Miksi lapsettomat häät ärsyttävät ja herättävät niin kovaa arvostelua?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyseessä on kuitenkin hääparin omat häät, heidän näköisensä, heidän järjestämänsä, eivätkö he saa järjestää sellaiset häät kuin haluavat? Jos haluavat aikuisten kesken pidettävät häät, niin miksi jotut vetää siitä suunnilleen pussillisn herneitä nenäänsä? Miehen suvussa on eräs perhe, joiden lapst ovat aina häissä yömyöhään saakka mukana, vanhemmat humalassa ja muut saa katsoa lasten perään, onko sitten se mukavaa, että hääparikin joutuu olemaan huolissaan vieraiden lapsista, jos näin tyhmiä tapauksia sattuisi olemaan muitakin (ja varmasti onkin). jokaisella on varmasti syynsä siihen, miksei lapsia haluta omiin häihin.. Ja meidän häihin oli lapset tervetulleita, mutta piti ihan erikseen mainita tälle yhdelle perheelle, että illalla klo 20 jälkeen juhlat ovat VAIN aikuisille..
 
dfdf
Samaa ihmettelen minäkin. Kumma, että heti ollan nokka rutussa, jos omia kullannuppuja ei ole kutsuttu juhliin.

Me saimme juuri hääkutsun lapsettomiin bileisiin. Mielellämme menemme juhlimaan mieheni kanssa kahdestaan. Olen ollut sekä lapsellisissa että lapsettomissa häissä ja kaikki kekkerit ovat olleet oikein mukavia. En todellakaan ymmärrä näitä tiukkapipoja, jotka eivät voi käsittää, että lapsettomien häiden pitäminen ei ole mikään kamala asia.
 
No ei ne kaikkia ärsytäkään, minä en henk. koht. edes ota lapsia häihin mukaan jos vaan hoitaja on saatavissa. En ymmärrä miksi se jälkikasvu pitää väenvängällä saada mukaan aina ja kaikkialle. Toki ymmärrä myös sen puolen että toisilla ei ole mahdollisuutta saada lapsia hoitoon mutta itse haluaisi häihin mennä.
 
ulkonainen
No ei ne kaikkia ärsytäkään, minä en henk. koht. edes ota lapsia häihin mukaan jos vaan hoitaja on saatavissa. En ymmärrä miksi se jälkikasvu pitää väenvängällä saada mukaan aina ja kaikkialle. Toki ymmärrä myös sen puolen että toisilla ei ole mahdollisuutta saada lapsia hoitoon mutta itse haluaisi häihin mennä.
Peesi. Minusta lapsettomat haat ovat lisaksi paljon hauskemmat.
 
"Hmmm"
Johtuisko siitä, että joillakin ne lapset on se elämän suuri saavutus, jota halutaan esitellä joka käänteessä? Minä-minä-minä-ja-mun-lapset-katsokaa-katsokaa... Sitten on niitä, joilla on muutakin elämää ja puhuttavaa, vaikka lapsia on myös.
 
"Hinni"
Ihana olisikin päästä häihin ilman lapsia. Valitettavasti hoitajaa ei viime häihin ollut. Onni kumminkin et hääparilla itselläänkin oli lapsia ja muillakin vierailla.
Kurjalta tuntuu vaan olla aina se ensimmäinen joka poistuu paikalta. Lasten seurassa emme ryyppää vaan lähdemme ylensä siinä 20 pintaan ajelemaan kotia. Juhlat lähellä kotiamme siis.
Odottaen aikaa kun lapset jo niin isoja etteivät enää halua edes mukaan ;)
 
koska
Jotkut nyt vaan on niin kiinni lapsissaan etteivät voi jättää niitä sekunniksikaan. Unohdetaan lasten myötä että ollaan kuitenkin itsellisiä ihmisiä eikä lasten jatkeita.
 
kukin tavallaan
Minä ymmärrän ettei kaikki halua lapsia häihinsä mutta sitä en ymmärrä että hääpari vetää herneet nenään kun joku ei sitten halua osallistua siksi häihin että joutuisi palkkaamaan ulkopuolisen maksullisen hoitajan joka ei siis todellakaan ole halpaa lystiä. Itse henk kohtaisesti mielummin sitten menen jonnekin muualle kuin häihin jos hoitajan joudun lapselleni ottamaan.
 
No ei muakaan ärsytä jos joku haluaa pitää lapsettomat häät.
Me nyt vaan jäätäis pois niistä ihan pakon edestä (jos ne olis jossain 400 kilsan päässä, niinkuin tuossa kutsuketjussa luki). Luultavammin jouduttais jättää väliin, vaikka olisivat lähempänäkin, koska kukaan ei ole voinut/halunnut ottaa meidän lasta hoitoon. Kolmet häät on nyt koluttu läpi lapsen kanssa.

Ja älkää alkako nyt jankuttaa niistä MLL:n hoitajista, ne ei toimi täällä meillä, enkä mä jätä mun lasta kenellekään uppo-oudolle hoitoon, ellei oli pakko. Ja kenenkään häät ei ole mulle se pakko.
 
miettijä
Minusta kyllä lapsettomat häät ok. Mutta on vain niin paljon paikkoja jossa lapsia ei saa näkyä eikä kuulua. Tämän ymmärtääkin toisaalta. Kuitenkin itse ajattelen että onpa kiva kun on sellaisiakin paikkoja jonne lapsetkin mahtuvat sellaisina kuin ovat. Maailma ei olekaan vain työikäisten aikuisten, josta lapset ja vanhukset lakaistaan piiloon häiritsemästä. :-D Näin kärjistetysti! Tietysti aikuisten häät ovat ok, sen ymmärtää monella tavalla, siihen on hääparilla oikeus valita. Eihän linnanjuhliinkaan kuulu lapset jne, eikä tarvitsekaan! Tunnelma on aivan erilainen, ja lapset pitää huomioida suunnittelussa, jos kutsutaan mukaan.
 
