Miksi vitussa miehen piti ostaa pojalle kevari!!!!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
"pöh"
Voi herran jestas. Mitäs sitten kun se saa autokortin?

Itsekin sain kevarin tuon ikäisenä, 21-vuotiaana saatoinkin sitten ostaa täystehoisen oikean moottoripyörän ja olen kiitollinen siitä, että sain mahdollisuuden näin hienoon harrastukseen.
 
16v lukiolainen
En ymmärrä miksi kaikkia, jotka on nuorempia kaksipyöräisellä ajavia pitää haukkua, minä ajan asiallisesti liikennesääntöjen mukaan, mutta joskus saattaa unohtua pitikö tässä miten mennä ensin vai hä? EN USKO teidänkään olleen parhaita ajajia kun autollanne ensimmäisen vuoden ajoitte....

Nyt olen kouluun useamman kerran ajanut mopolla. Jo viikon sisään auto on kiilannut jo 3 kertaa eteen,esim 30v nainen, mikään nuori ollut, oikein kiihdytti ympyrässä, jotta ehtisi minun edelle. TEKIN rikotte niitä sääntojä saatana kaikenaikaan, turha valittaa, että olisitte paras sukupolvi tai muuta sellasta paskaa. On huonoja autoilijoita ja hyviä, sama kaksipyöräisillä.

Ei tarvitse kaikkia katsoa halveksuvasti kuin olisimme olisimme yhta ja samaa ryhmää, en käy mopomiiteissä tai muussa vastaavassa...

Joka kerta poliisin nähdessä tervehdin kättä nostamalla, kertaakaan en ole vastausta nähnyt. Moponi on "viritetty", sillä se oli hyvin laiska ylämäissä jaksanu mitään vääntää vakiona (50km/h), otin kurit irti jonka jälkeen kulki noin (75km/h), väänsi paremmin ja matka oli paljon mukavampi jos vähän pitemmän matkan, kuin kaupassa käynnin teki.
En kuitenkaan halunnut maksaa kevari veroja jotka tulee 5-kertaisena, jos jäisin poliisille kiinni. Joten vaihdoin takarattaan isommaksi nyt kulkee sen 60km/h, hyvin kulkee kunhan rengas ei puhkea.
 
Nyt kun omalla pojalla on kevari, mulla on rauhallisempi olo, kuin silloin kun se ajeli "mopollaan". Se mopo oli semmoinen hiukan vaikeasti hallittava kyykky jota ajettiin aika makuultaan ja kastuikin sillä muutamia kertoja, ei sillä tavalla pahasti kumminkaan kun oli vaan polvet verillä ja luut ehjinä. Tää kevari on customi ja siinä ajetaan pystyssä. Se on helpompi hallita ja tietysti on ajovarusteet päällä. Mäkin kokeilin sillä ajaa vähän ja oli ihan siistii, kunnes kaaduin pihassa paikallaan ollessa sen kanssa kun mul on niin lyhyet jalat ja se on aika iso. :alien:
Mut siis sitä "mopoa" mun ei tehnyt mieli edes kokeilla.

No, mä pelkäsin ku se ajeli sillä "mopollaan". Nyt en pelkää niin paljoa, kun se on saanut ajo-opetustakin enemmän.
 
Kumminkin kun vertaa siihen, että itse 16 vuotiaana ajelin pikku monkeyllä miten sattuu, eikä ollut mitään opetusta, enkä osannut yhtä ainoaa liikennesääntöä... Joskus ajoin ilman kypärääkin, kun kuskasin kaveria joka oli vasta 14 ja halusin suojata hänen päätään. Ihan hullua. Silläkin kun sen ainoan kerran kaaduin, olin omassa pihassa.

Kaikkeehan voi pelätä. Mä pelkään sitäkin kun poika opiskelee puuartesaaniksi. Että jos teloo itsensä siellä.
 
vie
En kertakaikkiaan ymmärrä miks vanhemmat ostaa auton tai moottoripyörän. Haluuko ne että niiden lapset joutuu elään ilman äitiä ja isää?

Vittu itekkö kulkisit maalta 50km töihin joka päivä bussilla? Ei edea kulje bussit täällä niin että pääsis.

Ite 16 ja kevari alla. Kun sain mopon ajoin sillä 32km kouluun joka päivä edes takanen matka(bussillajin olis päässy).

Nyt kevarilla 130km edestakanen matka joka viikon loppu asuntolasta porukoille. Busseja ei mene ilman että joutuis vaihtaan 3kertaa ja hintaa tulis ihan homona. Ja mopolla tuohon edestakaseen matkaan tulis 30km lisää kun ei voi motarilla ajaa ja aikaakin menisi monia tunteja enemmän.

