Miksi syöt lihaa? Perustele?

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
vier
[QUOTE="vieras";24043166]Vaikkapa siten, ettei kasvissyöjänkään tarvitse joka aterialla keittää tai syödä juureksia, eikä kaikkia vihanneksia edes tarvitse kuoria. Enkä kyllä ole sellaista sekasyöjääkään tavannut, joka ei joskus juureksia pesisi, kuorisi ja keittäisi.
Tätä se positiivinen ajattelu on, mutta jos haluaa nähdä maailman, jossa on vain yksi oikea vaihtoehto, niin mikäpä siinä.[/QUOTE]


Joo oikeassa olet, olenhan itse juuri se sekasyöjä jonka mielestä kasvisruokia on helpompi laittaa kuin liharuokia :D

No en tiedä oletko edes ap, mutta minusta sekä sinä että tuo kommentoimasi kasvisten vastustaja (en oo eläissäni maistanut hyvänmakuista papua jne) olette molemmat aika negatiivisen oloisia, eri puolilla aitaa vaan...
 
"vieras"
No en tiedä oletko edes ap, mutta minusta sekä sinä että tuo kommentoimasi kasvisten vastustaja (en oo eläissäni maistanut hyvänmakuista papua jne) olette molemmat aika negatiivisen oloisia, eri puolilla aitaa vaan...
En ole ap, enkä omasta mielestäni edes negatiivinen - siis oikeassa elämässä. :D Ihmetyttää vain nämä iänvanhat asenteet, meillä on aina syöty lihaa, syödään aina lihaa ja tullaan aina syömään lihaa. Kaikki muu on hullua, vaikeaa, pahaa ja turhaa. Tai ei kai sen pitäisi yllättää, sama asenne monilla on aina ollut.
Itse olen pyrkinyt näkemään kaiken ruoan positiivisesti, ei ole pahaa ruokaa. On terveellisempää ruokaa, puhtaampaa ruokaa, eettisempää ruokaa ja herkullisempaa ruokaa. Mitään en lautaseltani roskiin heitä, vaan pyrin arvostamaan oli siinä mitä hyvänsä. (Ja tähän se hassun hauska vitsi, höh höh, entäs jos siinä on kasa... Sekin on todennäköisesti enemmän, kuin moni tässä maailmassa ikinä saa syötäväkseen.)
 
Heh. Huvittaa jotenkin, että syöt bicmac -lihaa ja kalkkunaleikettä, mutta pakkausjauheliha on olevinaan yök. :D
siksi ne siihen kirjoitinkin erikseen kun ne on sellaiset mikä ihmisiä aina ihmetyttää, varsinkin ne big macit. niitä rakastan. tosin välillä lopetan kun vaikka pihvi on 100 % naudan lihaa niin tiedostan kyllä, että ei se ihan kokolihaa ole vaan jauhettua ja välillä siitä tulee :x

elämä on kummallisuuksia ja poikkeuksia täynnä, mä tykkään siitä hampurilaisesta ja jostain syystä siinä sitä lihaa kelpuutan. se kalkkunaleike on muistaakseni 97 % täyslihaa joten ei saa mussa sitä oksureaktiota aikaan. ja kappas, ravintolasta tulen usein kotiin kebabin kautta, mutta sitä en voi normioloissa ees ajatella.

jauhelihassa kamalaa on se koostumus (ja tieto siitä mitä se on), se sidekodoshomma ja se kaikki muu mitä se valkoinen osuus siinä on. karseeta on kun suussa tuntee, että joku kohta on kuin jotain rustoa tms. apua, en voi kuvailla tai pitää juosta tonne alkavaa myrskyyn tuulettamaan olo kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
vier
No mut hei, ***an täytyy olla hyvää, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä :D

Mut joo mua kanssa rasittaa sellainen yksisilmäisyys niin kuin juuri kommentoin.
Eli joko kasvikset on superhankalia ja pahoja ja luultavasti myös ilkeitä.
Tai liha on superhankalaa ja vastenmielistä ja jos sitä syöt niin oot paska ihminen, yksiselitteisesti.
Molemmissa asenteissa olis vähän jouston varaa...
 
Syön lihaa ja tulen vastedeskin syömään. Mulla nyt vaan ei yksinkertaisesti riitä motivaatio miettiä miten kasata kasvisruokavalio jos sieltä napsuu ruoka-aineita välillä joko täysin kieltolistalle tai sitten rajotetuille listoille (saat syödä vaan tiettynä vuodenaikana tai vaan kerran pari viikossa). Mä olin jo tarpeeksi helisemässä kun oli pari vuotta poissa n. 20 yleisintä ruoka-ainetta, miten pahasti oisin ollu aliravittu jos olisin vielä lopettanut lihankin? Niin ja niitä ruokarajotteita on nytkin.
 
"mie"
Syön lihaa koska se on hyvää - niin kuin moni täällä sanoo. Enkä koe pistoa rinnassa koska meidän liha on pääsääntöisesti riistaa, hirveä tai peuraa. Myös kanalintuja löytyy pakkasesta (tosin jo aika vähissä...syksyä odotellessa) teeri vallakin on mainiota. Kaupasta suhteellisen vähän tulee ostettua mitään liha tuotetta. Toki joskus kanaa ja ihan silloin tällöin possua.

Ja joka on huolissaa riistalihan lyijyjäämistä - tuo isännän hirviporukka ei käytä lyijypanoksia.Vaan jotain muita mut nyt kirveellä en muista mitä. Lailillisa kuitenkin, kun jotku lyijyttömät ei ole laillisia suomessa...en ole liikaa perehtynyt. Niin ja ampuma-alueeltahan ei koskaa lihoja oteta käyttöön, verikin jo pilaa ne.

Miksi ei kasvislinjalle? Koska ihminen on lihansyöjä - tai sekasyöjä - ja siihen ei omantunnon jutut mulla vaikuta. Toki toivoisin että lihateollisuus jalostuisi takas "back to basis"...Ja alettas käyttää paremmin hyödyks kaikki lihan osat (ja muistettas että lihan osuus lautasella ei ole yli puolet, vaan alle). Ostan vaan suomalaista lihaa sen minkä ostan. Olen asunut eripuolilla eurooppaa ja työnpuolesta ollut kosketuksissa myös maatalouden kanssa... Suomessa kuitenkin lihatiloja valvotaa, samoin teurastamoja todella tarkasti. Parantamisen varaa varmasti on mutta mieluummin tuen meidän hallitumpaa tuotantoa (jossa kiinnitetään kuitenkin huomio myös eläimiin) kuin sitä kamalaa massatuotantoa mitä tuolla euroopassa näkee.
 
"vieras"
koska pidän lihasta, sen syömisestä ei tule paha olo, niinkuin monet muut KASVISvaihtoehdot turvottavat tai kiertävät mahassa. Liha on sellaisenaan sopivaa eikä tule mahaongelmia.
 

Yhteistyössä