Miksi sitä viinaa pitää vetää silloin, kun ollaan lasten kanssa?!

ohhoh!!
Ekaa kertaa päätin vierailla täällä Kaksplussalla ja heti pongasin näin hurjan jutun!!!!! Ootteko ihmiset järjiltänne?? Tollasista asiasta kinaatte??!! Pikkujuttu ottaa pari,vaik lapsi ois kuin pieni(kunhan ei imetä).
 
äire
Alkuperäinen kirjoittaja äire:
Alkuperäinen kirjoittaja lispe:
Alkuperäinen kirjoittaja äire:
Mä oon juonu kaks kaljaa ja yhen sidukan, jääkaapis mulla on vielä 4 kaljaa. Jotka aion tänään juoda, ja olla hiprakassa. Mulla on täällä 4 lasta, vanhin 12 ja nuorin 2kk. koko katras on tällä hetkellä unten mailla. Lisäksi mulla on täällä selväpäinen mies, joka huolehtii vauvasta ensi yön. Tekeekö se musta huonon äidin?

Huvitti tänään tissutella, mut baariin ei huvita lähteä.
No kyllähän tää on periaatteessa ok, kun se isä siellä selvinpäin on ja hoitovastuu hänellä. Jotenkin vähän pahalla tuntuu että noin pienen vauvan äidin tekee jo tissuttelua mieli. Ilmeisesti et imetä vaikka vauva vielä noin pieni?
Imetys lopahti 2vkoa sitten.. :(
En haluais kuulla siitä moitteita, kaikkeni tein, mutta maidontulo loppui ja vauva sai kauheita rintaraivareita. Yksinkertaisesti en jaksanut enää yrittää. mulla on kuitenkin kolme vanhempaa lasta, jotka tarvii mun huomiota, mulla ei ollu enää voimavaroja yrittää jatkaa imetystä.
ja kommentti vielä tuohon, että pienen vauvan äidin tekee mieli tissutella.. oon aina tissutellu sillon tällön, noin kerran parissa kolmessa kuukaudessa (en raskausaikana tietenkään). Siksi en näe siinä mitään kummallista että nyt kun imetyskin loppui, että tissuttelen, edellisen kerran otin ennen raskautta ja siitä on yli vuosi.
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Miksi siitä ei voi luopua?
Siksi että ei ole mitään syytä miksi pitäisi luopua, kun on kyse rehellisesti yhdestä juomasta harvoin. :)

Jos tapa on lipittää aina joka tilanteessa se "pari" niin on syytä miettiä josko on mennyt jo vähän yli. Siinä olen samaa mieltä.


Mutta ainakaan itse en siis luovu missään nimessä siitä viinilasista kaksi kertaa vuodessa ravintolassa :) Ei ole mitään syytä, miksi niin teksiin. En näe aiheelliseksi. Nautin siitä kuitenkin.
Tästä ei olekaan kyse. Tämä on OK. Mutta niin kuin huomaamme, aika monella se ei ole se yksi vain eikä edes harvoin.
Totta, mutta heillä onkin ongelma jo selkeästi silloin...Pitäisi vaan tajuta silloin jo hakea apua, mutta alkoholistihan harvoin ymmärtää. Monesti nämä "muutama olut rannalla" tyypit tapaavat kitata siellä kotona sitten ihan kunnon tumut lasten aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh!!:
Ekaa kertaa päätin vierailla täällä Kaksplussalla ja heti pongasin näin hurjan jutun!!!!! Ootteko ihmiset järjiltänne?? Tollasista asiasta kinaatte??!! Pikkujuttu ottaa pari,vaik lapsi ois kuin pieni(kunhan ei imetä).
Nyt mentiin taas asian viereen? Nyt ei ole kyse parista, vaan siitä, että kyseisen seurueen kaikki aikuiset olivat näkyvästi ja vahvasti humalassa.

