B
Boogyman
Vieras
Meillä ei polteta muutenkaan....en ole vaatinut miestä olemaan juomatta holia mutta pyytänyt olen ja on pitänyt. Ei ota tilkkaakaan ennen kuin yhdessä voidaan kilistellä viinilasillisella
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Aivan niin, yksilöllistä se kai on (vaikka jokainen siihen taatusti pystyy, tavalla tai toisella). Mutta sitä tässä juuri hankin: on yleisesti hyväksyttävää olettaa, että nainen toimii lapsensa parhaaksi jo odotusaikana, mutta ulkopuoliset tahot teilaavat naisen, mikäli hän kehtaa olettaa lapsen isänkin toimivan samalla tavalla :|
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No jos ei pidä siitä, että puoliso juo/tupakoi, ei kannata sellaista puolisoa ottaa ja varsinkaan lisääntymään alkaa. Onhan niitä raittiitakin ihmisiä olemassa. En minäkään narkin kanssa alkaisi perhettä perustamaan ja olettamaan, että kyllä minä sen kuiville saan ihan vaan tahtomalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Aivan niin, yksilöllistä se kai on (vaikka jokainen siihen taatusti pystyy, tavalla tai toisella). Mutta sitä tässä juuri hankin: on yleisesti hyväksyttävää olettaa, että nainen toimii lapsensa parhaaksi jo odotusaikana, mutta ulkopuoliset tahot teilaavat naisen, mikäli hän kehtaa olettaa lapsen isänkin toimivan samalla tavalla :|
Ainoa asia mikä tässä isän toiminnassa edes vähän vaikuttaa siihen sikiöön on se rööki. Ja sen vaikutus taitaa olla aika mitätön todellisuudessa jos äiti ei altistu savulle. Luulisi että siitä olisi edes joskus jotain mainittu, mutta eipä ole kuulunut asiasta. Siksi en ymmärrä tuota kohkaamista isän tupakoinnista mutta toisaalta en ymmärrä tupakointia yleensäkään.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No jos ei pidä siitä, että puoliso juo/tupakoi, ei kannata sellaista puolisoa ottaa ja varsinkaan lisääntymään alkaa. Onhan niitä raittiitakin ihmisiä olemassa. En minäkään narkin kanssa alkaisi perhettä perustamaan ja olettamaan, että kyllä minä sen kuiville saan ihan vaan tahtomalla.
mun mielestä nyt ei ollut kyse tästä. itsekin kyllä poltin ja join, eikä näin ollen miehenkään polttamiset ja juomiset mua häirinny. silti, kun tulin raskaaksi, oli kuitenkin itsestäänselvyys, että lopetin tupakoinnin, ja alkon käytön raskausajaksi.
ap:n pointti mun mielestä oli just se, että naisilta tätä oletetaan, niin miksei siis miehiltä, koska kyse on lapsen terveydestä.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No jos ei pidä siitä, että puoliso juo/tupakoi, ei kannata sellaista puolisoa ottaa ja varsinkaan lisääntymään alkaa. Onhan niitä raittiitakin ihmisiä olemassa. En minäkään narkin kanssa alkaisi perhettä perustamaan ja olettamaan, että kyllä minä sen kuiville saan ihan vaan tahtomalla.
mun mielestä nyt ei ollut kyse tästä. itsekin kyllä poltin ja join, eikä näin ollen miehenkään polttamiset ja juomiset mua häirinny. silti, kun tulin raskaaksi, oli kuitenkin itsestäänselvyys, että lopetin tupakoinnin, ja alkon käytön raskausajaksi.
ap:n pointti mun mielestä oli just se, että naisilta tätä oletetaan, niin miksei siis miehiltä, koska kyse on lapsen terveydestä.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Niinpä, naiset pääsee niistä kyllä eroon +testin myötä, mutta miehet ei... Sinä siis itsekin miehenä olet sitä mieltä, että miehet ovat jotenkin poikkeuksellisia tässä asiassa? Kykenemättömämpiä?
Enpä usko että siinä kykenemisessä on mitään eroja miehillä ja naisilla.
Aivan niin, yksilöllistä se kai on (vaikka jokainen siihen taatusti pystyy, tavalla tai toisella). Mutta sitä tässä juuri hankin: on yleisesti hyväksyttävää olettaa, että nainen toimii lapsensa parhaaksi jo odotusaikana, mutta ulkopuoliset tahot teilaavat naisen, mikäli hän kehtaa olettaa lapsen isänkin toimivan samalla tavalla :|
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No jos ei pidä siitä, että puoliso juo/tupakoi, ei kannata sellaista puolisoa ottaa ja varsinkaan lisääntymään alkaa. Onhan niitä raittiitakin ihmisiä olemassa. En minäkään narkin kanssa alkaisi perhettä perustamaan ja olettamaan, että kyllä minä sen kuiville saan ihan vaan tahtomalla.
