Miksi lasta ei saa meikata?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
En tiedä.
Kyllä meillä aika ajoin laitetaan luomiväriä, poskipunaa, huulikiiltoa, kynsilakkaa...ei kylläkään kaupunkireissulle lähtiessä tms, vaan ihan kotosalla kun tyttö 4 v leikkii keijukaista tai prinsessaa =)
 
no jos kotona meikkaa ja nuin en nää siinä mitään mut jos lähtee kyläilees niin lapsi pitää näyttää lapselta..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
no jos kotona meikkaa ja nuin en nää siinä mitään mut jos lähtee kyläilees niin lapsi pitää näyttää lapselta..
No ei se yhtään aikuiselta ala näyttää, jos sillä on ripsiväriä tai luomiväriä... En mä niitä rupee pois pesemään jos johonkin mennään.
 
mun tyttö ( 8 v ) on pari kertaa meikannu salaa kaverinsa luona :kieh: :kieh: voin kertoa,että vaikka oma rakas lapsi on kyseessä,niin aika halvan näkönen tuli.. :/ toisinaan mankuu meikkejä,mutta ei todellakaan saa..antaa lasten olla lapsia :heart:
 
Kyllä mäkin tukkaa kreppaan ja kihartelen tytölle 7v, mutta ripsaria en kyllä vielä anna laittaa(mutta en niitä tuomitsekkaan jotka sitä laittavat, jokainen kun taplaa tyylillään) ihan vaaleaa luomiväriä tyttö on ostanut, joka ei kyllä suuremmin näy ja huulikiiltoa myös :whistle:
 
Kyllä minun mielestä saa ainakin vähän muka lapsen mieliksi antaa kokeilla. Mut ihan niinku samanlaiseen käyttöön kuin aikuisilla eli melkein päivittäin ja joillakin vielä paksutkin meikit niin eihän se voi tehdä lapsen iholla hyvää jne.
 
terve
Siksi, että lapsi voisi oppia ajattelemaan että hän on kaunis prinsessa sellaisenaan. Ettei tarvitse piiloutua pellen naamioon vaan voi olla luonnollisesti oma iloinen itsensä =)

ja ps. jos olisitte katsoneet mikroskoopilla kuinka paljon bakteereita avatut meikit sisältävät, ette ehkä käyttäisi itsekään...
 
vieras
Mun pitikin kysyä, että jos lapsi meikkaa leikkiin ni mikä olis hellävaranen kynsilakanpoistoaine pienelle? Meiän 3v. ei vielä oo kokeillut, johtunee siitä ettei äitikään juuri meikkaa.
 
Rukoilijasirkka
Ei mun tyttö ole halvan näköinen, vaikka sillä on joskus luomiväriä. Sitäpaitsi meikkiä ei laiteta siksi, että oltaisiin kauniita, vaan koska ollaan kauniita, siksi laitetaan meikkiä. Ja koska se on kivaa.

Pellen naamiosta puhuvat eivät taida osata oikein käyttää meikkejä ja paksusta maskistakin puhuminen jonkun luomivärin kohdalla on aika... no.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Siks kun lapset on kauniita ilmankin.

Tämä on kauniisti sanottu! :heart:
Itse meikkaan työni puolesta ja muutenkin "omaksi iloksi".
Tokihan meidän neitoset on kiinnostuneita meikeistä ja kynsilakoista ja hiusten laitosta... Poikakin on joskus... =)

Meikkiä meidän 6 ja 8 vuotiaat neidit saavat laittaa ja pitää kotioloissa...
 
Mun mielestä meikit ei sovi lapsen kasvoille. Toki eriasia jos hupsutellaan ja tyttö haluaa esim. laittaa äidin huulipunaa, niin en näe siinä mitään pahaa. Mutta en edes uskaltaisi laittaa ripsiväriä, kun kuitenkin meikkituotteesta kyse, mikä pitää asianmukaisesti puhdistaa ja huolellisesti. Ja voi silmät ärsyyntyä.
 

Yhteistyössä