Miettikää vittu. Voi sitä kortsunkin hörästä kurkkuun ja kuolla.
 
Mieti ite.
En kertakaikkiaan ymmärrä miks vanhemmat ostaa auton tai moottoripyörän. Haluuko ne että niiden lapset joutuu elään ilman äitiä ja isää?

Vittu itekkö kulkisit maalta 50km töihin joka päivä bussilla? Ei edea kulje bussit täällä niin että pääsis.

Ite 16 ja kevari alla. Kun sain mopon ajoin sillä 32km kouluun joka päivä edes takanen matka(bussillajin olis päässy).

Nyt kevarilla 130km edestakanen matka joka viikon loppu asuntolasta porukoille. Busseja ei mene ilman että joutuis vaihtaan 3kertaa ja hintaa tulis ihan homona. Ja mopolla tuohon edestakaseen matkaan tulis 30km lisää kun ei voi motarilla ajaa ja aikaakin menisi monia tunteja enemmän.

Miettikää vittu. Voi sitä kortsunkin hörästä kurkkuun ja kuolla.
 
vierailija
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä vanhempia jotka ostaa lapselleen mopon tai kevarin tms! Se kertoo siitä että haluavat päästä lapsestaan eroon, ihan oikeasti. En ole tavannut sellaista joka osaisi ajaa liikennesääntöjen mukaan ja kunnolla. ihan päätöntä mopopoikien meno.
Vitun kukkahattutäti taas asialla :DD Taitaa itseä vituttaa kun ei pärrään varaa nuoruuspäivinä ollut :p
 
Äiti78_
Pakko kyllä sanoa tähän, että noi kevarit on kyllä melkoisia tuomiopäivän vehkeitä. Muistan hyvin, että minun lukioluokallani n. 6-7:llä oli kevari. Muistaakseni vain yhdelle ei tapahtunut mitään erikoisempaa onnettomuutta (ja sekin oli se ainoa kevarityttö). Jokaikinen poika ajoi isomman tai pienemmän kolarin. Yksi jopa vakavan, joskin loppujen lopuksi selvisi säikähdyksellä. Sairaalassa kuitenkin viikkoja jne.

Otos on toki pieni, mutta kyllä mä olen sen päättänyt että oma poika ei tuollaista vehjettä saa. Toisaalta ei täällä pk-seudulla mopojakaan oo kovin monilla, joten kulttuuri ei oo tossakaan suhteessa sama kuin nuoruudessani maalla...
 
vierailija
Niin ei ne autoilijatkaan osaa ajaa sääntöjen mukaan. Niillekkään ei pitäs myydä autoja. Kaikki vaan kulkee kukkahattu päässä niin maailma pelastuu . Ja entäs ne narkkarit nehän käyttäytyy niin sääntöjen mukaan ,eikös niitä oo siellä . PK seudulla ihan kivasti
 
vierailija
Yleensä ne jotka ajaa kevarilla ( ehkä mopollakin) eivät dokaa tai käytä huumeita ainakaan yhtä pajon kuin ajamattomat.
Eivät halua menettää korttiansa.
Kaksipyöräinen on muutenkin ympäristölle turvallisempi kuin auto (vrt. väkijoukkoon ajaminen)
Ja kaikkein holtittomimmat kuskit on yleensä polkupyöräilijöitä.
Ostakaa lapselle mieluummin mopo ja kevari kuin fillari ja viinaa.
 
mikä on ongelma
mikä siinä nyt muka pelottaa, se on paljon parempi kuin vakiomopo, koska kevarilla on tasa-arvoinen autojen kanssa eikä tarvi pelätä sitä, että joku ohittaa mopoilijan tönäsee ojaan samalla. Kumpi pahempi, että ajaa 100km/h vai että ajaa 45km/h ja auto voi kolaroida mopon kanssa. En nyt sitä sano, ettei kevarin kanssa voi tapahtua samaa ihan hyvin voi, mutta yleensä autot ohittavat röyhkeästi mopon.
 
vierailija
Ite oon kohta 15-vuotias tyttö ja olen pyytänyt vanhemmilta mielumin kevarin kun mopon perustellen, sitten ens vuonna saan kevarin. En näe mitä vikaa siinä olisi..?
 
vierailija
Onhan tuo nyt ihan pelleilya yleistää että nuoret ei osaa ajaa bllaablaablaa... Enemmän ainakin minä oon nähnyt liikenteessä niitä törppöileviä keski-ikäisiä naisia kuin mopo ja kevari poikia (ja tyttöjä).
 

Yhteistyössä