Miksi vitussa miehen piti ostaa pojalle kevari!!!!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Plääh
Alkuperäinen kirjoittaja Nero:
Poika on aikamoinen kermaperse jos isänsä rahoilla huristelee...


Yleensä sen kaltaisilla idiooteilla ei oo ikinä järki matkassa, niin voit samantien soittaa vaikka hautaustoimistoon.
Täysin aivoton kommentti. Jos vanhemmilla on varaa, miksi pitäsi olla maksamatta?
 
vieras
mieluummin kevarikortti ja kevari laillisesti kuin viritetty mopo jolla jää kiinni poliisiratsiassa. se vasta kalliiksi käy. toki kevari on "vaarallisempi" kovien nopeuksien vuoksi mutta toisaalta vastuullisempaa on laittaa laillinen pyörä kuin antaa pojan viritellä mopoa.
tosin en ymmärrä näistä kevareista ja muista höykäsen pölähdystä muuta kuin kovaa niilläkin mennään...
 
en ymmärrä
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä vanhempia jotka ostaa lapselleen mopon tai kevarin tms! Se kertoo siitä että haluavat päästä lapsestaan eroon, ihan oikeasti. En ole tavannut sellaista joka osaisi ajaa liikennesääntöjen mukaan ja kunnolla. ihan päätöntä mopopoikien meno.
 
perkele
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä vanhempia jotka ostaa lapselleen mopon tai kevarin tms! Se kertoo siitä että haluavat päästä lapsestaan eroon, ihan oikeasti. En ole tavannut sellaista joka osaisi ajaa liikennesääntöjen mukaan ja kunnolla. ihan päätöntä mopopoikien meno.
Tällasia kommentteja kuullessa osaa arvostaa kyllä omia vanhempiaan..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä vanhempia jotka ostaa lapselleen mopon tai kevarin tms! Se kertoo siitä että haluavat päästä lapsestaan eroon, ihan oikeasti. En ole tavannut sellaista joka osaisi ajaa liikennesääntöjen mukaan ja kunnolla. ihan päätöntä mopopoikien meno.
sanoisin et pojat on poikia. maaseudulla ja muutoin syrjemmässä asuvalla nuorella nyt vain on oltava joku kulkupeli että pääsee harrastuksiin ja kavereiden luokse itsenäisesti . ei vanhemmat aina pysty kuljettamaan joka paikkaan. ja se vahinko nyt voi tulla vaikka polkupyörällä jos on tullakseen.

meillä on on ollut pojalla mopo ja tytöllä skootteri. varsinkin tytön kesäistä harrastamista skootteri helpotti tosi paljon; harjoituksia oli monta kertaa viikossa eikä kerta kaikkiaan ollut mahdolisuutta kuljettaa joka kerta. busseja ei kulje eikä pyörällä tuota väliä voinut aina laittaa kovan treenin päälle polkemaan. (matkaa yli 10 km - harjoitukset ja rankat sellaiset kesti 1,5 tuntia )
nyt on tytöllä ja pojalla ajokortit ja pääsevät autolla minne haluavat. se että kulkivat ennen autokoulua liikenteessä skootterilla/mopolla helpotti autokoulussa paljon; liikenteessä ajaminen oli alusta asti paljon luontevampaa kuin sellaisilla joilla ei ollut mitään ajokokemusta.

toki aina olen pelännyt / pelkään kun nuoret ovat liikenteeseen lähteneet oli sitten mopo/skootteri tai auto; aina voi tulla vahinko vaikka itse ajaisikin kunnolla saati sitten jos erehtyy hurjastelemaan. näitä uutisia on ollut liikaa tänäkin kesänä!
 
Mopo/kevari kuski
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä vanhempia jotka ostaa lapselleen mopon tai kevarin tms! Se kertoo siitä että haluavat päästä lapsestaan eroon, ihan oikeasti. En ole tavannut sellaista joka osaisi ajaa liikennesääntöjen mukaan ja kunnolla. ihan päätöntä mopopoikien meno.
Miksi mulla ei ole ollut IKINÄ ongelmia mopoilioiden kanssa? suurinosa ajaa tietysti ylinopeutta niinkuin minäkin joskus mopolla ajoin, mutta ikinä ei ole tullut vastaan mopoilijaa joka olisi aiheuttanut harmia. PS. ja täällä ei todellakaan ole täysjärkistä porukkaa.
 
