Vauva 7kk, imetyksen lopetus äidin leikkauksen takia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joonas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joonas

Vieras
Joudun lopettamaan imetyksen n. kk sisällä. Poika syö tissiä n. 3-4 x vrk. Soseita menee hyvin. Korviketta juo pieniä määriä nokkamukista/pullosta. Miten lopetan imetyksen ja mistä lapsi saa tarpeeksi kalsiumia ja nestettä? Aamupuuro on tehty maitoon ja yhden vauvajogurtin syö päivässä. Apuja! Vähän paha mieli kun joutuu imetyksen lopettamaan "näin aikaisin".

Kyllä ne korvikkeet asiansa ajaa. Itse en ole voinut epilepsialääkityksen vuoksi imettää kumpaakaan lastani, koska lääkkeet imeytyvät maitoon. Hienosti ovat korvikkeilla kasvaneet ja ovat terveitä. Nyt vaan vieroitat tissistä ja pistät tilalle enemmän pullomaitoa.

Mulla loppui imetys kuin seinään äkillisen sairastumiseni vuoksi, vauvat 9 kk. Meillä jouduttiin totuttamaan pullolle kun eivät vielä siinä vaiheessa juoneet kunnolla mukista ja tilanne tuli niin yllättäen. Korvikekin meni alas kun ei muuta vaihtoehtoa ollut.

Teillä on kuitenkin kuukausi aikaa vielä totuttautua. Jos kuukauden kuluttua mitään nesteitä ei mene kunnolla mukista tai nokkamukista niin ehkä kannattaa miettiä sitä pulloa. Pullosta päästiin eroon 1 v 3kk iässä kun joivat jo hyvin muuten.

Meillä ei olis vielä pakko luopua imetyksestä, mutta mulla alkaa mitta olla täysi (vauva allerginen lähes kaikelle ja minä en jaksa enää tätä niukkaa dieettiä, vauvalla ikää kohta 11kk). Imetän kanssa 4 x/vrk. Noin kuukausi sitten vauva jätti ite yösyönnit pois. Soijamaitoa ei suostu oikein juomaan, mutta vettä nokkamukista juo kun on jano. Nyt on tiputettu eilen imetykset x3/vrk. Vuoden iässä olis tarkotus ettei enää rinnalla olisi ollenkaan. Juo sitten tai ei juo mitään tilalle. Mahahan sillä kovalle menee, mutta mitäs ei suostu juomaan. Oon tosin nyt aamupuurot ym. tehny laihoiksi että sais siitä vähän nestettä reilummin. Kalkin saanti korvataan kalsiumlisällä. 250mg/vrk. Allergiayksikön ohje.

Yhteistyössä