Miksi lapsettomat häät ärsyttävät ja herättävät niin kovaa arvostelua?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23694205]Meidän suku on sitten vissiin sen verran hyväkäytöksistä että lapsetkin osaa käyttäytyä, jopa häissä.[/QUOTE]

No hei, lapset ovat olleet aina mukana häissä ;) Meilläkin on ihan päivän selvä että vanhemmat katsoo perään.

Mun kaveri menee ensi kesänä naimisiin ulkomailla ja se toivoi, että meidän pikkumies kävelis sen kanssa alttaarille <3 On toki ihmisiä jotka ei kestä että on lapsia paikalla ja saavat lentokoneessa (puhe+)ripulin jos vauva istuu takana kun ei lasten kanssa sais mennä mihinkään tai tehä mitään. Mut hei on helppoa kun ymmärtää, että kaikki tämä, nuoruus, vanhuus, ihan kaikki on vain osa elämää, sit ei tuu paha mieli. :)

"alma"
Me vietimme lapsettomat häät. Lähipiirissämme on niin paljon pieniä lapsia, että häistä olisi tullut väkisinkin lastenjuhlat, jollaisia emme siis halunneet. (tyyliin 40 aikuista, 20 lasta) Kaikkien vieraitteme lapsia emme olleet edes koskaan nähneet, eli mitään tunnesidettä näihin lapsiin ei ollut.
Saimmekin aivan ihanat juhlat. Yksi ihminen suuttui tuosta lapsettomuudesta ja pari vierasta jäi pois häistämme, mutta siihen olimme kyllä varautuneet.

geg
Olen ollut lapsettomissa häissä ja lapsellisissa häissä. Ja niissä lapsellisissa on ollut enemmän kännissä örveltäjiä kuin lapsettomissa.

Jos lapsi osaa käytöstavat, hän osaa ne kaikkialla. Ei erikseen tarvitse mennä opettelemaan miten juuri häissä käyttäydytään.

"just"
[QUOTE="hihi";23694243]Ei tsiisus, oletko alkoholisti vai miksi häät jossa alkoholia tarjoillaan ovat örvellyshäät? :D
Ja kyllä, minun juhliminen minun häissä menee sinun kakarasi edelle sori. Se yksi päivä elämässä kun MINÄ ja mieheni ollaan päähenkilöinä, eikä sinun lapsesi. :D[/QUOTE]

Just, en tosiaan kuulu tähän suomen rapasakkiin joille alkoholi on puoli elämää! Se on tän palstan mammojenkin suosikkijuoma, ainakin suurimmalle osalle.

hahahhahahaha isosti!
No hei, lapset ovat olleet aina mukana häissä ;) Meilläkin on ihan päivän selvä että vanhemmat katsoo perään.

Mun kaveri menee ensi kesänä naimisiin ulkomailla ja se toivoi, että meidän pikkumies kävelis sen kanssa alttaarille <3 On toki ihmisiä jotka ei kestä että on lapsia paikalla ja saavat lentokoneessa (puhe+)ripulin jos vauva istuu takana kun ei lasten kanssa sais mennä mihinkään tai tehä mitään. Mut hei on helppoa kun ymmärtää, että kaikki tämä, nuoruus, vanhuus, ihan kaikki on vain osa elämää, sit ei tuu paha mieli. :)
Taas joki idiootti huooooh! :D Eikö ole itku kun kerran elämässä naimisiin menevät eivä häihinsä halua sun kakaroita, sehän tarkottaa etteivät he kestä missään lapsia. :D:D:D

"sama"
[QUOTE="just";23694306]Just, en tosiaan kuulu tähän suomen rapasakkiin joille alkoholi on puoli elämää! Se on tän palstan mammojenkin suosikkijuoma, ainakin suurimmalle osalle.[/QUOTE]

Niin just, eli et osaa juoda sivistyneesti, vaan alkohilin juominen on aina dokaamista. Kummastakohan se kertoo enemmän. ;) Khihihihi ;)

