Miksi te naiset tätiydytte niin nuorena?

  • Viestiketjun aloittaja nainen itsekin
  • Ensimmäinen viesti
"wieras"
Ööö. Mistä lähtien narutoppi on ollut teinivaate? Siis mä varmaan käsitin ton jotenkin väärin. Ja joo, minä yli 40-vuotias käytän kaikista naamarypyistä huolimatta ei-tätimäisiä vaatteita ja varmaan ihan trendikkäitäkin. Kroppani on kyllä ihan hyvin treenattu ja peppu on tiukka :D.
 
Not hot mama
Mut siis sähän just tykkäät tätimäisistä naisista ja haluat kaikille naisille tätivaatteet. Haluat että kipinä sammuu ja naisesta tulee kiltti ja helposti ohjattava kirjastotäti. Ja itse olet tosi setämäinen, varmaan käytät jotain miesten kävelykenkiä ja puvunhousuja. :D
Onks peyote toi nyt vähän ikäväsävyistä yleistämistä! Eiks teidän uskonto sano mitään kaikenlaisten ihmisten arvostamisesta, sisäisestä kauneudesta yms. Jos joku suhtautuu vakavasti perheeseensä,, työhönsä yms vastuisiinsa, oman ulkonäkönsäkin kustannuksella, niin miksi sitä pitää ilkkua?

Mitä jos illalla pitäisit pienen keskustelun itsesi kanssa ja miettisit sisäisiä arvoja.

Minä olen 45 ja yksin elätän työssä käymällä perhettäni ja toimin yhteiskunnallisesyi merkittävässä työssä ja yritän toimia kaikkien suomalaisten parhaaksi ja oman perheeni parhaaksi. Se ei ole helppoa aina, ja esim. oman kunnon ylläpito jää toiseksi.

En kaipaa muilta kiitoksia, mutta ei tarvitse loukatakaan.
 
Peyote
Onks peyote toi nyt vähän ikäväsävyistä yleistämistä! Eiks teidän uskonto sano mitään kaikenlaisten ihmisten arvostamisesta, sisäisestä kauneudesta yms. Jos joku suhtautuu vakavasti perheeseensä,, työhönsä yms vastuisiinsa, oman ulkonäkönsäkin kustannuksella, niin miksi sitä pitää ilkkua?

Mitä jos illalla pitäisit pienen keskustelun itsesi kanssa ja miettisit sisäisiä arvoja.

Minä olen 45 ja yksin elätän työssä käymällä perhettäni ja toimin yhteiskunnallisesyi merkittävässä työssä ja yritän toimia kaikkien suomalaisten parhaaksi ja oman perheeni parhaaksi. Se ei ole helppoa aina, ja esim. oman kunnon ylläpito jää toiseksi.

En kaipaa muilta kiitoksia, mutta ei tarvitse loukatakaan.
Reagoitkohan sä vähän vahvasti kun en ymmärrä miten edes suhun viittasin...
 
näin
Ihanaa :) Sori nyt jos sanon oman mielipiteeni jonka tunnistan itsestäni. On sinun ongelmasi tuo kalastelu ei minun. Tiedän millainen olen ja mitä tunnen sisältä. Sanoin minä täällä mitä tahansa niin te käännätte sen sellaiseksi kuin itse tahdotte. Te teette minusta sellaisen millaisena te näätte minut en minä. Niin kuin nytkin. Jos totean etten meikkaa, en harjaa koskaan tukkaani, nautin muodoistani enkä välitä mitä päälleni laitan niin siitäkin maristaan minkä ehditään. Kun kerron millainen oikeasti olen niin johan älähdetään...noh, eipä se ole mun ongelma niin kuin jo totesin.
No tää nyt oli kyllä mun puoleltani ihan ensimmäinen kerta, kun asiaa edes ajattelin. Mutta kun luin ton sulle osoitetun kommentin, niin kyllä siinä taitaa jotain totuuspohjaakin olla. Miksipä muuten edes niin ärsyyntyisit? Se koira jne...

