H
hmm
Vieras
^ ja toisekseen, tääkään asia ei kyllä liity varsinaiseen kysymykseen isän ja äidin erilaisesta kohtelusta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:Juuri näin.Kuinka moni esim käyttää vaatteissa huuhteluainetta,nistä saattaaa liuetamyrkkyjä, varsinkin jos selapsi syö hihaa ti paidan kaulusta.
kuinka moni pesee vessan desinfioivalla aineella. Silloin pitäisi muistaa käyttää kylmää vettä
ei käytetä huuhteluaineita, eikä kyllä desinfioivaa pesuainettakaan. :saint: syyt nyt ei välttämättä sen suoranaisemmin liity just tähän aiheeseen.
nää on vähän turhia vertailukohtia, kun monista aineista, toisin kuin röökistä, on olevinaan jotain hyötyäkin. jos ja kun tiedetään, että ilmansaasteet esim on ongelma, niin en mä kyllä ymmärrä, että sen avulla oikeutetaan tupakanpolttoa.
ihan samalla perusteella voi sitten tässä maailmassa tehdä ihan mitä vaan. voithan sä vaikka tappaa jonkun, kun kuoleehan kaikki lopulta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vierasvieras:Mä en voi kuin nauraa. Asioilla kannattaa säilyttää mittasuhteet.
On todella hienoa jos isä lopettaa tupakoinnin ja alkoholin käytön kun nainen tulee raskaaksi, onhan raskaus tosi hyvä syy aloittaa terveelliset elämäntavat.
MUTTA jos isä ei onnistu siinä ja polttaa ulkona, eikä nainen altistu suoraan savulle, on aika.. mhh... hassua puhua terveyshaitoista jotka kohdistuu sikiöön. Mä olen aivan satavarma ettei yksikään lääkäri syytä istukan irtoamisesta tupakoivaa isää (ellei isä käryttele sisällä, autossa tms. jolloin nainen altistuu suurille määrille passiivista tupakointia). Keksitty juttu tuo että lääkäri olisi sanonut syyksi isän tupakoinnin. Ei se istukka vaurioidu jos nainen on samassa tilassa tupakoivan henkilön kanssa. Ehkä joku mikroskooppinen määrä tupakansavun molekyyleja voi mennä naisen hengitysteihin, mutta en todellakaan usko, eikä ole tieteellisesti todistettu, että tästä sikiö tai istukka vaurioituisi. Asioilla kannattaa säilyttää kuitenkin mittasuhteet. Istukan irtoaminen on äärimmäisen harvinaista muutenkin. Kuulostaa oikeasti todella pakonomaisen neuroottiselta.
Ja mitä tulee alkoholin käyttöön, jos miehellä ei ole ongelmaa alkoholista, miksi ihmeessä miehen tulisi olla juomatta? Hassua tämä suomalaisten suhtautuminen alkoholiin. Muualla euroopassa juodaan viiniä ruuan kanssa, eikä se ole mikään ongelma eikä millään tavalla vaurioita lasta tai sikiötä. Minusta nainen on vähän yksinkertainen jos kokee miehen nauttiman saunaoluen joksikin uhaksi. Eri asia jos miehellä on alkoholiongelma, silloin asiaan on syytäkin puuttua. Mutta jos mies raskausaikana ottaa silloin tällöin oluen, niin en ymmärrä miten pikkusieluinen ihmisen pitää olla että alkaa siitä nipottaa. Överikännäys on eri asia.
MINUSTA suurin riski on se, että mies lähtee livohkaan nipottajanaisen huomasta ja lapsi altistuu avioeron ja huonon parisuhteen haitallisille vaikutuksille. Jos mies omasta tahdosta haluaa olla juomatta niin hienoa, mutta tekeekö hyvää parisuhteelle jos nainen alkaa asettaa älyttömiä ehtoja, joilla ei ole mitään tekemistä sikiön tai lapsen terveyden kanssa (tyyliin saunaolut).