Se EI ole OK. Vai onko oikeasti jonkun mielestä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja idiootti oot!!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No täällä toinen tiukkapipo. Oltiin tänään leikkipuistossa ja siinä nurmikolla yks äiti joi pari olutta, kun lapset leikki puistossa. Ei vaan mahdu omaan ajatusmaailmaani.
No,hohhoh!!!! Älä viitti naurattaa!!!!!!!!!!!!!!!! Pari olutta ei haittaa paskan vertaakaan!! Eriasisia on kunnon juopumus.
Tää oli muuten minusta ehkä järkyttävin tulos siinä selvityksessä, jossa vastikään kuvailtiin suomalaisten muuttunutta alkoholinkäyttöä (se, mistä Hesarissa oli juttu jossa mummo ja teini keskustelivat viinankäytöstä). Vielä pari vuosikymentä sitten vain "huonoissa" perheissä juotiin alkoholia (jota se bisselonkkupunkkukin on) aivan pienten lasten läsnäollessa. Nykyään kaikki on toisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kulunut aihe:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kulunut aihe:
koska joittenkin mielestä se ei ole paha asia.
Eikö lapset humalaisten vanhempien seurassa sitten ole paha asia :eek: :eek: :eek: ?
ei ilmeisesti kaikkien mielestä. tuliko yllätyksenä?
onko toi mun mielipide? ei.
Itse asiassa tuli yllätyksenä. Musta on turhaa kinata jostakin helvetin parista siideristä, kun nyt on puhe HUMALAISISTA vanhemmista. Ja kyllä mua järkyttää, jos joku ei näe siinä mitään outoa.
 
hyi ällö sinua
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Täällä myös kunnon tiukkapipo.. oon töissä ravintolassa ja kyl mua aina ärsyttää kun on lapsi tai lapsia ja koko aikuis porukkaa tilaa oluet tai siiderit... Tätä näkee ihan jo 1 vuotiaitten vanhemmilla...
No jos yhdet tilaa niin ei se mun mielestä haittaa. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin selvä känni.
Lapsen kanssa ei tilata sitä yhtäkään. Se vain on niin.
 
timppa
no hyi mua! mä juon sen yhden sidun kotona kun lapset on menny nukkumaan.
tota en kyllä ymmärrä, että pitää se "pati" ottaa, saati uimarannalla. tai ravintolassa lasten seurassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyi ällö sinua:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Täällä myös kunnon tiukkapipo.. oon töissä ravintolassa ja kyl mua aina ärsyttää kun on lapsi tai lapsia ja koko aikuis porukkaa tilaa oluet tai siiderit... Tätä näkee ihan jo 1 vuotiaitten vanhemmilla...
No jos yhdet tilaa niin ei se mun mielestä haittaa. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin selvä känni.
Lapsen kanssa ei tilata sitä yhtäkään. Se vain on niin.
Sä voit olla tilaamatta, ei siitä yleisesti kuitenkaan ketään kivitetä jos selvinpäin ravintolaan saapunut selväjärkinen äiti tilaa kaljan tai viinilasin lapsienkin ollessa ruokailemassa.
 
kulunut aihe
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kulunut aihe:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kulunut aihe:
koska joittenkin mielestä se ei ole paha asia.
Eikö lapset humalaisten vanhempien seurassa sitten ole paha asia :eek: :eek: :eek: ?
ei ilmeisesti kaikkien mielestä. tuliko yllätyksenä?
onko toi mun mielipide? ei.
Itse asiassa tuli yllätyksenä. Musta on turhaa kinata jostakin helvetin parista siideristä, kun nyt on puhe HUMALAISISTA vanhemmista. Ja kyllä mua järkyttää, jos joku ei näe siinä mitään outoa.
kysy seuraavalla kerralla niiltä joita näet kännissä lasten kanssa. ehkä saat rehellisen vastauksen. ;)
 
ohhoh!!
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh!!:
Ekaa kertaa päätin vierailla täällä Kaksplussalla ja heti pongasin näin hurjan jutun!!!!! Ootteko ihmiset järjiltänne?? Tollasista asiasta kinaatte??!! Pikkujuttu ottaa pari,vaik lapsi ois kuin pieni(kunhan ei imetä).
Nyt mentiin taas asian viereen? Nyt ei ole kyse parista, vaan siitä, että kyseisen seurueen kaikki aikuiset olivat näkyvästi ja vahvasti humalassa.

