Miksi te naiset tätiydytte niin nuorena?

  • Viestiketjun aloittaja nainen itsekin
  • Ensimmäinen viesti
nainen itsekin
Mikä saa jotkut naiset tätiytymään jo päälle kolmikymppisinä ellei jopa aiemmin? Tekeekö sen ura, lapset vai mikä?

Juuri katsoimme mieheni kanssa facesta erään ikäiseni naisen kuvan. Mies kehui että "jos te olette samanikäisiä niin tuo on kyllä paljon vanhemman näköinen, sinä olet säilytynyt tuollaisena simpsakkana". Olen itse miettinyt ihan samaa joistakin entisistä luokkakavereista ym. tuttavista joista olen nähnyt kuvan tai nähnyt livenä.

Yhteistä tuolle on lihavuus/pyöreys (ei aina välttämättä), lyhyeksi kynitty tätimäinen tukkamalli. Tätimäiset vaatteet, paksusankaiset silmälasit jne.

Niin mikä ihme saa ihmisen muuttumaan tätimäiseksi kun voisi olla vielä nuorekkaan hyvännäköinen vaikka olisi jo ikääkin.
 
"ehkä"
Sä olet sellanen lähiömutsi wannabe-ikiteini. Kuvittelet olevasi seksikäs niissä samoissa narutopeissa kuin olit 15v sitten. Mua niin naurattaa sellaset naiset, sul on varmaan sellanen nuorekas moniväri tukka ja lävistyksiä. Feikki Ed Hardy-huppari.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Pessimisti
Tota ihmetellyt joskus itsekin. Peittäviä villapuseroita,pitkiä hameita, paksusankaisia laseja jne. käyttää monet alle 30v myös ja näyttää kyllä melko tätimäisiltä. Mikä järki siinä on? Kyllä se vanhuus tulee aikanaan kiirehtimättäkin.
 
"hmmm"
Täti ei ole kehu mutta ei kyllä simpsakkakaan. Mielestäni en ole tätiytynyt, tukka on vielä olkapäille eikä ole silmälaseja eikä pyöreyttä. Mutta vähän olen jo menettänyt kiinnostusta ulkonäköön/pynttäytymiseen. Miksi, en tiedä, ei sellaiset asiat vaan enää kiinnosta niin paljon. On elämässä niin paljon muuta kuin esim. muoti ja meikit. Hyvässä ja pahassa. Toisaalta lapset, työ, koti vie paljon aikaa ja energiaa, ja sit taas toisaalta on tullut paljon mielenkiintoisempia harrastuksia tilalle kuin peilin edessä heiluminen. Semmosta se on.
 
nainen itsekin
[QUOTE="ehkä";30028150]Sä olet sellanen lähiömutsi wannabe-ikiteini. Kuvittelet olevasi seksikäs niissä samoissa narutopeissa kuin olit 15v sitten. Mua niin naurattaa sellaset naiset, sul on varmaan sellanen nuorekas moniväri tukka ja lävistyksiä. Feikki Ed Hardy-huppari.[/QUOTE]

:LOL: Meni nyt kyllä ohi ja kaukaa!
 
Minä taas en ole ikinä viihtynyt "nuorekkaana" ja "simpsakkana". En ole kokenut niitä minään tavoiteltavina arvoina, vaan olen pysynyt iki-vanhana itsenäni ja viihdyn näin oikein hyvin.

Minulla ei tosin ole silmälaseja, onneksi. Ja hiukset on pitkät.
 
nainen itsekin
[QUOTE="hmmm";30028153]Täti ei ole kehu mutta ei kyllä simpsakkakaan. Mielestäni en ole tätiytynyt, tukka on vielä olkapäille eikä ole silmälaseja eikä pyöreyttä. Mutta vähän olen jo menettänyt kiinnostusta ulkonäköön/pynttäytymiseen. Miksi, en tiedä, ei sellaiset asiat vaan enää kiinnosta niin paljon. On elämässä niin paljon muuta kuin esim. muoti ja meikit. Hyvässä ja pahassa. Toisaalta lapset, työ, koti vie paljon aikaa ja energiaa, ja sit taas toisaalta on tullut paljon mielenkiintoisempia harrastuksia tilalle kuin peilin edessä heiluminen. Semmosta se on.[/QUOTE]

Ei se voi johtua pynttäytymisestä. En tarkoittanut mitään pynttäytymistä vaan luonnollista olemusta. Tai noissa tätimäisissä on sekä että pynttäytyjiä että ihan freshinä vaan menemään.
Ei mullakaan enää riitä kiinnostusta hirveesti laitella itseäni. Laittaudun kyllä juhliin ja erityismenoihin enemmän, muulloin olen hyvin kevyellä ehostuksella. Mua sanotaan tyttömäiseksi eikä uskoisi mun ikää jne.

