Miksi sitä viinaa pitää vetää silloin, kun ollaan lasten kanssa?!

En tajua tollasta, alkoholi ja lapsi ei sovi yhteen. Siinä on taas ollu pakko saada ne välttämättömät kännit vedettyä ja lapset saa huolehtia itestään/toisistaan. Sit vielä toi et ollaan kännissä lasten kanssa rannalla, ei huhhuh mitä meininkiä. Lapset hoitoon jos pakko on juoda tai sit tostaki joukosta ois voinu olla joku aikuinen selvänä. Vaarana se et känninnen tuskin pystyy ihmeemmin hukkuvaa lasta pelastaa, raivostuttavia ihmisiä :kieh:
 
eräs unohtumaton näky
lähikauppamme vieressä on baari, baarin ovella poltti tupakkaa pari naista, ja joukossa seisoi n. 3 vuotias tyttö FAS-lapsi. Baariin siis menossa takaisin. Tiedä sitten oliko kyseessä äiti vai joku sijaishuoltaja, mutta oli surullista....Lapsi baarissa...ja sitä rataa... =(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Täällä myös kunnon tiukkapipo.. oon töissä ravintolassa ja kyl mua aina ärsyttää kun on lapsi tai lapsia ja koko aikuis porukkaa tilaa oluet tai siiderit... Tätä näkee ihan jo 1 vuotiaitten vanhemmilla...
No jos yhdet tilaa niin ei se mun mielestä haittaa. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin selvä känni.
Mä oon miettinyt tätä asiaa viime päivinä paljon, kun täällä on asiasta keskusteltu... ei siitä munkaan mielestä varsinaisesti ole mitään haittaa, vaikka yhden joisikin. Mutta. Miksi se on lapsen hankkineelle ihmiselle niin jumalattoman tärkeää pitää kiinni siitä oikeudesta juoda alkoholia? Miksi ei voi olla ilman silloin kun lapset on mukana ja juoda sitten, kun ei ole hoitovastuuta lapsesta.

Ymmärrän hyvin pointin humalakeskeisen alkoholikulttuurin vastustamisesta, enkä siis ole sillä tavalla tiukkapipo, että kenenkään pitäisi absolutistiksi ryhtyä lasten myötä, mutta jotenkin musta tuntuu, että täälläkin virinneessä alkoholikeskustelussa on kuitenkin jostakin muusta kyse...
Miksi pitää se yksi ottaa? No en tiedä, ihan vaan siksi että on ihana ottaa pihvin kanssa punkkulasi, kun se kuuluu siihen sen kerran kun ravintolassa käy. ( Eli tosi harvoin ) Kotona syödään arkisemmin ja juodaan ihan sitä maitoa.

En minä ruoan kanssa siideriä ota, enkä kyllä ymmärrä sellaista ravintolasyömistä lapsettomilta tai lapsellisilta, että syödään joku hyvä ateria ja juodaan olutta tai siideriä. :D


Ehkä kesällä grillimakkaran kanssa , olen kuullut että maun vuoksi toiset tykkäävät sen oluen ottaa. Voisi kysyä hyvin että miksi ei? :D Jos se kuitenkin on se yksi, eihän siitä haittaakaan ole. Ei vanhempaa huonommaksi eikä pahemmaksi muuta, eikä käytökseen vaikuta.

Miksi sitä pitäisi sitten ruveta ravintolassa tilaamaan äitiyden jälkeen mieluummin limpparilasi pillillä , todisteeksi että on parempi äiti? Aivan kun se siitä olisi kiinni.

