Miksi lapsi pitäs ottaa joka paikkaan mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen kyllä ehkä asteen parempi, sillä mun ei todellakaan tarvitse lähteä mihinkään, jos haluan kampaajalle...sen katsos kun voi pyytää ihan kotikäynnillekin :whistle:

Ikinä en ole kyllä ajatellut, että mun pitäis lasta joka paikkaan raahata. Mun mielestä kun on iahn normaalia, että perheen kesken tehdään erinnäisiä asioita. Mikäli haluan jonnekin ilman lasta, niin toki mies katsoo muksun perään, että mulla on kyllä vaihtoehto. mutta koska neiti osaa käyttäytyä, voin hänet mukaankin ihan helposti ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En minä ainakaan ota, kun ei onneks useinkaan ole pakko.
Kyllähän me kaupassa yhdessä käydään, mutta usein käyn yksinkin.
En koskaan ottais lasta mukaan omille menoilleni, parturiin, lääkäriin tms.
Käykö kateeks lasten raahaajat? B)

HE-HE... Tyypillistä Lunaticia!

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jokainen tekee tavallaan. Joillakin onnistuu se lasten mukaan ottaminen, jollakin ei. joku voi mennä lapsen kanssa vaikka kirkkoon ilman että se häiritsee itseä tai muita ja joku ei saa edes maitopurkkia kaupasta vauvan kanssa haettua. me ollaan erilaisia ja myös katsellaan asioita eri kantilta.

Peesi!

Peesaan myös tätä. Turha silti luulla, että sellaiset äidit, kenellä lapset usein/aina mukana, ottaisivat heidät VAIN, koska pakko. Itse ainakin otan mielelläni ja usein siltikin, vaikka voisivat olla isän kanssa kotonakin. Eipä aikaakaan, kun ne ei enää tule mukaan, vaikka kuinka itse haluaisikin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Kertokaa mulle miten kampaajalla voi käydä lapsen/lasten kanssa???? Mulla menee siellä yleensä about 2h joten sinne ei todellakaan voi ottaa lapsia mukaan,enkä ottaiskaan.Onneks ei ole pakko raahata lapsia joka paikkaan.Mies kyllä pystyy katsomaan lapsia tarpeen vaatiessa.

Mulla oli viime perjantaina kampaaja ja itse jopa pyysin 4v. tyttöä lähtemään mukaan.

Hän kun on kova menemään joka paikkaan ja reissata meidän vanhempien mukana. Tyttö lähti innoissaan mukaan ja jopa viihtyi koko sen ajan mitä siellä olimme. Tosin olimme "vain" tunnin, eikä kahta. Neiti jutteli kampaajalle niitä näitä ja välillä piirteli. Hyvin sai ajan kulumaan =) Ehkä 8kk kuopusta en ottaisi mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En koe lapsiani rasitteeksi, joita TÄYTYISI RAAHATA mukana. Ehkä kyseessä on siis asenne-ero perheenjäseniin.

Niinpä. Hassu avaus sinänsä, koska minä otan kyllä useinkin mukaan joka paikkaan. Jopa lääkärille. Ehkä siksi en koekaan sitä rasitteena, koska lapsi osaa käyttäytyä mallikkaasti missä tahansa. =)

Aika useinhan täälläkin on avauksia, ettei lasten kanssa pärjää edes kauppareissua. Outoa.

No,tuskin nyt siitä pärjäämisestä oli kyse.....;)
Miksi lapset pitäisi ottaa esim. lääkäriin mukaan jos ei ole pakko??? tai kauppaan??? En nauti ruokaostoksista lasten kanssa,mieluummin hoidan ne yksin tai mies käy yksin.

No ei tietenkään PIDÄ, mutta turha valittaa ettei lapset osaa käyttäytyä missään, kun heitä ei edes kauppaan mukaan oteta. Mä käyn sekä yksin että lasten kanssa eikä lasten kanssa käyminen ole yhtään sen rasittavampaa.

Onneksi lapsille löytyy hoitajia läheltä, ettei tarvitse ottaa kampaajalle tai lääkäriin. Ei käy kateeksi omaa äitiä, joka joutui raahaamaan meitä (minua ja kahta sisarustani) lähes kaikkialle. Isä oli viikot toisessa kaupungissa, tai välillä toisessa maassa töissä. Sukulaisia ei asunut lähellä, oli vain pari naapuria joiden luokse pääsimme joskus tai tulivat vahtimaan.

