MIKSI röökittömyys / viinattomuus on MIEHELTÄ liikaa vaadittu raskausaikana?

Hui miten pitkä ketju. Jos nyt kuitenkin valottaisin omaa näkemystäni asiasta. Ensinnäkin, mun miehelle oli päivänselvää että raskaana ollessani mä en polta, enkä käytä alkoholia. Ja kyllä, hän vaati sitä lapsemme hyväksi (toki olisin näin tehnyt muutenkin).

Toisekseen, meillä molemmat raskaudet on ollut suunniteltuja ja niihin on yhdessä sitouduttu. Jopa niin pitkälle, että jotenkin ajattelen meidän odottaneen yhdessä molempia poikiamme.

Synnytyskin oli täydellistä yhteispeliä, enkä todellakaan olisi selvinnyt niistä niin hyvin ilman miestäni. Mies oli yhtä hikinen kuin mä tässä tokassa synnytyksessä :D.

Näistä syistä johtuen, on ollut päivänselvää että myös mieheni on halunnut ihan omasta tahdostaan olla polttamatta, nuuskaamatta ja juominen on ollut lähinnä saunakalja-tyylillä. Loppuraskaudessa ei uskaltanut/halunnut ottaa edes sitä yhtä kun ei tiennyt milloin tulee lähtö.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä että se odotusaika olis vaan naisen juttu ja miehen homma lähinnä antaa ne kasvusiemenet :). Me tehtiin poikia yhdessä, odotettiin niitä yhdessä, synnytettiin ne yhdessä ja yhdessä heitä nyt hoidamme ja kasvatamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Saanko pisteitä siitä, että mieheni lopetti tupakoinnin esikoista odottaessani :saint: Tosin omasta aloitteestaan. B)
Olin kyllä asiasta varsin hyvilläni, sitäpaitsi se vahvisti omaa lopettamispäätöstäni ja siinä pysymistä.
Mutta syitä, miksi mieheni olisi pitänyt luopua saunaoluistaan siksi, että olin raskaana, en keksinyt. Tosin toivoin,ettei jättäisi tyhjiä tölkkejä tietokonepöydälle- sillä raskausaikana mua kuvotti tyhjien tölkkien haju. Tätä toivetta ei aina täytetty.

Miehes on siis tossun alla, ei kukaan mies voi vapaaehtoisesti tupakoinnista luopua :o

=epäterve ja tuhoon tuomittu parisuhde.

:'( :'( pitäiskö mun jättää se sika. Vai mäkö se sika tässä olenkin :xmas:

Mä en tiedä, mutta pistä V. Pimiälle vaikka viestiä, koska se tietää aina paremmin toisten parisuhteista! :saint:

:D kiitos. Taidan pitäytyä palstapsykologeissa. B)

No palsta on kyl ihan yhtä hyvä tässä tarkoituksessa, kummatkin (palsta ja pimiä) osaa sanoa näkemättä/tietämättä mitään koko parisuhteen a)nykytilan ja b)tulevaisuuden! B)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hui miten pitkä ketju. Jos nyt kuitenkin valottaisin omaa näkemystäni asiasta. Ensinnäkin, mun miehelle oli päivänselvää että raskaana ollessani mä en polta, enkä käytä alkoholia. Ja kyllä, hän vaati sitä lapsemme hyväksi (toki olisin näin tehnyt muutenkin).

Toisekseen, meillä molemmat raskaudet on ollut suunniteltuja ja niihin on yhdessä sitouduttu. Jopa niin pitkälle, että jotenkin ajattelen meidän odottaneen yhdessä molempia poikiamme.

Synnytyskin oli täydellistä yhteispeliä, enkä todellakaan olisi selvinnyt niistä niin hyvin ilman miestäni. Mies oli yhtä hikinen kuin mä tässä tokassa synnytyksessä :D.

