Imetyksen lopetus-vauva ei suostu juomaan korviketta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Plenia:
Olisko apua tosiaan yökylästä, tai että menet itse yhdeksi yöksi pois ja mies hoitaa pullo- /nokkamukihomman? Mekin jätettiin tissi siten pois, että ensiksi syötti vain isä. Tissin ääressä ei tietysti kelvannut mikään muu.

Tosiaan kokeiltu, seurauksena oli nestehukka.:-(((

Etkö anna esim, hedelmäsoseita? Niistä saa reippaasti nesteitä, ei varmasti tule nestehukka. Hieman kyllä ihmettelen tuota, ruuan seassa saa hyvin menemään nestettä.

Annan hedelmäsosetta, noin purkillinen päivässä menee. Tosiaan, siitäkin tulee nestettä, joo ilman muuta. Puuromäärää olen lisännyt pikkuhiljaa 5 kk jälkeen niin että ensin annoin 50 ml aamuin illoin, sitten 60, 70 jne., ja nyt parisen viikkoa on syönyt 1 dl puuroa aamuin illoin, jonka tosiaan teen korvikkeeseen. Mutta kun käsittääkseni jotain ainakin 6-7 dl pitäisi mennä kun on kymmenkiloinen vauvanpötikkä, niin ei kyllä sitä mene.

Täytyy tosiaan lisätä kaikkiin soseisiin vain reilusti nestettä. Ohuiksi menevät, mutten usko että vauva siitä välittää.

Tämä oli hyvä neuvo, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Vielä semmoinen tuli mieleen, että oletteko koittaneet joisiko pillillä?
Meillä alkoi juomaan n.8kk iässä pillillä ja sillä menee edelleen parhaiten alas nyt 1v

En ole edes tullut ajatelleeksi pilliä, enkä ole aiemmin kuullutkaan. Mutta tosiaan olemme valmiita kokeilemaan ihan kaikkea, siispä pitää tuotakin kokeilla.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja Satku-:
Meillä se korvikkeen anto onnistui kun isä teki sen, eli tissit pois lähettyviltä..
Voihan olla että tuo ikäkin vaikuttaa asiaan, eli mitä pienempänä oppii pulloon,
sen helpompaa se on..( meillä siirryttiin korvikkeeseen 4kk.n ikäisenä )

Meillä mentiin täysimetyksellä 4 kk asti, ja senkin jälkeen on tosiaan ollut ihan tissiriippuvainen, vaikka pulloa on tarjottu jo paljon ennen tuota 4 kk ikääkin. Heti alusta alkaen pullo vaan ei kolahtanut meidän pikkuherralle yhtään.

meillä tosiaan vauva vietiin mummolaan tissivieroitukseen ja oli 8kk vanha. Sielä ei korviketta juonut, vettä hörppi suullisia mukista ja hedelmäsosetta reilusti muun ruuan lisäksi. Kotona ei tissiä enää ironnut kun kotiutui mummolta ja nokkamukista alkoi vähitellen juomaan korviketta. Ei ne muutamat päivät haittaa jos vauva on vähällä maidolla tai jopa ilman maitoa, kyllä hän juo korviketta kun ei muuta saa, näin minä uskon.

Tsemppiä ap, toivottavasti vauvasi oppii ja tottuu juomaan muutakin kuin rintamaitoa. Meillä lapsi suorastaan inhosi korviketta, mutta kun aloitin kunnon maidon antamisen, niin sitä alkoi juoda ja hyvin on sen jälkeen maistunut. Kaikki lapset eivät korvikkeista ja pulloista välitä.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
meillä tosiaan vauva vietiin mummolaan tissivieroitukseen ja oli 8kk vanha. Sielä ei korviketta juonut, vettä hörppi suullisia mukista ja hedelmäsosetta reilusti muun ruuan lisäksi. Kotona ei tissiä enää ironnut kun kotiutui mummolta ja nokkamukista alkoi vähitellen juomaan korviketta. Ei ne muutamat päivät haittaa jos vauva on vähällä maidolla tai jopa ilman maitoa, kyllä hän juo korviketta kun ei muuta saa, näin minä uskon.

Eipä taida auttaa muu kuin tammikuussa vain aloittaa oma lääkitys. Sitten kun maito loppuu, niin luulisi että iha pakosta vauva alkaa juoda.

Meidän vauva on luonteeltaan todella temperamenttinen ja voimakastahtoinen, (eikä ihmekään kun molemmat vanhemmatkin on suht hankalia tapauksia) ;-) usein kun alkaa huutaa naama punaisena täyttä kurkkua kun haluaa tissiä eikä saa kuin korviketta, niin olen itse antanut periksi, eli myönnän että lisää päättäväisyyttä ja määrätietoisuttaa tarvitaan minultakin. Olen siis vähän niinkuin asettanut vauvan itseni edelle. Hyvä se ehkä onkin, mutta siinä vaiheessa ei ole enää mielekästä, kun alkaa oma terveys kärsiä toden teolla. Ja sitä kautta epäsuorasti myös parisuhde. :-(

Nyt teen päätöksen että ennenkuin ilotulitusraketit hyppii taivaalla, meidän vauva juo korviketta kunnolla. Joko sitten pillillä tai ilman.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tsemppiä ap, toivottavasti vauvasi oppii ja tottuu juomaan muutakin kuin rintamaitoa. Meillä lapsi suorastaan inhosi korviketta, mutta kun aloitin kunnon maidon antamisen, niin sitä alkoi juoda ja hyvin on sen jälkeen maistunut. Kaikki lapset eivät korvikkeista ja pulloista välitä.

