Miksi lasta ei saa meikata?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
EIKÖ :D Niin huvittavaa, niin huvittavaa.. Toivottavasti nämä pipon kiristelijät eivät anna lapselleen yhtään karkkiakaan. Koska luulen et karkkia lapsille annetaan useammin mitä joku äiti välillä antaa muka lapsen vähän meikata.
 
enkä edes tiukkapipo
Alkuperäinen kirjoittaja enkä edes tiukkapipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
LApsi o kaunis ilman koristuksia.
Niin, ihmettelen, miksi meikkaaminen on iso ei ei, kun korvakoruja jo 3 vuotiaillakin näkee paljon.
Minusta ne on aikuisten tai nuorten juttuja, ei lapsen elämään kuuluvia. Korvakorut on minusta mauttomat lapsella. Lapselle riittää roolipukeutuminen ja hiusten laittaminen. Mä annan lapsen olla lapsi ja lapsen roolissa.
Viel samasta aiheesta tuli mieleen. Jotenkin surullinen olo tulee, jos vaikka kuusivuotias on laitettu samannäköiseksi kuin teini, vaatteita myöten jasanotaan ettei se leiki enää... Mistä nämä isoksi kasvamisen vaatimukset ja odotukset tulee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
EIKÖ :D Niin huvittavaa, niin huvittavaa.. Toivottavasti nämä pipon kiristelijät eivät anna lapselleen yhtään karkkiakaan. Koska luulen et karkkia lapsille annetaan useammin mitä joku äiti välillä antaa muka lapsen vähän meikata.

Ap.n kirjoituksesta päätellen ei ole kyse pelkästään huulipunasta, vaan ripsiväristä, luomiväristä ja poskipunasta. Ei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä, sehän nyt on sanomattakin selvää, eikä suinkaan huvittavaa.
Tuohon kossupulloon en kommentoi kosken ole väittänyt meikkaamisen siihen johtavan, eikä karkit ole millään lailla verrannollisia tuohon meikkaamiseen.
On asioita jotka kuuluu lasten elämään ja asioita jotka eivät kuulu.
Meikkaaminen ei vaan kuulu 3-vuotiaan elämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Me saatiin pienenä tyhjiä meikkijuttuja,esim just ripsari ja puuteri sun muita, pestyinä leikkeihin.Niitä sitte mukamas laitettiin ja oltiin niiiiiiin hienoja. :D
näin meilläkin on tehty.. =) Mutta eipä tyttö oo kauheest meikkäämisesta innostunu, en tosin itekkään meikkaa. Juhliin on joskus saanu kynsilakkaa.

Minusta meikit ei oo lasten juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
EIKÖ :D Niin huvittavaa, niin huvittavaa.. Toivottavasti nämä pipon kiristelijät eivät anna lapselleen yhtään karkkiakaan. Koska luulen et karkkia lapsille annetaan useammin mitä joku äiti välillä antaa muka lapsen vähän meikata.

Ap.n kirjoituksesta päätellen ei ole kyse pelkästään huulipunasta, vaan ripsiväristä, luomiväristä ja poskipunasta. Ei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä, sehän nyt on sanomattakin selvää, eikä suinkaan huvittavaa.
Tuohon kossupulloon en kommentoi kosken ole väittänyt meikkaamisen siihen johtavan, eikä karkit ole millään lailla verrannollisia tuohon meikkaamiseen.
On asioita jotka kuuluu lasten elämään ja asioita jotka eivät kuulu.
Meikkaaminen ei vaan kuulu 3-vuotiaan elämään.
Ja miksi ei voi kuulua satunnaisesti jos leikkii jotain meikkaamiseen liittyvää?? Siksikö koska sinä niin sanot?? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
EIKÖ :D Niin huvittavaa, niin huvittavaa.. Toivottavasti nämä pipon kiristelijät eivät anna lapselleen yhtään karkkiakaan. Koska luulen et karkkia lapsille annetaan useammin mitä joku äiti välillä antaa muka lapsen vähän meikata.

