Miten saada 10kk ikäinen juomaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cilla1978
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cilla1978

Vieras
Kaipailisin hieman apuja. Lapsemme on 10kk ja imetän edelleen (aamulla, päivällä ja illalla). Helmikuussa kun pikkuisemme täyttää vuoden olen aloittamassa työt. Ongelmani on siis se, että vauva EI JUO pullosta eikä nokkamukista ei vettä eikä tuttelia. Saa kuitenkin riittävästi nestettä, koska pissaa tulee monta märkää vaippaa päivässä. Onko olemassa hyviä niksejä kuinka opettaa vauva itse juomaan? Tässähän ollaan pian pulassa jos minä olen vauvan "juomaautomaatti". Kokemusta kaivatan! Kiitokset ja hyvää uutta vuotta!

Oma poikani alkoi juomaan nokkamukista vasta sitten, kun lopetin kokonaan imetyksen. Noin 9 kuisena. Silloinkin meni muutama päivä melko "kuivilla" eli otti tuttelia vain ruokaan sekoitettuna. Tuttipullosta en saanut juomaan ollenkaan. Oli hermot melko kireällä noina päivinä ja huoli suuri, mutta pakko oli imetys lopettaa kun työt alkoi.

Sama juttu meillä kuin edellisellä. Vauva oppi juomaan kertaheitolla puolivuotiaana, kun sai tavallisen mukin. Pulloihin ja nokkamukeihin ei koske, taikamukilla vaan leikkii. Juotan tyttöä omasta melamiinisesta mukistaan, jossa on kivoja kuvia. Niiden katselu ja veden juominen on nykyään ihan ykköshupia. Halvat huvit siis meillä:-)

Kiitoksia vastauksista. Kokeilin tuota mukista juomista. Vauva ottaa kyllä muutaman huikan, mutta se, että saisin hänet juomaan sen 6dl maitoa/pvä tuntuu todella hankalalle. Ja kait sitä vai tehdä vaikka puuron maitoon, että saa tarpeeksi kalsiumia. Kuikahan paljon vauvan edes tulisi juoda päivässä? Imettäessä kun en ole mitenkään pystynyt asiaa arvioimaan. No ei kait sitä kukaan ole jäänyt oppimatta juomaan eli kaikki kai aikanaan.

Ei se 6dl tarvitse olla maidon (siis nestemäisessä) muodossa. Anna vauvalle viiliä, jogurttia, raejuustoa, piimää ja todellakin tee puurot maitoon. Yllättävän hyvin niistä saa sen 6dl täyteen.
Anna vain vauvan juoda ruokailujen aikana sen verta minkä juo, kyllä se taito siitä ajallaan petraantuu.

Yhteistyössä