Mopo/kevari kuski
Alkuperäinen kirjoittaja Mopo/kevari kuski :
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä vanhempia jotka ostaa lapselleen mopon tai kevarin tms! Se kertoo siitä että haluavat päästä lapsestaan eroon, ihan oikeasti. En ole tavannut sellaista joka osaisi ajaa liikennesääntöjen mukaan ja kunnolla. ihan päätöntä mopopoikien meno.
Miksi mulla ei ole ollut IKINÄ ongelmia mopoilioiden kanssa? suurinosa ajaa tietysti ylinopeutta niinkuin minäkin joskus mopolla ajoin, mutta ikinä ei ole tullut vastaan mopoilijaa joka olisi aiheuttanut harmia. PS. ja täällä ei todellakaan ole täysjärkistä porukkaa.
aivan ja lisätään vielä, että olen meinannut kolaroida monesti autoilijoiden ja jopa poliisin kanssa.. ajaa muuten aika törkeesti eteen.
 
"Tytteli"
Ei voi muuta sanoo ku kauheeta yleistämistä taas.... Lehdessä lukee että joku mopoilia on ajanut kolarin ja sairaalassa niin heti oletetaan kaikkien muidenkin mopoilla liikkuvien olevan samanlaisia! Nuorena kaksipyöräisellä liikkujana olen huomannut nämä yleistämiset. Itse olen ajanut mopolla ja nyt liikun kevarilla. On pari lähi kontaksi tilannetta asfaltin kanssa ollut, mutta niin on kaikilla. Virheistä oppii! Aina paasataan kuinka kaksipyöräiset ovat vaarallisia, ne voivat olla mutta eivät ole jos niitä osaa käyttää.
Tottakai mukana on myös näitä hyörypäitä jotka viis veisaavat liikenne säännöistä ym, mutta lopettakaa tuo yleistäminen! Tuntuu että liikenteessä on paljon niitä keski-ikäisiä ukkoja jotka eivät itse saaneet nuorena mopoja ja ovat vain katkeria.....
 
"asd"
tähän voisi myös sanoa, miksi mies on ostanut itselleen auton? sehän kulkee yli 140 ja sillä jos törmäät toiseen tulee paljon rumempaa jälkeä kuin yhden kevarin kolarista, enemmän ihmisiä voi loukkaantua.
Syy miksi näitä lukee lehdissä on selvästikkin se, että mopoja ja kevareita on tässäkin maassa jo aika monta tuhatta, useemmin autolla kolaroidaan kuin kaks pyöräsellä vielä suhteessakin... ja uskoisin että kevarikuskit liikennesäännöt paremmin osaa kuin puoletkaan autoilijoista... samat liikennesäännöt kuitenkin niillä ovat, ja sama opetus...

autoilijat ajavat myös yhtälailla ylinopeutta, en jaksa uskoa miten te tiukkapipot jaksatte nipottaa ja leimata kaikki muut nuoret yhden perusteella, ei nuoretkaan kaikkia keski-ikäisiä yhden perusteella leimaa...

Itse olen 3 talvea ja yhden kesän ajanut mopolla, yhteis km 18000km sillä alla ja kevarilla 2 kesää 20000km alla... Paljon helpompi esim jääkiekko reeneihin itse mennä, varsinkin kun veljenikin harrastaa koripalloa ja perheessä vain äiti kerkeää säännöllisesti kuljettamaan meitä.

Autollakin on alla jo päälle 10000km.

Voisitte te vanhemmat ihmisetkin katsoa peiliin, sillä ainoat liikenneonnettomuuteni ym. ovat tapahtuneet parkissa kun auto on peruuttanut pyöräni päälle ja livistäneet paikalta...
 
YH-78
Vittu "ap" sun juttujen perusteella oot täys kusettaja, valitat joka helvetin asiasta,hanki elämä,ei saa rauhassa yhtä foorumia lukee kun sä oot siellä valittamassa jostain, kuse tuubaan, ja ei en ole mikään teini vaan vituttaa ku sun juttuja on kaikkialla... Ps: Haista vittu
 
"har mi"
Kevarit ei sinänsä ole vaarallisia, kuskit niinkin saattaa olla. Mä ostin pojalle nelitahtisen kevarin ja kävin itse sitä kokeilemassa, se kulkee juuri ja juuri satasta ja menee sitä vauhtia täysin vakaasti ihan kuin isommatkin pyörät.