 
huoh!!!
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja idiootti oot!!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No täällä toinen tiukkapipo. Oltiin tänään leikkipuistossa ja siinä nurmikolla yks äiti joi pari olutta, kun lapset leikki puistossa. Ei vaan mahdu omaan ajatusmaailmaani.
No,hohhoh!!!! Älä viitti naurattaa!!!!!!!!!!!!!!!! Pari olutta ei haittaa paskan vertaakaan!! Eriasisia on kunnon juopumus.
niin mut mä en käsitä miksi edes pitää nauttia olutta lasten kanssa? miten voi olla niin vaikeaa pysyä erossa niistä oluista ja muista alkoholipitoisista lasten seurassa? ei mee mun järkeen. tätä päivää vissiin se että joka paikas täytyy saada olutta! lapsia käy sääliksi!!
Tyhmä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Täällä myös kunnon tiukkapipo.. oon töissä ravintolassa ja kyl mua aina ärsyttää kun on lapsi tai lapsia ja koko aikuis porukkaa tilaa oluet tai siiderit... Tätä näkee ihan jo 1 vuotiaitten vanhemmilla...
No jos yhdet tilaa niin ei se mun mielestä haittaa. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin selvä känni.
Mä oon miettinyt tätä asiaa viime päivinä paljon, kun täällä on asiasta keskusteltu... ei siitä munkaan mielestä varsinaisesti ole mitään haittaa, vaikka yhden joisikin. Mutta. Miksi se on lapsen hankkineelle ihmiselle niin jumalattoman tärkeää pitää kiinni siitä oikeudesta juoda alkoholia? Miksi ei voi olla ilman silloin kun lapset on mukana ja juoda sitten, kun ei ole hoitovastuuta lapsesta.

Ymmärrän hyvin pointin humalakeskeisen alkoholikulttuurin vastustamisesta, enkä siis ole sillä tavalla tiukkapipo, että kenenkään pitäisi absolutistiksi ryhtyä lasten myötä, mutta jotenkin musta tuntuu, että täälläkin virinneessä alkoholikeskustelussa on kuitenkin jostakin muusta kyse...
Miksi pitää se yksi ottaa? No en tiedä, ihan vaan siksi että on ihana ottaa pihvin kanssa punkkulasi, kun se kuuluu siihen sen kerran kun ravintolassa käy. ( Eli tosi harvoin ) Kotona syödään arkisemmin ja juodaan ihan sitä maitoa.

En minä ruoan kanssa siideriä ota, enkä kyllä ymmärrä sellaista ravintolasyömistä lapsettomilta tai lapsellisilta, että syödään joku hyvä ateria ja juodaan olutta tai siideriä. :D


Ehkä kesällä grillimakkaran kanssa , olen kuullut että maun vuoksi toiset tykkäävät sen oluen ottaa. Voisi kysyä hyvin että miksi ei? :D Jos se kuitenkin on se yksi, eihän siitä haittaakaan ole. Ei vanhempaa huonommaksi eikä pahemmaksi muuta, eikä käytökseen vaikuta.

Miksi sitä pitäisi sitten ruveta ravintolassa tilaamaan äitiyden jälkeen mieluummin limpparilasi pillillä , todisteeksi että on parempi äiti? Aivan kun se siitä olisi kiinni.
Siis tottahan minäkin voin juoda sen lasillisen viiniä ravintolassa ruoan kanssa, siitä ei nyt olekaan kysymys. Vaan lähinnä siitä, kun tuntuu, että joillekin on suorastaan pakkomielle pitää kiinni siitä yhdestä tai muutamasta alkoholijuomasta vaikka sitten rannalla, mökillä, saunassa, jouluna, puistossa, kylässä, ravintolassa - missä milloinkin.

Totta, että voi kysyä miksi ei - mutta se ei vastaa kysymykseen, että miksi.

Miksi siitä ei voi luopua?
 
plaah!!
Minkähän helvetin takii tosta alkoholista on tehty "pikkasen" liian suuri numero??????Ei siitä muutamasta hassusta kaljasta tms. tuu nii humalaan,et ei pystys lapsia hoitaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja plaah!!:
Minkähän helvetin takii tosta alkoholista on tehty "pikkasen" liian suuri numero??????Ei siitä muutamasta hassusta kaljasta tms. tuu nii humalaan,et ei pystys lapsia hoitaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miksi musta tuntuu, että tämän kirjoittaja niitä, joista voisi sanoa "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa"?


Tänään näkemäni seurueen aikuiset oli kaikki selvästi humalassa? Käsi sydämelle, onko se OK?
 
äire
Mä oon juonu kaks kaljaa ja yhen sidukan, jääkaapis mulla on vielä 4 kaljaa. Jotka aion tänään juoda, ja olla hiprakassa. Mulla on täällä 4 lasta, vanhin 12 ja nuorin 2kk. koko katras on tällä hetkellä unten mailla. Lisäksi mulla on täällä selväpäinen mies, joka huolehtii vauvasta ensi yön. Tekeekö se musta huonon äidin?