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.
Meillä on ollut ihan itsestään selvää että molempien elämä muuttuu kun perhe perustettiin. Minä kyllä uskaltaisin vaatia, en pelkää pirttihirmun mainetta. Onneksi on kuitenkin niin tervejärkinen mies, että hänellä ei ole mitään tarvetta todistella itselleen että on mies vain silloin jos toimii toisin kuin vaimo toivoo. Paremmin suhteessa menee kun molemmat uskaltaa sanoa mitä suhteelta tahtoo ja jopa vaatii toista käyttäytymään niin että häntä on helppo rakastaa.![]()
Jos olisin polttanut niin tupakka olisi lähtenyt molemmilta, meillä olisi molemmilla ollut hyvä syy lopettaa, vauvan takia. Vähän sama juttu kuin jos miehellä olis joku todella vaarallinen harrastus niin olis saanut kyllä keksiä jotain muuta kehittävää tekemistä kun perhe perustettiin. Mutta toisaalta helppohan se on sanoa kun en olis sellaista miestä huolinutkaan, jolle viina, tupakka, baarit tai joku harrastus on tärkeämpi kuin mikään muu.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.
Meillä on ollut ihan itsestään selvää että molempien elämä muuttuu kun perhe perustettiin. Minä kyllä uskaltaisin vaatia, en pelkää pirttihirmun mainetta. Onneksi on kuitenkin niin tervejärkinen mies, että hänellä ei ole mitään tarvetta todistella itselleen että on mies vain silloin jos toimii toisin kuin vaimo toivoo. Paremmin suhteessa menee kun molemmat uskaltaa sanoa mitä suhteelta tahtoo ja jopa vaatii toista käyttäytymään niin että häntä on helppo rakastaa.![]()
Jos olisin polttanut niin tupakka olisi lähtenyt molemmilta, meillä olisi molemmilla ollut hyvä syy lopettaa, vauvan takia. Vähän sama juttu kuin jos miehellä olis joku todella vaarallinen harrastus niin olis saanut kyllä keksiä jotain muuta kehittävää tekemistä kun perhe perustettiin. Mutta toisaalta helppohan se on sanoa kun en olis sellaista miestä huolinutkaan, jolle viina, tupakka, baarit tai joku harrastus on tärkeämpi kuin mikään muu.
No nimenomaan. Toisilla on se ainainen kapinavaihe päällä vielä aikamiehen iässäkin.
Yleisesti ottaen vaan huvittaa asenne, ettei miehiltä voi vaatia mitään. Saati OLETTAA, että ne älyäisivät ihan oma-aloitteisesti käyttäytyä oikein...
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.
No nimenomaan. Toisilla on se ainainen kapinavaihe päällä vielä aikamiehen iässäkin.
Yleisesti ottaen vaan huvittaa asenne, ettei miehiltä voi vaatia mitään. Saati OLETTAA, että ne älyäisivät ihan oma-aloitteisesti käyttäytyä oikein...
Ainahan sen täytyy olla vaimon käsky jos mies toimii fiksustiÄäh, se on vaan tossun alla kun ei hypännyt kerrostalon katolta alas...
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Ja tämä istukan irtoaminen, jonka syyksi epäillään runsasta hiilimonoksidille yms. altistumista miehen tupakoinnin takia, on kyllä ihan täyttä faktaa - ikävä kyllä. Ja jos minä nyt taas keksin näitä, niin ihan HYKS:n sivuilta voi lukea samaa. Vaikka kai nekin sitten keksii vaan, ja kaksplus tietää asian oikean laidan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja oo:perusteletko vielä mitä haittaa on alkoholin kohtuukäytöstä? miksi pitäisi vaatia absolutismia, en ymmärrä. mitä tekemistä kyseisellä asialla on vanhemmuuden kannalta. Jos miehelle maistuu vaikka yksi olut silloin tällöin, niin miksi se pitää kieltää?
toiseksi, hiilimonodksidi on yhtä kuin häkä, väitätkö ihan tosissasi että "tuttusi" jolta istukka irtosi mies poltti ULKONA eikä nainen altistunut suoraan savulla ja lääkäri väitti silti istukan irtoamisen johtuvan liiasta häkäaltistuksesta? Sori, en uskoEi kertakaikkiaan mahdollista.