Ap.n kirjoituksesta päätellen ei ole kyse pelkästään huulipunasta, vaan ripsiväristä, luomiväristä ja poskipunasta. Ei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä, sehän nyt on sanomattakin selvää, eikä suinkaan huvittavaa.
Tuohon kossupulloon en kommentoi kosken ole väittänyt meikkaamisen siihen johtavan, eikä karkit ole millään lailla verrannollisia tuohon meikkaamiseen.
On asioita jotka kuuluu lasten elämään ja asioita jotka eivät kuulu.
Meikkaaminen ei vaan kuulu 3-vuotiaan elämään.
Ja miksi ei voi kuulua satunnaisesti jos leikkii jotain meikkaamiseen liittyvää?? Siksikö koska sinä niin sanot?? :D
Mäkään en tajua, miksi poskipuna tai vaikkapa luomiväri prinsessa/keijukaisleikin yhteydessä, rooliasun kera, on niiiiiiin kamala juttu? Jos poika pukeutuu merirosvoksi, niin kyllä hänelle maalataan arpi poskeen, tai jos lapsi pukeutuu kissaksi niin hänelle piirretään rajauskynällä viikset, mutta meikit on ehdoton ei :D

Eihän moni muukaan asia kuulu lasten elämään, kuten esimerkiksi äitiys tai aseet, ja silti lapsilla on kautta aikojen ollut nukkevauvoja joita he hoitavat ja imettävät, pikkupojilla (ja tytöilläkin) on pyssyjä (paitsi meillä ei kyllä oo)...Ne on niitä roolileikkejä.

P.S. Mun tytöllä on muuten ne korviksetkin, laitettiin 1,5 v sitten kun tyttö oli 2½ v. Maailmassa on muitakin tapoja ja kulttuureja kuin ne, mitkä Suomessa on vallalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
EIKÖ :D Niin huvittavaa, niin huvittavaa.. Toivottavasti nämä pipon kiristelijät eivät anna lapselleen yhtään karkkiakaan. Koska luulen et karkkia lapsille annetaan useammin mitä joku äiti välillä antaa muka lapsen vähän meikata.

Ap.n kirjoituksesta päätellen ei ole kyse pelkästään huulipunasta, vaan ripsiväristä, luomiväristä ja poskipunasta. Ei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä, sehän nyt on sanomattakin selvää, eikä suinkaan huvittavaa.
Tuohon kossupulloon en kommentoi kosken ole väittänyt meikkaamisen siihen johtavan, eikä karkit ole millään lailla verrannollisia tuohon meikkaamiseen.
On asioita jotka kuuluu lasten elämään ja asioita jotka eivät kuulu.
Meikkaaminen ei vaan kuulu 3-vuotiaan elämään.
Ja miksi ei voi kuulua satunnaisesti jos leikkii jotain meikkaamiseen liittyvää?? Siksikö koska sinä niin sanot?? :D

Ne satunnaiset leikit ilman ripsiväriä ymmärrän, mutta nyt ei olekaan kyse ainoastaan siitä.
Ja minä en suinkaan ole ainoa joka on sitä mieltä ettei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä.

Eli ei siksi että minä niin sanon vaan siksi että se ei ole yleisesti hyväksyttävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Ja minä en suinkaan ole ainoa joka on sitä mieltä ettei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä.
Ap tai kukaan muukaan ei kyllä mun mielestä kirjoittanut, että hänen 3-vuotiaansa kulkisi ihmisten ilmoilla täydessä meikissä. Tai että lapsen kuuluisi olla meikattu.
Vaan hän kertoi, että jos tyttö pyytää hieman meikkiä, niin hän laittaa ripauksen huulikiiltoa, luomiväriä tai ripsaria ihan ripsien päähän, ja ihmetteli että miksi niin ei muka saisi tehdä.
Ne puurot ja vellit... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
EIKÖ :D Niin huvittavaa, niin huvittavaa.. Toivottavasti nämä pipon kiristelijät eivät anna lapselleen yhtään karkkiakaan. Koska luulen et karkkia lapsille annetaan useammin mitä joku äiti välillä antaa muka lapsen vähän meikata.