Huvitti tänään tissutella, mut baariin ei huvita lähteä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Miksi siitä ei voi luopua?
Siksi että ei ole mitään syytä miksi pitäisi luopua, kun on kyse rehellisesti yhdestä juomasta harvoin. :)

Jos tapa on lipittää aina joka tilanteessa se "pari" niin on syytä miettiä josko on mennyt jo vähän yli. Siinä olen samaa mieltä.


Mutta ainakaan itse en siis luovu missään nimessä siitä viinilasista kaksi kertaa vuodessa ravintolassa :) Ei ole mitään syytä, miksi niin teksiin. En näe aiheelliseksi. Nautin siitä kuitenkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äire:
Mä oon juonu kaks kaljaa ja yhen sidukan, jääkaapis mulla on vielä 4 kaljaa. Jotka aion tänään juoda, ja olla hiprakassa. Mulla on täällä 4 lasta, vanhin 12 ja nuorin 2kk. koko katras on tällä hetkellä unten mailla. Lisäksi mulla on täällä selväpäinen mies, joka huolehtii vauvasta ensi yön. Tekeekö se musta huonon äidin?

Huvitti tänään tissutella, mut baariin ei huvita lähteä.
No ei tee huonoa :D Sulla on lapsillesi selväpäinen hoitaja etkä kaljottele heidän silmien alla hiprakassa. Siihen asti kun tuollainen tyyli pysyy satunnaisena niin musta kaikki on ihan okei. Jos taas tulee viikottaiseksi rutiiniksi, voi lipsahtaa liikakäytön puolelle äkkiä.
 
plaah!!
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja plaah!!:
Minkähän helvetin takii tosta alkoholista on tehty "pikkasen" liian suuri numero??????Ei siitä muutamasta hassusta kaljasta tms. tuu nii humalaan,et ei pystys lapsia hoitaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miksi musta tuntuu, että tämän kirjoittaja niitä, joista voisi sanoa "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa"?


Tänään näkemäni seurueen aikuiset oli kaikki selvästi humalassa? Käsi sydämelle, onko se OK?
Mitäs sit vaikka kalahtikin????? Meillä lapsi silti OIKEESTI onnellinen ja me emme lapsen isän kanssa hirveitä juoda,vaan se muutama (2-5/nuppi) kaljaa juodaan illan aikana.Ei se oo viel paljoo ensinkään!!!!!
 
lispe
Alkuperäinen kirjoittaja äire:
Mä oon juonu kaks kaljaa ja yhen sidukan, jääkaapis mulla on vielä 4 kaljaa. Jotka aion tänään juoda, ja olla hiprakassa. Mulla on täällä 4 lasta, vanhin 12 ja nuorin 2kk. koko katras on tällä hetkellä unten mailla. Lisäksi mulla on täällä selväpäinen mies, joka huolehtii vauvasta ensi yön. Tekeekö se musta huonon äidin?

Huvitti tänään tissutella, mut baariin ei huvita lähteä.
No kyllähän tää on periaatteessa ok, kun se isä siellä selvinpäin on ja hoitovastuu hänellä. Jotenkin vähän pahalla tuntuu että noin pienen vauvan äidin tekee jo tissuttelua mieli. Ilmeisesti et imetä vaikka vauva vielä noin pieni?

 
gddg
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko jo 10v päästä suomessa alkoholi tabu? Kukaan tämän päivän lapsi ole koskaan nähnyt kuinka vanhemmat ottavat yksi kaksi olutta.ainoa esimerkki on se ostarin juoppo joka paskoo housuunsa
Mikä tässä on ideana? Pitäskö mun ruveta nappailemaan kotona kerran pari kuukaudessa essoja, jotta lapset näkis että huumeita voi käyttää myös vain välillä yhden illan ettei ne näkis vaan niitä piripäissään riehuvia rapanistejä?
 
