Miksi sitä viinaa pitää vetää silloin, kun ollaan lasten kanssa?!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumma homma että minulle ole aikuisten alkoholin käytöstä jäänyt mitään traumoja, pari saunakaljaa saattoi äiti ottaa, so what? Ja uutena vuotena vähän useammankin ja mökillä oltiin suvun kesken eikä meitä lapsia haitannut kun aikuiset seurajuomana napanderia ottivat, meno pysyi aina siistinä ja meistä lapsista pidettiin aina huoli ja ihan varmasti oli äidit seuraavana aamuna meille aamupalaa laittamassa.
Nyt kun itse olen äiti, en ota tippaakaan lasten ollessa saman katon alla koska haluan pysyä ajokunnossa jos vaikka lapsille sattuu jotain etc.
mua naurattaa aina tää ajokuntoisuuteen vetoaminen.. kaikilla ei ole edes ajokorttia, millä luulet sen avun hätätilanteessa tulevan?
No naura ihan rauhassa, jos tulee iso hätä ja apua tarvii nopeasti niin totta kai mä ambulanssin soitan, mutta jos ei ihan lanssia tarvii tilata niin enköhän mä mieluummin aja ihan ite omalla autolla. Pikkusen eri asia näille joilla ei ole autoa tai ajokorttia, ja jotkut saattaa mennä taksillakin.
Mikä siinä muuten on niin paha jos haluan pysyä ajokunnossa??
 
sipsi
Minäkään en vaan voi ymmärtää kännien vetämistä esim. uimarannalla lasten kanssa ollessa :( Eikö aikuinen voi ajatella, että nyt on "lasten aikaa" tämä rannalla olo, onko vaan ajateltava itsekkäästi, että mun kun tekee mieli ottaa niin sitten otan vaikka uhalla... Kerran ole Särkänniemessä käynyt sanomassa henkilökunnalle, kun aivan tolkuttomassa kunnossa oleva nainen toikkaroi pienen lapsen kanssa yrittäen päästä laitteisiin. Lähdimme sitten viimeisten joukossa sieltä pois, ja jotain naista oli kuulutettu portille moneen otteeseen. Siellä se pikkutyttö itki portilla tivolikassan luona yksin, olisiko äiti jäänyt tivolin terassille... En muuten tajua sitäkään, että lasten huvipuistoissa pityää olla juottopisteitä :( Ettei edes kesän mahdollisesti ainoana tivolipäivänä voida olla ottamatta edes sitä yhtä :( Taidan olla kalkkis...

 
en ymmärrä myöskään.

Mietin vaan sitä, että mistä sä tiedät kuinka humalassa niistä kukin oli?
Minun kaveripiirissä saatetaan hörhöttää ilman alkoholiakin ja varmasti on joskus joku katsonut, että olen huppelissa :D :whistle:
 
Turisas
Mä on ymmärrä miksi pitää kytätä muiden tekemistä. Toki jos lapset ovat niin pieniä, että tarvitsevta hoitoa heidän seurassa tulee olla hoitaja, joka heistä kykenee huolehtimaan. Onko se kumminkaan tän palstalaisten asia huolehtia siitä? Mitä se sulta pois on? Itselläni ei ole lapsia ja käytän hyvin harvoin alkoholia ja vain juopimistarkoituksessa. Lähinnä ihmetyttää vaan mikä pakonomainen tarve teillä on kytätä muiden tekemisiä? Onko oma elämänne niin köyhää, ettei siinä ole tarpeeksi huolehdittavaa?
 
näkökulma
Jos on lasten kanssa 24/7 niin milloinkas sitä alkoholia sitten tulisi nauttia?

Känniin asti juomista en ymmärrä aikuisilta oikein muutenkaan, saati lasten nähden. Sen sijaan viinilasillisen juomisessa tai saunakaljassa en näe mitään pahaa.

Joku marisi, että on niin tätä päivää, että joka paikassa täytyy saada olutta. Totta toisaalta, nykyään olutta saa lähes joka paikasta. Ennen oli harvat ja valitut liikkeet, jotka sitä möi. Toisaalta, minusta on nimenomaan tätä päivää toi, ettei saisi pisaraakaan ottaa lasten nähden. Ennen osattiin asioita ajatella ja tehdä maalaisjärjellä. Nykyään kaiken pitäisi olla niin säänneltyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Tuttavallani on 7-kuukautinen poika ja viimeksi nähdessämme hän kittasi vahvaa lonkeroa tölkki toisensa perään. Ei välittänyt lapsen nälästä (patisteluni jälkeen yhdellä kertaa syötti vanhaa korviketta tälle), ei vaipoista, ei paperin repimisestä/syömisestä)...! Yritin katsoa tuttavani vauvan perään, mutta pidin kuitenkin oman vauvani ensisijassa. Tuttavani ei osoittanut mitenkään tarvitsevansa lastenhoitoapua, eikä edes sitä, että huomaisi oman juomisensa olevan väärin. Kaiken lisäksi tuttavani sammui sänkyyn (vauvallansa unileluna vasara!!!) ja minun perheeni joutui nukkumaan lattialla (sitten, kun aamuyöllä sain revittyä sijauspatjan tuttavani alta).