Se EI ole OK. Vai onko oikeasti jonkun mielestä?
Juuei...mutta täällä tuntuu,et pitää kehuu,et en oo mitään ottanu(mieli tekis) ja en ota(mieli tekis),kun lapset on paikalla.Monelle se YKSI(mielellään joisivat) on kauhistus(nyt se kalja/siideri tänne),kun lapsihan joutuu heti hunningolle!!!
 
kulunut aihe
Alkuperäinen kirjoittaja hyi ällö sinua:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Täällä myös kunnon tiukkapipo.. oon töissä ravintolassa ja kyl mua aina ärsyttää kun on lapsi tai lapsia ja koko aikuis porukkaa tilaa oluet tai siiderit... Tätä näkee ihan jo 1 vuotiaitten vanhemmilla...
No jos yhdet tilaa niin ei se mun mielestä haittaa. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin selvä känni.
Lapsen kanssa ei tilata sitä yhtäkään. Se vain on niin.
juu koska eihän lapselle kannatakaan opettaa järkevää juomista.
meillähän on tää hieno juomakulttuuri että joko ei mitään tai sitten perseet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh!!:
Ekaa kertaa päätin vierailla täällä Kaksplussalla ja heti pongasin näin hurjan jutun!!!!! Ootteko ihmiset järjiltänne?? Tollasista asiasta kinaatte??!! Pikkujuttu ottaa pari,vaik lapsi ois kuin pieni(kunhan ei imetä).
Nyt mentiin taas asian viereen? Nyt ei ole kyse parista, vaan siitä, että kyseisen seurueen kaikki aikuiset olivat näkyvästi ja vahvasti humalassa.

Se EI ole OK. Vai onko oikeasti jonkun mielestä?
Juuei...mutta täällä tuntuu,et pitää kehuu,et en oo mitään ottanu(mieli tekis) ja en ota(mieli tekis),kun lapset on paikalla.Monelle se YKSI(mielellään joisivat) on kauhistus(nyt se kalja/siideri tänne),kun lapsihan joutuu heti hunningolle!!!
näin se menee!!
 
heips
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko jo 10v päästä suomessa alkoholi tabu? Kukaan tämän päivän lapsi ole koskaan nähnyt kuinka vanhemmat ottavat yksi kaksi olutta.ainoa esimerkki on se ostarin juoppo joka paskoo housuunsa
Siis tää on niin totta enään ei vanhemmat voi ottaa muuttamaa kotona kun on heti joku naapuri kyttää ja soittaa soskuun. Miten oli meidän lapsuudessa....
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja heips:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko jo 10v päästä suomessa alkoholi tabu? Kukaan tämän päivän lapsi ole koskaan nähnyt kuinka vanhemmat ottavat yksi kaksi olutta.ainoa esimerkki on se ostarin juoppo joka paskoo housuunsa
Siis tää on niin totta enään ei vanhemmat voi ottaa muuttamaa kotona kun on heti joku naapuri kyttää ja soittaa soskuun. Miten oli meidän lapsuudessa....
Joo kaikkihan oli ennen paremmin... hehhehe.
 
Tuttavallani on 7-kuukautinen poika ja viimeksi nähdessämme hän kittasi vahvaa lonkeroa tölkki toisensa perään. Ei välittänyt lapsen nälästä (patisteluni jälkeen yhdellä kertaa syötti vanhaa korviketta tälle), ei vaipoista, ei paperin repimisestä/syömisestä)...! Yritin katsoa tuttavani vauvan perään, mutta pidin kuitenkin oman vauvani ensisijassa. Tuttavani ei osoittanut mitenkään tarvitsevansa lastenhoitoapua, eikä edes sitä, että huomaisi oman juomisensa olevan väärin. Kaiken lisäksi tuttavani sammui sänkyyn (vauvallansa unileluna vasara!!!) ja minun perheeni joutui nukkumaan lattialla (sitten, kun aamuyöllä sain revittyä sijauspatjan tuttavani alta).

