Jaa, mitähän tähän nyt vastais, jos vastais pääasiassa aloittajan tekstiin... No.
Täytän kohta 39. Sairauteni vuoksi olen kahden vuoden sisään lihonut 30 kiloa ja olen nyt yli 20 kg ylipainoinen (siis ihan indeksin mukaan). Tukka oli niin ikään sairauden vuoksi leikattava lyhyeksi. Se on nyt sivuilta ja takaa about siili ja päältä polkkamittainen. Blondasin sen kokeilumielessä ekaa kertaa elämässäni nyt keväällä. (Ennen se on ollut punainen, musta tai vihreä/turkoosi.)
Silmälaseissa on liukuvärjätyt paksut muovisangat, erittäin isot linssit (koska kyllästyin tiputtelemaan rillejä nenänpäähän että näin huonoinen tasapainoineni mennä portaat alas yms.).
Minua luullaan säännönmukaisesti n. 5-10 vuotta ikäistäni nuoremmaksi. Vielä kaksi vuotta sitten eräs uusi tuttavuus suorastaan järkyttyi tajutessaan että silloin 3-vuotias tytär ei ollutkaan ainoa lapseni, vaan olen myös ripillepääsevän poikani äiti. Siis hämmästyi ihan leuka lattiaan -tasoisesti. Edelleen lihomisen ja muiden ulkonäkömuutosten jälkeen uudet tuttavuudet hämmästyvät todellista ikääni.
Että en nyt sit tiedä siitä tätiytymisestä, tai siis lähinnä noista tätiytymisen tunnusmerkeistä. Käytän kyllä kirkkaanvärisiä ja omantyylisiäni vaatteita, kuten haaremihousuja, värikkäitä tunikoita yms. Just nyt yllä on oranssi froteemekko, leggingsit ja ballerinakengät. Tukka (se pitkä osio) on nostettu edestä vähän ylös ja palmikoitu taakse. En käytä koruja, vaatteet ja joskus erikoisenvärinen tukka toimivat "koruina". Yhdistelmä kuulostaa varmaan konservatiivisemman pukeutumisen ystävästä kammottavalta, mutta sopii mun tyyliini ja pääasiassa olen saanut pukeutumisestani ja tyylistäni vain kehuja (niin nuoremmilta kuin vanhemmilta ystäviltäni).
Olen elämäniloinen, helposti innostuva ja joskus riehakaskin (silloin kun kivut ja uupumus eivät tee musta zombieta), mutta tässä iässä osaan myös käyttäytyä tilannetajuisesti eli hillitysti -- osaan värikkyysmieltymyksistäni huolimatta myös pukeutua hillitysti, vaikka asussa yleensä onkin jotain omantyylistä jippoa mukana.
Kuitenkin siis olen ylipainoinen, paksusankarillinen ja lyhyttukkainen. Olenko siis kuitenkin väistämättä täti, vaikken itseäni sellaiseksi tunne?