Mopoa ei tarvi paljoakaan virittää että se kulkee käytännöllisesti katsoen saman, toisaalta parhaat mopot on rungoiltaan ja jarruiltaan täysin vastaavia. Kevarissa on se hyvä puoli että siihen ei saa korttia aivan yhtä helposti kuin mopoon.
 
lol
naurattaa ku kattoo miten naiset on niin huolissaa yhestä pojasta joka ajaa 100 km/h kevarilla, mulla on ollu crossi joka kulkee 130 km/h jo 13v saakka eikä mitää oo viä käyny. ja "chala" mitä faktoja löydät "Faktoista mitä mopohurjastelijat saavat aikaiseksi itselleen ja toisille?", mä näen sanomalehdessä joka toinen viikko VÄHINTÄÄN, että rattijuoppo jäänyt kiinni ja sä pelkäät mopopoikia jotka on juonu? etkä niitä jotka on juonu ajaa tonnin painavammalla kulkuneuvolla ja paljon lujempaa.
 
"Jani"
Keskustelun aloittaja on asia ihminen, minäkin vihaan kaikkia liikkuvia kulkuneuvoja. Esim polkupyörät, se on aivan sairasta. Nehän kulkee niin lujaa ku polkee. Olet varmasti kanssani samaa mieltä että ihmiset ketkä ostavat lapsilleen polkupyörän suunnittelevat jo lapsen hautajaisia. Kaikille rollaattorit ja niihin joku nopeuden rajottaja.
 
Bäri.
[QUOTE="Jani";24196128]Keskustelun aloittaja on asia ihminen, minäkin vihaan kaikkia liikkuvia kulkuneuvoja. Esim polkupyörät, se on aivan sairasta. Nehän kulkee niin lujaa ku polkee. Olet varmasti kanssani samaa mieltä että ihmiset ketkä ostavat lapsilleen polkupyörän suunnittelevat jo lapsen hautajaisia. Kaikille rollaattorit ja niihin joku nopeuden rajottaja.[/QUOTE]

Se riippuu sekin että opetetaanko sitä polkupyörän ajoa sille lapselle oikein ja sitten riippuu muutamista asioista voiko polkupyörällö mennä miten kovaa vain ja siihen nyt takerrunkin elikkäs pokupyörän tarvitsee olla perus kunnossa ei ruostetta ketjuissa kovat renkaat ja sitten riippuu ennen kaikkea siitä että miten iso vaihde isoin vaihde on pyörässä ja sitäkin enemmän polkupyöräilijän kunnosta vähemmän pyöräilevä pärjää jo alamäessä 35-40km/h vauhtiin jos vaihteita on runsaasti koska on kevyempi kiihdyttää pienestä vaihteesta alkaen suureen kun jalat taas väsyy jos himo suurelta vaihteelta rupeaa runnomaan ja polkemaan ja riippuu toki miten iso on polkupyörän suurin vaihde mutta aktiiviset pyöräilijät jotka sitä harrastavat ja ajavat toisinaan erittäinkin suuria vauhteja itsekkin olen niitä niin kyllä polkupyörälläkin irtoaa sitä vauhtia enemmän kuin virittämättömällä mopolla tai kevyesti viritetyllä mopolla kun itselläni tuli suuri nopeus ennätys joka meni ihan runnomalla ja raa-alla sisulla oli mitattu vauhti 74,4 km/h eli ei niinkään aina riipu polkupyörästä vaan siitä polkijasta tottakai polkupyörässä pitää olla melko isot välitykset siihen vauhtiin mutta sitä vauhtia ei voi polkea ellei polkupyöräilijä pysty antamaan kaikkensa siihen pyörän vauhtiin mutta usein oma meno vauhtini liikkuu kuitenkin polkupyörällä siinä 20-30 km/h vauhdissa eikä se ole niinkään vaarallista jos tuntee liikenne säännöt ja käyttää turvavälineitä pitkässä alamäessäkin voi nostaa vauhdin 40-50 km/h vauhtiin jos ei ole mahdollisia yllätyksiä siinä tiellä.
 
"Jonna"
tänä vuonna , ja viimekin, on ollut liian paljon näitä uutisia "mopoilijatyttö kuoli" jne, miltei joka viikko. Ja ikä on aina siinä 15-16. Mua pelottaa kun oma lapseni on mopon kyydissä, kuskina 16vee...
 
Motoristi
Aivan karmeaa luettavaa koko ketju. Nyt ihan oikeesti hei, ette oikeasti VOI olla tuollaisia ja tuota mieltä kevareista? Miehelle annetaan vastuu omasta elämästä ja se ottaa sen, ja nauttii elämästä. Ihmiset kasvais tynnyrissä jos teidän kaltaiset idiootit päättäisivät kaikesta.
 
