Miksi lapsi pitäs ottaa joka paikkaan mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En minä ainakaan ota, kun ei onneks useinkaan ole pakko.
Kyllähän me kaupassa yhdessä käydään, mutta usein käyn yksinkin.
En koskaan ottais lasta mukaan omille menoilleni, parturiin, lääkäriin tms.
Käykö kateeks lasten raahaajat? B)

No toisaalta jotkut hullut vielä nukkuukin niitten kanssa samassa sängyssä!

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No just siksi kun on pakko.Ei voi jättää kotiin keskenään kolme ja yksi vuotiait lapsia. :/ No en mä niitä mukaan parturiin ota mutta siksi olenkin käynyt parturissa kerran vuodessa...

Niin ja ei käy kateeksi; kaikkeen tottuu

B)
Näinpä. Joskus tottuu ihan liiaksikin. Muistan aikoinaan, kun hoitovapaan jälkeen - olin ollut jo muutaman viikon työelämässä - poljin fillarilla työpaikalle ja yhtäkkiä päässä välähti, että mihin hemmettiin mä olen jättänyt likan. Pysäytin pyöränikin panikoidessani, kunnes tajusin, että tarhaan tietenkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja :p:
ei käy. ei ole paikkaa minne nää laittaa, onneks ei tarvii parturissa juosta.. niin roudaan mukana, kitisemättä. ihmettelen tosin et kun MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ pääsen kolmen alle 6v:n kanssa vaikka minne niin toiset ei selviydy yhden kanssa mihinkään, ja on niin vaikeaa.. jep provosoiduin, kiitos.

pääsen mäkin vaikka juoksemaan kouluun joka päivä 6 kilsaa, MUTTA EN JUOKSE KUN EI OLE PAKKO. Joten selviydyn autolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En koe lapsiani rasitteeksi, joita TÄYTYISI RAAHATA mukana. Ehkä kyseessä on siis asenne-ero perheenjäseniin.

Niinpä. Hassu avaus sinänsä, koska minä otan kyllä useinkin mukaan joka paikkaan. Jopa lääkärille. Ehkä siksi en koekaan sitä rasitteena, koska lapsi osaa käyttäytyä mallikkaasti missä tahansa. =)

Aika useinhan täälläkin on avauksia, ettei lasten kanssa pärjää edes kauppareissua. Outoa.

Kuka sanoo että pitää?
Mutta jos ei osaa ottaa, niin turha ruikuttaa että äitiys on uhruumista ja kaikesta omasta täytyy luopua jamuuta soopaa, sillon kun ei saa hoitajaa just kun tahtis.
Monet asiat on toisaalta ihan eritavalla mielenkiintoisia lasten kanssa. Helpoimmalla pääsee, kun i luo aiheeseen vankkaa mielipidettä, vaan timii tilanteen mukaan ;)

Aika useinhan täälläkin on avauksia, ettei lasten kanssa pärjää edes kauppareissua. Outoa.

niin tosiaan.. lapsethan on niin samanlaisia kaikki.. ja vanhemmilla ei voi koskaan palaa pinna...

meillä menee joskus kauppareissut todella hyvin, joskus lapsi huutaa niin että meinaa tukehtua ja rimpuilee niin että tippuu sylistä. Jos lapsi on temperamenttinen, niin miksi äiti ei voisi välillä olla ilman raivokohtaus-riskiä? Siksikö ettei olisi niin outo?

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

niin tosiaan.. lapsethan on niin samanlaisia kaikki.. ja vanhemmilla ei voi koskaan palaa pinna...

meillä menee joskus kauppareissut todella hyvin, joskus lapsi huutaa niin että meinaa tukehtua ja rimpuilee niin että tippuu sylistä. Jos lapsi on temperamenttinen, niin miksi äiti ei voisi välillä olla ilman raivokohtaus-riskiä? Siksikö ettei olisi niin outo?

Ei mullakaan joka kerta ole mukana, mutta en koe sitä mitenkään rasitteena.
Lapset on erilaisia, mutta jos ( lähes) joka kerta kaupassa käynti on taistelua niin suosittelen katsomaan peiliin. Silloin kyllä on jo kasvatuksessa joku pielessä. Ai niin, mutta nykyäänhän nämä luonnehäiriöt on aina sitä ADHD:tä eikä vika voi olla kasvattajassa. =)
Jos meillä ei olla kunnolla niin sitten lähdetään pois kaupasta. Ei sen kummempaa. Nykyään ei enää tarvitse taistella.

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

Ei mullakaan joka kerta ole mukana, mutta en koe sitä mitenkään rasitteena.
Lapset on erilaisia, mutta jos ( lähes) joka kerta kaupassa käynti on taistelua niin suosittelen katsomaan peiliin. Silloin kyllä on jo kasvatuksessa joku pielessä. Ai niin, mutta nykyäänhän nämä luonnehäiriöt on aina sitä ADHD:tä eikä vika voi olla kasvattajassa. =)
Jos meillä ei olla kunnolla niin sitten lähdetään pois kaupasta. Ei sen kummempaa. Nykyään ei enää tarvitse taistella.

on katsottu peiliin. ja myös puheterapeutilla ja toimintaterapiassa on leikitty peilien kanssa =)

Hyvä että teillä ei taistella, johtuu varmaankin pelkästään hyvästä kasvatuksesta. Meillä ei ihan joka kerta onnistu tuo kaupasta poistuminen, joskus ne ostokset on kuitenkin hankittava.