Ehkä se ylipaino ja lyhyt tukka on ne pahin yhdistelmä mutta ei nekään tee välttämättä tätimäisiksi. Olisko sitten se vaatetus kuitenkin ja millätavalla se tukka on leikattu/värjätty/laitettu?

Mut miks? Eikö ne omat kuvat itsestään yhtään hävetä tai ällötä? :O
 
Pessimisti
[QUOTE="ehkä";30028150]Sä olet sellanen lähiömutsi wannabe-ikiteini. Kuvittelet olevasi seksikäs niissä samoissa narutopeissa kuin olit 15v sitten. Mua niin naurattaa sellaset naiset, sul on varmaan sellanen nuorekas moniväri tukka ja lävistyksiä. Feikki Ed Hardy-huppari.[/QUOTE]

Koska tätimäisyyden ja ikiteinin väliin ei mahdu mitään. Ei varsinkaan naisellisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Freiya ja Ciervo
"hmmm"
Ei se voi johtua pynttäytymisestä. En tarkoittanut mitään pynttäytymistä vaan luonnollista olemusta. Tai noissa tätimäisissä on sekä että pynttäytyjiä että ihan freshinä vaan menemään.
Ei mullakaan enää riitä kiinnostusta hirveesti laitella itseäni. Laittaudun kyllä juhliin ja erityismenoihin enemmän, muulloin olen hyvin kevyellä ehostuksella. Mua sanotaan tyttömäiseksi eikä uskoisi mun ikää jne.

Ehkä se ylipaino ja lyhyt tukka on ne pahin yhdistelmä mutta ei nekään tee välttämättä tätimäisiksi. Olisko sitten se vaatetus kuitenkin ja millätavalla se tukka on leikattu/värjätty/laitettu?

Mut miks? Eikö ne omat kuvat itsestään yhtään hävetä tai ällötä? :O
No aloituksessa sinä kyllä mainitset ne jutut mihin paljolti voi vaikuttaa; tukka, vaatteet, silmälasit, painokin...

Jos näistä nyt ei ollutkaan kyse vaan sinäkin kuljet vähän missä sattuu, niin sit varmaan pitää vastata että sulla nyt vaan on niin loistavat geenit ja kaverilla ei :D Tosin sitä olis sit enää typerää kysellä ja ruotia palstalla. Paitsi jos haluat nyt tuoda esille vain sen että sinä olet luonnostaan niin simpsakka ja tyttömäinen... :D
 
Tätihä?
Oikeastaan mä tätiydyin heti kun sain esikoiseni. Jaa miksi? Kun ei enää kiinnostanut ulkokuori.
Mua hieman ärsyttää että vastaat näin ja tällaiseen kysymykseen, koska sinun pirteyttäsi aina kehutaan sekä sitä kuinka ikinuori ole puolen palstan mielestä. Itsekin olen pitänyt tyylistäsi, mutta tällainen lypsäminen on tylsää. Kaipaatko lisää kehuja vai mitähä?
 
vieraana..
Mut miks? Eikö ne omat kuvat itsestään yhtään hävetä tai ällötä? :O
Jos on sinut itsensä kanssa ja tykkää omasta täti-tyylistään, niin miksi sen pitäisi ällöttää?

