Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Syyt:
1) en halua kemikaaleja lasten naamoihin
2) olen tiukkis ja ylpeä siitä. En halua lapsille ennen teini-ikää myöskään korkokenkiä, minihameita, tissitoppauksia, korsetteja, laihdutuskuureja enkä treffejä. Jotkut asiat kuuluu aikuisten maailmaan, ja minä olen tyytyväinen siitä, että voin määrätä osan niistä asioista.
Meikkaaminen ei tee lapsesta aikuisemman näköistä, eikä se ole myöskään välttämättä ruman näköistä. Meikkaaminen on varmasti monista lapsista kivaa. Minusta on kuitenkin parempi, että lapsena maalataan vaikka tauluja, eikä muokata omaa ulkonäköä. Kenenkään itsetunto ei parane kauniilla meikillä, kukaan ei saa enemmän kavereita kauniilla meikillä. Kenestäkään ei tykätä enemmän kauniin meikin takia. Meikkaamatta jättäminen on siis aivan tarpeetonta. Meikkaamisesta voi olla se haitta, että lapsi kuvittelee, että hän on kaunis tai riittävän kaunis ainoastaan meikattuna. Että meikkaamisesta olisi jotain hyötyä. Lapsen pyyke ei ole vielä niin ehjä ja vahva, että haluaisin altistaa lasta sellaiselle, vaikka vaara olisi pienikin. Teinit ja aikuiset pärjätköön parhaaksi katsomallaan tavalla ulkonäkökompleksiensa kanssa. Itse kyllä meikkaan, ja teen paljon muutakin sellaista, mitä en sallisi lapsille, hyvä jos teineillekään.
Ensimmäinen viksu perustelu. :flower:
Vaikka en kyllä itse ajattele, että lapsi rupeaisi kuvittelemaan olevansa hyväksytty vain meikkaamalla. Lähinnä se on sellaista äitiin samaistumista ja leikkiä. varmaan lapseen saisi sellaisenkin ajatuksen iskostettua, esimerkiksi haukkumalla omaa naamaansa silloin, kuin ei ole meikannut. Tai voisinhan olla myös jatkuvalla laihdutuskuurilla, joka ei myöskään ole lapselle hyvä esimerkki.
Ja siis lapsellani ei ole mitään meikkimaskia päässään, kun hän lähtee tarhaan, enkä todella laita lastani, kun menemme johonkin. Mutta jos olen sattunut antamaan hänelle vaikka poskipunaa, en ala pestä sitä pois koska menemme kauppaan, vain, etteivät ihmiset näkisi.