No ne asiat pitää sopia, ennenkuin perhettä aletaan perustamaan. Eihän se miehen juominen siihen lapseen vaikuta. Ja jos mies sanoo jo ennen raskautta, että ei eio lopettaa juomista raskaudenkaan aikana, niin sitten on sen naisen oma päätös miten toimii.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Mä ymmärrän, koska lähipiirissä oli tapaus, jossa istukka irtosi ja lääkärin mukaan siihen on voinut mahdollisesti vaikuttaa isän (kylläkin tosi runsas) tupakointi, vaikkei äiti suoranaisesti sille savulle altistunutkaan :|
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Niinpä, naiset pääsee niistä kyllä eroon +testin myötä, mutta miehet ei... Sinä siis itsekin miehenä olet sitä mieltä, että miehet ovat jotenkin poikkeuksellisia tässä asiassa? Kykenemättömämpiä?
Aivan niin, yksilöllistä se kai on (vaikka jokainen siihen taatusti pystyy, tavalla tai toisella). Mutta sitä tässä juuri hankin: on yleisesti hyväksyttävää olettaa, että nainen toimii lapsensa parhaaksi jo odotusaikana, mutta ulkopuoliset tahot teilaavat naisen, mikäli hän kehtaa olettaa lapsen isänkin toimivan samalla tavalla :|
niinhän se menee. vaikka monta miestä jotka toimii paremmin kun naiset lapsien takia.
mutta yhteiskunta odottaa että nainen alkaa heti välitää lapsesta, toimia lapsen parhaaksi. mies hyvä isä jos suurinpiistein muistaa lasten nimet ja joskus moikkaa.
onneksi itsellä mies joka melkein täydellinen vanhempi
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Mä ymmärrän, koska lähipiirissä oli tapaus, jossa istukka irtosi ja lääkärin mukaan siihen on voinut mahdollisesti vaikuttaa isän (kylläkin tosi runsas) tupakointi, vaikkei äiti suoranaisesti sille savulle altistunutkaan :|
Polttiko äiti ennen raskautta tai sen aikana?
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Ei kumpanakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ne asiat pitää sopia, ennenkuin perhettä aletaan perustamaan. Eihän se miehen juominen siihen lapseen vaikuta. Ja jos mies sanoo jo ennen raskautta, että ei eio lopettaa juomista raskaudenkaan aikana, niin sitten on sen naisen oma päätös miten toimii.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Ei kumpanakaan.
Tutkittiinko asiaa tarkemmin vaan jäikö asia lääkärin arvauksen varaan?
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja ....:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Siis puolison raskausaikana. Mikä siinä on, että on suvaittavampaa olla sitä mieltä, että "ei se mies raskaana ole, polttakoon/juokoon", kuin sitä, että myös mies voi olla raskaudessa mukana luopumalla esimerkiksi tupakasta? Miksi?
Ihmetyttää vallalla oleva aataminaikainen arvomaailma, jossa miehen vastuullisuus odotusaikana jää siihen nussimiseenJos minä lopetan tupakoinnin raskausaikana lapsen parasta ajatellen, niin mielestäni on silloin varsin oikeutettua vaatia myös miestä lopettamaan, koska on ihan yleisesti tiedossa, että myös miehen tupakointi aiheuttaa sikiölle myrkkykuormitusta. TOKI pienemmissä määrin, kuin jos äiti odottaessaan polttaa, mutta kuitenkin. Enkä puhu nyt passiivisesta tupakoinnista, vaan ihon lävitse tunkevista paskoista, sekä hengitysilman häkäpitoisuuksista yms. joita minäkin takuulla hengittelisin, jos ukko vetelee röökiä.
Enkä edes henk.koht. ole niitä, jotka 'kieltävät' ukolta sen saunakaljankin raskausaikana, mutta mun mielestä tupakoinnin lopettaminen molemmilta on varsin perusteltua. Vai pidetäänkö miesväkeä oikeasti vaan niin helvetin aivottomina, ettei niiltä vaan VOI odottaa/vaatia yhtään mitään??![]()
haet tällä avautumisella onko sulla pahatkin niksat?
Keskustelua, kuten tällä palstalla ilmeisesti aika usein avauksilla haetaan?Ja perusteita sille, että miksi miehiltä ei ns. voi vaatia mitään, koska ne ovat miehiä. Niiltä voi vaatia vain siittiöitä, ja kaikki muu on ns. liikaa, koska se ei ole pakollista
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ne asiat pitää sopia, ennenkuin perhettä aletaan perustamaan. Eihän se miehen juominen siihen lapseen vaikuta. Ja jos mies sanoo jo ennen raskautta, että ei eio lopettaa juomista raskaudenkaan aikana, niin sitten on sen naisen oma päätös miten toimii.
puhuin lähinnä tupakoinnin terveysvaikutuksista.. ja siitä, miten yleisesti sallitaan äideille ja isille eri "säännöt". en niinkään parin sopimuksista.