Alkuperäinen kirjoittaja oo:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.
perusteletko vielä mitä haittaa on alkoholin kohtuukäytöstä? miksi pitäisi vaatia absolutismia, en ymmärrä. mitä tekemistä kyseisellä asialla on vanhemmuuden kannalta. Jos miehelle maistuu vaikka yksi olut silloin tällöin, niin miksi se pitää kieltää?
toiseksi, hiilimonodksidi on yhtä kuin häkä, väitätkö ihan tosissasi että "tuttusi" jolta istukka irtosi mies poltti ULKONA eikä nainen altistunut suoraan savulla ja lääkäri väitti silti istukan irtoamisen johtuvan liiasta häkäaltistuksesta? Sori, en uskoEi kertakaikkiaan mahdollista.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Siis puolison raskausaikana. Mikä siinä on, että on suvaittavampaa olla sitä mieltä, että "ei se mies raskaana ole, polttakoon/juokoon", kuin sitä, että myös mies voi olla raskaudessa mukana luopumalla esimerkiksi tupakasta? Miksi?
Ihmetyttää vallalla oleva aataminaikainen arvomaailma, jossa miehen vastuullisuus odotusaikana jää siihen nussimiseenJos minä lopetan tupakoinnin raskausaikana lapsen parasta ajatellen, niin mielestäni on silloin varsin oikeutettua vaatia myös miestä lopettamaan, koska on ihan yleisesti tiedossa, että myös miehen tupakointi aiheuttaa sikiölle myrkkykuormitusta. TOKI pienemmissä määrin, kuin jos äiti odottaessaan polttaa, mutta kuitenkin. Enkä puhu nyt passiivisesta tupakoinnista, vaan ihon lävitse tunkevista paskoista, sekä hengitysilman häkäpitoisuuksista yms. joita minäkin takuulla hengittelisin, jos ukko vetelee röökiä.
Enkä edes henk.koht. ole niitä, jotka 'kieltävät' ukolta sen saunakaljankin raskausaikana, mutta mun mielestä tupakoinnin lopettaminen molemmilta on varsin perusteltua. Vai pidetäänkö miesväkeä oikeasti vaan niin helvetin aivottomina, ettei niiltä vaan VOI odottaa/vaatia yhtään mitään??![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Eikun näin:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Ja tämä istukan irtoaminen, jonka syyksi epäillään runsasta hiilimonoksidille yms. altistumista miehen tupakoinnin takia, on kyllä ihan täyttä faktaa - ikävä kyllä. Ja jos minä nyt taas keksin näitä, niin ihan HYKS:n sivuilta voi lukea samaa. Vaikka kai nekin sitten keksii vaan, ja kaksplus tietää asian oikean laidan![]()
Ja eikun linkkiä kehiin kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja oo:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.
perusteletko vielä mitä haittaa on alkoholin kohtuukäytöstä? miksi pitäisi vaatia absolutismia, en ymmärrä. mitä tekemistä kyseisellä asialla on vanhemmuuden kannalta. Jos miehelle maistuu vaikka yksi olut silloin tällöin, niin miksi se pitää kieltää?
Se on perusteltu tässä ketjun mittaan, eikä siinä puhuttu siis terveyshaitoista, vaan siitä, että jos pariskunta yhdessä on sopinut ettei mies juo, niin miksi se tekee siitä naisesta sitten paskan pirttihirmun jne.