Ap.n kirjoituksesta päätellen ei ole kyse pelkästään huulipunasta, vaan ripsiväristä, luomiväristä ja poskipunasta. Ei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä, sehän nyt on sanomattakin selvää, eikä suinkaan huvittavaa.
Tuohon kossupulloon en kommentoi kosken ole väittänyt meikkaamisen siihen johtavan, eikä karkit ole millään lailla verrannollisia tuohon meikkaamiseen.
On asioita jotka kuuluu lasten elämään ja asioita jotka eivät kuulu.
Meikkaaminen ei vaan kuulu 3-vuotiaan elämään.
Ja miksi ei voi kuulua satunnaisesti jos leikkii jotain meikkaamiseen liittyvää?? Siksikö koska sinä niin sanot?? :D

Ne satunnaiset leikit ilman ripsiväriä ymmärrän, mutta nyt ei olekaan kyse ainoastaan siitä.
Ja minä en suinkaan ole ainoa joka on sitä mieltä ettei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä.

Eli ei siksi että minä niin sanon vaan siksi että se ei ole yleisesti hyväksyttävää.
Miksi se ripsiväri on just paha? Kun se ripsari ei tule edes iholle kuten jotkut poskipunat tai huulikiilto tai kissanviikset? Ihohan se herkin on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Miksi aikuiset meikkaavat?
En tiedä. Mä en meikkaa. Ainoastaan juhliin tyylin häät kerran vuodessa.

AP ei ole vastannut, kun kysyin kuka hänen profiilissaan on. Minusta näyttää lapselliselta ja meikatulta. Valitan, mutta näin on.
 
Jokainen päättää itse meikkaako lastaan vai ei. Omia meikkejään ei kannata antaa tai laittaa lapselle jo bakteerien ja tulehdusriskikn takia. Muutama seikka olisi mielestäni hyvä tietää ihan jokaisen kosmetiikasta, meikkaa sitten lastaan tai ei. Kun tietäää meikeistä joitakin faktoja voi päätökset tehdä paremmalla omalla tunnolla.

Huulipunat ja huulirasvat sisältävät mm. rasva-aineita, säilöntäaineita, antioksidantteja ja väriaineita. Antioksidantit saattavat olla huonosti biohajoavia, säilöntäaineissa on useita ympäristölle haitallisia aineita ja väriaineissa voi olla raskasmetalleja tai atsovärejä.

Tanskalainen ympäristöjärjestö Groen Information tutki 19 huulipunan sisältämiä ympäristölle haitallisia aineita vuonna 2002. Vain neljässä testatuista tuotteista ei ollut lainkaan tällaisia aineita. 15 huulipunasta löytyi ympäristölle haitallisia, syöpää aiheuttavia tai hormonitoimintaa häiritseviä aineita. Mitkään näistä aineista eivät kuitenkaan olleet kosmetiikkasäännösten vastaisia, koska määrät olivat vähäisiä.

Auringon UV-säteilyltä suojaavien huulirasvojen antama suoja perustuu joko fysikaaliseen esteeseen (sinkkioksidi tai titananidioksidi) tai kemialliseen absorptioon (sinnamaatit, kamferit, bentsofenonit, para-aminobentsoehappo ja sen esterit). Saksalainen Ökotest-järjestö tutki vuonna 2003 huulirasvoja ja löysi useimmista kemialliseen absorptioon perustuvista huulirasvoista aineita, joiden epäillään aiheuttavan hormonaalisia vaikutuksia.