Toivon tosiaan, ettei tämän vauvan elämä ole aina tällaista (, vaikka esim. hoitamaton iho ja vierastamisen puuttuminen ehkä antaisivat olettaa toisin).
Mitä helvettiä? Et sitten ole tehnyt lasten suojeluun oikeasti tollasesta ilmoitusta??? :kieh: |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Minäkään en vaan voi ymmärtää kännien vetämistä esim. uimarannalla lasten kanssa ollessa :( Eikö aikuinen voi ajatella, että nyt on "lasten aikaa" tämä rannalla olo, onko vaan ajateltava itsekkäästi, että mun kun tekee mieli ottaa niin sitten otan vaikka uhalla... Kerran ole Särkänniemessä käynyt sanomassa henkilökunnalle, kun aivan tolkuttomassa kunnossa oleva nainen toikkaroi pienen lapsen kanssa yrittäen päästä laitteisiin. Lähdimme sitten viimeisten joukossa sieltä pois, ja jotain naista oli kuulutettu portille moneen otteeseen. Siellä se pikkutyttö itki portilla tivolikassan luona yksin, olisiko äiti jäänyt tivolin terassille... En muuten tajua sitäkään, että lasten huvipuistoissa pityää olla juottopisteitä :( Ettei edes kesän mahdollisesti ainoana tivolipäivänä voida olla ottamatta edes sitä yhtä :( Taidan olla kalkkis...
No NYT päästiin asian ytimeen! Kiitos :)!
 
Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma:
Jos on lasten kanssa 24/7 niin milloinkas sitä alkoholia sitten tulisi nauttia?

Känniin asti juomista en ymmärrä aikuisilta oikein muutenkaan, saati lasten nähden. Sen sijaan viinilasillisen juomisessa tai saunakaljassa en näe mitään pahaa.

Joku marisi, että on niin tätä päivää, että joka paikassa täytyy saada olutta. Totta toisaalta, nykyään olutta saa lähes joka paikasta. Ennen oli harvat ja valitut liikkeet, jotka sitä möi. Toisaalta, minusta on nimenomaan tätä päivää toi, ettei saisi pisaraakaan ottaa lasten nähden. Ennen osattiin asioita ajatella ja tehdä maalaisjärjellä. Nykyään kaiken pitäisi olla niin säänneltyä.
Huomauttaisin vielä kerran, että nyt oli kyse nimenomaan niistä känneistä, en hakenut miljoonatta joutavanpäiväistä kinasteluketjua sen yhden - kahden juomisesta...
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Täällä myös kunnon tiukkapipo.. oon töissä ravintolassa ja kyl mua aina ärsyttää kun on lapsi tai lapsia ja koko aikuis porukkaa tilaa oluet tai siiderit... Tätä näkee ihan jo 1 vuotiaitten vanhemmilla...
No haloo! Tuskin viinilasi tai olut tai siideri YKSI SELLAINEN vielä kenestäkään vastuutonta vanhempaa tekee vaikka sen aterialla tilaisi. Tää kuvaa hyvin joidenkin suomalaisten ajatustapaa eli änkyräkänni tai nollalinja, ei mitään välimuotoa.
 
samaa mietin
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
en ymmärrä myöskään.

