Miksi lapsi pitäs ottaa joka paikkaan mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
En minä ainakaan ota, kun ei onneks useinkaan ole pakko.
Kyllähän me kaupassa yhdessä käydään, mutta usein käyn yksinkin.
En koskaan ottais lasta mukaan omille menoilleni, parturiin, lääkäriin tms.
Käykö kateeks lasten raahaajat? B)

ei käy. ei ole paikkaa minne nää laittaa, onneks ei tarvii parturissa juosta.. niin roudaan mukana, kitisemättä. ihmettelen tosin et kun MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ pääsen kolmen alle 6v:n kanssa vaikka minne niin toiset ei selviydy yhden kanssa mihinkään, ja on niin vaikeaa.. jep provosoiduin, kiitos.

No ei kai kukaan otakkaan jos ei ole pakko. Mä joudun ottaa moneen paikkaan mukaan, mutta onneks nuorinkin on jo iso (2v7kk). Parturit ym. jutut otan semmoiseen aikaan milloin ukko on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja :p:
ei käy. ei ole paikkaa minne nää laittaa, onneks ei tarvii parturissa juosta.. niin roudaan mukana, kitisemättä. ihmettelen tosin et kun MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ pääsen kolmen alle 6v:n kanssa vaikka minne niin toiset ei selviydy yhden kanssa mihinkään, ja on niin vaikeaa.. jep provosoiduin, kiitos.

En selviydykään, ei ole nääs mikään pakko.

Niin, en mäkään olisi ottanut lasta viimeksi lääkäriin mukaan mutta eipä ollut muuta mahdollisuutta ja mulle oli tärkeää että mies oli kuitenkin tukena.
Ja poika nyt leikki nätisti koko ajan.
Mut en muihin menoihini kyllä raahaa poikaa mukana, kaupassa nyt tosin on totuttu käymään yhdessä.

Minulla käy äitejä hoidossa joskus lapsi mukana. :heart:
En näe sitä itse ongelmana, koska rakastan lapsia... Lapsille on viihdykettä (jos ei ole omia kyniä/leluja mukana) ja äiti nauttii HYVÄSTÄ HOIDOSTA!

Ymmärrän toki, että joillekin se rentoutuminen voi olla vaikeaa, kun lapsi on mukana. Mutta parempi näin niille, jotka ei lastenhoitajaa saa, että äiti saa hemmotteluja edes se lapsi mukanaan... :saint:

Itse nautin mm. parturi- ja kosmetologikäynnit YKSINÄNI... B)

Pakko ottaa pahimmillaan kaikki neljä mukaan reissulle kuin reissulle, jos mies on työmatkalla eikä MLL:n lapsenvahtia satu saamaan. Onneksi osaavat käyttäytyä nätisti ja isompi katsoo kyllä pienempien perään. Lapset siis 7- 5- ja 3- vuotiaat + 10 kk. Ikinä ei ole mitään kiukuttelukohtauksia tai muita julkisilla paikoilla tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
Anteeksi?Mistä kyse?Kuka määrrä ottamaan lapsen joka paikkaan mukaan?EU direktiiviko?

Eduskunta on käskenyt kotiäidit pitämään pentunsa nuorassa.Ei saa mennä metriä kauemmaksi ja sekin vain yöaikaan. Allekirjoittajan Timo Soini.

Minulla ollut ihan pakko ottaa lapsi aina mukaan joka paikkaan, mutta helppoahan se on kun on vain yksi. Hyvin on kaikki reissut menneet ja jossain vaiheessa tuntuikin, että en osaa edes liikkua ilman lasta. Jopa papa kokeessa käynti onnistui 1v. kanssa ;) Otin lapsen syliin ja toinen painoi päänsä rinnalleni ja luuli, että käydään nukkumaan tutkimuspöydälle :)
Mielestäni lasta/lapsia ei tarvitse ottaa mukaan joka paikkaan...jos ei tarvitse...kuitenkin kukin tekee tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla ollut ihan pakko ottaa lapsi aina mukaan joka paikkaan, mutta helppoahan se on kun on vain yksi. Hyvin on kaikki reissut menneet ja jossain vaiheessa tuntuikin, että en osaa edes liikkua ilman lasta. Jopa papa kokeessa käynti onnistui 1v. kanssa ;) Otin lapsen syliin ja toinen painoi päänsä rinnalleni ja luuli, että käydään nukkumaan tutkimuspöydälle :)
Mielestäni lasta/lapsia ei tarvitse ottaa mukaan joka paikkaan...jos ei tarvitse...kuitenkin kukin tekee tyylillään.

meillä neuvolan toiset terskat on vahtinu sillä aikaa, jos on tarvinnu toosaa esitellä.

jokainen tekee tavallaan. Joillakin onnistuu se lasten mukaan ottaminen, jollakin ei. joku voi mennä lapsen kanssa vaikka kirkkoon ilman että se häiritsee itseä tai muita ja joku ei saa edes maitopurkkia kaupasta vauvan kanssa haettua. me ollaan erilaisia ja myös katsellaan asioita eri kantilta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jokainen tekee tavallaan. Joillakin onnistuu se lasten mukaan ottaminen, jollakin ei. joku voi mennä lapsen kanssa vaikka kirkkoon ilman että se häiritsee itseä tai muita ja joku ei saa edes maitopurkkia kaupasta vauvan kanssa haettua. me ollaan erilaisia ja myös katsellaan asioita eri kantilta.

Peesi!

sekä minä että mies otetaan välillä ihan huvikseenkin koko revohka tai osa porukkaa mukaan kauppaan, kylään tai asioille. mies varsinkin tykkää kulkea kaikkien kolmen tytön kanssa kylillä ja saa kuulemma rautakaupassakin hyvät alennukset kun kolme nättiä tyttöä roikkuu hihassa. ja kerää kateellisten mammojen katseet. :D mustaki on ihan kiva ottaa vaikka pari pienintä mukaan kirjastoon tai kun meen lenkille niin isoin pyöräilee usein mukana.

No just siksi kun on pakko.Ei voi jättää kotiin keskenään kolme ja yksi vuotiait lapsia. :/ No en mä niitä mukaan parturiin ota mutta siksi olenkin käynyt parturissa kerran vuodessa...

Niin ja ei käy kateeksi; kaikkeen tottuu

B)

En ole marttyyri. Mutta ei ole miestä kelle jättää ja kuopuksen isoveljeä 16v ei voi aina jättää lapsenvahdiksi! Eikä kovin pitkään voi muutoinkaan veljelle jättää. Isäni tarvittaessa tulee hoitaan kuskaileen. Mutta yleensä aina nuorin on mukana.

Uusimmat

Yhteistyössä