Toivon tosiaan, ettei tämän vauvan elämä ole aina tällaista (, vaikka esim. hoitamaton iho ja vierastamisen puuttuminen ehkä antaisivat olettaa toisin).
 
tekopyhää
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Tuttavallani on 7-kuukautinen poika ja viimeksi nähdessämme hän kittasi vahvaa lonkeroa tölkki toisensa perään. Ei välittänyt lapsen nälästä (patisteluni jälkeen yhdellä kertaa syötti vanhaa korviketta tälle), ei vaipoista, ei paperin repimisestä/syömisestä)...! Yritin katsoa tuttavani vauvan perään, mutta pidin kuitenkin oman vauvani ensisijassa. Tuttavani ei osoittanut mitenkään tarvitsevansa lastenhoitoapua, eikä edes sitä, että huomaisi oman juomisensa olevan väärin. Kaiken lisäksi tuttavani sammui sänkyyn (vauvallansa unileluna vasara!!!) ja minun perheeni joutui nukkumaan lattialla (sitten, kun aamuyöllä sain revittyä sijauspatjan tuttavani alta).

Toivon tosiaan, ettei tämän vauvan elämä ole aina tällaista (, vaikka esim. hoitamaton iho ja vierastamisen puuttuminen ehkä antaisivat olettaa toisin).
Ja onko vielä niin, että sinä vain jeesustelet muttet tee asialle mitään?
 
hohhoijjaa
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja idiootti oot!!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No täällä toinen tiukkapipo. Oltiin tänään leikkipuistossa ja siinä nurmikolla yks äiti joi pari olutta, kun lapset leikki puistossa. Ei vaan mahdu omaan ajatusmaailmaani.
No,hohhoh!!!! Älä viitti naurattaa!!!!!!!!!!!!!!!! Pari olutta ei haittaa paskan vertaakaan!! Eriasisia on kunnon juopumus.
niin mut mä en käsitä miksi edes pitää nauttia olutta lasten kanssa? miten voi olla niin vaikeaa pysyä erossa niistä oluista ja muista alkoholipitoisista lasten seurassa? ei mee mun järkeen. tätä päivää vissiin se että joka paikas täytyy saada olutta! lapsia käy sääliksi!!
no miksi pitää ylipäätään juoda yhtään mitään nesteitä lapsen seurassa? kamalaa kun näkee tuolla kaupungilla äitejä jolla on cola pullo kädessä ja suklaapatukka suussa, tekisi mieli soittaa lastensuojeluun ja kertoa, että äiti opettaa lapselleen epäterveellisiä elämäntapoja, siitähän se lapsi oppii, että syödään ja juodaan sokeria, saadaan diabetes,sokerinarkomanius ja kofeiiniriippuvuus.. ehkä pahimpia on kahvin ja teenjuoja mammat noissa perhekahviloissa, imettävätkin vielä kun kahvia ovat juoneet, eivätkö ne ollenkaan tajua, että se kofeiini menee siihen maitoon ja sitä kauttavauvaan :0

itse käyn lasten ja miehen kanssa usein ravintolassa syömässä ja tilaan ruuan kanssa viinilasillisen.

näistä alkoholikeskusteluista tulee jotenkin aina mieleen, että onko näillä nipottajilla kenties ollut kostea nuoruus alkoholin kera, eivätkä he ymmärrä, että lakoholia voi ottaa sen yhdenkin annoksen sen kummempia mietimättä. ehkä tosiaan sitten ihmiset jotka eivät ole sinut alkoholin kanssa, eivät voi käsittää sellaista asiaa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Toivon tosiaan, ettei tämän vauvan elämä ole aina tällaista (, vaikka esim. hoitamaton iho ja vierastamisen puuttuminen ehkä antaisivat olettaa toisin).
Täh, onko sekin ettei lapset virasta tietyssä iässä joku sairas merkki? :D Mä tiedän lukuisia vauvoja jotka ei ikinä ole vierastanut ja äidit on kyllä sieltä fiksuimmasta päästä.
 