Ja siis häkäaltistuksesta + muista myrkyistä sen epäiltiin johtuvan. Ja siis onhan se ihan yleisesti tiedossa, että ne häkämäärät tupakoitsijan uloshengityksessä ovat jatkuvia? Tämä mies kyllä veteli silloin askikaupalla sitä tupakkaa [ja nykyään elää viiksien avulla]. Mutta sama se minulle on mitä sinä uskot. Kyllä tupakan vaaroista toitotetaan joka puolella myös esim. perhepetiasioita mietittäessä, juuri hiilimonoksidin ja muiden myrkkyjen takia, etteivät ne kulkeutuisi lapseen... Ja mun mielestä ne asiat on syytä ottaa vakavasti, ja toiset onneksi ottavatkin
Joidenkin mielestä ne ovat hyttysen piru saharassa, mun mielestä vältettävissä oleva myrkky - sallittakoon se mulle
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Eikun näin:Alkuperäinen kirjoittaja oo:perusteletko vielä mitä haittaa on alkoholin kohtuukäytöstä? miksi pitäisi vaatia absolutismia, en ymmärrä. mitä tekemistä kyseisellä asialla on vanhemmuuden kannalta. Jos miehelle maistuu vaikka yksi olut silloin tällöin, niin miksi se pitää kieltää?
Joo en minäkään näe yhtään mitään terveysriskiä puolison alkoholin kohtuukäytöstä sikiölle.
Jos polttaa esim parvekkeella, tulee sisään hengitysilmassaan häkää, niin jos ei nyt ihan suoraan vauvan /odottavan äidin suuhun hengitä, niin vieressä istujankin hengitysilman häkäpitoisuus ei käytännössä juuri poikkea muusta huoneilmasta.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:"- Näiden tulosten perusteella voi sanoa, että tupakoinnin välttäminen on tärkein ja helpoin tapa ehkäistä istukan ennenaikaista irtoamista. Sekä äidin että isän raskauden aikainen tupakointi kaksinkertaistavat tämän raskauskomplikaation riskin, ja jos molemmat tupakoivat, riski on lähes viisinkertainen, Tikkanen sanoo."
Ja siis mun mielestä toi riskin kaksinkertaistuminen ON riittävä syy siihen, että miehenkin päässä pitäisi aivorattaiden raksuttaa... Mutta se on toki vain mun mielipiteeni :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:"- Näiden tulosten perusteella voi sanoa, että tupakoinnin välttäminen on tärkein ja helpoin tapa ehkäistä istukan ennenaikaista irtoamista. Sekä äidin että isän raskauden aikainen tupakointi kaksinkertaistavat tämän raskauskomplikaation riskin, ja jos molemmat tupakoivat, riski on lähes viisinkertainen, Tikkanen sanoo."
Ja siis mun mielestä toi riskin kaksinkertaistuminen ON riittävä syy siihen, että miehenkin päässä pitäisi aivorattaiden raksuttaa... Mutta se on toki vain mun mielipiteeni :xmas:
tuota, isän tupakointi on varmasti riski kun odottava äiti saattaa altistua passiiviselle tupakoinnille. mutta jos äiti ei oleskele savussa eikä hengitä suoraan miehen suusta kun mies tulee tupakalta, niin tuskin kohottaa tuota riskiä. usein vaan tupakoimatonkin altistuu SAVULLE huolimattomasti, siitä johtunee tuo tutkimustulos, jo esimerkiksi vieressä seisoskelu voikin kohottaa riskiä, mutta kuka odottava menee vartavasten imppaamaan savua..
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Eikun näin:Ja eikun linkkiä kehiin kiitos!
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,46,827,10770,7595,23274
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.
Tää on yksi kummallisimmista kommenteista joita mä olen tällä palstalla lukenut.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja aika turha keskustelu koska:Miehen pitäisi lopettaa tupakointi ja alkoholin käyttö jo vuosi ENNEN raskautta.
Ja naisen kanssa!