Ei kyllä se nyt on vissiin vain niin,että kun omia häitä alkaa järkkäämään niin unohtaa kokonaan että on menossa itse oman miehensä kanssa naimisiin..
Tekee juhlasta kokonaan vieraiden näköisen..ja katsoo ettei vaan kukaan pahoita mieltään.
eipä sillä väliä onko se oma hääpäivä omasta mielestä mukava,ikimuistoinen ja oman näköinen,kunhan kaikki vieraat ja ennen kaikkea heidän lapset tulee huomioitua :LOL:

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23694205]Meidän suku on sitten vissiin sen verran hyväkäytöksistä että lapsetkin osaa käyttäytyä, jopa häissä.[/QUOTE]
Niin meidänkin ja siksipä ei ole tarvinnutkaan kenenkään järjestää lapsettomia häitä. Mutta jos jollain hääparilla on ystäviä tai sukulaisia, joiden lapset eivät osaa käyttäytyä, niin mielestäni on slloin ihan järkevää järjestää lapsettomat häät. Ja kannattaa muuten muistaa hyväkäytöksistenkin lasten vanhempien se, että teidän lapsenne tuskin ovat syy siihen, miksi lapsettomat häät pitää järjestää. Ei siis kannata vetää hernettä nenään jonkun toisen kutsuvieraan lasten vuoksi. Hääpari kun joutuu tekemään sen ikävän valinnan, että kutsutaanko sukulaisista ja ystävistä vain ne, joiden lapset osaavat käyttäytyä, vai järjestääkö lapsettomat häät, jolloin voi kutsua nekin sukulaiset ja ystävät, joiden lapset eivät osaa käyttäytyä.

sama^^
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23694346:
Ei kyllä se nyt on vissiin vain niin,että kun omia häitä alkaa järkkäämään niin unohtaa kokonaan että on menossa itse oman miehensä kanssa naimisiin..
Tekee juhlasta kokonaan vieraiden näköisen..ja katsoo ettei vaan kukaan pahoita mieltään.
eipä sillä väliä onko se oma hääpäivä omasta mielestä mukava,ikimuistoinen ja oman näköinen,kunhan kaikki vieraat ja ennen kaikkea heidän lapset tulee huomioitua :LOL:
Niinpä :D :DD MaijaPetterit ja JessicaTimot on päähenkilöitä, ei hääpari. :)

"cecilia"
Meidän häissä pienet lapset eivät olleet tervetulleita kirkkoon. Juhlat oli klo 20 asti kaikille, sen jälkeen k-18. Kaikki ymmärsivät tuon ekan säännön, paitsi se perhe jonka takia se pistettiin. Heidän lapsensa ovat terrorisoineet muutamat häät suvussa kun ovat juosseet ympäri alttaria vanhempien vain ollessa huvittuneita. Juhlapaikalla me sitten porukalla pistettiin lapset kuriin ja he onneksi lähtivät aikaisin.

ulkonainen
[QUOTE="just";23694306]Just, en tosiaan kuulu tähän suomen rapasakkiin joille alkoholi on puoli elämää! Se on tän palstan mammojenkin suosikkijuoma, ainakin suurimmalle osalle.[/QUOTE]

On sulla jutut... Olen ollut monissa todella hienoissa haissa ja niin on vaan koko rupu tai rapasakilla aina maistunut hyva shampanja. Kummallista.

Taas joki idiootti huooooh! :D Eikö ole itku kun kerran elämässä naimisiin menevät eivä häihinsä halua sun kakaroita, sehän tarkottaa etteivät he kestä missään lapsia. :D:D:D
En ole sitä sanonut. Henkilökohtaisuuksiin on helppoa mennä kun on harmaana, toiv. et hauku ihmisiä oikeassa elämässä yhtä helposti jos ne on eri mieltä (käytöstavoista puhen ollen). :)

geg
[QUOTE="vieras";23694403]Kun tossa puhuttiin että ei haluta lapsia häihin, ni miten ''luokittelette'' lapsen? Voiko 15v teini tulla häihin joihin ei haluta lapsia.. Kuha kyselen :p[/QUOTE]

Kyllä se on k-18 ellei muuta ole mainittu.

