Miksi sitä viinaa pitää vetää silloin, kun ollaan lasten kanssa?!

ev
me oltiin juuri eräällä camping alueella lasten kanssa. minusta oli järkkyä katsoa kun vanhemmat istui camping alueen raflassa koko illan kaljat edessään, lapset huiteli pitkin poikin keskenään.

yksi poika hakeutui meidän perheen seuraan ihan kokoajan(me pelattiin sulkista), halusi vaan höpötellä. kertoi kuinka oli satuttanut itsensä, mitä tehneet päivän mittaan jne. ja vanhemmat istui terdellä pikku hutikassa. vähän väliä käskivät tämän pojan pois meidän luota. no poika meni takaisin vanhempiensa pöytään ja istui vaan hiljaa pää alhaalla. poika selkeesti kaipasi vaan seuraa kun vanhemmista ei siihen ollut.

ja kyllä, mekin otimme YHDET siinä terassilla, lapset söi jädet. muun ajan pelailimme, uimme ja puuhamisimme muuta lasten kanssa. ei tullut mieleenkään että jäädäämpä tähän terdelle istuu ja lapset huvittelee keskenään.
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Turisas:
Mä on ymmärrä miksi pitää kytätä muiden tekemistä. Toki jos lapset ovat niin pieniä, että tarvitsevta hoitoa heidän seurassa tulee olla hoitaja, joka heistä kykenee huolehtimaan. Onko se kumminkaan tän palstalaisten asia huolehtia siitä? Mitä se sulta pois on? Itselläni ei ole lapsia ja käytän hyvin harvoin alkoholia ja vain juopimistarkoituksessa. Lähinnä ihmetyttää vaan mikä pakonomainen tarve teillä on kytätä muiden tekemisiä? Onko oma elämänne niin köyhää, ettei siinä ole tarpeeksi huolehdittavaa?
Kerrotko vielä, mitä kyttäämistä se on, jos kulkee ihmisten ohi kadulla? Mihin mä silmäni laitan, kun asioiden tila näkyy ja kuuluu k-a-u-a-s.

Sitä paitsi jos ihmisistä välittämistä ja huolenpitoa sanotaan köyhäksi elämäksi, niin kiitos, en edes halua sitten "rikasta" elämää, sillä en halua tulla kyyniseksi ja välinpitämättömäksi.
Samoilla linjoilla edelleen sun kanssa.
On tosi vaikea kulkea silmät ja korvat kiinni tai ehkä mä vain olen tyhmä mutta en osaa sellaista :D
Ja mä kans elän mieluummin köyhää elämää kuin rikasta jos niiden ero on muistakin ihmisistä välittäminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex-alkoholistin lapsi:
Minun mielestäni on tosi vaikeaa käsittää MIKSI kukaan EI puutu siihen kun näkee lapsia humalaisten seurassa?

Jeesustelu täällä ei auta mitään, vaan pitää toimia.
Sen takia oikeastaan kirjoitinkin asiasta, kun tuli niin paha mieli, etten voinut tehdä mitään... mulla ei ollut puhelinta mukana, enkä tosiaan yhtään tiedä ketä olivat ja minne menossa. Ja sitten kun päästiin pojan kans kotiin, ei sitä seuruetta enää näkynyt missään.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-alkoholistin lapsi:
Minun mielestäni on tosi vaikeaa käsittää MIKSI kukaan EI puutu siihen kun näkee lapsia humalaisten seurassa?

Jeesustelu täällä ei auta mitään, vaan pitää toimia.
Sen takia oikeastaan kirjoitinkin asiasta, kun tuli niin paha mieli, etten voinut tehdä mitään... mulla ei ollut puhelinta mukana, enkä tosiaan yhtään tiedä ketä olivat ja minne menossa. Ja sitten kun päästiin pojan kans kotiin, ei sitä seuruetta enää näkynyt missään.
no vaikka olisit ilmon jonnekin tehnytkin, ei asialle olisi tehty mitään jos aikuiset kuitenkin jotenkin tolkuissaan ja pystyivät pitää huolta lapsista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-alkoholistin lapsi:
Minun mielestäni on tosi vaikeaa käsittää MIKSI kukaan EI puutu siihen kun näkee lapsia humalaisten seurassa?

Jeesustelu täällä ei auta mitään, vaan pitää toimia.
Sen takia oikeastaan kirjoitinkin asiasta, kun tuli niin paha mieli, etten voinut tehdä mitään... mulla ei ollut puhelinta mukana, enkä tosiaan yhtään tiedä ketä olivat ja minne menossa. Ja sitten kun päästiin pojan kans kotiin, ei sitä seuruetta enää näkynyt missään.
no vaikka olisit ilmon jonnekin tehnytkin, ei asialle olisi tehty mitään jos aikuiset kuitenkin jotenkin tolkuissaan ja pystyivät pitää huolta lapsista.
Niin, ehkä ei... tosin mä voisin vaikka lyödä vetoa siitä, että ne lapset saivat huolehtia itsensä ja toisensa nukkumaan omin avuin, sen verran kova meininki oli aikuisilla päällä :(.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-alkoholistin lapsi:
Minun mielestäni on tosi vaikeaa käsittää MIKSI kukaan EI puutu siihen kun näkee lapsia humalaisten seurassa?

Jeesustelu täällä ei auta mitään, vaan pitää toimia.
Sen takia oikeastaan kirjoitinkin asiasta, kun tuli niin paha mieli, etten voinut tehdä mitään... mulla ei ollut puhelinta mukana, enkä tosiaan yhtään tiedä ketä olivat ja minne menossa. Ja sitten kun päästiin pojan kans kotiin, ei sitä seuruetta enää näkynyt missään.
no vaikka olisit ilmon jonnekin tehnytkin, ei asialle olisi tehty mitään jos aikuiset kuitenkin jotenkin tolkuissaan ja pystyivät pitää huolta lapsista.
Niin, ehkä ei... tosin mä voisin vaikka lyödä vetoa siitä, että ne lapset saivat huolehtia itsensä ja toisensa nukkumaan omin avuin, sen verran kova meininki oli aikuisilla päällä :(.
:( surullista. mutta en menisi noin pitkälle ajatuksissani. ehkä vanhemmat kuitenkin huolehtivat lapsistaan vaikka kovasti olivatkin humalassa.

mun äitini on alkkis ja se kyllä aina hoiti meitä hyvin vaikka oli missä kunnossa. vasta kun olin teini-ikäinen, alkoi äidin sammuminen esim. lattioille. mutta kun pieniä oltiin, muistan että äiti aina peitteli sänkyyn jne.
 
ss
menkää katsomaan johonkin Intiaan tai oikeestaan mihin tahansa muuhun maahan kuin Suomeen miten lapsia siellä kohdellaan tai millaisissa olosuhteissa elävät, katulapset venäjällä ym ym. siihen verrattuna meidän lapsilla on YLEENSÄ OTTAEN hyvät oltavat...
En kuitenkaan ollenkaan puolusta välinpitämättömiä alkoholisteja tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
:( surullista. mutta en menisi noin pitkälle ajatuksissani. ehkä vanhemmat kuitenkin huolehtivat lapsistaan vaikka kovasti olivatkin humalassa.

mun äitini on alkkis ja se kyllä aina hoiti meitä hyvin vaikka oli missä kunnossa. vasta kun olin teini-ikäinen, alkoi äidin sammuminen esim. lattioille. mutta kun pieniä oltiin, muistan että äiti aina peitteli sänkyyn jne.
Mä haluaisin sulta kysyä että etkö koskaan, pienempänä, tuntenut pelkoa tai huolta siitä kun äitisi oli humalassa? Joo, kyllähän kännissäkin jollain tavalla kykenee asioita hoitamaan, mutta en sanoisi että hyvin kuitenkaan!?
Surku noitakin lapsia, toivottavasti vanhemmat jossain vaiheessa heräävät..
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
:( surullista. mutta en menisi noin pitkälle ajatuksissani. ehkä vanhemmat kuitenkin huolehtivat lapsistaan vaikka kovasti olivatkin humalassa.

mun äitini on alkkis ja se kyllä aina hoiti meitä hyvin vaikka oli missä kunnossa. vasta kun olin teini-ikäinen, alkoi äidin sammuminen esim. lattioille. mutta kun pieniä oltiin, muistan että äiti aina peitteli sänkyyn jne.
Mä haluaisin sulta kysyä että etkö koskaan, pienempänä, tuntenut pelkoa tai huolta siitä kun äitisi oli humalassa? Joo, kyllähän kännissäkin jollain tavalla kykenee asioita hoitamaan, mutta en sanoisi että hyvin kuitenkaan!?
Surku noitakin lapsia, toivottavasti vanhemmat jossain vaiheessa heräävät..
huolta tunsin jos äiti oli _todella_ kännissä. muuten se oli normaalia minulle. luulin että niin on kaikilla, siis pienenä luulin niin. sitä kun ei tiennyt muusta. mitä isommaksi kasvoin, sitä enemmän äidin juominen alkoi huolestuttaa, vituttaa, suututttaa. ikinä en pelännyt äitiä, se ei ollut koskaan paha meille.

ja muistan kuinka äiti yritti kännissä vaihtaa veljelleni vaippoja, laittoi niitä nurinperin ja minä pikkuisena 4veenä yritin vieressä opettaa äidille että ei noin, vaan näin. lopulta äiti teippasi tavallisella teipillä vaipat veljelleni. silloin minulle iski lähes paniikki kun luulin että veljelle saattaa käydä jotain pahasti kun vaippa oli väärinpäin. siis tälläisiä mokia äiti teki, mutta kuitenkin teki, ei jättänyt tekemättä.
 

Yhteistyössä