Miksi lasta ei saa meikata?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Ajatelkaa
Miksi lapsi täytyisi meikata? Koska se haluaa? Eli kaikki annetaan tehdä, mitä pentu voi haluta? En ymmärrä. Mulle äiti aikoinaan sanoi meikkaamisesta, että se on aikuisten juttuja. Se riitti mulle.
 
Siksi.
No siksi, koska eihän lapsi meikkaamisesta itse hyödy/ilostu/nää lopputulosta, vaan äiti joka lasta katsoo. Eli äiti meikkaa lapsensa omaksi "ilokseen". Eli epäluonnollista hommaa meikata lasta! Siksi.
 
ellapuu
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meidän 3 vuotias tyttö pyytää ripsiväriä, joten toki laitan sille. Ja eilen krepattiin sen tukka ja siitä tuli hieno. =)

Kyllä meidän 7v,4v,3v saavat laittaa kotona omia luomivärejä ja huulipunia (muutamia jotka olleet minun mutta jääneet käyttämättä) mutta vielä ei ole ripsaria laitettu eikä muuten kuin kotona.
Toisaalta nää kaksi ovat allergisia,joten vähemmässä määrin tätä meikkausta meillä.
Hiuksia kyllä kiharretaan ja krepataan,ostin sitä varten oikein laitteen jossa monta erilaista päätä :)


 
ellapuu
Alkuperäinen kirjoittaja Siksi.:
No siksi, koska eihän lapsi meikkaamisesta itse hyödy/ilostu/nää lopputulosta, vaan äiti joka lasta katsoo. Eli äiti meikkaa lapsensa omaksi "ilokseen". Eli epäluonnollista hommaa meikata lasta! Siksi.
HÖPSIS.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ajatelkaa:
Miksi lapsi täytyisi meikata? Koska se haluaa? Eli kaikki annetaan tehdä, mitä pentu voi haluta? En ymmärrä. Mulle äiti aikoinaan sanoi meikkaamisesta, että se on aikuisten juttuja. Se riitti mulle.
Tämä on minullekin mysteeri. Tuntuu, että nykyään kaikki on sallittua lapsille, koska aikuisetkin niin tekevät (meikit, joku puhui siideristäkin tässä ketjussa, aiemmin oli keskustelua lapsen osallistumisesta äidin gynekäynnille, koska lapsi niin haluaa...). Eikö ole rohkeutta sanoa lapselle, että on olemassa aikuisten asioita ja lasten asioita?!? Ja että niitä aikuisten asioita saa kokeilla sitten aikuisena.
 
tiuhti
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Luin vaan alkupään ketjusta, ja minulla taitaa olla vähän eri syy kuin kenelläkään muulla: minä en anna lapsen meikata/värjätä hiuksia enkä muutakaan sellaista ihan siitä syystä, että minua huolestuttaa ympäristön kemikalisaatio, ja se, mille kaikille myrkyille/vahingollisille/tuntemattomille aineille lapseni altistuu. Yhtään ylimääräistä en halua itse olla lisäämässä. Syömme mahdollisimman eetöntä ruokaa ja vältämme turhia kemikaaleja kaikessa mahdollisessa. Erityisen tarkka olen lapsen suhteen, sillä pienillä on vielä ohut hento iho, joka läpäisee ihan eri tavalla aineita kuin aikuisen iho.
Olen kanssasi täysin samaaa mieltä. meillä tyttö on nyt 9v, eikä vieläkään saa meikata tai värjätä hiuksiaan yms.
 
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
mun tyttö ( 8 v ) on pari kertaa meikannu salaa kaverinsa luona :kieh: :kieh: voin kertoa,että vaikka oma rakas lapsi on kyseessä,niin aika halvan näkönen tuli.. :/ toisinaan mankuu meikkejä,mutta ei todellakaan saa..antaa lasten olla lapsia :heart:
Meidän 8v osaa laittaa silleen hienosti,ettei ees juuri kuiteskaa huomaa jos nopeeta vilasee niin että on meikkiä. Voisit itse näyttää mallia jos toista kerta kiinnostaa jo meikkaus.ihan vaaleen sävysiä luomivärejä ja huulikiiltoja,muuta ei tarvi.ja meillä ei ees kinuta muuta kun näihin on lupa.Mutta kouluun ei missään nimessä meikattuna!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiuhti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Luin vaan alkupään ketjusta, ja minulla taitaa olla vähän eri syy kuin kenelläkään muulla: minä en anna lapsen meikata/värjätä hiuksia enkä muutakaan sellaista ihan siitä syystä, että minua huolestuttaa ympäristön kemikalisaatio, ja se, mille kaikille myrkyille/vahingollisille/tuntemattomille aineille lapseni altistuu. Yhtään ylimääräistä en halua itse olla lisäämässä. Syömme mahdollisimman eetöntä ruokaa ja vältämme turhia kemikaaleja kaikessa mahdollisessa. Erityisen tarkka olen lapsen suhteen, sillä pienillä on vielä ohut hento iho, joka läpäisee ihan eri tavalla aineita kuin aikuisen iho.
Olen kanssasi täysin samaaa mieltä. meillä tyttö on nyt 9v, eikä vieläkään saa meikata tai värjätä hiuksiaan yms.
Täälläpäin aika moni ton ikänen jo värjää hiuksiaan..mitä pahaa siinä on jos sävytettä sillon tällön laittaa?se ei kuiteskaa pysy ku pari pesua..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
mun tyttö ( 8 v ) on pari kertaa meikannu salaa kaverinsa luona :kieh: :kieh: voin kertoa,että vaikka oma rakas lapsi on kyseessä,niin aika halvan näkönen tuli.. :/ toisinaan mankuu meikkejä,mutta ei todellakaan saa..antaa lasten olla lapsia :heart:
Meidän 8v osaa laittaa silleen hienosti,ettei ees juuri kuiteskaa huomaa jos nopeeta vilasee niin että on meikkiä. Voisit itse näyttää mallia jos toista kerta kiinnostaa jo meikkaus.ihan vaaleen sävysiä luomivärejä ja huulikiiltoja,muuta ei tarvi.ja meillä ei ees kinuta muuta kun näihin on lupa.Mutta kouluun ei missään nimessä meikattuna!!
niin ja kynsilakkaakin laittaa sillon tällön..ja ihan itse laittaa kaikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meidän 3 vuotias tyttö pyytää ripsiväriä, joten toki laitan sille. Ja eilen krepattiin sen tukka ja siitä tuli hieno. =)
En anna omia meikkejäni kokeilla, koska haluan hygienia syistä, että kaikilla on omat meikit. En missään nimessä halua mitään silmätulehduksia ja muita pöpöjä tytöilleni.
Enkä halua, että tytöt 8.v ja 4,5.v vielä kokeilee kasvoihinsa mitään meikkejä, koska meikkejä ei ole kehitetty lasten iholle. Ja pestessä ripsiväri kyllä leviää iholle ja saattaa jopa levitä silmiin ja aiheuttaa tulehduksen. En kyllä lähtis kokeilee ripsivärejä lasten silmiin.
No, jos jotain on pakko antaa 3.v kokeilla niin aloittaisin varmaan huulikiillosta. Ostaisin hänelle oman.
Mua oksettaa kaupassakin, kun teinit kokeilee näitä huulikiilto/puna testereitä ja pöpöt levii....yök. Olen omille tytöille opettanutkin, että kenenkään vanhoja huulikiiltoja ei saa laittaa vaan jos mieli tekee, ostetaan oma.

Hiuksista sen verran, että viikko sitten mun kampaaja sano, että jos haluan säästää tyttöjeni hiuksia ja haluan pitää ne hyvässä kunnossa, niin EN käytä sitä kreppi tai suoristus rautaa niihin ikinä.
Ne on niin kuumia, että ne kuivattaa lasten hiukset pilalle, kun monen aikuisenkaan hiukset ei kestä niitä rautoja.
Onneksi en ole tyttöjen hiuksiin niitä käyttänytkään. Kyllä ne ehtii vielä hiuksensa pilaamaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kylläpäs on taas tiukkapipoista porukkaa palsta täynnä, mutta eipä se toisaalta mikään yllätys ole :whistle: Jos laittaa lapselleen kerran kuussa huulipunaa koska lapsi niin tahtoo, niin haluaa tehdä hänestä aikuisen ja toivoo pedofiilien haaveilevan hänestä ja tästähän automaattisesti seuraa se että antaa lapsensa juoda 3-vuotiaana kossupullon jos lapsi niin tahtoo. Ihanan suoraviivaista ajattelua :D
:D

 
Tässä ketjussa taitaa mennä sekaisin puurot ja vellit.

Puuro: Lapsi kulkee täysissä pakkeleissa kaksivuotiaasta asti joka päivä, kaikkialla.

Velli: Lapsi saa satunnaisesti kotona huulikiiltoa, poskipunaa tai vaikkapa luomiväriä, jos haluaa. Roolileikkiä. Samaan tapaan kuin lapselle voidaan piirtää vaikka kissanviikset tai nallen musta nenä.

*vääntää rautalangasta*
:xmas:
 
äiti1984
mun tytöt (3v ja 4v) sai kummisetältään lasten meikkisalkun, missä on meikkejä, kynsilakkaa, huulipunaa, ja hiusnauhoja. Sillä saavat aina välistä leikkiä ihan koti oloissa :) vaikka eipä ne meikit kovin erotu vaikka niitä laittaa... mummot laittaa tytöille joskus huulipunaa ja minä hoen vieressä että ei pikku tytöt tartte meikkiä...varsinkaan kauppaan yms.
 
Mun mielestä kaikkien pikkujuttujen ylikorostaminen kuulostaa neuroottiselta. Ne on vaan väriä naamassa, ei mitään muuta. Maailmassa on suurempiakin asioita kuin se, laitetaanko pikkutytölle lekin lomassa vähän poskipunaa. Mä en käsitä mitä pahaa siinä on.
 
Mä en kyll nyt (sori vaan) lukenut ihan kaikkea seitsemää sivua...

Mutt: meillä tyttö saa laittaa luomiväriä, vähän poskipunaakin ja kimalteita tykkää käyttää. Sellasia lapsen leikkiin sopivia juttuja. Mutta ripsarit ym on sitt kyllä ihan eri kaartia: niitä ei laiteta ennenkö osaa itse puhdistaa ne poiskin, eli ne kuuluu selvästi vasta myöhempään ikään. Mun mielestä lapsen ripset ei täydennystä kaipaa, ja oon sitäkin miettinyt, että ripsiväri on kuitenkin melkonen bakteeripesäke.. Eli en senkään takia sitä anna laittaa.
 
enkä edes tiukkapipo
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
LApsi o kaunis ilman koristuksia.
Niin, ihmettelen, miksi meikkaaminen on iso ei ei, kun korvakoruja jo 3 vuotiaillakin näkee paljon.
Minusta ne on aikuisten tai nuorten juttuja, ei lapsen elämään kuuluvia. Korvakorut on minusta mauttomat lapsella. Lapselle riittää roolipukeutuminen ja hiusten laittaminen. Mä annan lapsen olla lapsi ja lapsen roolissa.
 

Yhteistyössä