hyi ällö sinua
Alkuperäinen kirjoittaja timppa:
no hyi mua! mä juon sen yhden sidun kotona kun lapset on menny nukkumaan.
tota en kyllä ymmärrä, että pitää se "pati" ottaa, saati uimarannalla. tai ravintolassa lasten seurassa.
Noin juuri, lapset nukkumassa niin miksi ei voisi ottaa mutta rannalla tai lastenpaikoissa.
 
vieras
Kumma homma että minulle ole aikuisten alkoholin käytöstä jäänyt mitään traumoja, pari saunakaljaa saattoi äiti ottaa, so what? Ja uutena vuotena vähän useammankin ja mökillä oltiin suvun kesken eikä meitä lapsia haitannut kun aikuiset seurajuomana napanderia ottivat, meno pysyi aina siistinä ja meistä lapsista pidettiin aina huoli ja ihan varmasti oli äidit seuraavana aamuna meille aamupalaa laittamassa.
Nyt kun itse olen äiti, en ota tippaakaan lasten ollessa saman katon alla koska haluan pysyä ajokunnossa jos vaikka lapsille sattuu jotain etc.
 
haha
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumma homma että minulle ole aikuisten alkoholin käytöstä jäänyt mitään traumoja, pari saunakaljaa saattoi äiti ottaa, so what? Ja uutena vuotena vähän useammankin ja mökillä oltiin suvun kesken eikä meitä lapsia haitannut kun aikuiset seurajuomana napanderia ottivat, meno pysyi aina siistinä ja meistä lapsista pidettiin aina huoli ja ihan varmasti oli äidit seuraavana aamuna meille aamupalaa laittamassa.
Nyt kun itse olen äiti, en ota tippaakaan lasten ollessa saman katon alla koska haluan pysyä ajokunnossa jos vaikka lapsille sattuu jotain etc.
mua naurattaa aina tää ajokuntoisuuteen vetoaminen.. kaikilla ei ole edes ajokorttia, millä luulet sen avun hätätilanteessa tulevan?
 
viisi
Alkuperäinen kirjoittaja äire:
Alkuperäinen kirjoittaja lispe:
Alkuperäinen kirjoittaja äire:
Mä oon juonu kaks kaljaa ja yhen sidukan, jääkaapis mulla on vielä 4 kaljaa. Jotka aion tänään juoda, ja olla hiprakassa. Mulla on täällä 4 lasta, vanhin 12 ja nuorin 2kk. koko katras on tällä hetkellä unten mailla. Lisäksi mulla on täällä selväpäinen mies, joka huolehtii vauvasta ensi yön. Tekeekö se musta huonon äidin?

Huvitti tänään tissutella, mut baariin ei huvita lähteä.
No kyllähän tää on periaatteessa ok, kun se isä siellä selvinpäin on ja hoitovastuu hänellä. Jotenkin vähän pahalla tuntuu että noin pienen vauvan äidin tekee jo tissuttelua mieli. Ilmeisesti et imetä vaikka vauva vielä noin pieni?
Imetys lopahti 2vkoa sitten.. :(
En haluais kuulla siitä moitteita, kaikkeni tein, mutta maidontulo loppui ja vauva sai kauheita rintaraivareita. Yksinkertaisesti en jaksanut enää yrittää. mulla on kuitenkin kolme vanhempaa lasta, jotka tarvii mun huomiota, mulla ei ollu enää voimavaroja yrittää jatkaa imetystä.

Ymmärrettävää. Halusit antaa aikaasi myös isommille etkä uppoutua vain vauvan imetykseen. Noin kävi itsellenikin viidenneltä vaikka neljättä täysimetin puoli vuotta, kolmannelta luovutin maitoa.
Täytyy tehdä niinkuin parhaakseen katsoo.
 

Yhteistyössä