Miksi syöt lihaa? Perustele?

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
hhhhh
Ihmiselle sekasyönti on luonnollista ja terveellisintä, etenkin lapsena.
Ja saaliseläimet on tarkoitettu luonnossa syötäviksi jne, ei mua unissa itkevät lampaat häiritse. :D
 
Koska olen liian laiska täysvegaaniksi ja mun mielestä fenno-lakto-ovo-semi-vegetarismi on vain omantunnon hyvittelyä. Jos haluaa pelastaa eläimet, niin lihansyönnin ohella pitäisi myös lopettaa maitotuotteiden, munien sekä muiden eläinperäisten tuotteiden käyttö - kaikki muu on falskia.

Jos haluaa syödä eettisesti ja ekologisesti kestävää ruokaa, sen voi tehdä myös sekaruokavaliolla.
 
"vieras"
liha on hyvää. That's about it :). Kaipaisin sitä, jos ryhtyisin hankalalle vegaani-ruokavaliolle. Pidän hiuksistani (tutun vegaanin hiukset lähtivät tukkoina ja hänen anemiansakaan ei houkuta ).
 
Se on vegeilyyn verrattuna helpompi tapa toteuttaa täysipainoinen ruokavalio.

Mutta pääasiassa samasta syystä kuin syön esimerkiksi paprikaa, kanttarelleja, korvapuusteja tai nokkosia. Koska se maistuu mun suussa hyvälle. Ei mun tarvitse sitä sen syvällisemmin miettiä, miksi pitäisi?
 
¨No
Olen ollut kasvissyöjä yli 5 vuotta. Onneksi tajusin ottaa lihan takaisin ruokavalioon. Alkuun kasvissyönti kyllä oli hyvä juttu ja reumakin meni remissioon. Pidemmän päälle vaan tuli puutoksia ja kunto meni huonoksi. Oikein koostettu kasvisruokavalio voi olla hyvä juttu joillekin, minulle se ei sopinut.
 
Keittiönoita
Koska se on mulle helpompaa. Kuopus oli kyllä valmis ryhtymään soijattomaksi vegaaniksi, mutta se olisi vaatinut multa päivittäin kolmen tunnin kauppareissuja. Lakto-ovo-vegeksi olisin voinut ryhtyä (olinkin sitä muutaman vuoden), mutta soijattomaksi vegaaniksi en.
 
Liha on hyvää, osa terveellistä ruokavaliota enkä jaksa tehdä itselleni eri ruokia kuin muulle perheelle. Olin aikoinaan vuosia kala-kasvissyöjä, mutta raskausaikana kehoni alkoi jotenkin vaatia lihaa -iski hirveät himot. Sillä tiellä olen edelleen, vaikka lähes päivittäin harkitsenkin lihasta luopumista. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa luovun taas lihasta kokonaan. Kasvis- ja kalapainotteista ruokaa meillä nytkin syödään, lihaa pääsääntöisesti parina päivänä viikossa.
 
Minä voin, mutta jossain vaiheessa tuntuu, että alkaa kroppa vaatia raa'an lohen tai poron puolikkaan. Vaikka kasvisruokavalio olisi kuinka oikein koostettu.
Miulle ei vain sovi pelkkä kasvisruoka,enkä haluakkaan syödä pelkästään kasvisruokaa.:)
Minnuu alkaa liharuuat himottamaan hirveesti,jos yritän pitemmän aikaa olla kasvisruokavaliolla.
Mie oon lihansyöjä :D
 

Yhteistyössä