* Vältä huulipunia joissa on antioksidantteina BHT:tä, BHA:ta tai muita ympäristölle haitallisia aineita, (esim. quaternium-18 hectorite, butylparaben, benzophenone 3, ethylhexyl methoxycinnamate/octyl methoxycinnamate tai 4-methyl-benzylidene camphor).
* Suosi hajusteetonta huulipunaa.
* Älä käytä huulipunaa päivittäin.
* Älä anna lasten leikkiä huulipunalla.

Silmämeikit sisältävät mm. säilöntäaineita, antioksidantteja ja väriaineita. Niissä on myös ympäristölle haitallisia aineita. Käyttömäärät ovat kuitenkin pieniä. Meikeissä on myös herkistäviä aineita, varsinkin kestoväreissä (esim. fenyleenidiamini, resorsenoli).

Luomiväreissä on myös epäpuhtautena raskasmetalleja, nikkeliä ja kobolttia. Tanskalaisen ympäristötiedotusjärjestön IMS:n testin mukaan 19 ripsiväristä löytyi nikkeliä 16 - 41 mg/kg, kun suositeltava raja kosmetiikan sisältämille epäpuhtauksille on 5 mg/kg. Kosmetiikkalaki kieltää raskasmetallit ainesosina, mutta sallii raaka-aineiden epäpuhtaudet.

Jo hyvin pieni määrä, jopa yksi milligramma nikkeliä kiloa kohti, voi laukaista jo olemassa olevan allergian.
Vältä tummia silmämeikkejä, koska ne sisältävät nikkeliä
* Vältä tuotteita, joissa on ympäristölle haitallisia tai sellaiseksi epäiltyjä aineita, esim. propylparaben, isopropylparaben, butylparaben, isobutylparaben, BHT ja BHA.
* Vältä tummia luomivärejä, jos olet herkkä nikkelille.
* Käytä hajusteettomia tuotteita, jos haluat minimoida allergiariskin.
* Teetä ripsien kestovärjäys kosmetologilla, koska hän osaa tehdä sen turvallisesti.
* Puhdista kasvot meikeistä yöksi.
* Älä anna meikkejä lasten leikkeihin.

Kynsilakoilla voi olla haitallisia vaikutuksia hormonitoiminnalle

Kynsilakat sisältävät mm. liuotinaineita ja UV-suoja-aineita, jotka voivat olla ympäristölle haitallisia. Liuotinaineista butyyli- ja etyyliasetaatti ovat palovaarallisia aineita. Kynsilakoissa voi olla ftalaatteja, joilla voi olla haitallisia vaikutuksia hormonitoiminnalle. Allergisoivia aineita ovat mm. hartsit ja formaldehydi.

* Vältä ympäristölle haitallisia aineita kynsilakoissa, esim. Dibutyl Phthalat (DBP), Formaldehyd Resin, Phthalic Anhydrid tai UV-suoja-aine Benzophenon.
* Älä lakkaa kynsiä avotulen lähellä.
* Heitä kynsilakan poistoon käyttämäsi vanut ja tupot roskiin, älä viemäriin.
* Älä anna lapsen käyttää aikuisille tarkoitettuja kynsilakkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
EIKÖ :D Niin huvittavaa, niin huvittavaa.. Toivottavasti nämä pipon kiristelijät eivät anna lapselleen yhtään karkkiakaan. Koska luulen et karkkia lapsille annetaan useammin mitä joku äiti välillä antaa muka lapsen vähän meikata.

Ap.n kirjoituksesta päätellen ei ole kyse pelkästään huulipunasta, vaan ripsiväristä, luomiväristä ja poskipunasta. Ei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä, sehän nyt on sanomattakin selvää, eikä suinkaan huvittavaa.
Tuohon kossupulloon en kommentoi kosken ole väittänyt meikkaamisen siihen johtavan, eikä karkit ole millään lailla verrannollisia tuohon meikkaamiseen.
On asioita jotka kuuluu lasten elämään ja asioita jotka eivät kuulu.
Meikkaaminen ei vaan kuulu 3-vuotiaan elämään.
Ja miksi ei voi kuulua satunnaisesti jos leikkii jotain meikkaamiseen liittyvää?? Siksikö koska sinä niin sanot?? :D

Ne satunnaiset leikit ilman ripsiväriä ymmärrän, mutta nyt ei olekaan kyse ainoastaan siitä.
Ja minä en suinkaan ole ainoa joka on sitä mieltä ettei 3-vuotiaan kuulu kulkea ihmisten ilmoilla täydessä meikissä.