Jos koet itsesi nelikymppisenä tätiksi, niin se taas on sun ongelma, silloin ei näköjään riitä edes ne kaikki kehut, mitä olet joissain kuvaketjuissa saanut. Mikähän siihen sitten riittäisi?
 
vieras..
Siksi koska tasa-arvo. Heti kun perus-pirkko löytää miehen, hän vaihtaa korkkarit tennareihim ja minihameen verkkareihin. Hiukset lyhenee, samoin myös kynnet. Meikkiä ei tarvitse käyttää kuin joskus juhlissa ja aina voi tilata pizzan jos ei jaksa laittaa ruokaa. Sitten on kiva mennä rentoutumaan nettiblogeihin ja keskustelufoorumeihin, kirjoittamaan vääristyneestä kauneusihanteesta, anoreksiasta ja siitä miten huorilta slaavilaiset naiset näyttävätkään. Ja jos joku uskaltaa sanoa moitteen murustakaan, voi keskustelun välittömästi kääntää miesten kaljavatsoihin ja hienhajuun.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Pessimisti
Siksi koska tasa-arvo. Heti kun perus-pirkko löytää miehen, hän vaihtaa korkkarit tennareihim ja minihameen verkkareihin. Hiukset lyhenee, samoin myös kynnet. Meikkiä ei tarvitse käyttää kuin joskus juhlissa ja aina voi tilata pizzan jos ei jaksa laittaa ruokaa. Sitten on kiva mennä rentoutumaan nettiblogeihin ja keskustelufoorumeihin, kirjoittamaan vääristyneestä kauneusihanteesta, anoreksiasta ja siitä miten huorilta slaavilaiset naiset näyttävätkään. Ja jos joku uskaltaa sanoa moitteen murustakaan, voi keskustelun välittömästi kääntää miesten kaljavatsoihin ja hienhajuun.
:LOL:

Tähän voisi vielä lisätä, että palstan mukaan todellisen naiseutensa ja itsevarmuuden on löytänyt vasta kun on lakannut välittämästä ulkonäöstään.
 
vieras..
Mutta ei ne korkkarit ja minihameet naiselliseksi tee vaan moni muu tekijä on tärkeämpi. Ei se auta jos kingkongi puetaan hepeneisiin.
Eihän ne korkkarit ja minihame tosiaan mitään tee, niinkuin nyt ei mikään feminiininen asia tee naista naisellisemmaksi. Aidolla naisella kasvaa parta ja se on ihan ok antaa säärikarvojen rehottaa. Kaikki muu on esineellistämistä, tasa-arvon vastaista ja lutkamaista jos ei muuta. Ai niin ja ne kaljamahat miehillä ja hiellekin haisevat... ainakin urheilun jälkeen.
 
Peyote
Eihän ne korkkarit ja minihame tosiaan mitään tee, niinkuin nyt ei mikään feminiininen asia tee naista naisellisemmaksi. Aidolla naisella kasvaa parta ja se on ihan ok antaa säärikarvojen rehottaa. Kaikki muu on esineellistämistä, tasa-arvon vastaista ja lutkamaista jos ei muuta. Ai niin ja ne kaljamahat miehillä ja hiellekin haisevat... ainakin urheilun jälkeen.
En nyt ihan saa kii sun ideasta... Aika harvinaista se on jos naisella parta kasvaa, mutta tennarit jalassa voi olla naisellinen yhtä hyvin kuin korkkareissa, jos nyt vaan sattuu olemaan naisellinen.
 