Mietin vaan sitä, että mistä sä tiedät kuinka humalassa niistä kukin oli?
Minun kaveripiirissä saatetaan hörhöttää ilman alkoholiakin ja varmasti on joskus joku katsonut, että olen huppelissa :D :whistle:
Minä olen ollut vesiselvä yli vuoden, mutta minuakin saattaisi luulla humalaiseksi kun nauran äänekkäästi jne.
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Turisas:
Mä on ymmärrä miksi pitää kytätä muiden tekemistä. Toki jos lapset ovat niin pieniä, että tarvitsevta hoitoa heidän seurassa tulee olla hoitaja, joka heistä kykenee huolehtimaan. Onko se kumminkaan tän palstalaisten asia huolehtia siitä? Mitä se sulta pois on? Itselläni ei ole lapsia ja käytän hyvin harvoin alkoholia ja vain juopimistarkoituksessa. Lähinnä ihmetyttää vaan mikä pakonomainen tarve teillä on kytätä muiden tekemisiä? Onko oma elämänne niin köyhää, ettei siinä ole tarpeeksi huolehdittavaa?
Mä taas en ymmärrä miten voi olla vaikea käsittää että joku tässä maailmassa voi välittää muistakin kuin omasta navastaan.
Enkä mä käsitä sitäkään miksi tähän ketjuun pitää tulla vikisemään kuinka on ok ottaa lasillinen viiniä ruuan kanssa. Joo on, lukekaa aloitus. Siinä ei puhuttu yhdestä lasillisesta tai oluesta vaan kännistä. Se on eri asia. Miksi pitää tulla sotkemaan asiat?
Enkä todellakaan ymmärrä miksi pitää kännätä lasten aikana, en mitenkään. Exäni juopotteli poikansa nähden ja poika oli silmin nähden kauhuissaan ja pelokas. Ei kivaa.
 
Mulle on kunnia-asia se, etteivät lapset oo koskaan nähneet minua tai isäänsä humalassa.

Mulle on kunnia-asia myös se, että meillä voidaan ottaa pari alkoholiannosta lastenkin läsnäollessa.

Jos näkisin selkeästi känniset vanhemmat lasten kanssa jossain, soittaisin poliisille. Oon soittanutkin.

P.S. Lisäksi olen ylpeä siitä, että tiedän mitä eroa on kännissä olemisella ja parilla alkoholiannoksella (esim. 1-3 viinilasillista ruoan kanssa) :saint:
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Olkaa rauhassa tiukkiksia. Minä otan sen lasin viiniä tai lasin sidua kun menemme syömään vaikka lapset mukana olisikin.
Etkö sä tosiaan osaa lukea vai tahallasiko vääristelet asiaa?
Ap on korostanut koko ajan että kyse EI OLE siitä yhdestä tai kahdesta vaan kunnon kännistä. Käsitätkö?
 
FBI
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mulle on kunnia-asia se, etteivät lapset oo koskaan nähneet minua tai isäänsä humalassa.

Mulle on kunnia-asia myös se, että meillä voidaan ottaa pari alkoholiannosta lastenkin läsnäollessa.

Jos näkisin selkeästi känniset vanhemmat lasten kanssa jossain, soittaisin poliisille. Oon soittanutkin.

P.S. Lisäksi olen ylpeä siitä, että tiedän mitä eroa on kännissä olemisella ja parilla alkoholiannoksella (esim. 1-3 viinilasillista ruoan kanssa) :saint:
Amen.

 
sondersson
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Tuttavallani on 7-kuukautinen poika ja viimeksi nähdessämme hän kittasi vahvaa lonkeroa tölkki toisensa perään. Ei välittänyt lapsen nälästä (patisteluni jälkeen yhdellä kertaa syötti vanhaa korviketta tälle), ei vaipoista, ei paperin repimisestä/syömisestä)...! Yritin katsoa tuttavani vauvan perään, mutta pidin kuitenkin oman vauvani ensisijassa. Tuttavani ei osoittanut mitenkään tarvitsevansa lastenhoitoapua, eikä edes sitä, että huomaisi oman juomisensa olevan väärin. Kaiken lisäksi tuttavani sammui sänkyyn (vauvallansa unileluna vasara!!!) ja minun perheeni joutui nukkumaan lattialla (sitten, kun aamuyöllä sain revittyä sijauspatjan tuttavani alta).

Toivon tosiaan, ettei tämän vauvan elämä ole aina tällaista (, vaikka esim. hoitamaton iho ja vierastamisen puuttuminen ehkä antaisivat olettaa toisin).
etkai sä nyt jumaliste anna asian vaan olla?!! Etkö sä meinaa tehdä mitään auttaakses sitä lasta?
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mulle on kunnia-asia se, etteivät lapset oo koskaan nähneet minua tai isäänsä humalassa.

Mulle on kunnia-asia myös se, että meillä voidaan ottaa pari alkoholiannosta lastenkin läsnäollessa.

Jos näkisin selkeästi känniset vanhemmat lasten kanssa jossain, soittaisin poliisille. Oon soittanutkin.

P.S. Lisäksi olen ylpeä siitä, että tiedän mitä eroa on kännissä olemisella ja parilla alkoholiannoksella (esim. 1-3 viinilasillista ruoan kanssa) :saint:
Hyvä kommentti Kowalski!
Mä olen tasan samaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mulle on kunnia-asia se, etteivät lapset oo koskaan nähneet minua tai isäänsä humalassa.