Mä oon paljon raahannut tuota tyttöä mukanani. Nyt sitten tuntuu välillä niin luxukselta niin luxukselta kun mun kulta (ei siis tytön isä) on miellän tytön kans. esim. lauantaina olin melkein koko päivän pois kotoa ja mies oli tytön kans.
Kyllä nyt osaan arvostaa tuota että toinen jää ilman monen viikon ennakko ilmoitusta kotiin lapsen kans.
Huomenna taas karkaan salille ja mies on tytön kans =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Kertokaa mulle miten kampaajalla voi käydä lapsen/lasten kanssa???? Mulla menee siellä yleensä about 2h joten sinne ei todellakaan voi ottaa lapsia mukaan,enkä ottaiskaan.Onneks ei ole pakko raahata lapsia joka paikkaan.Mies kyllä pystyy katsomaan lapsia tarpeen vaatiessa.

Mulla oli viime perjantaina kampaaja ja itse jopa pyysin 4v. tyttöä lähtemään mukaan.

Hän kun on kova menemään joka paikkaan ja reissata meidän vanhempien mukana. Tyttö lähti innoissaan mukaan ja jopa viihtyi koko sen ajan mitä siellä olimme. Tosin olimme "vain" tunnin, eikä kahta. Neiti jutteli kampaajalle niitä näitä ja välillä piirteli. Hyvin sai ajan kulumaan =) Ehkä 8kk kuopusta en ottaisi mukaan.

OK ;) Mulle kampaajalla käynti on ns. omaa aikaa,eikä tulis mieleenkään ottaa lapsia mukaan,eikä sinne mahtuiskaan (pieni kampaamo).

Eli jos ottaa lapset mukaan kaikkialle niin on marttyyriäiti ja kateellinen sulle, Lunatic? Kyllähän se nyt loistaa noista sun kirjotuksista, että olet itseäsi täynnä, mutta että ihan noin täynnä en ajatellu sun olevan...

Alkuperäinen kirjoittaja tina:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
jokainen tekee tavallaan. Joillakin onnistuu se lasten mukaan ottaminen, jollakin ei. joku voi mennä lapsen kanssa vaikka kirkkoon ilman että se häiritsee itseä tai muita ja joku ei saa edes maitopurkkia kaupasta vauvan kanssa haettua. me ollaan erilaisia ja myös katsellaan asioita eri kantilta.

Peesi!

Peesaan myös tätä. Turha silti luulla, että sellaiset äidit, kenellä lapset usein/aina mukana, ottaisivat heidät VAIN, koska pakko. Itse ainakin otan mielelläni ja usein siltikin, vaikka voisivat olla isän kanssa kotonakin. Eipä aikaakaan, kun ne ei enää tule mukaan, vaikka kuinka itse haluaisikin ;)

näinpä, ei minunkaan ole oikeastaan koskaan pakko tehdä mitään lapseni kanssa, kyllähän tuo tuossa jotenkin pärjäilisi varmasti. Noukkisi lattialta vaikka leivänmuruja.

Mutta asiaan, otan lapseni mukaan eri paikkohin siksi, että hän oppii olemaan mukana erilaisissa elämän tilanteissa, käyttäytymään niissä mm. vuoron odottamista ja muita elämän kummallisuuksia mitä vastaan tulee. Nii ja muutenkin nautin olla lapseni kanssa, ei arkiset menot ole mitenkään rasite kulkea lapsen kanssa, minä nautin niitä. Aika menee niin nopeaan ja pian jo pesästä pois lähtee, toivottavasti hiukan valmiimpi maailman rientoihin, kun on mukana saanut kulkea.

Kukin hoitakoon asiat tavallaan ja näinhän meistä ja jälkikasvustammekin tulee yksilöitä, joten nautitaan rikkaudesta jonka luomme elämisen kirjolla. Olisi kyllä kurjaa, jos kaikki teksi kaiken samallalailla ja olisi samanlaisia, tylsää.. mistä sitten voisi keskustella..