"joku"
Estetiikan ja erotiikan kuihtuneesta roolista naisilla minäkin olen puhunut :) Vaikka nämä maailmat ovat tosi antoisia ja niissä on kauneuttakin. Meillä vaan ehkä on naisilla traditiona maanläheisyys. Vaatimattomuus on monelle suomalaiselle kauneinta. Ehkä se vaan välillä menee liiallisuuksiin eli tavallaan "ylirealismiksi".
Hmm.. Mitenköhän sitten vaikkapa kampaajalle mennessäni ilmaisisin itseäni sillä tavoin, että kampaaja ymmärtäisi, etten kaipaa väkinäistä vaatimattomuutta, en viihdy vakituisesti punaisessa tuvassa ja perunamaalla, en murehdi (liiemmin) huomista, en tee epämieluisia asioita pitkiä aikoja kerrallaan enkä varsinkaan kaipaa kirjastotätimäistä/äijämäistä lookia?

Enemmän meikkiä paikanpäälle mennessä ja korkkarit?
 
lusikka
Kukapa haluaisi näyttää siltä kuin omissa valokuvissaan :D Ihmisistä otetaan niin huonoja kuvia, että hehkuvinkin tyyppi saattaa äkkiä olla todella kurjan näköinen oikeasta, eläväisestä olemuksestaan. Joten terkut ap:n miehelle, että annetaan nyt niiden muijien kuvien olla ja kun on jokainen käyty ammattikuvaajalla, funtsataan sitten kuka on se ykköstätimäisin ja kuka kakkostätimäisin. Ja niin se vaan on, rakkaat mammat, että kuolema häämöttää meille jokaiselle ja eletty elämä painaa kasvoihin ja kehoon jälkensä toisilla jo nuorena ja toisilla se nahka pysyy vetreämpänä vanhemmallekin iälle. Tässä asiassa pitäisi löytyä hienotunteisuutta jokaisella naisella jokaista naista kohtaan, eikä nokka nyrpällään tuhista kuinka sekin vanha kaveri muistuttaa huuhkajaa ja nimenenomaan huuhkajan persettä. Kaiken lisäksi suomalaiset sääolosuhteet eivät tue erityisen naisellista pukeutumista ja moni suomalaismamma myös keskittyy itsensä lisäksi moneen muuhunkin asiaan elämässä. Elämme hyvin demokraattisessa yhteiskunnassa, eikä meillä naisia pakoteta piilottamaan käsivarsiaan hellesäällä saati todistamaan arvomme hedelmälllisyydellämme. Lyhyet hiukset ovat kiireisen työn, perheen ja muun aktiivisuuden keskellä kätevä kuin myös olemme ohuthiuksista rotua. Lyhyet hiukset ovat sitäkin järkevämmät. Ja jos nyt miettii tämän hetken säätä, niin eipä siinä ihan hirveän nuorekkaaksi itseään tunne rompsuttaessaan postilaatikolle km päähän sadetakki ja kumpparit yllä kanssa sadevesi kaula-aukosta sisään valuen.

Enkä minä nyt tiedä siitä tätimäisyydestä muutenkaan. Se on sisäistä, ei niinkään ulkoista, ja pitkässä elämänjuoksussa tätimäisyys punnitaan millaisia ratkaisuja tekee työn, perheen ja asumisensa suhteen. Joistakin tulee todella hauskoja tätejä, jiota sitten koko kylän voimalla ihastellaan kun se vielä ysikymppisenä on tuollainen tarmonpesä ja touhuaa kuin nuori ihminen. Jotkut ovat rasittavia jo 30 vuoden iässä ja elämää peläten koettavat täyttää muiden odotuksia kuin uskaltaisivat olla sellaisia kuin ovat. Rohkeita naisia/tätejä on tosi harvassa, mutta jokaikinen, myös ao,n todellakin jo täti tai peräti mummo jonkun n uoremman silmissä. Meneppäs jonnekin lastentarhan pihalle, niin kyllä sinä tädiksi siellä heti muutut :)
 
38 vee
Voin rehelisesti myöntää tätiytyneeni noin kolmikymppisenä, ekan lapsen syntymän jälkeen. Oma ulkonäkö on jäänyt tärkeysjärjestyksessä viimeiseksi ja kun töissä käytän pääasiassa suojavaatteita ja lasten kanssa käytännöllisintä on pukeutua käytännöllisesti niin vaatekaapinkin päivittäminen on jäänyt.
 