"joo"
mun mielestä häät ovat hääparin juhla, ymmärrän hyvin jos lapsia ei kutsuta paikalle, olen ollut häissä, joissa hääpaikka ei ole ollut lapsille sopiva, olen ollut häissä, joissa lapset ovat olleet tervetulleet, kuten olivat omiin häihini, kaikki käyttäytyivät hyvin ja oli kiva kun mukana oli vauvasta vaariin ihmisiä :) Mutta en näe mitään syytä, miksi pitää suuttua jos lapset eivät ole tervetulleet, jos näin on, koitamme järjestää hoitajan, jos se ei onnistu, häihin lähtee se puolisoista kummalle hääpari on läheisempi, ei mitään ongelmaa. Viime kesänä teimme niin, että vauva oli kirkossa (vajaa 2kk ikäinen) ja olin valmiustilassa lähteä ulos, jos vauva alkaa itkemään. Minun äiti toi sitten isommat lapset (9v ja 5v) juhlapaikalle. Kyllä ihmiset oppivat käyttäytymään, vaikka ei joka paikkaan roudaisi, helpompaa on 7 vuotiaalle selittää, miksi kirkossa pitää olla hiljaa kuin 2 vuotiaalle. Mun mielestä on vanhemmilta huonoa käytöstä, jos ei huutavia lapsia viedä ulos kirkosta, ei se ole paikka missä harjotellaan käytöstapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23694404:
Tuntuu,että eniten katkeria ovat ja eniten napisevat lapsettomista häistä ne äidit joilla ei ole lapsenvahtia tms ja jotka joutuvat jättämään väliin häät sitten..
Ei se ole hääparin syytä..
En ole kertakaan lukenut, että joku on jättänyt menemättä esim. parhaan ystävän häihin. Veikkaan, et tärkeään tilaisuuteen osataan varautua ajoissa (esim. hankkimalla lapsenvahdin jos tarttee), mutta joku neljä potenssi serkku ei vältämättä viitsi matkustaa satoja kilsoja ilman lapsia. Mun mielestä se ei vielä tarkoita sitä, että joku olis loukkaantunut.

Mä en ihan ymmärtänyt mistä nyt voi saada riidan aikaiseksi: suurin osa on sitä mieltä, että mennään sen mukaan mitä hääpari toivoo. Aika perinteinen fleimausaihe näyttää olevan :p

Tuntuu,että eniten katkeria ovat ja eniten napisevat lapsettomista häistä ne äidit joilla ei ole lapsenvahtia tms ja jotka joutuvat jättämään väliin häät sitten..
No mulla on juuri tällainen tilanne, että sitä lapsenvahtia ei olisi häiden ajaksi (kolme kertaa on jo kysytty, ei ole sopinut). Meidät on kyllä kutsuttu koko perhe sinne (ja oltiinkin), mutta olisi ollut kiva päästä miehen kanssa kahden ainakin noihin yksiin häihin.

Eli jos kutsu tulisi ilman lasta, niin mä en ole se, joka loukkaantuisi, vaan luulen, että morsian ei ymmärrä, ettei sitä lapsenvahtia tosiaankaan olisi (ainakaan pari tuttavapiiriin kuuluvaa, ei vielä naimisissa olevaa naista ei ymmärtäisi).

