Miksi lasta ei saa meikata?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Mä en lapsen herkälle iholle laita mitään turhia kemikaaleja, mutta jokainen tietysti omalla tavallaan... Mies meillä kyllä sais varmaan raivarin jos meikkaisin tytöt.
niin, joku aika sitten jossakin oli uutista siitä, että LIIKA meikkaaminen ja parfyymit raskausaikaan on haitallisia. Eli siis ne on jonkinlajin myrkkyjä tai ainakin jonkunverran haitallisia. En laittaisi pienelle lapselle. Kynsilakkaa on laitettu alle kouluikä mutta ripsarit ja muut ovat tulleet kuvioihin kun tytöt ovat itse osanneet laittaa ja silloinkin vain erikoistapaukset 10 + v
 
welle
Mun 6v on varsinainen esteetikko ja oikea tyttöjen tyttö. Rakastaa kaikkea kaunista. Hänellä on oma lasten meikkipaletti jossa on erivärisiä luomivärejä ja huulikiilteitä. Niitä joskus laittelee mutta ulos en salli meikkinaamaisena lähteä. Joskus johonkin juhliin annan laittaa vähän jos pyytää.
 
"Horuksen silmä"
Meillä lapset leikkii joskus meikkileikkejä, eli vetävät kiss-tyylisen tai pellemeikin naamaansa. Mutta muuten he eivät tarvitse meikkiä. Pojat joskus sipasee huulipunaa ennen kun mennään pihalle. Mä totean lapsille kun ne tullee ruinaamaan ripsiväriä tai puuteria että ne ei tarvitse meikkiä, koska he ovat kauniita luonnostaan. Äiti taas tarvitsee meikkiä koska äiti on jo vanha eikä näytä yhtä hyvältä mitä he :)

Kauniin ihmisen ei tarvitse meikata.
 
Mielestäni
Meikkaamisella korostetaan aikuisen ihmisen seksuaalisuutta, ja piirteitä jotka liittyvät seksuaalisuuteen: suuret kutsuvat silmät, kosteat, pulleat huulet (jäljittelevät alempia huulia) jne.. Ei kuulu lapselle.
 
"mama"
Minä olen sitä meiltä, että meikkaamisella KOROSTETAAN niitä hyviä puolia kasvoissa, eikä maalata ihmiselle kokonaan uutta naamaa.
Ihminen on kaunis jo sellaisenaan,mutta meikkauksella kauneutta ja hyviä puolia voidaan korostaa,samoin kuin oikeanlaisilla vaatteillakin.

Meikkaaminen kuuluu aikuisille ja aikuisikää lähestyville teineille,ei lapsille.
Kyllä minä voin 3-vuotiaalle tytölleni muka laittaa vähän poskipunaa jos tämä haluaa, mutta meikkaamaan en häntä ainakaan vielä ala.
Jos hän haluaa joskus 6-7-vuotiaana "harjoitella" ja leikkiä isoa naista, saa sen tehdä kotioloissa.
Samalla tavalla se meikkaaminen voi kuulua lapsen roolileikkiin, kuin vaikkapa korkokengät,mekko tai vauvan hoitaminen.
Julkisella paikalla ja normaaliarjessa taikka juhlassa en anna lapsen meikata,koska se kuuluu aikuisille.
 

Yhteistyössä