mutta olen myös sitä mieltä, että odotus on yhteistä, ja silloin on syytä kummallakin hieman prioriteetit muuttua.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ne asiat pitää sopia, ennenkuin perhettä aletaan perustamaan. Eihän se miehen juominen siihen lapseen vaikuta. Ja jos mies sanoo jo ennen raskautta, että ei eio lopettaa juomista raskaudenkaan aikana, niin sitten on sen naisen oma päätös miten toimii.
puhuin lähinnä tupakoinnin terveysvaikutuksista.. ja siitä, miten yleisesti sallitaan äideille ja isille eri "säännöt". en niinkään parin sopimuksista.
mutta olen myös sitä mieltä, että odotus on yhteistä, ja silloin on syytä kummallakin hieman prioriteetit muuttua.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja ....:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Siis puolison raskausaikana. Mikä siinä on, että on suvaittavampaa olla sitä mieltä, että "ei se mies raskaana ole, polttakoon/juokoon", kuin sitä, että myös mies voi olla raskaudessa mukana luopumalla esimerkiksi tupakasta? Miksi?
Ihmetyttää vallalla oleva aataminaikainen arvomaailma, jossa miehen vastuullisuus odotusaikana jää siihen nussimiseenJos minä lopetan tupakoinnin raskausaikana lapsen parasta ajatellen, niin mielestäni on silloin varsin oikeutettua vaatia myös miestä lopettamaan, koska on ihan yleisesti tiedossa, että myös miehen tupakointi aiheuttaa sikiölle myrkkykuormitusta. TOKI pienemmissä määrin, kuin jos äiti odottaessaan polttaa, mutta kuitenkin. Enkä puhu nyt passiivisesta tupakoinnista, vaan ihon lävitse tunkevista paskoista, sekä hengitysilman häkäpitoisuuksista yms. joita minäkin takuulla hengittelisin, jos ukko vetelee röökiä.
Enkä edes henk.koht. ole niitä, jotka 'kieltävät' ukolta sen saunakaljankin raskausaikana, mutta mun mielestä tupakoinnin lopettaminen molemmilta on varsin perusteltua. Vai pidetäänkö miesväkeä oikeasti vaan niin helvetin aivottomina, ettei niiltä vaan VOI odottaa/vaatia yhtään mitään??![]()
haet tällä avautumisella onko sulla pahatkin niksat?
Keskustelua, kuten tällä palstalla ilmeisesti aika usein avauksilla haetaan?Ja perusteita sille, että miksi miehiltä ei ns. voi vaatia mitään, koska ne ovat miehiä. Niiltä voi vaatia vain siittiöitä, ja kaikki muu on ns. liikaa, koska se ei ole pakollista
![]()
sulla on edes mies ? jos röökin poltto häiritsee vaihda savuttomaan mieheen. Ei sitten tarvi täällä keuhkota näistä ikuisuus kysymyksistä
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Ei kai se koskaan ihan täysin selviä, mistä syystä istukka irtoaa, ellei kyse ole iskusta tjsp. aiheuttajasta. Mutta jälkeenpäin tätä asiaa on tutkinut monikin taho, ja nimenomaan toi istukan irtoaminen sieltä haitoista nousee esille. Kun otetaan huomioon vielä ne myrkyt, jotka sikiöön kasautuvat, niin mun mielestä terveydelliset perusteet ovat melko vahvat puoltajat kummankin vanhemman savuttomuudelle.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:Niinpä, naiset pääsee niistä kyllä eroon +testin myötä, mutta miehet ei... Sinä siis itsekin miehenä olet sitä mieltä, että miehet ovat jotenkin poikkeuksellisia tässä asiassa? Kykenemättömämpiä?
niinhän se menee. vaikka monta miestä jotka toimii paremmin kun naiset lapsien takia.
mutta yhteiskunta odottaa että nainen alkaa heti välitää lapsesta, toimia lapsen parhaaksi. mies hyvä isä jos suurinpiistein muistaa lasten nimet ja joskus moikkaa.
onneksi itsellä mies joka melkein täydellinen vanhempi
Nimenomaan. Miehiltä ei odoteta juuri mitään - miksi? Pitääkö koko yhteiskunta niitä yleisesti vaan niin aivottomina, ettei niiltä voikaan mitään odottaa? Ilmeisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Entä jos mies sanoo ennen raskautumista, että ei aio eikä halua lopettaa tupakointia ja juomista, miten sitten tulisi toimia?
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mutta miksiköhän naisten annetaan polttaa ennen raskautta koska se altistaa kanssa samalle eli ei riitä että lopettaa vasta kun tulee raskaaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Minä en oikein näe syytä miksi miehen pitäisi kanssa lopettaa polttaminen tai juominen. Tietysti syynä voisi olla myötätunnosta kun puoliso ei voi mutta muuten se on aika turhaa. Mutta sitä en ymmärrä miksi sitä naisen pitäisi edes vaatia.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:Tupakointia tuskin suositellaan kenellekään?