tai ne miehet tekee niitä ylitöitä, siitä se ero tulee
Joo-o, just siitä. Mikään muu ei asiaan voi vaikuttaa.
Viimeksi muokattu:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
tai ne miehet tekee niitä ylitöitä, siitä se ero tulee
Historian saatossa on myös käynyt niin, että kun ala on naisistunut, sen palkat ovat laskeneet. Naiset eivät siis välttämättä ole itse hakeutuneet matalapalkka-alalle, vaan naisvaltaistuminen on laskenut palkkoja.
yleensä korkeasti koulutetut miehet tuntee runsain mitoin korkeasti koulutettuja naisia
yleensä korkeasti koulutetut miehet tuntee runsain mitoin korkeasti koulutettuja naisia
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että naisen euro ei ole 80 senttiä siksi, että hän on nainen, vaan siksi, että hän on naisvaltaisella alalla. Miehet ovat vuosikymmenten ja vuosisatojen saatossa neuvotelleet aloilleen huikean paljon kovemmat palkat ja tämän vuoksi vaikkapa joku kirvesmies tienaa reilusti enemmän kuin reskontranhoitaja.
Missä suurimmissa innovaatioissa?Alkuperäinen kirjoittaja Teekkarityttö;29479858:Vai onko se sitten niin, että ei naisista yleensä ole kehittämään mitään innovatiivista. Keksinnöt ja tieteen suursaavutukset ovat pääosin miesten aikaansaannoksia. Toki historiallisesti se on ymmärrettävää kun naiset ovat nousseet edes vähän tasa-arvoiseen asemaan vasta viime vuosikymmeninä. Mutta tuntuu, ettei niissä suurimmissa innovaatioissa vieläkään naisedustus ole kovinkaan isoa...
on niitä ns miestenkin aloja joissa on pieni palkka.
linja-autonkuljettaja, puuseppä nyt esimerkiksi. Näsitä ei vaan puhuta.
naiset mielestäni itse ovat tuon keksineet että miehen euro on naiosen 80 senttiä. suurin syy palkkaeroihin on se että miehet tekvät enemmän ylitöitä, näin se van on ollut tehtaallakin jossa mun mies oli töissä. NAiset eivät halunnet jäädä ylitöihoin, mutta mieht halsuivat. tästä se ero tulee. palkka oli sama kuitenkin oli mies tai nainen
Kyllä niitä vanhoja patuja vielä on aika paljon työelämässä, joiden mielestä naisen rooli on kotivaimona tai sitten pitkän kokemuksen kautta ansaittu vähän ylemmillä paikoilla :/
Enkä mä oikein ymmärrä, miten laskentatoimi, rahoitus ja logistiikka on rautaista osaamista mutta henkilöstöjohtaminen ja markkinointi ei ole?
Vai pitääkö tästä keskustelusta ylipäänsä päätellä että naisten osaaminen ei ole rautaista alasta riippumatta?
aika vähissä ne alkaa jo olla mun kokemuksen mukaan, 40-luvulla syntyneet alkaa olla jo pääosin eläkkeellä
Missä suurimmissa innovaatioissa?
Ja mitä tulee siihen kun joku sanoi että miehet johtaa järjellä ja naiset tunteella niin omasta mielestä se on lähinnä fraasin toistoa. Kummassakin sukupuolessa on kumminkin tavoin johtavia ja tämän huomaa todeksi kun työskentelee sekä nais- että miesvaltaisilla aloilla.
Enkä mä oikein ymmärrä, miten laskentatoimi, rahoitus ja logistiikka on rautaista osaamista mutta henkilöstöjohtaminen ja markkinointi ei ole?
Vai pitääkö tästä keskustelusta ylipäänsä päätellä että naisten osaaminen ei ole rautaista alasta riippumatta?
miten voi osoittaa hoitaneensa hommansa hyvin jos projektit useimmiten kusee
Mutta edelleen miehet saavat parempaa palkkaa SAMASTA työstä, kuten esim. talousalalla.
Mutta edelleen miehet saavat parempaa palkkaa SAMASTA työstä, kuten esim. talousalalla.