dfdf
[QUOTE="vieras";23693930]Ei ketään ole häirinnyt meidän sukujemme häissä lasten läsnäolo. Ei tulisi mieleenkään jättää lapsia kotiin ja mennä yksin häihin.[/QUOTE]

Vastaapa kysymykseen. Mikä sinua siis kaivelee lapsettomissa häissä?
 
kateellisten panettelua
Kun elämä on vain miehen ja lasten kautta suorittamista ja elämistä niin johan sitä keskiverto-tuulipukumutsi vetäsee hernepellollisen nokkaan, jos joku ei hänen lapsiensa erinomaisuutta tunnusta. Ei sitä ole lapsivihaaja, vaikkei lapsia haluakkaan meluamaan, leikkimään, kiukuttelemaan, rääkymään yms terrorisoimaan hääjuhlaansa. Valittajat ovat yleensä niitä, joitten hääjuhlan joku lapsi on pilannut, mutta kun eivät itse uskaltaneet vain aikuisten juhlaa järkätä.
 
lapset mukaan!
Miten ne lapset sitten ikinä opivat käyttäytymään, jos heitä ei saa mihinkään ottaa mukaan? Mitä se sellainen on ettei lapset saa näkyä ja kuulua? Onko häiden päätarkoitus olla "kahden aikuisen juhla" ja viinan virrata rajoituksettomasti, kauheaa örvellystä sitten loppuilta ja häistä ei kukaan mitään muista vai olisiko parempi viettää "rennot perhehäät" joissa pääteema on rakkauden juhliminen - lapsethan ovat rakkauden luontainen jatkumo.
 
ghjk
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23693948:
Ja älkää alkako nyt jankuttaa niistä MLL:n hoitajista, ne ei toimi täällä meillä, enkä mä jätä mun lasta kenellekään uppo-oudolle hoitoon, ellei oli pakko. Ja kenenkään häät ei ole mulle se pakko.
Meilläpäin toimii kyseinen hoitopalvelu mutta mikähän niillä nykyään on tuntipalkkakin 8e? tms.
eli jos lasketaan kuinka kauan siellä häissä ollaan,öö3h no leikitään että matka kestää 1h eli meno paluu=2h ja hoitaja olisi perehdytettävä lapsiin ja katsottava että lapsilla ja hoitajalla synkkaa niin olisi otettava ainakin 1h ennen matkalle lähtöä niin monikohan enään on menossa sinne häihin kun lasketaan yhteen tuo lapsenvanhdin palkka/tuntien mukaan + lahjakin on hankittava. Vaikka vaatteet ja kaikki muu olisikin kaapissa mutta aika tyyriiksi tulee joten kyllä, jäisin häistä pois koska mielummin laitan sen rahan jonnekin muuhun vaikka häätkin olisi niin mukavat.
 
Kaikilla ei ole lapsenvahtia... Ite ilmoittanut että tultaisii kahden miehen kanssa jos voitaisiin, mutta kun ei voida tullaan koko porukalla tai ei ollenkaan. Joku voi sen tulkita herneiksi jos haluaa... Lähdetään kuitenkin jo päiväsaikaan pois ja tilanteen mukaan.

Vieraalle en superarkoja lapsia jätä kuitenkaan jos tutut vahdit (mummot, tädit yms) on estyneitä.
 
ulkonainen
[QUOTE="just";23694029]Tollaset alkoholistijuoppohäät on ihan peestä. Sellaset ihmiset ei tarttis lapsia lähelleenkään saati omiksi.[/QUOTE]

Just joo. Eli lapsettomat haat ovat alkoholistijuoppohaat. Tottakai haissa alkoholia juodaan, onko sinulla jotain sita vastaan, vai mista tuollainen asenne?
 
kyllä vain
Miten ne lapset sitten ikinä opivat käyttäytymään, jos heitä ei saa mihinkään ottaa mukaan? Mitä se sellainen on ettei lapset saa näkyä ja kuulua? Onko häiden päätarkoitus olla "kahden aikuisen juhla" ja viinan virrata rajoituksettomasti, kauheaa örvellystä sitten loppuilta ja häistä ei kukaan mitään muista vai olisiko parempi viettää "rennot perhehäät" joissa pääteema on rakkauden juhliminen - lapsethan ovat rakkauden luontainen jatkumo.
Paras provo ikinä:D

Häiden on kuule tarkoitus olla just sellaiset kuin ne kaksi aikuista itse haluaa ja muilta ei kysytä:) Ne kaksi aikuista voivat määritellä häiden tarkoituksen ihan eri tavalla kuin sinä. Jos ne sulle on perhejuhla, niin toisille ne voi olla kivat bileet kavereiden kanssa kosteissa merkeissä. Usko tai älä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23694046:
Kaikilla ei ole lapsenvahtia... Ite ilmoittanut että tultaisii kahden miehen kanssa jos voitaisiin, mutta kun ei voida tullaan koko porukalla tai ei ollenkaan. Joku voi sen tulkita herneiksi jos haluaa... Lähdetään kuitenkin jo päiväsaikaan pois ja tilanteen mukaan.

Vieraalle en superarkoja lapsia jätä kuitenkaan jos tutut vahdit (mummot, tädit yms) on estyneitä.
Jos on vielä sukulaisten häät, niin silloin usein nuo vahdit on kutsuttu samaisiin häihin, joten sen hoitajan hankkiminen voi olla tosi hankalaa.
 

Yhteistyössä