16v kevarikuski
Nyt ei vaan jaksa näitä yleistyksiä... Nyt mikäli oikein ymmärsin niin kyse on kevytmoottoripyörästä eli A1 ajoluokasta...
Mopo on se värkki missä saa olla RAKENTEELLINEN nopeus, eli sillä saat suomen lain mukaan AJAA vaikka 130 mutta se mopo ei saa KULKEA enempää kuin 45, eli käytännön mahdottomuus mutta niin on suomen lakikin...
Mopoon vaaditaan 15v ikä sekä M-luokan ajo oikeus, mikä minun sen suorittaessa
Ei vaatinut ajotunteja, kokemusta, eikä ajotaitoa mihinkään suntaan sitten ollenkaan,
Eikä tarvinnut teoriatunteja, kävit katsastuskonttorilla vastaamassa peräti 30 kysymykseen (joista minulla 15 T-korttiin ja 15 M-korttiin) ja sait kortin käteesi.
Good God se muuttuu koska liikenteessä on ERITTÄIN vaarallista moponkuljettajaa joista balttiarallaa 80% on
Tyttölapsia koska yleensä pojat elää näiden laitteiden kanssa, ja samasta syystä löytyy näitä reikäpäitä se "220 gulgeva groksi" alla.

Ja sitten on kevaripojat.
Kevarikortti vaati minulta 12 tuntia teoriaa, 18 ajokertaa, käsittelyä se paljon PALJON opiskelua liikennesäännöistä
Tämän jälkeen suoritetaan teoriakoe, joka pitää läpäistä hyväksytysti ennen kuin suoritetaan käsittelykoe, joka pitää myös läpäistä ennen kuin suoritetaan inssi.
Eli kevarikortti sisältää täsmälleen samat asiat kuin ison pyörän kortti mutta tehottomammalla vehkeellä, kun kevaripoika päivittää isompaan pyörään on hänellä jo ajokokemus alla.

Minua suoraan sanottuna V*tuttaa nämä kukkahattu threadit koska en ole kevariurani aikana vetänyt ensimmäistään laitonta ohitusta, "Splitannut", tai ajanut mahdotonta ylinopeutta +-5 km/h koska ei ole varaa menettää korttia.

Jos ottaa mopopojat päähän mene sanomaan mopopojalle joka ottaa päähän äläkä piipitä missään muualla,
Ja kyllä kevarini pitää kovaa mörinää mutta jos olen joutunut ajamaan asutus alueen läpi klo 2 yöllä olen tunkenut palovillaa putken täyteen, ettei siitä ainakaan kuulu mitään...

Turha vastata myöskään mitään "muutama poikkeus" suuntasta, 98% kin on yleistämistä.

Olen ajanut myös radalla aika paljon ja turvallisuudesta että jos moottoripyörä kaatuu / törmää on hän vain yhtä hyvä kuin varusteensa, mutta jos autoilija kolaroi on sieltä peltirusinasta paljon vaikeampi setviä mitään nim. Kaatunut pyörällä radalla
Ja jäänyt katsojaksi loppun kun kaveri veti autolla 3 kertaa katon kautta ympäri, kaveri selvis mutta ajaa pyörää nykyään KYSEISESTÄ SYYSTÄ, eikä mistään muusta

Radalla sääntö : Feel no shame; feel no regret
Tiellä: no, tiellä pätevät löytyy stna finlexistä

Toivon että opitte jotain sekä tustustutte asiaan...

Over an out....
 
tob0
mieluummin kevarikortti ja kevari laillisesti kuin viritetty mopo jolla jää kiinni poliisiratsiassa. se vasta kalliiksi käy. toki kevari on "vaarallisempi" kovien nopeuksien vuoksi mutta toisaalta vastuullisempaa on laittaa laillinen pyörä kuin antaa pojan viritellä mopoa.
tosin en ymmärrä näistä kevareista ja muista höykäsen pölähdystä muuta kuin kovaa niilläkin mennään...
ps. mopolla 60km/h vatsaa kevarille 120km/h
kevari on rakennettu kestämään kovemmat vauhdit ettei runko mee basaks töyssyissä mut kato ko ajetaa pv:llä 100 töyssyy ni huhhuh ':D :D
ja hei porukka, miettikää vähän itteenne, ei oo elämä paljoo antanu ku märisette siitä jos joku onnellinen ehtii elämänsä aikana ajaa 2-pyöräsellä..!
voi ruisleipäänki tukehtua, ette te sitä ite päätä että millon täältä lähette, kerrostalon katoltaki voi vaikka tippua lunta niskaa ja siihenki voi kuolla.

ja sitte vielä loppuun semmonen että 2-pyörästen onnettomuuksissa yli 90% ei johdu "pyöräiliästä" vaan jostain toisesta selkkauksesta, yleensä autoilia ei huomioi ja tajua että pyöräiliä on pienempi liikenteessä.. KATTOKAA KUOLLEET KULMAT AUTOLLA AJATTAESSA!!!!!!!
 

Yhteistyössä