\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 15:34 tiia-maria kirjoitti:
Mun mielestä voisit miettiä, miksi toisilla on helpompia lapsia. ehkä heitä ei alunperinkään päästetä kauppaan koskemaan hyllytavaroihin. ym. He ovat kilttejä siksi, koska heillä on rajat ihan alusta saakka. Eivätkä he saa pomottaa vanhempiaan.
Kyllä varmasti lapsesi väsyy viimeistään tunnin kuluttua huutamaan, kun pidät kärryissä, etkä päästä pois, ja sanot vielä painokkaasti, että Hiljaa.
Oletko miettinyt et ihmiset ovat myös kovin erilaisia, luonteet on erilaisia, toiset ovat tempperamenttisempiä, toiset taas hmm...miten sen kauniisti sanois, mut sulla voi olla just sellaisia "autistisia" lapsia jotka vain istuvat kiltisti aina ja joka paikassa eivätkä osaa edes kokeilla rajojaan...

eikä kaikilla ole aikaa luuhata kaupassa tuntia odottaen et lapsi väsyy. Elämää on muuallakin.....
ja mitäs jos jätettäis toisten arvostelut nyt tähän ja ANNETTAIS KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA OMALLA TAVALLAAN!!!!???!!!
Ja sen verran vielä pakko kysyä, miksi tulet neuvomaan YKSINHUOLTAJIA, jos sulla on MIES kaverina kaupassa??!!
[/quote]
Menipäs asiattomaksi keskustelu. mun mielestä tänne saa tulla ihan kuka hyvänsä tänne kaksplussan palstalle. Myös lapsettomat saa neuvoa eikä kellään pitäisi olla nokankopauttamista.
Meillä tehdään joskus ostoksia yhdessä koko porukka, ja aika usein käyn myös lasten kanssa yksin aamuisin, jos haluan varmistua siitä, että saan tarjoustuotteita ennen kuin ehtivät loppua, jos on isoissa kaupoissa hyviä tarjouksia. Esim. Lidlistä loppuu joskus tuotteet, joista olen kiinnostunut. Kyllähän moni perheellinen äiti joutuu ihan siinä missä yksinhuoltajatkin pärjätä yksin lasten kanssa. Ei kannata mitään sankarin kruunua laittaa päähänsä, varsinkaan jos ei mitään rajaa ja kuria osaa lapsilleen pitää.
En ymmärtänyt mitä tarkoitit, että odotat kaupassa tunnin??? Siis ei kai lapsen huuto mun kaupankäyntiä hidastaisi yhtään. Miksi minä kaupassa tunnin odottelisin? Jos huudattaa, niin ei se mun kävelyä hidasta. Ja sitä paitsi ei lapset jaksa huutaa, jos alusta saakkaa sillä huudolla ei saavuta mitään. Sen vuoksi meidän lapset tekee yleensä just kuin me vanhemmat on ajateltu ja käsketään.
En ymmärtänyt myöskään kun vertasit kilttejä lapsia autistisiin lapsiin. Joo, mun lapset on kilttejä. Onko sun mielestä hienoa, kun sun lapset riehuu, on itsekkäitä, "temperamenttisia", pitää ääntä itsestään ja etuilee ja on röyhkeitä ja "kokeilee rajojaan" joka paikassa? Vaikuttaa siltä. Ehkä se on tätä nykymenoa. Että se jolla kyynärpäät terävimmät pärjää. sinä varmaan kasvatat lapsistasi tällaisia kyynärpäätaktiikkaa käyttäviä ihmisiä, kun noin pilkkaat kiltisti ja asiallisesti käyttäytyviä lapsia.