äire
Alkuperäinen kirjoittaja lispe:
Alkuperäinen kirjoittaja äire:
Mä oon juonu kaks kaljaa ja yhen sidukan, jääkaapis mulla on vielä 4 kaljaa. Jotka aion tänään juoda, ja olla hiprakassa. Mulla on täällä 4 lasta, vanhin 12 ja nuorin 2kk. koko katras on tällä hetkellä unten mailla. Lisäksi mulla on täällä selväpäinen mies, joka huolehtii vauvasta ensi yön. Tekeekö se musta huonon äidin?

Huvitti tänään tissutella, mut baariin ei huvita lähteä.
No kyllähän tää on periaatteessa ok, kun se isä siellä selvinpäin on ja hoitovastuu hänellä. Jotenkin vähän pahalla tuntuu että noin pienen vauvan äidin tekee jo tissuttelua mieli. Ilmeisesti et imetä vaikka vauva vielä noin pieni?
Imetys lopahti 2vkoa sitten.. :(
En haluais kuulla siitä moitteita, kaikkeni tein, mutta maidontulo loppui ja vauva sai kauheita rintaraivareita. Yksinkertaisesti en jaksanut enää yrittää. mulla on kuitenkin kolme vanhempaa lasta, jotka tarvii mun huomiota, mulla ei ollu enää voimavaroja yrittää jatkaa imetystä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gddg:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko jo 10v päästä suomessa alkoholi tabu? Kukaan tämän päivän lapsi ole koskaan nähnyt kuinka vanhemmat ottavat yksi kaksi olutta.ainoa esimerkki on se ostarin juoppo joka paskoo housuunsa
Mikä tässä on ideana? Pitäskö mun ruveta nappailemaan kotona kerran pari kuukaudessa essoja, jotta lapset näkis että huumeita voi käyttää myös vain välillä yhden illan ettei ne näkis vaan niitä piripäissään riehuvia rapanistejä?
No vähän eriasia sinänsä että huumeet on laissa kielletty, et sä voi alkaa lain rikkomusta vertaamaan alkoholin kohtuukäyttöön. Ja rikollisuutta opettamaan lapsillesi edes kohtuudella ;)

Huumeiden käyttäminen edes vähissä määrin ei ole sivistynyttä ja suotavaa missään sivistysmaissa. Huumeet aiheuttavat pienissäkin määrin nopeammin riippuvuutta ja yleensä "kohtuukäyttäjiä" ei kovissa huumeissa ole olemassakaan.

Toisekseen, huumeiden "pikku" yliannostus johtaa usein välittömään kuolemaan. On yksi viinilasillinen ja extaasinappi vähän eriasioita. Ihme saivartelua :)


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Miksi siitä ei voi luopua?
Siksi että ei ole mitään syytä miksi pitäisi luopua, kun on kyse rehellisesti yhdestä juomasta harvoin. :)

Jos tapa on lipittää aina joka tilanteessa se "pari" niin on syytä miettiä josko on mennyt jo vähän yli. Siinä olen samaa mieltä.


Mutta ainakaan itse en siis luovu missään nimessä siitä viinilasista kaksi kertaa vuodessa ravintolassa :) Ei ole mitään syytä, miksi niin teksiin. En näe aiheelliseksi. Nautin siitä kuitenkin.
Tästä ei olekaan kyse. Tämä on OK. Mutta niin kuin huomaamme, aika monella se ei ole se yksi vain eikä edes harvoin.
 
vieras
Mä vaan ihmettelen, minkälaisilla rannoilla/leikkipuistoissa te käytte, jos siellä vanhemmat vetää olutta tai siideriä lasten kanssa ollessaan? Enpä oo vielä moista tähän ikään (38 v. ) mennessä nähnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko jo 10v päästä suomessa alkoholi tabu? Kukaan tämän päivän lapsi ole koskaan nähnyt kuinka vanhemmat ottavat yksi kaksi olutta.ainoa esimerkki on se ostarin juoppo joka paskoo housuunsa
Miten tämä väännetään aina näin? Ei siitä ole kysymys :headwall: :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vaan ihmettelen, minkälaisilla rannoilla/leikkipuistoissa te käytte, jos siellä vanhemmat vetää olutta tai siideriä lasten kanssa ollessaan? Enpä oo vielä moista tähän ikään (38 v. ) mennessä nähnyt.
Minä kävelin kadulla. En siis nähnyt tätä millään rannalla.
 

Yhteistyössä