Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Asiaa pohtinut:
Sanokaahan että miksi ihmiset menee naimisiin? Ollaan ukon kanssa oltu yksissä yli 10 vuotta, lapset tehty ja kertaakaan ei olla tosissaan edes ajateltu menevämme naimisiin. Mitään periaatteellista tähän ei liity, ei vaan ole keksitty mitään hyvää syytä miks pitäis mennä naimisiin.
Sukulaiset ne jaksaa edelleen tivata.
Eli siis mennäänkö naimisiin vaan siks että niin on tapana???
Vastakysymys; Miksi ei?
No tästähän kerju syntyi... vaikka vaan aikani kuluksi illalla kirjoittelin kun mummo taas vollotti puhelimessa meidän "syntisten" tähden
Mutta juu. Ei mun mielestä avioliitto mittaa mitenkään rakkauden määrää. Ei me myöskään ukon kanssa olla kinuamassa samoja oikeuksia kuin avioliitossa olevat. Jos haluaa ne välttämättä niin sitten on paras mennä naimisiin. Meitä ei oo haitanneet isyyden tunnustamiset sun muut. Meillä kaikki on ukon omaisuutta, talo, autot jne. Mulla pätkätyöläisenä ei ole ollut mahdollisuutta lainan otton. Jos jotain sattuu niin kai mun lapset mua elättää
Naimisiin ei vaan viitsi mennä. Inhotaan molemmat ajatusta maistraatista. Voiko turhempaa olla? Isoissa (tai pienissä) kirkkohäissä on kauhea järjesteleminen ja kalliiksikin tuppaavat tulemaan. Sitä paitsi me ollaan kyllä aika "virallisesti" yhdessä. Joka virastossa ja dokumentissä.
Joku tuolla kirjotteli että on vähän kun vastarannan kiiskenä. Meillä on vähän samat ajatukset. Ärsyttää kun muka ilman muuta pitäis olla naimisissa kun/ennenkun on lapsia. Ja entäs se sukunimi...Ei kai naimisiinmeno tarkota sitä että kaikilla on automaattisesti sama sukunimi??? Jos me mentäis naimisiin niin pitäsin tietenkin oman nimeni mihin oon ollu 35 vuotta oikein tyytyväinen
Älkää käsittäkö väärin. Musta on ihan sama mitä muut tekee ja tykkään käydä toisten häissä

Välillä vaan ihmetyttää, että miksi ihmeessä toisille tuntuu olevan niin hirveän tärkeää ettei me olla eikä aioita mennä naimisiin. Musta on hienoa jos joku kokee naimisiinmenon jotenkin "täyttymyksenä" mutta koska meille se ei oikein merkitse mitään niin miksi siis vaivautua. Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitin...