Ja miten sä voit näkemättä yleistää! :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Siskon tyttö muistaa vieläkin sen, kun se oli kolme ja minä laitoin sille joskus meikkiä. Se on sille hyvä muisto, se oli sen mielestä ihanaa. Se muuten on nyt 15 ja tosi siistin näköinen, eikä mikään maalipytty, niinkuin muut sen ikäiset.
Mulleko tuo oli tarkoitettu?Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Oisithan sä tonkin voinut ihan nikilläs kirjottaa.Alkuperäinen kirjoittaja koita kestää kritiikkiä:Sä oot todella yksinkertainen nainen!!!Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Mä sanoin sulle, että mun tyttö ei ole hölmön näköinen ja sinä vastasit siihen, että onpas, koska kaikki lapset ovat. Minusta et voi sanoa niin, näkemättä tyttöäni ja mminusta se oli jo henkilökohtaisuuksiin menemistä. Sinä itse taas sanoit omasi näyttävän tyhmältä meikeissä, joten miksi suutuit sitten siitä?Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:En suinkaan kettuile, vaan kerron oman mielipiteeni tuosta asiasta.
Lapsia ei päästetä ihmisten ilmoille meikattuna, se on minun mielipiteeni ja siihen mulla on oikeus.
Ja mielestäni lapsi kuin lapsi on typerän, hölmön, jne, näköinen meikattuna. En siis missään vaiheessa kohdistanut tuota juuri sinun lapseesi.
Sulla on ihme tyyli mennä henkilökohtaisuuksiin kun joku uskaltaa olla kanssasi eri mieltä.
Taisit alottaa tänkin ketjun vaan tappelu mielessä!
yleensä sen ikäset tarkottaa just monia sen ikäsiä, joita olen nähnyt. eipä kaikkia kuitenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Ja miten sä voit näkemättä yleistää! :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Siskon tyttö muistaa vieläkin sen, kun se oli kolme ja minä laitoin sille joskus meikkiä. Se on sille hyvä muisto, se oli sen mielestä ihanaa. Se muuten on nyt 15 ja tosi siistin näköinen, eikä mikään maalipytty, niinkuin muut sen ikäiset.
PeeshiAlkuperäinen kirjoittaja emmi06:En ole suuttunut, ihmettelen vaan tuota tarvetta puolustella 3-vuotiaan meikkaamista
No niin älä sitten sano niin :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:yleensä sen ikäset tarkottaa just monia sen ikäsiä, joita olen nähnyt. eipä kaikkia kuitenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Ja miten sä voit näkemättä yleistää! :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Siskon tyttö muistaa vieläkin sen, kun se oli kolme ja minä laitoin sille joskus meikkiä. Se on sille hyvä muisto, se oli sen mielestä ihanaa. Se muuten on nyt 15 ja tosi siistin näköinen, eikä mikään maalipytty, niinkuin muut sen ikäiset.
Koska hän haluaa leikkiä prinsessaa. Aivan sama syy miksi hänelle ostetaan mekkoja ja siipiä yms. Pojalle maalataan sotamaalauksia ja värjätään hiuksia tai laitetaan siirtotatuointeja yms. Korvakoruja en kyllä ymmärrä, niitä kun ei saa pestyä pois. Meidän lapset saa mennä vaikka Hulk-maski päällään ulos tai kylään, jos niikseen tulee. Juhlat ovat asia erikseen.Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:mie kysyn vaan....
Ensimmäinen viksu perustelu. :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Syyt:
1) en halua kemikaaleja lasten naamoihin
2) olen tiukkis ja ylpeä siitä. En halua lapsille ennen teini-ikää myöskään korkokenkiä, minihameita, tissitoppauksia, korsetteja, laihdutuskuureja enkä treffejä. Jotkut asiat kuuluu aikuisten maailmaan, ja minä olen tyytyväinen siitä, että voin määrätä osan niistä asioista.