Näistä syistä johtuen, on ollut päivänselvää että myös mieheni on halunnut ihan omasta tahdostaan olla polttamatta, nuuskaamatta ja juominen on ollut lähinnä saunakalja-tyylillä. Loppuraskaudessa ei uskaltanut/halunnut ottaa edes sitä yhtä kun ei tiennyt milloin tulee lähtö.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä että se odotusaika olis vaan naisen juttu ja miehen homma lähinnä antaa ne kasvusiemenet :). Me tehtiin poikia yhdessä, odotettiin niitä yhdessä, synnytettiin ne yhdessä ja yhdessä heitä nyt hoidamme ja kasvatamme.

KATOS HEMMETTIÄ! Sieltä löytyi kans aivokas! Hohoo, mä tiesin, että aivollisiakin tapauksia ( = miehiä) on! :saint:

Ja nähkääs, kanssaeläjät, toikin mies on ihan ITSE osannut ajatella asiaa. Kohta joku tosin varmaan sanoo, että paskan kutut, Turkilmas on aivopessyt sen ja mies on tahdoton villasukka :D

Saanko pisteitä siitä, että mieheni lopetti tupakoinnin esikoista odottaessani :saint: Tosin omasta aloitteestaan. B)
Olin kyllä asiasta varsin hyvilläni, sitäpaitsi se vahvisti omaa lopettamispäätöstäni ja siinä pysymistä.
Mutta syitä, miksi mieheni olisi pitänyt luopua saunaoluistaan siksi, että olin raskaana, en keksinyt. Tosin toivoin,ettei jättäisi tyhjiä tölkkejä tietokonepöydälle- sillä raskausaikana mua kuvotti tyhjien tölkkien haju. Tätä toivetta ei aina täytetty.

Miehes on siis tossun alla, ei kukaan mies voi vapaaehtoisesti tupakoinnista luopua :o

=epäterve ja tuhoon tuomittu parisuhde.

:'( :'( pitäiskö mun jättää se sika. Vai mäkö se sika tässä olenkin :xmas:

Mä en tiedä, mutta pistä V. Pimiälle vaikka viestiä, koska se tietää aina paremmin toisten parisuhteista! :saint:

:D kiitos. Taidan pitäytyä palstapsykologeissa. B)

No palsta on kyl ihan yhtä hyvä tässä tarkoituksessa, kummatkin (palsta ja pimiä) osaa sanoa näkemättä/tietämättä mitään koko parisuhteen a)nykytilan ja b)tulevaisuuden! B)

kyllä ja vielä ennustaa senkin, miten lasten käy. :D

KATOS HEMMETTIÄ! Sieltä löytyi kans aivokas! Hohoo, mä tiesin, että aivollisiakin tapauksia ( = miehiä) on! :saint:

Ja nähkääs, kanssaeläjät, toikin mies on ihan ITSE osannut ajatella asiaa. Kohta joku tosin varmaan sanoo, että paskan kutut, Turkilmas on aivopessyt sen ja mies on tahdoton villasukka :D

Ni niinhän se onkin, pelkkä tossukka
B) :xmas: (HAH) :D

Ni niinhän se onkin, pelkkä tossukka
B) :xmas: (HAH) :D

Totta hemmetissä :D Koska semmosta ei vaan tapahdu, että joku mies olisi noin ajattelevainen omasta tahdostaan, vaan takana on vaimon erolla uhkaaminen ja sietämätön aivopesu ja akupunktioneuloilla perseeseen tökkiminen ja ties mikä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nainen joka hyväksyy mieheltään kaiken eikä vaadi yhtään mitään ja on niin vapaamielinen ja antaa miehen olla oma itsensä (eli täys kusipää ), on minun silmissä niin heikko. Sitten vaihdetaan miestä kun ei kestetä sitä omaa äijää.

Tää on yksi kummallisimmista kommenteista joita mä olen tällä palstalla lukenut.

Minäkin olen muutavan päivän sisällä lukenut sulta hyvinkin ihmeellisiä kommentteja kun mielestäsi tiesit paremmin mitä morsiamen miehellä liikkuu päässä kuin tämä itse :D Ehkä olet telepaatikko tai sitten vaan teletapikko :whistle:

Ei vaan oikeastiko mies on kusipää jos se on oma itsensä :whistle: Hmm...