Juuri luin että 10 kk ikäistä voi alkaa tutustuttaa hapanmaitotuotteisiin, ja 12 kk ikäistä tuoremaitotuotteisiin. Mutta ei sinne onneksi ole kuin reilu pari kk enää.

Meillä oli sama ongelma, ikinä ei suostunut tuttipulloa suuhun ottamaan eikä varsinkaan korviketta. Kaikki oksensi ulos. Baby semp oli ainoa mikä sillä meni alas ja pysyi sisällä.. Nokkamukista piti alkaa hörpyttämään sievästi, siitä se sitte pikku hiljaa lähti.

---pillillä mekin juotettiin kaikki loputkin nesteet (mut ei mitään korvikkeita silti!) pitkään, eikä tullut sotkuakaan yhtään, mut aina pitää ottaa uusi pilli:-)

Täytyy mennä pilliostoksille. Tämä tosiaan oli ihan uusi juttu. Kummathan olisi parempia tuohon, ohuet vai paksu pillit, varmaankin ne ohuet, vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ahg:
Meillä oli sama ongelma, ikinä ei suostunut tuttipulloa suuhun ottamaan eikä varsinkaan korviketta. Kaikki oksensi ulos. Baby semp oli ainoa mikä sillä meni alas ja pysyi sisällä.. Nokkamukista piti alkaa hörpyttämään sievästi, siitä se sitte pikku hiljaa lähti.

Muuten tuota Baby Sempiä en ole kokeillut, vain Nania ja Tuttelia, niissä ei ole eroa, kumpikin menee yhtä surkeasti alas.

Siispä kokeilemme seuraavaksi pillillä Baby Sempiä.:-)

oletko sekoittanut omaa maitoasi korvikkeeseen, niin että pikku hiljaa lisää sitä korvikkeen määrää ja vastaavasti vähentää omaa maitoa. Näin lapsi tottuu siihen korvikkeen makuun.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
oletko sekoittanut omaa maitoasi korvikkeeseen, niin että pikku hiljaa lisää sitä korvikkeen määrää ja vastaavasti vähentää omaa maitoa. Näin lapsi tottuu siihen korvikkeen makuun.

Tuota kokeiltiin ihan ekoina keinoina silloin reilu 2 kk sitten , tuloksetta. Kun äidinmaitokaan ei mene kuin rinnasta.:-(

Meillä samanlainen tissitakiainen, nyt vaan tosin jo 1v1kk :) Mä oon nyt 7kk takunnu kaikkien mahdollisten kuppien ja pullojen kanssa, mutta korvike ei kelpaa, eikä tavallinenkaan maito, rintamaitokin pelkästään tissistä. Mä en ymmärrä miksi ei juo, välillä on yrittänyt hoitaa mies ja välillä mun äiti, mutta muu ei kelpaa, poika on sitten mieluummin juomatta.

Oletko muuten tarkistanut teratologisesta ,että onko lääke todella sellainen,ettei sen kanssa voi imettää? Mie tyhmänä edellisen imetettävän kanssa uskoin lääkäriä,joka sanoi ettei lääkkeen kanssa voi imettää,vaan on lopetettava.... Sen lääkkeen kanssa ois kuitenkin voinut jatkaa imetystä :headwall: Tästä lähin tarksitan jokaisen vastaavan tilatneen kohdalla tiedot teratologisesta.

Kyllähän keinomaitojen koostumuksessa on paljonkin eroa! Etkö ole vertaillut tuoteselosteita? Semperissä taisi olla jopa levää, vaikka niissä on mahdottomasti jodia! Nanissa sitruunahappoa ja maltodekstriiniä, soijalesitiiniä ja kalaöljyä:-(

Ehkäpä lapsella toimii hyvin itsesuojeluvaisto, ei sellaista pidä sammuttaa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1565867

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Oletko muuten tarkistanut teratologisesta ,että onko lääke todella sellainen,ettei sen kanssa voi imettää? Mie tyhmänä edellisen imetettävän kanssa uskoin lääkäriä,joka sanoi ettei lääkkeen kanssa voi imettää,vaan on lopetettava.... Sen lääkkeen kanssa ois kuitenkin voinut jatkaa imetystä :headwall: Tästä lähin tarksitan jokaisen vastaavan tilatneen kohdalla tiedot teratologisesta.

Voi imettää, mutta lääke kuulemma lopettaa maidontuotannon.:-(

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuijaa:
Kyllähän keinomaitojen koostumuksessa on paljonkin eroa! Etkö ole vertaillut tuoteselosteita? Semperissä taisi olla jopa levää, vaikka niissä on mahdottomasti jodia! Nanissa sitruunahappoa ja maltodekstriiniä, soijalesitiiniä ja kalaöljyä:-(

Ehkäpä lapsella toimii hyvin itsesuojeluvaisto, ei sellaista pidä sammuttaa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1565867

Pitääpä vertailla. Mikähän noista sitten olisi vähiten epäterveellistä, jos ei äidinmaitoa enää kauaa saa?

Yhteistyössä