[QUOTE="poikia3";25138685]Tosiaan osoitat, että et todellakaan tietotekniikasta mitään tiedä.
Se koodaaminen on nimenomaan ongelmien ratkaisua ja vaatii loogista päättelykykyä. Toki niitä ongelmia muuallakin ratkotaan, mutta it-alan ammatit voisivat soveltua todella monille naisille, kun ymmärrettäisiin mistä oikeasti on kyse.
Karkeasti niin, että asiakkaalla on tarve saada jotakin, sinä mietit mitä on tehtävä, että se tarve voidaan toteuttaa ja hoidat homman.
Ja kirjallisuuden osuudesta kysyisin, että mistä kirjallisuudesta sinulla on kattavat tiedot?[/QUOTE]
Toki ymmärrän, että koodaaminen on vaikeaa ja vaatii älykkyyttä. Mies usein pähkäilee kyseisen harrastuksen parissa. Mutta jos minä en ole aiheesta kiinnostunut, niin tekeekö se minusta vähemmän älykkään?
Ajoin tässä takaa sitä, että yleisesti "miesten maailma" määrittää sen mitä pidetään älykkäänä ja millaista tietoa sinun on omaksuttava ollaksesi fiksu. Vaika minä olisin lukenut kaikki lastenkasvatusoppaat mitä maa päällään kanntaa ja soveltanut niitä menestykseekkäästi käytäntöön, niin silti mieheni(joka vain kohauttelee harteitaan ,kun tulle ongelma vastaan muksujen kanssa), niin hän on väistämättä älykkäämpi kuin minä, koska on osaa koodata.
Ja kirjallisuudesta sen verran, että olen lukenut paljon ja opiskellut pintapuolisesti aihetta 3 vuotta. Syvemmin olen perehtynyt lastenkirjallisuutten. Monesti törmään juuri siihen, että eihän se mitään, satuja ja höpön höpöä. Jos sanoisin, että olen klassisen kirjallisuuden asiantuntija tai, että tavaan työkseni historiankirjoja, niiin statukseni nousisi varmasti korkeammalle. Totuus on kuitenkin se, että jotenkin ne lapsetkin on saatava lukemaan, jotta keskuuteemme kasvaisi älykkäitä aikuisia, jotka jaksavat lukea myös niitä "vakavasti otettavia" kirjoja. Se on minun tehtäväni tässä maailmassa.