Mulle on kunnia-asia myös se, että meillä voidaan ottaa pari alkoholiannosta lastenkin läsnäollessa.

Jos näkisin selkeästi känniset vanhemmat lasten kanssa jossain, soittaisin poliisille. Oon soittanutkin.

P.S. Lisäksi olen ylpeä siitä, että tiedän mitä eroa on kännissä olemisella ja parilla alkoholiannoksella (esim. 1-3 viinilasillista ruoan kanssa) :saint:
Amen.
Nimenomaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Olkaa rauhassa tiukkiksia. Minä otan sen lasin viiniä tai lasin sidua kun menemme syömään vaikka lapset mukana olisikin.
Etkö sä tosiaan osaa lukea vai tahallasiko vääristelet asiaa?
Ap on korostanut koko ajan että kyse EI OLE siitä yhdestä tai kahdesta vaan kunnon kännistä. Käsitätkö?
Tämä näyttää olevan joillekin aivan ylitsepääsemättömän vaikeea ymmärtää :saint:
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Olkaa rauhassa tiukkiksia. Minä otan sen lasin viiniä tai lasin sidua kun menemme syömään vaikka lapset mukana olisikin.
Etkö sä tosiaan osaa lukea vai tahallasiko vääristelet asiaa?
Ap on korostanut koko ajan että kyse EI OLE siitä yhdestä tai kahdesta vaan kunnon kännistä. Käsitätkö?
Tämä näyttää olevan joillekin aivan ylitsepääsemättömän vaikeea ymmärtää :saint:
Joo eikä jotenkin mahdu mun tajuntaan että miten voi olla niin vaikea käsittää että puhutaan kahdesta ihan eri asiasta.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Olkaa rauhassa tiukkiksia. Minä otan sen lasin viiniä tai lasin sidua kun menemme syömään vaikka lapset mukana olisikin.
Etkö sä tosiaan osaa lukea vai tahallasiko vääristelet asiaa?
Ap on korostanut koko ajan että kyse EI OLE siitä yhdestä tai kahdesta vaan kunnon kännistä. Käsitätkö?
Tämä näyttää olevan joillekin aivan ylitsepääsemättömän vaikeea ymmärtää :saint:
Ymmärsin kyllä mitä sinä sanoit. Mutta kommentti olikin niille jotka eivät sitäkään ymmärrä.
 
ex-alkoholistin lapsi
Minun mielestäni on tosi vaikeaa käsittää MIKSI kukaan EI puutu siihen kun näkee lapsia humalaisten seurassa?

Jeesustelu täällä ei auta mitään, vaan pitää toimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turisas:
Mä on ymmärrä miksi pitää kytätä muiden tekemistä. Toki jos lapset ovat niin pieniä, että tarvitsevta hoitoa heidän seurassa tulee olla hoitaja, joka heistä kykenee huolehtimaan. Onko se kumminkaan tän palstalaisten asia huolehtia siitä? Mitä se sulta pois on? Itselläni ei ole lapsia ja käytän hyvin harvoin alkoholia ja vain juopimistarkoituksessa. Lähinnä ihmetyttää vaan mikä pakonomainen tarve teillä on kytätä muiden tekemisiä? Onko oma elämänne niin köyhää, ettei siinä ole tarpeeksi huolehdittavaa?
Kerrotko vielä, mitä kyttäämistä se on, jos kulkee ihmisten ohi kadulla? Mihin mä silmäni laitan, kun asioiden tila näkyy ja kuuluu k-a-u-a-s.

Sitä paitsi jos ihmisistä välittämistä ja huolenpitoa sanotaan köyhäksi elämäksi, niin kiitos, en edes halua sitten "rikasta" elämää, sillä en halua tulla kyyniseksi ja välinpitämättömäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Olkaa rauhassa tiukkiksia. Minä otan sen lasin viiniä tai lasin sidua kun menemme syömään vaikka lapset mukana olisikin.
Etkö sä tosiaan osaa lukea vai tahallasiko vääristelet asiaa?
Ap on korostanut koko ajan että kyse EI OLE siitä yhdestä tai kahdesta vaan kunnon kännistä. Käsitätkö?
Tämä näyttää olevan joillekin aivan ylitsepääsemättömän vaikeea ymmärtää :saint:
Ymmärsin kyllä mitä sinä sanoit. Mutta kommentti olikin niille jotka eivät sitäkään ymmärrä.
Ymmärsin, että ymmärsit. Siksi kommentoinkin, että moni ei näytä asiaa ymmärtävän. Ymmärsitkö :D?
 

Yhteistyössä