Olen nuorekas ja minua luullaan monesti nuoremmaksi kuin olenkaan. Olen miettinyt, että pitäisiköhän muuttaa tyyliä tätimäisemmäksi, jotta näyttäisi vähän vanhemmalta. ;)

En tiedä. Ehkä elämä tekee sellaiseksi kuin jokainen on. Jos pystyy säilyttämään jotain lapsekkuutta ja lapsuuden taikaa elämässään, ehkä se pitää nuorena. :)
 
....
Tätä olen minä myös ihmetellyt. Se että nelikymppinen pukeutuu narutoppiin ja shortseihin ei näytä hyvältä. Se että pystyy olemaan tyylikkään nuorekas se on tavoittelemisen arvoinen asia :) Jos reippaasti yli kolmekymppinen ahtautuu väkisin teinien vaatteisiin, näyttää se minusta tyhmältä ei tyylikkäältä.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Alkuperäinen kirjoittaja Tätihä?;30028192:
Mua hieman ärsyttää että vastaat näin ja tällaiseen kysymykseen, koska sinun pirteyttäsi aina kehutaan sekä sitä kuinka ikinuori ole puolen palstan mielestä. Itsekin olen pitänyt tyylistäsi, mutta tällainen lypsäminen on tylsää. Kaipaatko lisää kehuja vai mitähä?
Kuules munt hiukan ihmetyttää se, että aina keksitään näitä omia kuvitelmia. Minä olen tätiytynyt omalla tavallani, en kampaa tukkaani, en meikkaile, olen lihonnut 20kg ja vaatteita laitan päälleni sen mikä kaapista vastaan ekana kävelee. Eikä se siltikään vähennä sitä mun fiilistä, että tykkään itsestäni ja voisin laulaa kuin harakka puussa. Jos sanon, etten välitä miltä näytän on se kalastelua ja jos pidän itsestäni olen itseäni täynnä. Koittakaahan päättää sitten kumpaa olen niin olen sitä sitten täällä. Oikeasti olen ihan minä vain, tavallinen vanha akka ja nautinkin vielä siitä.
 
Peyote
Tätä olen minä myös ihmetellyt. Se että nelikymppinen pukeutuu narutoppiin ja shortseihin ei näytä hyvältä. Se että pystyy olemaan tyylikkään nuorekas se on tavoittelemisen arvoinen asia :) Jos reippaasti yli kolmekymppinen ahtautuu väkisin teinien vaatteisiin, näyttää se minusta tyhmältä ei tyylikkäältä.
Miksei se näytä hyvältä? Mistä sä edes tiedät minkä ikäinen joku vastaantulija on jossain teinivaatteissa tai shortseissa?
 
nainen itsekin
[QUOTE="hmmm";30028188]No aloituksessa sinä kyllä mainitset ne jutut mihin paljolti voi vaikuttaa; tukka, vaatteet, silmälasit, painokin...

Jos näistä nyt ei ollutkaan kyse vaan sinäkin kuljet vähän missä sattuu, niin sit varmaan pitää vastata että sulla nyt vaan on niin loistavat geenit ja kaverilla ei :D Tosin sitä olis sit enää typerää kysellä ja ruotia palstalla. Paitsi jos haluat nyt tuoda esille vain sen että sinä olet luonnostaan niin simpsakka ja tyttömäinen... :D[/QUOTE]

Nimenomaan sitä ihmettelen että miksi antavat itsensä tätiytyä kun pukeutumiseen, tukkaan, meikkiin ja painoonkin voi vaikuttaa. Siis miten mä nyt sen sanoisin, ihmettelen että haluaako joku todellakin näyttää tädiltä jo alle viiskymppisenä tai jo kolmekymppisenä? :O En vain tajua sitä!
 
Miksei se näytä hyvältä? Mistä sä edes tiedät minkä ikäinen joku vastaantulija on jossain teinivaatteissa tai shortseissa?
Mä taas olen sitä mieltä, että kun tulee tuohon keski-ikään niin saa pukeutua miten tahtoo, ei ole enää mitään ikärajoja tai muitakaan rajoja millekkään. Sen kuin laittaa päälle ne releet mitä laittaa. Nuoremmat voi sitten selvittää mikä on minkäkin vaatteen ikäraja.
 
Elämästä vähenee iloisuus ja keveys. Olennaista ei musta ole edes vaatteet ja kampaus, vaan se millainen olo ihmisellä on, miten energinen/elämänhaluinen hän on, ja miten hän ajattelee asioista. Tosi moni tuollainen nainen jättääkin taakse ne murrosiän vahvat tunteet ja lapsuuden leikit, on "jalat maassa". Eli tyttömäisyys on mun mielestä eniten mielentila. Halutaan olla aikuismaisia ja järkeviä eikä unelmoida enää --> tädiksi. Sellainen ei kuitenkaan ole niin viehättävää eikä puoleensavetävää naisessa.
 

Yhteistyössä