Miksi vitussa miehen piti ostaa pojalle kevari!!!!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mihin tietämättömyyteen? Faktoista mitä mopohurjastelijat saavat aikaiseksi itselleen ja toisille? Varsinkin kännissä?

Toi on vähän sama kuin sä sanoisit että pelkkää tietämättömyyttä pelätä vaikka pedofiilejä tai rattijuoppoja. Ihankuin ne olisi jotain satuolentoja jotka katoaa kun ihminen sanoo itselleen ettei niitä ole olemassa.

Ja ap:lle toivotan jaksamista, voin vain kuvitella miten sydän syrjällään muutenkin saa elää teinin kanssa, saati sitten hurjastelevan sellaisen. Toivottavasti pojalla on onni matkassa ja edes jossain määrin järki mukana. Onneksi isolla osalla on.
En tiedä mitä faktoja luet kun näitä onnettomuuksia tapahtuu vain jos joku muu tiellä ajava tekee virheen tai ajaa tyhmästi. Ihmiset ei ymmärrä että mopo/kevari/moottoripyörä on turvallisia jos on oikea varustus ja yleensä jos jotai tapahtuu niin se on vain tyhmyyksiä autoilialta ei moottoripyörä ajajilta. Ja suomessa vielä turvallisempi koska autoilijat eivät vihastu niin helposti. Ja ap:lle luota poikaasi vaikka ei ole sinusta tullutkaan jos hän läpi kokeesta on päässyt niin kyllä hän osaa vaaratilanteen väistää jos vain silmät on tiessä.
 
vierailija
Ei voi muuta sanoo ku kauheeta yleistämistä taas.... Lehdessä lukee että joku mopoilia on ajanut kolarin ja sairaalassa niin heti oletetaan kaikkien muidenkin mopoilla liikkuvien olevan samanlaisia! Nuorena kaksipyöräisellä liikkujana olen huomannut nämä yleistämiset. Itse olen ajanut mopolla ja nyt liikun kevarilla. On pari lähi kontaksi tilannetta asfaltin kanssa ollut, mutta niin on kaikilla. Virheistä oppii! Aina paasataan kuinka kaksipyöräiset ovat vaarallisia, ne voivat olla mutta eivät ole jos niitä osaa käyttää.
Tottakai mukana on myös näitä hyörypäitä jotka viis veisaavat liikenne säännöistä ym, mutta lopettakaa tuo yleistäminen! Tuntuu että liikenteessä on paljon niitä keski-ikäisiä ukkoja jotka eivät itse saaneet nuorena mopoja ja ovat vain katkeria.....
Aivan samaa mieltä!
Itse olen nyt 15v, mutta mopoa ei ole ollut. Saan 16v:nä kevarin ja haluan itsekkin opetella ajamaan niin hyvin että olen turvassa, mutta kyllä vahinkoja aina sattuu.
 

Yhteistyössä