kierosilmäiselle oravalle
Mut siis sähän just tykkäät tätimäisistä naisista ja haluat kaikille naisille tätivaatteet. Haluat että kipinä sammuu ja naisesta tulee kiltti ja helposti ohjattava kirjastotäti. Ja itse olet tosi setämäinen, varmaan käytät jotain miesten kävelykenkiä ja puvunhousuja. :D
mies1 pitää haasteellisista, tyylikkäistä ja tyttömäisistä tai naisellisista naisista. Niin hän on kirjoittanut. Hän tuntuu ymmärtävän muodin päälle.
Tällaisen käsityksen olen saanut.
 
Vier
Kait se on jotain että "olen äiti ja olen vaimo ja haluan että se näkyy ulospäin, haluan olla mahdollisimman kaukana kaikista sinkuista ja hepsankeikoista..."
Minä olen ylipainoinen ja lyhyttukkainen, lyhyt tukka ollut nuoresta asti ja se sopii mulle, ylipaino haittaa kyllä ja vanhentaa sanan negatiivisessa merkityksessä.
 
Tätihä?
Alkuperäinen kirjoittaja näin;30028384:
No tää nyt oli kyllä mun puoleltani ihan ensimmäinen kerta, kun asiaa edes ajattelin. Mutta kun luin ton sulle osoitetun kommentin, niin kyllä siinä taitaa jotain totuuspohjaakin olla. Miksipä muuten edes niin ärsyyntyisit? Se koira jne...

Jos koet itsesi nelikymppisenä tätiksi, niin se taas on sun ongelma, silloin ei näköjään riitä edes ne kaikki kehut, mitä olet joissain kuvaketjuissa saanut. Mikähän siihen sitten riittäisi?
Oli muuten minullekkin eka kerta kun asiaa mietin. Varmaan siksi kun eilen luin blogiasi, Booty ja siellä juttua blingkorkkareiden tuunaamisesta ja muustakin ja sitten luen täällä että joo, täti sitä ollaan. Noh, ole täti tai setä, kumpsi vaan.
 
vieras..
En nyt ihan saa kii sun ideasta... Aika harvinaista se on jos naisella parta kasvaa, mutta tennarit jalassa voi olla naisellinen yhtä hyvin kuin korkkareissa, jos nyt vaan sattuu olemaan naisellinen.
Se idea on juuri tuossa, että mikään naisellinen ei ole naisellista tai mikään miehinen ei ole miesmäistä. Liittyy siihen samaan ajatusmalliin, jota tässä kysyttiin. Suomalainen tasa-arvoinen nainen on se meikkaamaton lyhyttukka. Se esittää nasevia muka-fiksuja kommentteja siitä, että kumisaapas on yhtä naisellinen kuin korkokenkä. Se pyytää todistamaan missä naisellisuus on muka määritelty ja miksei naisellisuus voi olla universaali subjektiivinen käsite, jonka enksistenssin määrittelee jokainen itse.

Mutta kun jätetään paska puheesta pois, niin kumisaapas on korkokenkää naisellisempi. Miksikö? Siksi. Se on ihan sama että huulipunan käyttäminen on naisellisempaa kuin olla käyttämättä sitä. Sama perustelu: siksi. Ja jos et vielä saanut kiinni ideasta, voin kertoa että pitkät hiuksetkin ovat naisellisemmat kuin lyhyet, vaikka on olemassa hyvin feminiinisiä lyhythiuksisia naisia ja miesmäisiä miehiä joilla on pitkät hiukset.

Vaikeahan tuo on ymmärtää eikö?
 
Vbiwras
Aika säälittävän näköisiä on äiti-ihmiset, joilla on liian kireät lantiofarkut, kumitissit, tiukka toppi, tekokynnet, hiuspidennykset, ripsipidennykset, tatuoinnit, lävistykset ja vahva meikki.
 