Mä en käy siksi lainkaan parturissa etten jaksa järjestää sitä aikaa että pääsisin itsekseni: siispä kampaaja käy meillä. =)

Kuntosalilla on lasten hoito, lenkille mennään yhdessä, samoin kaupungille...

Lääkärissä käyn yksin, mutta ei sitäkään nyt ihan harrastuksenaan alituiseen tee.

Ei, ei käy kateeksi. :D Meillä on ihan mukavaa näin. =)

Minusta on kivaa ottaa lapsi mukaan. Hän tykkää menosta ja meiningistä. Hän ei rasita mua mitenkään, yhdessä käydään kaupassa ja asioilla. Lapsi nyt 1v. 7kk vanha.

Kertokaa mulle miten kampaajalla voi käydä lapsen/lasten kanssa???? Mulla menee siellä yleensä about 2h joten sinne ei todellakaan voi ottaa lapsia mukaan,enkä ottaiskaan.Onneks ei ole pakko raahata lapsia joka paikkaan.Mies kyllä pystyy katsomaan lapsia tarpeen vaatiessa.

Mä en ota lastani mukaan joka paikkaan ja ihan vaan siksi, että aattelen hänen parastaan enkä omaani. Mulla on melkeinpä aina mahdollisuus jättää lapsi isän kanssa siksi aikaa kun lähden jossakin käymään ja jätän hänet sen takia yleensä pois kauppareissuilta ja lääkärikäynneiltä ettei saisi kaiken maailman pöpöjä mukaansa...toki tulevaisuudessa kun hän on isompi niin otan varmaan enemmän mukaani. Nyt en vielä ota, koska on sen verran pieni.

En koe lapsiani rasitteeksi, joita TÄYTYISI RAAHATA mukana. Ehkä kyseessä on siis asenne-ero perheenjäseniin.

Niinpä. Hassu avaus sinänsä, koska minä otan kyllä useinkin mukaan joka paikkaan. Jopa lääkärille. Ehkä siksi en koekaan sitä rasitteena, koska lapsi osaa käyttäytyä mallikkaasti missä tahansa. =)

No,tuskin nyt siitä pärjäämisestä oli kyse.....;)
Miksi lapset pitäisi ottaa esim. lääkäriin mukaan jos ei ole pakko??? tai kauppaan??? En nauti ruokaostoksista lasten kanssa,mieluummin hoidan ne yksin tai mies käy yksin.

Minä yritän selvitä mahdollisimman monesta menosta ilman lapsen mukana oloa. Kaupassa käynnit on nyt asia ihan erikseen.
Tästä tuli mieleen kun sovittiin että mennään yhden tuttavan kanssa käymään ikeassa. Hänelle oli itsestäänselvyys että lapset otetaan mukaan, mulle ei. No kävimme sitten ikeassa hän lapset mukana ja kas kummaa reissusta tuli suhteellisen lyhyt kun ei ne lapset sit viihtyneetkään kaupassa, ellei lasketa sitä lastenosastoa mukaan.
Jäi ostamatta monta juttua ja jouduin lähtee erikseen hakemaan kun ei yksikertaisesti kerennyt ja olimme heidän autollaan.
Ja tämän tuttavan mies oli kotona mutta kun hän haluaa ottaa lapset aina mukaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
Anteeksi?Mistä kyse?Kuka määrrä ottamaan lapsen joka paikkaan mukaan?EU direktiiviko?

Ei kun marttyyri-äirit vaan.

No iteasiassa olis kieltämätt mukava lähtä joskus yksinki!!! mutta ku ei vihti jättää yksin tuota puolvuotiasta kotia! |O
Nii et lopeta tuo skitsoilu!
ps, en vetäny hernettä nessuun... :whistle:

Lisään vielä, että tosiaan en mä huvikseni lapsia lääkäriin tai jokaiselle kauppareissulle mukaan ota ja vaikka useinmiten nämä reissut ihan hyvin menevätkin niin välillä niin surkeasti, että todellakin olisin seuraavalla kerralla muksut kotiin jättänyt, jos se vain olisi ollut mahdollista. Esim. 3v huusi koko papakokeen ajan ja päätteeksi oksensi lattialle tai vuotta myöhemmin aloitti kaupassa taistelut ja kuukauden parin verran sain, joko juosta perässä kun yritti karata tai vetää perässäni, kun toisella kädellä työnsin kärryjä ja tyynnyttelin pienempää. Suoraan sanottuna en silloin ihan vapaaehtoisesti itseäni kiduttanut. Mutta onneksi nämä kaikki temppuilut olivat ohimenevää ajan jaksoa.

Yleensä ei ole muuta vaihtoehtoa. Omat menot onkin karsiutunut: kampaajalla käydään lasten kanssa yhdessä, multa vaan tasoitetaan takatukkaa. Lääkärissä kävisin varmaankin yksin -no ei ole niin suurta hätää vielä tullut että olis pitänyt käydä.

Jos isi haluaa jäädä muksujen kans kotiin, mene aivan ilomielin yksinään, minne sitten menekin. Ei joka paikkaan lapsia tarvitse mukaan "raahata".
Vaikka pärjään mainiosti kaupassa lasteni kanssa, menen mielummin kauppaan koko perheen voimin, tai jätän perheeni kotiin ja menen yksin.

Yhteistyössä