M
mietipä vähän
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:Itse asiassa autolla ajaminen on pääsääntöisesti paljon kalliimpaa kuin joukkoliikenteen käyttäminen, kun ottaa kaikki kulut huomioon (ostohinta, vakuutukset, huollot jne.). Mutta yleensä vaan vertaillaan bussin kertamaksua ja bensan hintaa ja näin saadaan yksityisautoilu edullisemmaksi.
Kyllä minä ainakin yritän kulkea pyörällä tai bussilla mahdollisimman usein, vaikka tallissa on autokin. Matka tietysti kestää silloin vähän pitemmän aikaa, kun täytyy viedä ja hakea lapsiakin samalla, mutta omatunto säilyy puhtaampana. Tuntuu, että oikeasti itse tekee jotain ympäristön hyväksi ;-)
joo no mä en viitsi koko päivää käyttää siihen että pääsen töihin ja kotiin. Jos herätään jo 5.30 koko porukka ja ollaan kotona 16.30, niin mitäköhän noi ajat olisi jo vielä mentäisiin bussilla. Ei sitä lastakaan viitisi herättää niin jumalattoman aikaisin ympäristön takia. Ja nälkäkin on pienellä kun iltapv:llä haetaan.
Sen verran vaan sanon, että se on hyttysen paska suomalaisten bussilla kulkemiset paskamäärän rinnalla mitä jenkit, kiinalaiset ja venäjä heittää tehtaspäästöinä tonne ilmakehään + kaikki paskat veteen, esim. Itämereen puhdistamatta ja valtameritankkereiden öljyt.