Kun tässä lukaisen yön (kun sain nukkua eikä ollut pakko roikkua tällä palstalla juttelemassa muka viisaita) jälkeen näitä juttuja niin oikeastaan voisi kysäistä ap:ta että miksi on pakko kokea monia asioita pakoksi elämässä, siis sellaisia jotka muut tekee toisin ihan vapaaehtoisesti ja jopa nauttien niistä? Katsos kun lapsellisella lapset on osa elämää ja ne kuuluu sinne ihan mukavasti kun asioihin osaa oikealla tavalla suhtautua. En tosin ole monesta asiata osannut ajatella ilman tätä palstaa, että ne pitäisi kokea kamalina velvollisuuksina, enkä osaa vieläkään....

En tosin ole monesta asiata osannut ajatella ilman tätä palstaa, että ne pitäisi kokea kamalina velvollisuuksina, enkä osaa vieläkään....

Voi, mäkin olen oppinu uskomattomia asioita näillä palstoilla ja joskus huomaan kuvittelevani, että IRL ihmiset on yhtä mustavalkoisia ja suvaitsemattomia :o !

Mutta tosiaan tossa lasten kanssa liikkumisessa on sekin puoli, että jos aina järjestää asiat niin, ettei tarvi ottaa lapsia mukaan, ei nel apset missään osaakkan käyttäytyä! Normaalien arkisten asioiden tekeminen yhdessä opettaa lapsille eämää.

Minä otan lapset, ihan mielelläni mukaan melkein joka paikkaan (vaikka "pakko" ei olisikaan...). Eikä heitä pidä "raahata" mukana, kulkevat ihan näppärästi omilla jaloillaan:D

En koe lasten mukana oloa miksikään pakoksi.... Eikä mun mielestä ole kovin kiva jättää lapsia aina kotiinkaan! Miten ne lapset muuten oppivat käyttäytymään missään kunnolla, jos minnekkään eivät pääse mukaan?

kyl teidän lapset on ihmeellisiä.. oikeasti. ei mun kampaamo käynnistä tulis hevon pyllyä jos ottaisin muksut mukaan. esikko viel menis mut ei kuopus jaksais paria tuntia odottaa nätisti.. esikoisellekin tekis tiukkaa. kampaamossa käydään porukalla kun esikolta leikataan hiuksia ja senkin ajan kuljen kuopuksen perässä kun kaikki purkit ja purnukat kiinnostaa. tosin en onneks? käy parturissa kuin kerran vuodessa. samoin lääkäriin menen mieluiten yksin, ainakin pimppitohtorille. silloin pysin järjestämään hoidon tai valkkaan ajan niin et lapset ovat isällään tai jotain. samoin silmälääkäri ja hammaslääkäri onpaikkoja minee on vaikea mennä jos lapset on mukana.. kyl siinä häiriintyy jo lääkäritkin jos huone on täynnä nappuloita.

En minäkään ota... normaalistikin jätän likan yksikseen kotio ku käväsen siwassa. Matkaa lähikauppaan on 100m ja hyvin on pärjänny.

Tässä oottelen, et koskakohan uskaltaisin jättää likan kotio et isommassa kaupassa kävisin (S-marketti on n.2km:n päässä )

Pakkohan tuon likan on oppia yksinään jo olemaan.... kouluun kun kohta menee

Ei kai sitä tarttekaan, jos on hoitaja. Mutta kuten mullakin usein on tilanne se, että mies on töissä ja just siihen aikaan on esim. lääkäriaika, jota ei voi ite päättää, niin sitten tulevat mukaan. Onneksi oon alapään ronklaus ajat saanu järjestettyä, sinne en mukaan halua noita.

Mutta esim. esikoinen sillon 1v8kk sujuvasti katto vierestä kun mun poskionteloita huuhdeltiin, ei ollu vaihtoehtoa. Oli pistetty siis jo aiemmin, mutta se putki oli paikallaan, minkä kautta huuhdeltiin yht. 12 kertaa joista ainaki 5 kertaa oli muksu mukana, muut kerrat sattu viikonlopulle tai miehen iltavuoroon, joilloin pääsin aamusta käymään yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja MiniMyy:

En minäkään ota... normaalistikin jätän likan yksikseen kotio ku käväsen siwassa. Matkaa lähikauppaan on 100m ja hyvin on pärjänny.

Tässä oottelen, et koskakohan uskaltaisin jättää likan kotio et isommassa kaupassa kävisin (S-marketti on n.2km:n päässä )

Pakkohan tuon likan on oppia yksinään jo olemaan.... kouluun kun kohta menee
mutta miksi se lapsi ei voi ollakaupassa mukana?

Yhteistyössä