Meikkaaminen ei tee lapsesta aikuisemman näköistä, eikä se ole myöskään välttämättä ruman näköistä. Meikkaaminen on varmasti monista lapsista kivaa. Minusta on kuitenkin parempi, että lapsena maalataan vaikka tauluja, eikä muokata omaa ulkonäköä. Kenenkään itsetunto ei parane kauniilla meikillä, kukaan ei saa enemmän kavereita kauniilla meikillä. Kenestäkään ei tykätä enemmän kauniin meikin takia. Meikkaamatta jättäminen on siis aivan tarpeetonta. Meikkaamisesta voi olla se haitta, että lapsi kuvittelee, että hän on kaunis tai riittävän kaunis ainoastaan meikattuna. Että meikkaamisesta olisi jotain hyötyä. Lapsen pyyke ei ole vielä niin ehjä ja vahva, että haluaisin altistaa lasta sellaiselle, vaikka vaara olisi pienikin. Teinit ja aikuiset pärjätköön parhaaksi katsomallaan tavalla ulkonäkökompleksiensa kanssa. Itse kyllä meikkaan, ja teen paljon muutakin sellaista, mitä en sallisi lapsille, hyvä jos teineillekään.
Mä en ole semmoisia oikestaan nähnytkään... Tai en ole koskaan tajunnut, että mitä ne seksikkäät vaatteet ovat, kun minusta se ihminen niiden sisällä on se seksikäs. Tietty jos vaatetta on vähän, niin enemmän näkyy sitä seksikästä ihmistä.Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:Vaikka olen meikin puolella. Niin olen silti seksikkäitä vaatteita vastaan lasten päällä.
Sanoin, että monet. Ei kaikki.Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:Eli kaikki muut 15-vuotiaat on maalipyttyjä paitsi siskontyttösi jota meikkasit hänen ollessaan 3v?
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Siskon tyttö muistaa vieläkin sen, kun se oli kolme ja minä laitoin sille joskus meikkiä. Se on sille hyvä muisto, se oli sen mielestä ihanaa. Se muuten on nyt 15 ja tosi siistin näköinen, eikä mikään maalipytty, niinkuin muut sen ikäiset.
No, joo. Siiderit ja meikithän onkin ihan sama asia. Pitää olla aika höpsö jos täytyy verrata noin eri asioita muka.Alkuperäinen kirjoittaja ihaa4:Tiedän että tää on tyhmä kysymys, mutta annatko myös siideriä kun näkee sun ottavan ja haluaa myös?
Kiitti kiitoksesta Sullakin on ollut erittäin hyviä perusteluja.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Vaikka en kyllä itse ajattele, että lapsi rupeaisi kuvittelemaan olevansa hyväksytty vain meikkaamalla. Lähinnä se on sellaista äitiin samaistumista ja leikkiä. varmaan lapseen saisi sellaisenkin ajatuksen iskostettua, esimerkiksi haukkumalla omaa naamaansa silloin, kuin ei ole meikannut. Tai voisinhan olla myös jatkuvalla laihdutuskuurilla, joka ei myöskään ole lapselle hyvä esimerkki.
Ja siis lapsellani ei ole mitään meikkimaskia päässään, kun hän lähtee tarhaan, enkä todella laita lastani, kun menemme johonkin. Mutta jos olen sattunut antamaan hänelle vaikka poskipunaa, en ala pestä sitä pois koska menemme kauppaan, vain, etteivät ihmiset näkisi.
OOkei, oikeassa olet, se oli tyhmästi ilmaistu. En ole sitä mieltä 15 vuotiaista tytöistä. Joillain sen ikäisillä on hurjat paakut ripsissä.Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Siskon tyttö muistaa vieläkin sen, kun se oli kolme ja minä laitoin sille joskus meikkiä. Se on sille hyvä muisto, se oli sen mielestä ihanaa. Se muuten on nyt 15 ja tosi siistin näköinen, eikä mikään maalipytty, niinkuin muut sen ikäiset.
Mun mielestä tuossa lukee ihan selvästi että
muut. Silloinhan se tarkoittaa kaikkia muita paitsi siskontyttöäsi
No eihän satunnaisesta poskipunasta lapsen naama pilaannu sen enempää, kuin hiekkalaatikon hiekasta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi pilata lapsen iho meikeillä?
Minun tyttöni onkin hurjan nätti. Sillä on kaikki sellaiset piirteet, jotka itselleni tahtoisin. Se oli niin sievä silloinkin, kun se oli piirrellyt kätensä ja jalkansa tussilla täyteen "kuvia". Mutta eivät olleet tarhassa ymmärtäneet hienoja koristuksia, vaan olivat paniikissa yrittäneet pestä niitä pois, vaikka tyttö oli sanonut, ettei saa ottaa pois...Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:Oot ite tosi nätti ja niin on varmasti tyttösikin, meikin kanssa ja ilman.