herne
Me saatiin keran kutsu lapsettomiin häihin, häiden järjestäjä tiesi ettei meillä ollut hoitajaa.
Vaan kun kohteliaasti ilmoitin ettemme pääse, en sanonut ensin syytä mutta kun morsian kovin uteli että mikä nyt on ettei muka päästä millään heidän täydelliseen juhlaansa mukaan,sanoin sitten että kun tosiaan ei ole sitä hoitajaa (siis mitenkään en alkanut kerjäämään että pääsisikö meidän mussukat nyt kuitenkin)
ja emme halua ottaa täysin vierasta jota emme tunne joten koetin toivotella puhelimitse oikein paljon onnea kunnes morsian hiukan kävikin jo yli kierroksilla :(
Hääkutsu kuitenkin tuli suhteellisen viime tipassa.
Morsian siis alkoi selittämään puhelimessa että kun me nyt vaan halutaan lapsettomat häät ja kun ne kuitenkin on minun hääni niin minä päätän lässyn lässy.
Kutsussa kun kuitekin pyydettiin ilmottautumaan tiettyyn pv mennessä olit sitten tulossa tai et, ja minusta se nyt oli pieni vaiva ilmoittaa ettemme tule jotta turhaan meidän ruokia alkavat tilailemaan.
Ja syytä en olisi kertonut jollei olisi niin kovin haluttu, eli kyllä tässä tasi olla se morsian enemmän joka hernepussin nokkaansa veti kuin me ;)

Tiedä sitten olisiko meidänkin pitänyt vetää herneet nekkuun kun kuitekin heitä muistimme heidän toivomalla raha lahjalla mutta emme saaneet kiitoskorttia, tiedä sitten onko joku uusi nykykäytäntö :O

Me saatiin keran kutsu lapsettomiin häihin, häiden järjestäjä tiesi ettei meillä ollut hoitajaa.
Vaan kun kohteliaasti ilmoitin ettemme pääse, en sanonut ensin syytä mutta kun morsian kovin uteli että mikä nyt on ettei muka päästä millään heidän täydelliseen juhlaansa mukaan,sanoin sitten että kun tosiaan ei ole sitä hoitajaa (siis mitenkään en alkanut kerjäämään että pääsisikö meidän mussukat nyt kuitenkin)
ja emme halua ottaa täysin vierasta jota emme tunne joten koetin toivotella puhelimitse oikein paljon onnea kunnes morsian hiukan kävikin jo yli kierroksilla :(
Hääkutsu kuitenkin tuli suhteellisen viime tipassa.
Morsian siis alkoi selittämään puhelimessa että kun me nyt vaan halutaan lapsettomat häät ja kun ne kuitenkin on minun hääni niin minä päätän lässyn lässy.
Kutsussa kun kuitekin pyydettiin ilmottautumaan tiettyyn pv mennessä olit sitten tulossa tai et, ja minusta se nyt oli pieni vaiva ilmoittaa ettemme tule jotta turhaan meidän ruokia alkavat tilailemaan.
Ja syytä en olisi kertonut jollei olisi niin kovin haluttu, eli kyllä tässä tasi olla se morsian enemmän joka hernepussin nokkaansa veti kuin me ;)

Tiedä sitten olisiko meidänkin pitänyt vetää herneet nekkuun kun kuitekin heitä muistimme heidän toivomalla raha lahjalla mutta emme saaneet kiitoskorttia, tiedä sitten onko joku uusi nykykäytäntö :O
Se varmaan jostain syystä ajatteli, että arvostelet sitä. Kyllä minusta kiitoskortti olis ollut ihan paikoillaan kun rahalahjan annoitte...

rtee
Mä en ymmärrä miten ihmiset voi loukkaantua siitä, että häät on lapsettomat enkä myöskään ymmärrä miten siitä voi loukkaantua, että jotkut eivät tule häihin, jos ei saa ottaa lapsia mukaan. Tehdään kaikki ihan just niin kuin itse halutaan häiden ja muunkin elämän suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23694566:
No jos esimerkiksi henkilö, joka oli mun kaasona, pitäisi nyt lapsettomat häät, en pääsisi sinne.
Jos mun kaaso/paras ystävä ei pääsis mun häihin sen takia, voisin itse joustaa. Mutta mulle ei siis tulis siitä paha mieli kun ystävät ovat sen verran tärkeitä.

Yhteistyössä