Eli ei siksi että minä niin sanon vaan siksi että se ei ole yleisesti hyväksyttävää.
Miksi se ripsiväri on just paha? Kun se ripsari ei tule edes iholle kuten jotkut poskipunat tai huulikiilto tai kissanviikset? Ihohan se herkin on.
Tiedätkö sä mikä määrä bakteereja ripsivärissä on? Ja silmiinhän sitä joutuu väkisinkin, jos ei laitettaessa niin pois otettaessa. Kyllä ne silmät herkemmät on kuin iho, sitä mieltä mä olen.

Ja miks turhaan jankata enää?
Meikkaa sinä lapsesi 3-vuotiaasta lähtien ja vie kaiken kansan nähtäville jos siltä tuntuu mutta minä en sitä tee. Enkä ymmärrä niitä jotka niin tekee.


 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Ja miks turhaan jankata enää?
Meikkaa sinä lapsesi 3-vuotiaasta lähtien ja vie kaiken kansan nähtäville jos siltä tuntuu mutta minä en sitä tee. Enkä ymmärrä niitä jotka niin tekee.
Onko sulla tosiaan sisälukutaito noin hukassa, vai esitätkö vaan? :headwall:
 
Meidän perheessä nuo bakteerit on koko perheen yhteisiä. Bakteereja on niin paljon muissakin asioissa. En mä oo sanonut enkä tiedä edes alanko "meikata" tyttöäni 3-vuotiaasta lähtien vai en. Ja edelleenkin ihan eri asia satunnaisesti antaa toiselle muka meikkiä entä kulkea koko ajan maskit naamalla. Tuntuu vain niin vaikeaa olevan eräiden ymmärtää, että on olemassa tässäkin asiassa se kuuluisa kultainen keskitie. =)
 
Meidän perheessä nuo bakteerit on koko perheen yhteisiä. Bakteereja on niin paljon muissakin asioissa. En mä oo sanonut enkä tiedä edes alanko "meikata" tyttöäni 3-vuotiaasta lähtien vai en. Ja edelleenkin ihan eri asia satunnaisesti antaa toiselle muka meikkiä entä kulkea koko ajan maskit naamalla. Tuntuu vain niin vaikeaa olevan eräiden ymmärtää, että on olemassa tässäkin asiassa se kuuluisa kultainen keskitie. =)
 
vieras
Kuules nyt omaskakas, kaikille ne puurot ja vellit ei ole sama asia kuin sulle. Sun mielestä raja kulkee siinä, ettei julkisesti kuljeta meikissä pienenä. Monen muun mielestä kuuluvat samaa kastiin, eihän vauvoillekaan enää suositella velliä ollenkaan, jos tätä vertausta haluat käyttää ;) Eli ihmisillä on oikeus siihen mielipiteeseen, että meikki 3-vuotiaan naamalla näyttää hölmöltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Ja miks turhaan jankata enää?
Meikkaa sinä lapsesi 3-vuotiaasta lähtien ja vie kaiken kansan nähtäville jos siltä tuntuu mutta minä en sitä tee. Enkä ymmärrä niitä jotka niin tekee.
Onko sulla tosiaan sisälukutaito noin hukassa, vai esitätkö vaan? :headwall:

Varo ettei tuu pää kipeäks :D :LOL: :LOL:

Ap kertoi ettei pese lapseltaan meikkejä pois jos lähtevät kauppaan tms.
Eikö se silloin tarkoita sitä että ollaan kaiken kansan nähtävillä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuules nyt omaskakas, kaikille ne puurot ja vellit ei ole sama asia kuin sulle. Sun mielestä raja kulkee siinä, ettei julkisesti kuljeta meikissä pienenä. Monen muun mielestä kuuluvat samaa kastiin, eihän vauvoillekaan enää suositella velliä ollenkaan, jos tätä vertausta haluat käyttää ;) Eli ihmisillä on oikeus siihen mielipiteeseen, että meikki 3-vuotiaan naamalla näyttää hölmöltä.
Öhöm, eikös sitten ravistettavallakin ole oikeus tuohon omaan puuroon-ja-vellit-sekaisin mielipiteeseen ihan samalla tavalla :LOL: Omituista jos näin ei ole.
 
no emmäkää rupee pesee meikkejä,jos lähen kylille.
oon jo sentää 12 ! ja mä en oo ikin tarttennu lupaa MEIKKAUKSEEN. ihan tyhmä idea-.-l0000l.
ja ei vanhemmat voi vaikuttaa siihe yhtää et millo omat lapset alkaa meikkaa. se o ihan normii,tai no toki mä nää 4-vuotiaat kakarat ymmärrän,mutten kyl sitte mun ikäistä...ja jos tyylii jotku 15veet alkaa nauraa mun meikeille ni se on sitte voi voi .
 
Orvokki
Eräs tuttavani meikkasi reilu kaksi vuotiaan tyttärensä (kunnon silmämeikit, poskipunat ja huulipunat) ja laittoi siitä kuvia vielä facebookkiin!!
Lapsi oli ihan karmean näköinen "meikkipää" :(
Ihmettelen vaan, että miten äiti/aikuinen ihminen kehtaa!
 
tyttö-97 (15.10.1997 13 v)
No mun mielestä lapselle sopis Rimmel Shock Color sävy: 8175 eli tämmöi: Rimmel+Shock+Glosses+Applicator.jpg (image)

Sopivasti väriä applikatorissa, ja oikeasti... Toi näyttää vähän liilalta, mut siinä on vähän väriä, sopivasti kuitenkin ja toi sopii kaiken ikäisille. Huulet tulee kiiltäviksi, muttei liian kiiltäviksi. :)

Ja sitten suosittelen lapsille esim. hiuspantoja, ponnareita esim. ponnari, joka on valkoinen ja jossa on vihreätä kimalletta. Lahden Euromarketin Seppälästä :
Euromarket Lahti. Kauppakatu 18 15140 Euromarket Lahti | Kaikki Suomen Euromarketit | Kaupat & aukioloajat | Euromarket Tuolta voi katsoa enemmän aukioloaikoja ja mitä on hyvä tietää.Lahden sydämmessä - Euromarket Lahti, Paavola. JA TUOLLA euromarketis on seppälä,siellä on siis ihania suihkugeelejäkin pikkutytöille :) Ne ei ole lasten, ja Hello Kitty makuhuulirasvoja.Kunnon ''merkki'' makuhuulirasvoja löytyy täältä: Top-Kosmetiikka - Kosmetiikkaa ja tarvikkeita naiselle sekä miehelle
ja Yves Rocherilta,netistä sekä lähimmästä Yves Rocherilta! ;)))) Sopii.... Lapsille minun mielestä käy hyvin huulikiilto,jossa on jonkun verran väriä ja kiiltevä pompula sekä joku ihana suihkugeeli:) Se riittää lapselle. Ja kengät ihan tavalliset, mutta voihan nekin vähän kimallella, kunhan ei mee koroiks koko lysti!!!!

Jos on kysymyksiä,ota yhteyttä: m0odi@windowslive.com


Ja samanlaisen joulukuusenkin löytyy Lahden Plantagenista, Etelä-Suomen läänistä,Renkomäen sydämmestä =) Osoite:
Osoite
Laatukaari 1
15680 Lahti
 

Yhteistyössä