Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Täällä myös kunnon tiukkapipo.. oon töissä ravintolassa ja kyl mua aina ärsyttää kun on lapsi tai lapsia ja koko aikuis porukkaa tilaa oluet tai siiderit... Tätä näkee ihan jo 1 vuotiaitten vanhemmilla...
No jos yhdet tilaa niin ei se mun mielestä haittaa. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin selvä känni.
Mä oon miettinyt tätä asiaa viime päivinä paljon, kun täällä on asiasta keskusteltu... ei siitä munkaan mielestä varsinaisesti ole mitään haittaa, vaikka yhden joisikin. Mutta. Miksi se on lapsen hankkineelle ihmiselle niin jumalattoman tärkeää pitää kiinni siitä oikeudesta juoda alkoholia? Miksi ei voi olla ilman silloin kun lapset on mukana ja juoda sitten, kun ei ole hoitovastuuta lapsesta.
Ymmärrän hyvin pointin humalakeskeisen alkoholikulttuurin vastustamisesta, enkä siis ole sillä tavalla tiukkapipo, että kenenkään pitäisi absolutistiksi ryhtyä lasten myötä, mutta jotenkin musta tuntuu, että täälläkin virinneessä alkoholikeskustelussa on kuitenkin jostakin muusta kyse...
Miksi pitää se yksi ottaa? No en tiedä, ihan vaan siksi että on ihana ottaa pihvin kanssa punkkulasi, kun se kuuluu siihen sen kerran kun ravintolassa käy. ( Eli tosi harvoin ) Kotona syödään arkisemmin ja juodaan ihan sitä maitoa.
En minä ruoan kanssa siideriä ota, enkä kyllä ymmärrä sellaista ravintolasyömistä lapsettomilta tai lapsellisilta, että syödään joku hyvä ateria ja juodaan olutta tai siideriä.
Ehkä kesällä grillimakkaran kanssa , olen kuullut että maun vuoksi toiset tykkäävät sen oluen ottaa. Voisi kysyä hyvin että miksi ei?
Jos se kuitenkin on se yksi, eihän siitä haittaakaan ole. Ei vanhempaa huonommaksi eikä pahemmaksi muuta, eikä käytökseen vaikuta.
Miksi sitä pitäisi sitten ruveta ravintolassa tilaamaan äitiyden jälkeen mieluummin limpparilasi pillillä , todisteeksi että on parempi äiti? Aivan kun se siitä olisi kiinni.