3,5kk lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Näitä aiheita on varmaan sen sata ja miljoona, joten anteeksi jo alkuun uusi keskustelu. :D

Minkä verran teillä syö (jos siis syö soseita vielä) noin 3,5kk ikäinen lapsi?
Meillä tyttö vetelee päivässä n. purkillisen pottuporkkana sosetta, ja joka
annoksessa on 1-2tl luumusosetta mukana notta maha ei lakkais pelittämästä.
Sitten vielä iltapäivällä menee n. puoli purkillista hedelmäsosetta välipalana,
ja jokaisen aterian päälle neiti vetää vielä normaalisti tissitykset päälle. :D
On n. 60cm pitkä ja painoa n. 6,5kg (arvio perustuu viim. neuvola käyntiin jossa
lukemat 59cm ja 6315g).

Entäpä sitten yösyötöt? Meillä on jatkunut ihan normaalisti yöllä syöminen vaikka
soseita ollaan syöty, eli yöllä syö 3krt tissiä. Nukkuu yön aikana kuitenkin n. 14
tuntia, joten mua ei millään tapaa yösyötöt haittaa. :) Tuntuu vaan ärsyttävältä
kun kaverit pitää niin raukkana kun joudun heräileen öisin, kun heidän muksut on
jo 1-2kk iässä nukkuneet koko yön heräämättä.

Kuinka usein olette menossa, ns. vauva-vapaalla? Osa kavereistani kun myös on
tätä uusavutonta (anteeksi, mutta tältä tuntuu) sorttia, että joka vkl pitää
päästä ilman vauvaa omille ryyppyreissuilleen. :( Ja kun minähän en lähde, niin
sitten hylätään kokonaan eikä enää seura kiinnostakkaan. Mutta kun musta se on
niin turhaa, ollaan nuoria ja vauva-aika on TOSI lyhyt, niin oon sitä mieltä että
ehditään mennä vielä monen monituiset kerrat sittenkin, kun lapset on jo oikeasti
isompia eivätkä ole enää niin riippuvaisia siitä äidin jokahetkisestä läsnäolosta.
Joo ymmärrän sen että käydään kaupassa ja ehkä syömässä yhdessä vanhempien
kesken niin että lapsi on muutaman tunnin esim. mummulassa tms hoidossa,
mutta se vaan ei mahdu mun päähän että joka (vähintään jokatoinen) vkl pitää
päästä baareilemaan ja laps on aina yöhoidossa. :(

soseet aloitettiin 5kk iässä, nyt syö n. kaksi dl päivässä kiinteää, syö öisin n. 3krt, ei nälkäänsä varmaan, kunhan tisuttelee, ikää kohta 8kk.
baareissa en ole käynyt vuosiin. olen nuori äiti minäkin.

Meillä aloitettiin maistelu vasta tuossa iässä, pari lusikallista kerrallaan. Puolivuotiaanakin meni vain 1/3 pilttipurkillinen kerrallaan liha/kasvissosetta tai puoli purkkia hedelmää. Älä turhaan kiirehdi, vaikka kavereitten vauvat ovat nukkuneet aikaisin, meillä ei kiinteät vaikuttaneet yöheräämisiin mitenkään. Vasta 10 kk iässä alkoi tyttö nukkua kokonaisia öitä, vaikka syöntikerrat tietysti vähenivät koko ajan. Mä olen vanhempi äiti (kai?), mutta silti olen käynyt baarissa 1,5-2 kk välein. Joka toinen viikonloppu kuulostaa kyllä aika paljolta, varsinkin vauva-aikana.

No meillä poika jo 10 kk, mutta voinpa kertoa, miten meillä mentiin. Reilu 3kk iässä alettiin antamaan iltavelli ( en enää pystynyt imettämään tässä vaiheessa). Tällä ei mitään vaikutusta yöuniin ( 2-3 kertaa söi ), mutta tykkäsi vellistä, niin annettiin sitä kuitenkin. 4kk iässä aloitettiin lääkärin ohjeen mukaan ( kyseessä keskonen) pikkuhiljaa soseet. Soseilla eikä 5kk iässä aloitetulla iltapuurollakaan ollut mitään vaikutusta yöuniin. Vasta 8kk iässä itse lopetti yösyömiset. Liekö ihan totta, että kavereittesi vauvat nukkuvat läpi yön heräämättä? Jos on, niin kerronpa, että se on tosi harvinaista vielä 1-2kk iässä. Joten ole huoleti ja imetä ihan rauhassa ympäri vuorokauden :)

Ja niistä vkl-menoista. Itse olen sen ikäinen ja tyyppinen, että ryyppyreissuille ei mieli enää tee. Joskus on kyllä kiva käydä kavereiden kanssa ravintolassa tanssimassa ja ottaa pari, mutta vielä en ole sitäkään tänä vauva aikana tehnyt....ehkä kohta jo voisi ;) Nauti sinäkin ihan rauhassa äitinä olemisesta - se on arvokasta aikaa sekä sinulle itsellesi ja etenkin vauvallesi. Kerkiät vielä pitämään "tuulettumis"viikonloppuja kun lapsesi on valmiimpi yöhoitoon.

Harmillista, että "kaverisi" ajattelevat tilanteestasi noin ja eikä seurasi enää kelpaa. Olisiko aika etsiä uusia kavereita, joilla olisi samansuuntaiset elämän arvot kuin sinulla....?

Me alotettiin masitelee soseita 3,5k iässä ja 4kk iässä syötiin 5 kunnon ateriaa päivässä. Yöllä heräilee pari kertaa syömään.

Mä ainakin aion perjantaina laittaa hameen päälle, korkkarit jalkaan, meikkiä naamaan ja lähteä istumaan iltaa rakkaiden ystävien kanssa. Ja arvaas mitä? Ei omatunto kolkuta yhtään. Lapsella on myös isä joka mielellään viettää aikaa lapsensa kanssa ihan kaksistaan.

Yhteistyössä