Sanotaanko niin että aivan liian monella on ja johtuu siitä että mies on tasan niin huono puoliso kun hänen annetaan olla. Ihan liikaa on niitä miehiä, jotka harrastaa just niin paljon kun vaimo vaan antaa, vaikka joka ilta, ei mitään rajaa. Ryyppää vaikka joka viikonloppu jos vaimo antaa, ei siinäkään mitään rajaa. Kyllähän niitä hyviäkin miehiä on olemassa mutta niitä ei tarvitsekaan hallita, niillä on aivot :D Ne miehet ei edes vaadi että saanhan minä polttaa tässä sinun vieressä rakas vaimoni vaarantaen omaa terveyttäni ja aiheuttani sulle hirveää vieroitustuskaa koska eihän se lapsi minun sisällä ole.

Hallita? Todella terveen kuuloista parisuhteessa.

Näytä mulle terve parisuhde, en minä ainakaan tiedä yhtään, kaikissa on enemmän tai vähemmän hallintaa, kiristystä tai sitten vastapainona välinpitämättömyyttä ja rakkaudettomuutta. Omat vanhemmatkin olleet 35 vuotta naimisissa ja eivät ole koskaan tapelleet, ei tervettä sekään :whistle: Kirjoitin vahingossa ekaks että vastaPIANONA :laugh:

:D sää oot ihana, vaikka joku on eri mieltä niin sä et suutu vaan oot positiivisen oloinen. :flower:

EHKÄ tämä on pelkkää arvailua. EHKÄ...

No siis se on selvillä, että perhepedissä kätkytkuolemariskiä nostavat jotkin asiat, ja jos on epäilys, että se on vanhempien tupakointi, niin eikö silloin ole jumalauta luonnollista minimoida riskit näissä suhteissa, kuin takertua johonkin "ehkä, ehkä ei"?? :o[/quote]

No näin merkittävän riskin kasvusta on kysymys:

Viisi vuotta seurattiin 360.000 vastasyntynyttä ja kätkytkuoleman riski-% menee näin:

Yhden askin polttaneilla prosenttiluku on 0,019%.
Yli 20 tupakkia kiskovilla taas 0,023%
Savuttomilla yllättäen jopa 0,015%

http://www.stumppi.fi/portal/tupakka_ja_terveys/naistentaudit/oireet/katkytkuolema/
Ja se jälkimmäinen tutkimus. Jossa oli kysymys äitien polttamisista. Ja mitä ilmeisemmin tästä tutkimuksesta tuo Perhepeti-artikkeli ammentaa suuren tietoisuutensa.

Ihan huuhaata siis se, että miehen polttaminen vaikuttaisi tähän asiaan(kaan) mitenkään. Vaikka nukkuisi perhepedissä.

Mun mielestä on ihan oikeutettua vaatia mieheltäkin tupakoinnin lopettamista, jos äitikin sen lopettaa. Just kaiken tuon takia mitä sanoit: passiivinen tupakointi jne.

Mutta juomisen kieltämistä en ymmärrä.. Tai siinä mielessä kyllä jos ukko juo joka vkonloppu perskännit, mutta saunakalja sillon tällön ja baari-ilta sillon tällön, ei paha ja saa se ukkokin tuulettua. Mäkin toivon pääseväni sit kun lapsi syntyy jossain vaiheessa tuulettuu ja mies on sit lasten kanssa kotona.

Siinä hääohjelmassa todella vaikutti että MORSIAN ei suvaitse että mies ottaa lainkaan. Morsianhan sanoi että mies nauttii oluen juomisesta kun tämä morsian antaa LUVAN. eli minusta se ei ole ihan normaalia, sori vaan. ja on todella outoa että naiselle on iso juttu juoko mies polttareissa vai ei. ymmärrän kyllä jos ei pidä jos toinen kännää, mutta mitä sitten jos vähän juo

Yhteistyössä