Vauva 10kk, imetyksen lopetus: Miten saada vauva juomaan tarpeeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sareiv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sareiv

Vieras
Meillä tyttö on 10kk ja olen ajatellut lopetella imetystä. Yöt roikkuu tissillä ja yöunet siitä syystä jää itellä ihan olemattomiksi. Mies ei juuri pysty asiassa auttamaan, kun on paljon työreissuilla ja muutenkin joutuu heräämään töihin niin aikaisin. Eli siis yövieroitus ei oikein onnistu, kun vauva haistaa maidon ja hermostuu, kun yritän rauhoitella sylissä ilman, et antaisin tissiä. Siksipä lopettelen imetyksen sitten kokonaan, josko yötkin siitä pikkuhiljaa rauhoittus.

Mutta, mutta.. Miten saan tämän neidin juomaan tarpeeksi sitten? Pulloa ei huoli, nokkamukista osaa juoda jonkun verran, mutta vettä siitäkin vain huolii. Ja korvikettako annan vai pikkuhiljaa jo normaali maitoa?

On mulla 4 muutakin lasta, mutta heitä en ole näin pitkään imettänyt ja ovat pullon huolineet. Ei oo siis ollu vastaavaa ongelmaa.

Pikkuhiljaa lehmänmaitoo,kyllä:)
Turhaa enää korvikkeil alkaa läträän.

Millanen nokkamuki teil on?Me havaittiin hyväksi NUK-merkkinen pehmeällä nokkaosal oleva muki.Muista meidän muksu ei osannut juoda.

Mulla samanikäinen vauva ja sama homma edessä. Ei ole koskaan huolinut tuttia, ei tuttipulloa ja korvikettakaan ei ole missään vaiheessa suostunut juomaan. Yöt asuu tissillä ja nukkuminen mulla ihan onnetonta.Ajattelin alkaa pikkuhiljalleen kokeilemaan piimää. Lasista suostuu sitä juomaan. Kerro jos keksit jonkin hyvän ratkaisun :)

[QUOTE="vieras";23145541]Pikkuhiljaa lehmänmaitoo,kyllä:)
Turhaa enää korvikkeil alkaa läträän.

Millanen nokkamuki teil on?Me havaittiin hyväksi NUK-merkkinen pehmeällä nokkaosal oleva muki.Muista meidän muksu ei osannut juoda.[/QUOTE]

Meillä on monta erilaista nokkamukia edellisten jäljiltä ja tälle ostin uutena just tuon saman nokkamukin. Siitä ja yhdestä toisesta perus nokkamukista juo parhaiten. Mutta vain vesi kelpaa niistäkin..

Oon lähdössä nyt viikonloppuna reissuun ja ensin ajattelin ottaa neidin mukaan, mutta nyt on kyllä alkanut tuntumaan siltä, että jätän hänetkin kotiin. Jos mies sais silläaikaa neidin juomaan paremmin, kun ei äitiä olis lähellä tisseineen. Oon kyllä sen verran lähellä, et pystyn hakemaan neidin kotoa, jos menee liian vaikeaksi.

Meillä juo kyllä onneksi vettä ja kun on alkoi liikkua enemmän, niin vettäkin alkoi kulua paremmin. Vettä on siis juonut jo muutaman kuukauden nokkiksesta ruoan yhteydessä. Maito tai edes vastike ei meilläkään ole meinannut kelvata. Sitkeästi on nyt pari viikkoa annettu ja nyt saattaa mennä jo 4 kulausta ruokailun yhteydessä, päivässä reilu desi. Vettä menee paljon enemmän. Puuroon olen myös onnistunut ujuttamaan maidon. Sitten syö jugurttia ja juustoa. Itse olen siis huolissani kalsiumista, kun kuulemma 5 desiä maitotuotteita tai vastaava kalkkimäärä pitää mennä ennen kuin saa lopettaa imettämistä näin sanoi neuvola.

Tuohon juomisasiaan sanoisin vain, että aika tekee tehtävänsä, älä hätäile, kyllä se muutamassa viikossa alkaa sujua. Vähennä sillä aikaa imetystä jo osittain. Voit jättää yötissin kyllä jo pois, mies herää hyssyttelemään ekat yöt ja sinä nukut tarvittaessa vaikka toisessa huoneessa.

Ei se lapsi nestehukkaa kärsi, juo kyllä sitten vettä tai maitoa kun niin kova jano on.

Yhteistyössä