"guest"
Aika säälittävän näköisiä on äiti-ihmiset, joilla on liian kireät lantiofarkut, kumitissit, tiukka toppi, tekokynnet, hiuspidennykset, ripsipidennykset, tatuoinnit, lävistykset ja vahva meikki.
Mikä ihmeen genre tuo "äiti-ihmiset" nyt on? Siis kroppaa ei saa treenata timmiksi ja laittaa vartalon myötäisiä vaatteita? Teko sitä ja teko tätä... mutta siis tarkoitat ettei rakennekynnet tai hiustenpidennykset ole sallittuja, koska äidin ei saa ainakaan näyttää hyvältä? Käsittämätöntä! Kohtalaisen tasa-arvoisessa asemassa luulin suomalaisten naisten olevan, mutta että tämmöiset säännöt sitten?
 
Mikä saa jotkut naiset tätiytymään jo päälle kolmikymppisinä ellei jopa aiemmin? Tekeekö sen ura, lapset vai mikä?

Juuri katsoimme mieheni kanssa facesta erään ikäiseni naisen kuvan. Mies kehui että "jos te olette samanikäisiä niin tuo on kyllä paljon vanhemman näköinen, sinä olet säilytynyt tuollaisena simpsakkana". Olen itse miettinyt ihan samaa joistakin entisistä luokkakavereista ym. tuttavista joista olen nähnyt kuvan tai nähnyt livenä.

Yhteistä tuolle on lihavuus/pyöreys (ei aina välttämättä), lyhyeksi kynitty tätimäinen tukkamalli. Tätimäiset vaatteet, paksusankaiset silmälasit jne.

Niin mikä ihme saa ihmisen muuttumaan tätimäiseksi kun voisi olla vielä nuorekkaan hyvännäköinen vaikka olisi jo ikääkin.
Mä olen sitä mieltä, että joissakin meissä "asuu pieni täti". Eli vaikka olisi kuinka nuorekas pukeutumistyyli, muodikkaasti leikatut hiukset tai vaikka pitkä poninhäntä... niin silti toiset vain alkavat näyttämään tätimäisiltä. Ja jos katsoo heidän sukulaisiaan niin sielläkin on "tätimäisiä" naisia. Sama juttu, että joistain pojista tulee "setämäisiä" jo aika nuorenakin. Just tapasin miehen jolla on jo aika uhkaava pälvikalju vaikka ikää oli tuskin 30...
Mun mielestä tätimäisyydessä ei ole mitään vikaa! Tai setämäisyydessä.. Ja miksi ihmeessä se ettei ole enää 20 vuotias ei saisi näkyä? Mä olen ainakin ihan ylpeästi kohta 40 vuotias keski-ikäinen ja ihan oikeasti myös täti-ihminenkin :D Välillä toivoisin, että se näkyisi musta myös selvemmin ulospäinkin. Ei ole mitään tarvetta näyttää nuorelta tai simpsakalta. Suorastaan välillä ärsyttää, että mua luullaan mun teini-ikäisen tyttären kaveriksi tai siskoksi.

Lisään vielä, että miksi tätimäinen ei voisi olla myös kaunis? Tai nuorekas? Miksi vain "nuorekas ja simpsakka" voi olla kaunis? Hullua!
 
Viimeksi muokattu:
Vbihrass
[QUOTE="guest";30028481]Mikä ihmeen genre tuo "äiti-ihmiset" nyt on? Siis kroppaa ei saa treenata timmiksi ja laittaa vartalon myötäisiä vaatteita? Teko sitä ja teko tätä... mutta siis tarkoitat ettei rakennekynnet tai hiustenpidennykset ole sallittuja, koska äidin ei saa ainakaan näyttää hyvältä? Käsittämätöntä! Kohtalaisen tasa-arvoisessa asemassa luulin suomalaisten naisten olevan, mutta että tämmöiset säännöt sitten?[/QUOTE]

Sanoin vaan, että typerän näköistä.
 

Yhteistyössä