjoittaja tt:Monella tässä ketjussa tuntuu olevan tosi paljon tosi hyviä tekosyitä siihen, että kuljetaan autolla. Meille tämä valinta on ollut täysin automaattinen, säästämme rahaa ja aikaa ja elämme ekologisemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Ja toinen ääripää on sitten se, ettei ymmärrettä ollenkaan kuin sitä omaa ihanaa ja mahtavaa tapaa, olipa se sitten vaikka se autoilun vastustaminen, ei haluta (vaikka oikeasti tiedetään) nähdä sitä, että ihan kaikki autoilu ei ole turhasta ja joillekin autoilu on todella välttämätöntä. Kumpikin pää kun vähän ajattelisi laajemmin, niin jopa vain alkaisi varmaan tapahtua =)
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tt:Monella tässä ketjussa tuntuu olevan tosi paljon tosi hyviä tekosyitä siihen, että kuljetaan autolla. Meille tämä valinta on ollut täysin automaattinen, säästämme rahaa ja aikaa ja elämme ekologisemmin.
Pistäppäs kommentteja jotka mielestäsi ovat tekosyitä. Käyttäisitkö itse työmatkoihin monta tuntia päivässä jos omalla autolla ajat monta kertaa nopeammin? Käyttäisitkö yleisiin huomattavasti enemmän rahaa kuin omaan menee? Niin ja maksaisitko asunnosta 20-30 t enemmän kuin maksaisit 15 minuutin matkan päästä kaupungista olevasta asunnosta?
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:Ihailen ihmisiä jotka osaa kaikessa aina ajatella näitä ekologisia asioita ja ihan periaatteesta jättää sen autonki ostamatta (vaikka se helpottaisi paljonkin) ja suunnittelee elämänsä sitten sen mukaan. Itse en sellaiseen ehdottomuuteen ikinä pystyisi, mutta ei mua haittaa jos joku on niin sissi.
Alkuperäinen kirjoittaja tt:Hehe20-30 t on aika pieni raha, jos siihen hintaan voi luopua autoista ja käyttää joukkoliikennettä. Luulen, että toi raha on säästetty jo vuodessa tai kahdessa. Me olemme valinneet asunnon sen mukaan, että työmatkat ym. päivittäiset matkat ovat lyhyet ja helposti kuljettavissa. Eikö se ole kaikista järkevintä?
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Minäkin ihailen, heitä ei vaan useinkaan huomaa, sillä he eivät kulje rinta rottingilla paasaamassa =) Voi mennä aikoja, ennen kuin kukaan huomaa, että joku elääkin tosi ekologisesti ja jos kysyy neuvoja, he niitä antavat, mutta eivät kyllä mollaa toisia, tekivätpä nämä sitten kuinka vaan =) Siis he joita minäkin ihailen. Tieto on totta kai aina paikallaan, tieto monesta lähteestä enkä minä ollenkaan sano, ettei saisi kertoa muille, miten itse tekee ja miksi ja mitä hyötyä siitä on, mutta se mollaaminen.... Minun mielenkiintoni ikävä kyllä lopahtaa silloinja hyväkin asia menee ohitse.
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:No tän ketjun ap ei ainakaan mielestäni ole syyllistynyt mollaamiseen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tt:Me ollaan valittu asumispaikka siten, ettei kummallakaan mene järjettömän kauaa työmatkoihin. Asumme myös lähellä kauppoja, kouluja, päiväkoteja ym. Kumpikaan ei kulje autolla töihin, mies menee kävellen/pyörällä, minä bussilla/pyörällä. Aikaa työmatkoihin menee molemmilta 15-30min riippuen millä kuljemme.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tt:Me ollaan valittu asumispaikka siten, ettei kummallakaan mene järjettömän kauaa työmatkoihin. Asumme myös lähellä kauppoja, kouluja, päiväkoteja ym. Kumpikaan ei kulje autolla töihin, mies menee kävellen/pyörällä, minä bussilla/pyörällä. Aikaa työmatkoihin menee molemmilta 15-30min riippuen millä kuljemme.
Näin mekin suunnittelimme, kun asunnon hankimme. Sitten kävikin niin, että satuin saamaan työpaikan, jossa työssä tarvitsee auton ja työpaikkakin on vielä sellaisessa paikassa, että sinne kulkeminen olisi monta kertaa hitaampaa julkisilla, huolimatta erinomaisista yhteyksistä meidän päässämme. Ja kun auto kerran oli pakko hankkia, niin ei sitä oikein työpaikan pihassa viitsisi seisottaa ja kuluttaa hirveitä aikoja työmatkoihin.
Koska olimme juuri muuttaneet, emme nähneet järkeä laittaa heti asuntoa myyntiin ja alkaa etsimään asuntoa lähempää minun työpaikkaani, varsinkaan kun siltä suunnalta miehen työmatkat olisivat hankalammat ja nuo hyvät kaupat yms. lähellä eivät toteutuisi kovin yhtä helposti tuolla suunnalla. Jos työpaikkani olisimme tienneet työpaikkani aiemmin, olisimme varmaan katselleet kuitenkin asuntoja enemmän tuosta suunnasta. Ja vaikka sopiva asunto löytyisi, se auto tarvittaisiin silti työn vuoksi.